Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#226

2011-10-10 21:23

Het leefklimaat van de wijk moet niet naar beneden gaan door de komst van een moskee en de daarbij horende overlast in allerlei vormen!!!!

Gast

#227

2011-10-10 21:25

Geen overlast van een moskee!!!

Gast

#228

2011-10-10 21:28

Geen moskee in mijn buurt en zeker niet als het ten koste gaat van groen

Gast

#229

2011-10-10 21:31

Ik wil rustig blijven wonen zonder geluidsoverlast en ellende die dit vast en zeker met zich mee gaat brengen.

Gast

#230

2011-10-10 21:37

Het is in Zoetermeer volstrekt onnodig dat er een islamitische gebedsruimte komt.
Het is de Gemeente wellicht slechts te doen om het geld.

Gast

#231

2011-10-10 22:09

Ik waarschuw ervoor dat de niet de zelfde toestanden krijgen als bij de Horeca bij de Noord-Aa waarbij alles al beslist is door de gemeente en er geen mogelijkheid tot verweer is
KDA

#232 Re:

2011-10-10 22:13

#9: -

Één ding staat bij mij als een paal boven water, als ik om half zes thuis kom kan ik nu al mijn auto niet voor de deur parkeren en moet ik hem elders parkeren op zondag is het nog erger, moet ik hem vaak in de andere straat pakeren als ik even weg ben geweest. Als er een moskee komt kan ik het helemaal wel vergeten.

Er wordt vergeten te vertellen dat ze in een moskee niet één dag in de week zijn, maar medere dagen zo niet iedere dag.

Waarom is er geen overleg geweest met de bewoners van de wijk en al helemaal met de directe omwonenden van de locatie waar de moskee moet komen.
Ik weet zeker dat dat nooit is gebeurd, anders had ik dat wel geweten.

En alleen daarom vind ik dat de moskee hier nooit mag komen.

Ik heb ook even een onderzoekje gedaan en kwam daarbij op de website van de stichting.
Toch wel nieuwschierig geworden ben ik één en ander gaan lezen op de site en gelijk vond ik dit op een pagina van de site.

Kijk hier maar eens.

 

http://www.maroc.nl/forums/islam-meer/313492-help-de-moslimgemeenschap-zoetermeer.html

 

Hierin wordt onder andere het volgende vermeld:

Als we geen hulp krijgen van andere moslims in het land zoals u, dan verliezen we dit stuk grond. Er zijn namelijk andere geïnteresseerden vanuit christelijke kringen, die graag dit stuk land willen gebruiken voor hun kerk.

 

Dit gaat niet om het stuk grond bij de roggeakker maar geeft wel het probleem aan waar we mee te maken krijgen als er een moskee komt.

Ik heb geen geloof maar ik vind dit niet kunnen. Waarom moet er een haal naar de christeliijke kringen gemaakt worden.

Ik vind dat een ieder zijn geloof mag hebben zolang het maar niet wordt opgedrongen. En dat is hier het geval


Gast

#233

2011-10-10 22:32

niks geen gebedsruimte voor dat soort mensen,
lekker bidden in hun eigen land.wat denk je van geluids overlast.

Gast

#234

2011-10-10 22:39

Van horen zeggen: er is al een moskee naast de gevangenis in Zoetermeer, lijkt me voldoende.
Een autochtoon

