meningspeiling Bloemendaal

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie meningspeiling Bloemendaal.


Gast

#26

2016-01-10 11:08

Simpel antwoord: NEE. Verspilde moeite, verknoeid geld, verkwanselde tijd en een motie van wantrouwen naar de mensen die we zelf hebben gekozen.


Anonymous

#27

2016-01-10 12:32

En daar sluit ik mij uiteraard volledig bij aan. Ook van mij een NEE met klem.

Peter

#28

2016-01-10 19:28

NEE. Het toestaan van bewoning in bestaande gebouwen mag nooit een onderwerp van een peiling zijn. Zou u zelf voordat u ging wonen waar u nu woont een onderwerp van een peiling willen zijn geweest?

anoniem

#29 Meningspeiling =

2016-01-10 20:44

Belofte van de wethouder. Plan van het college


Gast

#30

2016-01-10 23:45

 "Indien de gemeente de mening peilt". Dat betekent niet dat de gemeente de mening zal peilen.

Anoniem

#31 Re:

2016-01-11 06:23

#30: -  

 Dat (de meningspeiling) was op 7 oktober 2015 al mondeling toegezegd door de wethouder aan de inwoners van Bloemendaal. 


Gast

#32 Re: Re:

2016-01-11 10:52

#31: Anoniem - Re:  

 Nochtans spreekt dit rapport over "indien". Rapport is van november en gaat dan dus nog steeds niet uit van een zekerheid van de meningspeiling.

Anoniem 2

#33 Re: Re: Re:

2016-01-11 11:20

#32: - Re: Re:  

 Inderdaad, dat betekent dus een verbreking van belofte aan inwoners!


Gast

#34

2016-01-11 12:12

Omdat is toegezegd door wethouder Kruijswijk dat de bewoners hun mening over opvang statushouders zouden kunnen geven en omdat het een belangrijke issue is. Nu wordt informatie niet gedeeld met bewoners en worden bewoners voor een voldongen feit geplaatst. Dit getuigt niet van een democratische manier van werken in de gemeente Bloemendaal
bewoner Bdaal

#35 Re:

2016-01-11 12:18

#28: Peter -  

 Waarom zou dat niet een onderwerp van een peiling mogen zijn? U ziet neem ik aan heel goed het verschil tussen het bewonen van een pand door een individuele burger of het plaatsen van grote groepen mensen op een locatie bij elkaar. Als het plaatsen van zo'n grote groep mensen gevaar kan opleveren voor de directe omgeving is het niet meer dan logisch dat er een peiling kan plaatvinden. In ieder geval zou er actief met de bewoners over gepraat moeten worden. Het kan niet zo zijn dat een COA bepaalt of ik 150 mensen in mijn achtertuin krijg of niet. En verder: het moet u toch duidelijk zijn dat in een democratie er open gecommuniceerd dient te worden over locaties. De overheid dient bovendien zijn burgers actief te beschermen en ervoor te zorgen dat haar burgers vrij kunnen opgroeien. Dit soort zaken speelt in deze discussie

Peter

#36 Re: Re:

2016-01-11 16:57

#35: bewoner Bdaal - Re:  

De statushouders zijn indivudeele burgers.

Een groep mensen kan een groot gevaar veroorzaken. Het alternatief zou dan zijn dat we leegstaande gebouwen niet meer laten bewonen door mensen wegens het gevaar wat zij kunnen verooorzaken.

Op de locaties Denneheuvel en Geestgronden komen trouwens in de toekomst nieuwe gebouwen welke ook zullen worden bewoont. 

Gast

#37 Hoe de gemeente draait....

2016-01-13 12:27

Zo gaat het in Bloemendaal;

Tijdens de informatieavond op 7 oktober jl. in het Trefpunt in Bennebroek verklaart wethouder Kruijswijk; geen zorgen, er komt eerst een meningspeiling, en draagvlak onder de omwonenden is een absolute voorwaarde is voor huisvesting van vluchtelingen of statushouders.

