meningspeiling Bloemendaal

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie meningspeiling Bloemendaal.


Gast

#51 Re: Re: Re:

2016-01-14 20:58

#49: Hans - Re: Re:  

Kortom, een deel van de statushouders drukt al op onze begroting; maar goed, dan maak ik een nieuw sommetje;

Taakstelling 2015 en 2016; totaal 90 x 25.000 = ruim 2 miljoen, en Denneheuvel en GGZ; 260 x 25.000 = 6,5 miljoen. Bij elkaar dan 9,5 miljoen.

De gemeente zegt 'nog niet precies' te kunnen aangeven wat de kosten zijn. Nou, dan wil ik het graag wel 'ongeveer' weten. En als ik een rekenfout maak, laat dan verdorie de gemeente eens openheid van zaken geven en zeggen over welk bedrag we het hebben.


Gast

#52 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-14 21:44

#50: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

Nou, dat kun jij dan wel vinden, maar als een belangrijk deel van de criminelen daar ook statushouders zijn of aanverwanten uit dezelfde landen cq culturen of hoe je het verder noemen wil, heeft het er voor mij wel degelijk mee te maken. En ik had gezegd dat we discussie zouden stoppen. Dus.

Hans

#53 Re: Re: Re: Re:

2016-01-14 21:49

#51: - Re: Re: Re: Re;


Alle bijstandhouders drukken op de begroting van de Gemeente. Tot nu toe vonden alle statushouders altijd eigen inkomen.


Gast

#54 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-15 00:14

#52: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

 Goed, aan onzin-discussies doe ik niet mee. Zuig maar verder uit je duim. Als jij niet in staat bent om te zien hoe verschrikkeliji verkeerd het is om mensen verantwoordlijk te houden voor misdaden die zij NIET begaan hebben, dan valt helemaal niets meer te zeggen. Andermaal schaam ik mij diep, diep voor medelanders als jij.


Gast

#55 Re: Re: Re: Re:

2016-01-15 00:15

#51: - Re: Re: Re:  

 Je maakt geen rekenfout, maar een reeks aan denkfouten. Minstens even kwalijk.


Gast

#56 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-15 07:00

#55: - Re: Re: Re: Re:  

 ja, dat zal best. En zo komen de verhaaltjes de wereld in en weet je hoe dat komt? Omdat de gemeente niet communiceert, en niet open en transparant is. Dat is nog veeeel kwalijker.


Anonymous

#57 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-15 11:45

#56: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ik hoor anders jou hier de "verhaaltjes" verspreiden. Hoe kom je aan de getallen? Linker- of rechterduim?


Gast

#58

2016-01-16 07:46

Nou, eigenlijk uit allebei. En daarom (schrijf ik dus ook, goed lezen dus!!!) reken ik erop dat een fineut van de gemeente voor haar inwoners een rekensom maakt. Dan weten we allemaal waar we het over hebben. Transparant en openheid noemen ze dat, waar de gemeente de mond van vol heeft.


Gast

#59 Re:

2016-01-16 11:30

#58: -  

 Zelfs een "fineut" zal toch ergens zijn getallen vandaan moeten halen. Elke berekening gebaseerd op gefantaseerde getallen is dus een gefantaseerde berekening. Heeft niemand iets aan. Op zijn best stemmingmakerij.


Gast

#60 Re: Re:

2016-01-16 13:39

#59: - Re:  

 Dus daarmee zeg je in feite dat de gemeente 260 statushouders wil gaan plaatsen zonder ook maar een idee te hebben over de financiële consequenties?? En dat moet onze gemeente besturen? Dat vind ik een lachwekkende vertoning. Er zijn inmiddels tienduizenden staushouders in Nederland geplaatst. Dus hoezo 'er zijn geen getallen'? Ik zeg; flauwekul. En daarmee wekt de gemeente, in elk geval voor mij, de indruk dat men er niets over wil zeggen.

Ik vraag mij dan ook af hoe jij dat voor je ziet; de gemeente plaatst 260 statushouders en kijkt volgend jaar hoe een groot gat het in de gemeentebegroting heeft geslagen. En gaat dan uitleggen aan de burgers wat de financiële consequenties zijn in de vorm van het ophogen van allerlei belastingen.