#235

2011-10-10 22:50

Het is niet de eerste keer dat de gemeente geen of onjuiste voorlichting geeft over een bestemmingplan in seghwaert. Dus daar sta ik echt niet van te kijken.
Maar moet nu juist hier, op dat kleine stukje natuur wat er nog over is na de aanleg van de randstadrail, een moskee gebouwd worden, terwijl in Palenstein de grootste populatie niet westerse allochtonen woont met een moslim achtergrond. 't Is van de zotte.
De omwonenden zijn al veel te zwaar belast tijdens de aanleg van de randstadrail, mentaal en financieel. Als dooddoener kregen we een schoenenpoetsdoosje, ze dachten ons zo alles weg te laten poetsen.
Ook heeft het gebouw geen toegevoegde waarde voor de omwonenden, want in Seghweart wonen ongeveer 3880 mensen, waarvan 565 niet-westerse allochtonen (14.6%). De opbouw van religie is mij niet bekend, maar dat zijn niet allemaal moslims, eerder hindoestanen en anders gelovigen. In Palenstein woont de grootste populatie niet westerse allochtonen 40,1%, 2370 van de 5915 inwoners. Aan de kledij van deze mensen kan je zien dat daarvan de meeste een islamitische achtergrond hebben. Dus als er een moskee gebouwd moet worden, dan kan dat beter in die buurt. Kunnen ze er lopend naar toe, kunnen de auto's blijven staan, dat is nog milieuvriendelijk ook. En hebben ze geen subsidie nodig om met de randstadrail naar de moskee te gaan. Dat geld kan dan gebruikt worden voor schoolzwemmen en andere voorzieningen waarop bezuinigd moet worden, zoals het mogelijk sluiten van de bibliotheek.
Ook de parkeeroverlast waarmee de omwonenden te maken krijgen is niet te overzien. Want, het is de bedoeling dat aan de andere kant van de spruitkoolakker, aan de ruimtebaan op de grens met de wijk noordhove, ook nog een extra halte komt voor de randstadrail. Bij het winkelcentrum Seghwaert is sprake van parkeeroverlast door treinreizigers, dit gaat zich dan verplaatsen nabij deze nieuwe halte.
Lees het wijkontwikkelingsplan, de gemeente zegt van alles te doen aan verbetering van de wijk, maar als je het plan goed leest, dan klopt daar niets van. Er staan veel tegenstrijdigheden in.
Mijn vraag is ook hoeveel gaat de bouw van deze moskee met multifunctionele ruimte de belastingbetaler kosten. Want ik denk dat de toevoeging multifunctionele ruimte een vrijbrief is voor subsidie.
In het plan staat dat de locatie een religieuze bestemming heeft, Deze is volgens mij al uitgevoerd met de bouw, jaren geleden, van de koninkrijkszaal. Let op!! Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen. Ik denk gezien de mentaliteit van beide partijen de jehova's het onderspit gaan delven.
En als laatste, ook wel belangrijkste, wil ik gewoon aangeven, dat ik geen behoefte heb aan moslims in mijn omgeving. Deze religie brengt geen goeds, alleen haat en geweld. Zeker deze stichting.
Dus geen moskee aan de Roggeakker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

buur

#236

2011-10-10 23:01

lees op de site van.ICZ........dus elke dag overlast van parkeren, etc!!!

Wij zijn Stichting Islamitisch Centrum Zoetermeer (ICZ), die jaren lang bezig is een stuk grond van de gemeente te kopen voor de bouw van een representatieve en grotere moskee voor de snel groeiende moslimgemeenschap in Zoetermeer. De moslimgemeenschap telt nu ongeveer 7000 moslims. Zij hebben grote behoefte aan een plek waar zij hun gebeden kunnen verrichten, hun kinderen les kunnen krijgen en elkaar te kunnen ontmoeten. De huidige gebedsruimte in Zoetermeer is 100m2 groot en kan de toestroom van moslims niet aan.
Een minder mondige buurtbewoner

#237 Re: kom donderdag alstublieft spreken

2011-10-10 23:07


Gast

#238 Re:

2011-10-10 23:11

#236: buur -  

Beste Buur,

Ik begrijp dat de moslimgemeenschap behoefte heeft aan een grotere ruimte.

Toch is het niet slim om dit midden in een woonwijk te bouwen waar meer dan 95% geen moslim is. Dit lijkt me vragen om weerstand (ik druk me voorzichtig uit). Daarnaast is men gewoon bang voor onrust. Dit is vooral te wijten aan alle media verhalen over dit onderwerp. Niemand wil wonen en zijn kinderen laten opgroeten in een onrustige (en in het ergste geval haatdragende, agressieve) omgeving. Ik neem aan dat een moeder van een islamitisch gezin dat ook niet wenst voor haar kinderen.

Dus Buur, heb ook begrip voor de andere kant van het verhaal.


Gast

#239 Andere bouwstijl

2011-10-10 23:14

Als ik een mooie aanbouw in de wijk Segwhaert zou willen plaatsen, wit, met van die gekleurde minerettes, dan krijg ik daar dus noooooit toestemming voor. hoe is het dan mogelijk dat men dan voor een Moskee in een hele andere bouwstijl [dan de gehele wijk Segwhaert] wel toestemming kan krijgen.