Tijdens de jaarvergadering van de Bennebroekse Dorpsraad op 17 november heeft interim burgermeester Schneiders meegedeeld dat aan de gemeenteraad op 25 november om instemming zou worden gevraagd naar de opvang van vluchtelingen in Bloemendaal en bewoners worden geïnformeerd.

In het Bloemendaals Nieuwsblad van 3 december memoreert burgermeester Schneiders ten aanzien van de opvang van vluchtelingen, "Duidelijk moet zijn dat er geen keuze is".

Haarlem kampt met een probleem ten aanzien van plaatsing van vluchtelingen. Het College van B&W in Haarlem heeft aangegeven (brief aan raadsfractie Trots, 28 november 2015), dat "op zoek wordt gegaan binnen de regio Kennemerland". Dat betekent dat burgermeester Schneiders gaat praten met zijn collega's, waaronder Bloemendaal. En laat hij dat nou toevallig zelf zijn. Da's makkelijk afspraken maken. In verhouding tot het inwonertal neemt Bloemendaal meer dan dubbel zoveel statushouders op. Zo gaat dat.

En kunnen we dan niet rekenen op onze zelf gekozen vertegenwoordigers binnen de gemeente? Nou, ik vrees van niet, zij zijn gehouden aan de landelijke politieke lijn. En uw en mijn belang is daaraan ondergeschikt.

Ik ken hele lieve allochtonen en ben daar goed bevriend mee, daar gaat het niet om. Maar ik houd mijn hart vast als er straks een groep van 50 jonge kerels door onze straat banjert. Kan ik mijn kinderen daarvoor in bescherming nemen? We hebben inmiddels de voorbeelden gezien van de wetteloosheid van grote groepen. Moet ik dan als het mis gaat onze dorpsagent bellen? Of moet ik Eberhart Van der Laan dan maar geloven; "dit gebeurt niet in Nederland, want wij zijn hier veel te lief voor en we stellen grenzen"....


Gast

#38 Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-13 15:41

#37: Gast - Hoe de gemeente draait.... 

 En wat doe je als die groep van 50 jonge kerels niet door jouw straat banjert? Bied je dan je verontschuldigingen aan voor de verdachtmakingen die je bij voorbaat geuit hebt? Zal wel niet, hè?


Gast

#39 Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-13 19:00

#38: - Re: Hoe de gemeente draait.... 

Het gaat erom dat we inmiddels zat voorbeelden hebben hoe het mis kan gaan, of lees je geen kranten? En dan vind je het raar als mensen zich zorgen maken over samenscholingen? Je doet je autogordel toch ook om voor het geval dat je een ongeluk krijgt, terwijl dat statistisch gezien een heel kleine kans is. Dat rekenen ze uit met kans x impact. De kans is misschien klein, maar de impact kan enorm groot zijn. En dat bepaalt het risicoprofiel en neem je preventieve maatregelen, dat vind ik niet zo gek. 


Gast

#40 Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-13 20:11

#39: - Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

 Dat jouw vergelijking toch wel heel erg krom is, zal toch ook jou niet zijn ontgaan? Of jij die gordel wel of niet gebruikt heeft alleen consequenties voor jou, niet voor de gordel. Het weren van huisvesting voor (nota bene) statushouders heeft enorme gevolgen voor die statushouders. Die mensen hebben een verblijfsvergunning gekregen — dat betekent dat de IND heeft geconstateerd dat zij terecht asiel hebben aangevraagd en dat zij dus de bescherming van de Nederlandse staat verdienen, zoals jij en ik die ook krijgen.

Hoe wil jij die mensen vergelijken met "wat jij in de krant leest"? Duid je op de ecente gebeurtenissen in Keulen, waarvan tot op heden nog slechts aangiften en verdachten te noemen zijn, maar nog geen vergrijp is vastgesteld en zeker nog geen veroordeling van wie dan ook is uitgesproken? Zijn de mensen die aangewezen zouden worden om in Bloemendaal gehuisvest te worden schuldig aan wat daar mogelijk/vermoedelijk gebeurd is of worden zij daar zelfs maar van verdacht? Of duid je ergens anders op, waar deze mensen ook niet schuldig aan zijn?