Gast

#240 Hollandse wijk

2011-10-10 23:16

Hoe is het mogelijk dat de wijkwethouder en de wijkmanager op de info avond zeggen dat wij een prachtige Hollandse wijk hebben en en dan een Moskee in gaan plaatsen??

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-10 23:23



Gast

#242

2011-10-10 23:36

We zijn nu 2 keer verhuisd om uit de buurt te blijven van deze fijne medelanders. We wonen hier nu 10 jaar tot volle tevredenheid tot de bewuste brief in de bus viel. We vinden het een SCHANDE !!!!!!

Gast

#243

2011-10-10 23:38

Een Moskee aan de rand van de wijk Seghwaert, veroorzaakt overlast en tast de omgeving aan voor de huidige bewoners die nu vooral van de rust genieten in dit gebied en dit willen behouden. Dus nee, geen Moskee in onze wijk!

Gast

#244

2011-10-11 00:07

Ik zie geen nut in een Moskee in Zoetermeer
KDA

#245 Bericht van 2009 van de gemeente zoetermeer

2011-10-11 00:21

De Stichting Islamitisch Centrum Zoetermeer, voorheen Stichting Al Ichlaas

Woordvoerster gemeente “Reputatie van de stichting discutabel”
Behalve het bestemmingsplan speelt volgens de gemeente ook mee dat reputatie van de stichting discutabel is. “De stichting is redelijk extreem,” legt de woordvoerster uit.

Ik kan van de Stichting geen eigen site vinden, maar wel van Stichting Al Ichlaas zoals deze volgens de gemeente eerder genoemd werd.

Kijk ook hier:

http://zoetermeertv.nl/wie-zijn-de-mensen-achter-de-stichting-islamitisch-centrum-zoetermeer.html

Boze vrouw

#246

2011-10-11 00:38

Ik ben erbij as donderdag!! En neem al mijn vrienden en familie mee!
WEG MET SPEEL!!!!
Een autochtoon

#247

2011-10-11 00:54

Kom mensen we hebben nog geen 1000 handtekeningen, vraag familie vrienden en collega's om ook te tekenen.
En natuurlijk zijn we allemaal niet mondig, maar dan kunnen we het wel op papier zetten en al onze argumenten verzamelen. Samen staan we sterk!!!
Groep SIP kunnen we nog iets meer doen dan alleen as donderdag met heel veel aanwezig zijn zodat de zaal letterlijk en figuurlijk uit zijn voegen barst.
Allen alstublieft komen aanstaande donderdag!

Gast

#248

2011-10-11 01:09

Groep SIP hebben jullie nog leden nodig? Zo ja hoe kan ikme aanmelden?
Via de columnist/webmaster van zoetermeernieuws.nl?
Hebben jullie al een brief verstuurd aan de gemeente? Of referendumformulier ingevuld/motie van wantrouwen opgesteld tab B&W en wethouder Speel?
Dit MOET tegengehouden worden

Gast

#249 Re: Re:

2011-10-11 02:44

#232: KDA - Re:  

 Geen moskee dus ook geen kerk

Strookje-man

#250 Re: Re: afsluiting voor vandaag

2011-10-11 03:04

#238: - Re:  

Heb begrip voor elkaar.

Maar waar we het meeste aan hebben is als de POLITIEK ook begrip voor ons als samenleving heeft. Of je nou  moslim, omwonende, Jehova, pakistaan, halve Italiaan en/of andere niet genoemde groepering bent.

Geloof mij (of niet) er zijn echt wel oplossingen waar iedereen mee kan leven.

Er moeten nooit te grote veranderingen IN een woonwijk plaatsvinden, daarmee verstoor je de balans. Dus geen Ikea, bouwhof, kerk of moskee in een woonwijk bouwen.

Oproep aan een slimme politieke partij: pak de kans nu om een oplossing te verzinnen voor alle partijen in onze samenleving en win daarmee misschien zelfs wel wat stemmen (ik zal het niet doorvertellen)!!!

PS: Buurtjes, laat je niet gek maken door wat ons nu overkomt, probeer Seghwaert in balans te houden.