Kun je begrijpen dat ik jouw gevolgtrekkingen jiust heel erg gek vind?


Gast

#41

2016-01-13 22:09

Ik maak me zorgen.

Gast

#42 Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-13 23:01

#40: - Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

Nee, dat kan ik in het geheel niet begrijpen. Natuurlijk wil ik niet beweren dat alle statushouders crimineel zouden zijn, en natuurlijk zijn er heel veel, heel dankbaar dat wij ze helpen. Maar er zijn er ook té veel die geen enkel respect hebben voor onze samenleving, normen en waarden. Die niet willen begrijpen dat zij hier te gast zijn en zich met een wetteloosheid gedragen die ik vreselijk vind.

En zijn de mensen die in Bloemendaal gehuisvest worden daar schuldig aan? Ik weet dat niet en jij weet dat ook niet. En als men kennelijk niet eens in staat is om de vluchtingen bij binnenkomst goed te screenen, weet dus niemand het.

Na de aanslagen in Parijs heeft Rutte gezegd dat we de vluchtelingen beter gaan controleren. Daarmee geeft hij impliciet aan dat het tot dan niet goed gebeurde. Dus wie halen wij hier binnen??

En of ik het heb over Keulen, Stuttgard, Hamburg of over Zweden, Engeland en zo verder, het maakt niet uit. Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat er allemaal niets van de verhalen waar is. Zoek gewoon eens op Google en je kunt honderden verhalen lezen uit binnen- en buitenland over misdragingen, vechtpartijen en verkrachtingen. 

Daar kan ik de ogen niet voor sluiten en dat soort problemen wil ik niet naast de deur in Bennebroek.


Gast

#43 Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-13 23:27

#42: - Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

En dus wil jij IEDEREEN weren omdat er wel eens een paar tussen zouden kunnen zitten die niet deugen. Mij ontgaat de logica volkomen, maar jij vindt dat logisch? Nogmaals: jij laat mensen boeten voor daden die zij niet begaan hebben. En dat vind jij alleszins logisch?

Houd mensen aansprakelijk voor de daden die zij hebben begaan, maar niet voor wat iemand met een gemeeschappelijk noemer (die jij dan ook nog voor het gemak maar bepaalt) heeft begaan. In het laatste geval zou ik immers jou ook rekenschap moeten laten afleggen voor de daden van een Willem Holleeder, Tristan van der Vlis, Robert M. of Anders Breivik, om er maar een paar te noemen van wie ik wel iets gemeenschappelijks met jou kan verzinnen. Vind je het nog steeds logisch?

Volgens mij moet je dan dus ook in het vervolg elke buur die in jouw straat komt wonen gaan weigeren, omdat er onder de gemiddelde buur ook tussen zitten die niet deugen. Tienduizend jaren geschiedenis van de mensheid bewijzen dat. Nou, alvast veel geluk; binnen de kortste tijd zul jij geheel alleen in Bennebroek wonen, want in de gehele mensheid zitten er zatop die niet deugen. Overigens: in jouw familie ook. Ik zou maar vast maatregelen nemen, als ik jou was. 

Over 'normen en waarden' kunnen we heel kort zijn: waar heb je het over? Het is volstrekt duidelijk, van deze korte discussie alleen al, dat jouw normen en waarden absoluut niet de mijne zijn. Aan wiens normen en waarden moet Nederland zich dan spiegelen? Ik lees bijna dagelijks in de krant over de normen en waarden van mede-landgenoten, die het gerechtvaardigd vinden om hun wil op zeer ondemocratische wijze aan de gemeenschap op te dringen door informatieavonden te verstoren, vuurwerkbommen naar asielzoekers te gooien, auto's in brand te steken, doodsbedreigingen te sturen naar politici, varkesnkoppen op hekken van azc's en moskeeën te spietsen, hakenkruizen op muren van diezelfde gebouwen te schilderen, stenen door ruiten van gemeentehuizen, azc's en woonhuizen te gooien. Bedoelde je die 'normen en waarden' misschien? ipje van de sluier: daar heb ik niet eens voor hoeven googelen.

Onbekend

#44 Interview schrijver en islamcriticus Hafid Bouazza

2016-01-14 14:09

Standaard We zijn zo tolerant dat het kruiperig wordt.
‘We zijn zo tolerant dat het kruiperig wordt’

INTERVIEW SCHRIJVER EN ISLAMCRITICUS HAFID BOUAZZA OVER DE MASSA-AANRANDING IN KEULEN
Gisteren om 03:00
Binnenland
We moeten ophouden naïef te zijn, zegt Hafid Bouazza. De aanrandingen in Keulen hebben wél alles met de islam te maken. ‘Want dat is niet alleen een religie, maar ook een cultuur, een geheel van opvattingen en gedragingen. En volgens de islam is de vrouw het bezit van de man.’
Het enige wat over de daders van de massa-aanranding in Keulen duidelijk lijkt, is dat het volgens slachtoffers en getuigen ging om mannen van Arabische en/of Noord-Afrikaanse origine.

Heeft dat met de islamitische cultuur te maken? Die vraag is de voorbije dagen geregeld huiverend aan de kant geschoven. Saudi-Arabië is een extreem voorbeeld van een moslimland waar vrouwen als achterlijke kleuters worden behandeld. Maar ook veel andere moslimlanden kampen op het vlak van man-vrouwrelaties en seksualiteit met een groot probleem.

De Nederlandse auteur Hafid Bouazza (45) groeide tot zijn zevende op in Oujda, aan de Marokkaanse grens met Algerije. In zijn jongste boek, De akker en de mantel, een pamflet gedocumenteerd met talrijke culturele en literaire verwijzingen, hekelt hij de vrouwonvriendelijke houding binnen de islam.

1.400 jaar indoctrinatie

‘Veel westerlingen willen het maar niet begrijpen, maar in de Arabische wereld krijgt een jongetje met de paplepel mee dat hij meerdere treden boven zijn zus staat’, zegt Bouazza. ‘Zo is dat in de islamitische cultuur, een cultuur van machismo. We spreken hier over veertienhonderd jaar indoctrinatie.’ De toon van het gesprek is gezet.

Of de daders in Keulen asielzoekers, vluchtelingen dan wel Duitsers van allochtone origine waren, is volgens Bouazza de hamvraag niet. ‘Het blijft toch even verschrikkelijk? Als het om allochtonen gaat die al jaren in Duitsland wonen, dan hebben ze in die tijd nog geen molecule beschaving meegekregen. Gaat het echt om nieuwkomers, dan tonen die geen enkele deemoedigheid of dankbaarheid jegens de Duitsers.’

‘In september heb ik in een opinieartikel al voorspeld dat aanrandingen en verkrachtingen, als gevolg van massa-immigratie, niet uit te sluiten vielen. In elke mediterrane machocultuur beschouwt de man zijn moeder als heilig, zijn grootmoeder als onaantastbaar, en gelooft hij dat zijn zussen verschillende treden onder hem staan.’

‘In elke mediterrane macho*cultuur’. Dus niet noodzakelijk in de islamitische cultuur?

‘Tuurlijk wel. Dit heeft alles met de islam te maken. Dat is niet alleen een godsdienst, maar ook een cultuur, een mentaliteit en een geheel van opvattingen en gedragingen. De islam duidt de man aan als hoeder van de vrouw. Als de herder van vee. Al-Maal, het woord voor geld en bezit, betekende oorspronkelijk het aantal kamelen of de stukken vee die iemand bezat. De vrouw wordt bijgevolg als het bezit van de man beschouwd. Als de vrouw zo laag wordt ingeschat in wat een “heilig boek” heet te zijn, dan zijn de gevolgen niet te overzien. Het verklaart de vrouw vogelvrij.’

‘Sommige islamitische vrouwen praten de hoofddoek goed, door erop te wijzen dat zij “als een kostbaar juweel” worden beschouwd, dat je uit het zicht of in een doosje bewaart. Die vergelijking is helemaal niet vleiend. Het ontmenselijkt een vrouw, en het levert het bewijs dat zij als een voorwerp wordt gezien.’

‘Ik begreep mevrouw Reker, de burgemeester van Keulen, ook niet, toen ze vrouwen aanraadde op een veilige afstand van mannen te blijven. Hoe moet je dat eigenlijk doen, als je als vrouw door tien mannen wordt omsingeld? Waarom zei ze niet kordaat dat elke dader zou worden gezocht, en opgepakt?’

Hoe verklaart u de reacties *deze week, op Keulen?

‘Het is treurig om vast te stellen, maar het Westen is zijn ruggengraat allang verloren. De Tweede Wereldoorlog heeft Europa met een schuldgevoel opgezadeld, en de gevaren doen inzien van slaafse volgzaamheid en xenofobie. Europa wil nu graag tolerant zijn, maar die tolerantie is kruiperigheid geworden. Dan hoeft het niet te verbazen dat een politica als Marine Le Pen voor veel kiezers zo aantrekkelijk wordt.’

Plaatst u zichzelf in het kamp van extreemrechts?

‘Ik ben altijd een buitenstaander, en ik zou nooit naar een partijbijeenkomst van het Front National gaan. Maar als dat “extreemrechts” heet, dan verkies ik die visie boven de starheid van de islam. Waarom mag Le Pen eigenlijk niet staan voor de waarden van Frankrijk?’

Extreemrechts blinkt vaak uit in ‘wij-zij’-denken, en in *makkelijke veralgemeningen.

‘Politiek kan niet zonder veralgemeningen, anders kun je geen land besturen. Kritische opiniemakers, met kennis van zaken, moeten nuances aanbrengen.’

Bent u zo’n opiniemaker die *nuanceert?

‘Waarom zou je géén conclusies mogen trekken over daders met dezelfde achtergrond? Waarom wordt altijd verwacht dat wij nuanceren, als het over moslims gaat? Ik vind het erg jammer dat islamitische vrouwen naar onze contreien emigreren en zo weinig opsteken van de westerse en verlichte waarden.’

‘Nee, je ziet het omgekeerde: wíj passen ons wel aan. In Groot-Brittannië gaan stemmen op om de examentijd aan de ramadan aan te passen. En in Nederland om van het Suikerfeest een officiële feestdag te maken, en daarvoor een christelijke feestdag op te geven. Stukje bij beetje leveren we aan vrijheid in.’

Je zou kunnen opperen dat zo’n vrije dag voor het Suikerfeest juist kadert in een vrijheid, namelijk die van religie.

‘Zou het dan niet veel correcter zijn om ook andere godsdiensten een vrije dag te gunnen op school? Ik ben oprecht bezorgd over elke centimeter vrijheid die wij inleveren, want telkens verliezen we een stuk beschaving. Ik was geschokt toen ik cabaretier Hans Teeuwen hoorde vertellen dat hij na de moord op Theo van Gogh had besloten niet langer grapjes over de islam te maken. Maar ik begrijp hem wel. Teeuwen had een vriend verloren en hij blijft zelf liever leven. Je hoeft natuurlijk niet te sterven voor het vrije woord – ik geloof zelf ook niet in het martelaarschap.’

Makke lammetjes

Hoe heeft Duitsland volgens u op die massa-aanranding *gereageerd?

‘Met veel waardigheid. Er werd gedemonstreerd, tegen verkrachtingen in het algemeen. Maar verder zijn er geen asielcentra in brand gestoken, of willekeurige allochtonen aangevallen. Zoiets wil je natuurlijk niet. Ik denk dat de meeste Duitsers die vluchtelingen oprecht welkom heten. Tegelijk kampt Duitsland nog steeds met een gigantisch schuldgevoel. Zochten ze vergiffenis voor het verleden, door al die vluchtelingen welkom te heten? Mogelijk, maar je weet natuurlijk wél dat je stoere macho’s binnenhaalt.’

Meneer Bouazza, kom nou. Die vluchtelingen gingen op de loop voor een wreedaardige oorlog. Ook heel wat vrouwen en kinderen zijn gevlucht.

‘De grote meerderheid van die vluchtelingen zijn mannen, die zonder vrouwen en meisjes reizen. The New York Times documenteerde onlangs nog dat vrouwelijke asielzoekers zijn blootgesteld aan een groot risico op seksueel misbruik, niet alleen tijdens hun overtocht, maar ook in asielcentra in Duitsland. Dat is toch verschrikkelijk?!’

Vindt u de voorstellen om asielzoekers op cursus seksuele opvoeding te sturen, dan een stap in de goede richting?

‘De beste leerschool is toch ervaring. Stuur nieuwkomers meteen naar de Nederlandse les en zet hen dan snel aan het werk. Het liefst op een werkplek waar een vrouw de baas is. Toon hen dat vrouwen hier in gezaghebbende posities opereren – als werkgever, als rechter, enzovoort.’

‘In islamitische scholen in Nederland zou de overheid elke twee maanden een onaangekondigde controle moeten uitvoeren. Want het begint al bij de opvoeding. Als prille allochtone tieners tot laat op de avond op straat mogen rondhangen, spreek hun ouders dan erop aan. Overweeg desnoods om toelages in te krimpen.’

Klinkt dat laatste niet erg *paternalistisch?

‘We moeten ophouden ons als makke lammetjes te gedragen. Onze goedheid slaat door. Ik ben pessimistisch gestemd, na Charlie Hebdo, de aanslagen in Parijs, en nu dit weer: er zullen nog meer erge dingen gebeuren.’

De aanrandingen in Keulen zijn akelig, maar toch bepaald niet te vergelijken met massamoord?

‘Verschillende vormen van lijden kun je natuurlijk niet vergelijken. Maar ik zei al eerder: de islam is méér dan een godsdienst. En de daders zijn telkens islamitisch. In de Koran staat beschreven op welke manier wie met de Profeet spot, moet worden afgemaakt. De klassieke Arabische literatuur staat bol van de verzen over moordlustige stammentwisten. En het concept van mannelijkheid is bijzonder belangrijk in de islamitische cultuur.’

Goedbedoelende asielzoekers en vluchtelingen zitten nu met de angst dat zij over één kam worden geschoren met de aanranders van de Keulse vrouwen.

‘Dat zij hun eigen broeders daar dan over aanpakken, en de straat op trekken met de duidelijke boodschap dat je van vrouwen afblijft. Na de aanslagen van 11 september is in Marokko een betoging tegen terrorisme gehouden. Waarom kan dat nu niet? Om als vluchteling zo’n overtocht te maken, moet je erg sterk zijn. Een bord met een slogan omhooghouden kan dan zo moeilijk toch niet zijn? Het stilzwijgen jaagt me nog het meeste schrik aan.’

‘De akker en de mantel. Over de vrouw en de islam’ is verschenen bij Querido.

Ik ben voor meningspeiling

#45 WENST U EEN MENINGSPEILING? Is de vraag!

2016-01-14 14:28

Hoewel het allemaal heel interessante discussies zijn die gevoerd worden is de vraag die hier gesteld wordt: wenst u een meningspeiling? Als er een meningspeiling komt, kan een ieder zelf aangeven of men voor of tegen de komst van extra statushouders is.

Gun elkaar deze vrijheid en gun inwoners van Bloemendaal en omstreken de vrijheid hier een mening over te hebben!


Gast

#46

2016-01-14 16:02

Het gaat erom of die peiling wenselijk is. Dat is niet alleen een kwestie van mening, maar ook een van organisatie, financiën en logistiek. Gaat u de rekeningen betalen?


Gast

#47 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-14 19:27

#43: - Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

Het benoemen van een rits criminelen slaat natuurlijk nergens op. Die heb je in iedere samenleving. En als je de gebeurtenissen in bijvoorbeeld Keulen ontkent is dat een klap in het gezicht van de honderden vrouwen die aangifte hebben gedaan, schandelijk. De politie en politiek spreekt van een totaal nieuwe dimensie van geweld en criminaliteit. En dan vindt jij dat er "een paar tussenzitten die niet deugen". Je leeft in een sprookje.

Jij vindt het dus ook heel raar dat miljoenen mensen hun handbagage moeten scannen op Schiphol en mij dat erg op houdt terwijl er maar een enkeling een bom wil meenemen. Ik dus niet.

En ik begrijp heel goed dat vluchtelingen veiligheid zoeken. Als er zo her en der een gezin wordt geplaatst in de samenleving past dat prima en mag dat wat mij betreft, maar geen massale opvang. Verreweg de grootste groep bestaat uit alleenstaande mannen en veel vluchtelingen komen helemaal niet uit oorlogsgebied maar uit opvangkampen elders. We spreken van compleet verschillende culturen en de kans op problemen is daardoor heel groot. En grote groepen vind ik niet in een samenleving passen omdat dat de samenleving ernstig kan verstoren en veiligheid in gevaar kan brengen. Net zoals ik het ook niet fijn zou vinden als er 50 Hollansdse jongelui door mijn straat zouden banjeren. De massa komt uit gebieden waar vrouwen gesluierd rondlopen en mannen geen enkel respect voor vrouwen hebben. Dan kun je niet even vertellen dat het hier heel anders gaat, dat is een cultuuromslag. En dat kun je ze niet eens kwalijk nemen, zo is men opgevoed. Of moeten we dan het advies van een Duits schoolhoofd volgen, dat meisjes de komende zomer niet al te bloot gekleed moeten gaan, want "dat is men in het land van herkomst niet gewend" en dat kan escaleren.

Doodsbedreigingen en varkenskoppen zijn niet goed te praten. Maar ik kan ergens wel begrijpen dat mensen desperaat zijn omdat de politiek een lijn kiest die veel nederlanders kennelijk absoluut niet willen. Kijk alleen al naar de PVV in de peilingen (nee, ik ben geen PVV-er!) met 41 viruele zetels, dat geeft aan dat zeer veel mensen zich niet meer kunnen verenigen met hun gekozen vertegenwoordigers. De politiek moet na de verkiezingen nog gewoon vier jaar lang naar hun kiezers blijven luisteren.

En laten we deze zinloze discussie nu maar gewoon stoppen. 


Gast

#48 Re:

2016-01-14 19:55

#46: -  

Nou, ik maak mij meer druk om de rekening van totaal 320 statushouders. Die kosten zijn volledig voor rekening van de gemeente, eh van u en mij dus. Simpel sommetje; 330 x25.000 = €8.000.000. Jaja, 8 miljoen en dat is per jaar.

Als er een supermarkt moet komen kan de gemeente heel snel een enquete houden, dus lijkt mij hiervoor ook niet zo ingewikkeld en toch zeker veel belangrijker voor Bennebroek dan een Albert Heijn.

Hans

#49 Re: Re:

2016-01-14 20:36

#48: - Re:  

 Beste Gast,

Een foute verwonderstelling vanzaken. Al jaren lang huisvest de Gemeente Bloemendaal jaarlijks nieuwe statushouders. Het aantal bijstandhouders is al jaren lang stabiel en laag.

Kortom...


Gast

#50 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-14 20:53

#47: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

 Niemand ontkent wat er in Keulen is gebeurd. Het gaat erom dat jij de discussie een kant wilt optrekken die er NIETS mee te maken heeft. Het gaat hier om de huisvesting van statushouders en dat heeft hoegenaamd niets met Keulen te maken.