 


Gast

#61 Re: Re: Re:

2016-01-16 14:49

#60: - Re: Re:  

 Niemand heeft gezegd dat er geen financiële consequenties zijn. Niemand heeft gezegd dat er geen getallen zijn. Er worden echter wel grote vraagtekens gezet bij de berekeningen die hier worden getoond, omdat die nergens op slaan. Er wordt uitgegaan van een lastenpost die incorrect is en er wordt voorbijgegaan aan de baten. Zulk soort berekeningen zeggen dus helemaal niets over de reële financiële consequenties, maar zijn enkel tendentieus.


Gast

#62

2016-01-16 20:33

Omdat bekend is dat het noodzakelijk is dat het draagvlak bij de burgers er absoluut moet zijn om de plaatsing van statushouders te laten slagen. Er moet volledige openheid zijn van gang van zaken en vooral welke afspraken er gemaakt worden en nagekomen. Draagvlak is alleen mogelijk als bewoners achter besluiten staan.
Hans

#63 Re:

2016-01-16 20:52

#62: -  

 De Gemeente Bloemendaal huisvest al tientallen jaren, jaar op jaar statushouders. Alle Volksvertegenwoordigers ondersteunen dat.


Gast

#64 Re:

2016-01-16 21:08

#62: -  

 Wat een onzin. Statushouders zijn mensen met een verblijfsvergunning, die dus het volste recht hebben om in Nederland te verblijven. Waarom moet "de burger" gevraagd worden naar 'draagvlak' om zo iemand te huisvesten?

Weet je wat noodzakelijk is om de huisvesting en de integratie van die mensen te doen slagen? Enige welwillendheid van mensen zoals jij, die al een torenhoge muur hebben opgeworpen nog voordat die persoon er zelfs maar is. Wie kan die muur nog slechten, behalve jijzelf? Geef die mensen een kans en als dat dan door hun toedoen niet lukt, dan mag je je zegje doen. Bij voorbaat al alles kansloos praten zegt alles over jou en helemaal niets over de statushouder. Misschien moeten wij, als burger, daar eens iets over gaan zeggen.


Gast

#65

2016-01-17 08:12

Omdat wij ons grote zorgen maken over de veiligheid in onze omgeving.
Wij durven nu al s'avonds de deur niet meer open te doen als er wordt aangebeld. Deze culturen staan veel te ver van de onze af. Deze mensen kunnen onze vrijheid niet aan en maken op een negatieve manier gebruik van die vrijheid. Vrouwen zijn helemaal aan de goden overgeleverd en homofielen hebben geen bestaansrecht meer. Waarom vechten deze jonge mannen niet voor de vrijheid van hun land? In de tweede wereldoorlog werd je doodgeschoten als je deserteerde. Waarom moet de burger de rekening betalen voor een burgeroorlog in een ander land. Die mensen kunnen met elkaar niet door een deur maar wel met ons? Vrouwen met lichte haren en lichte ogen zijn hoeren voor hen. Zij vinden dat wij erom vragen verkracht te worden omdat wij westers gekleed gaan. Waarom denkt u dat er geen mensen met downsyndroom in die landen voorkomen? Die worden bij de geboorte doodgemaakt en andere gehandicapten zul je er ook niet vinden. U gaat deze mensen in een bosrijk gebied als de Hartekamp en GGZ plaatsen? Dat is levensgevaarlijk. De Hartekamp is een open instelling waar voornamelijk vrouwen werken. Gezien de Zorg alleen maar meer wordt uitgekleed moet men daar s'nachts alleen een afdeling runnen. Mensen kunnen niet meer veilig van en naar hun werk en zelfs binnen is het niet veilig! Deze samenleving moet voor mensen zorgen en betalen die totaal geen respect hebben voor deze zelfde samenleving. Wanneer gaan zij dit terugbetalen. De studenten in dit land moeten hun studieschuld terugbetalen. Er wordt met verschillende maten gemeten en de grote verliezer is de burger. Dank U!

Gast

#66

2016-01-17 11:34

Omdat ik vind dat wij als Bennebroek de zgn "cash cow" van gemeente Bloemendaal zijn geworden hetgeen nadelige gevolgen kan hebben voor de inwoners van Bennebroek.

Gast

#67

2016-01-17 11:36

Omdat ik vind dat wij als Bennebroek de zgn "cash cow" van gemeente Bloemendaal zijn geworden hetgeen nadelige gevolgen kan hebben voor de inwoners van Bennebroek.

Pieter.

#68 Re:

2016-01-17 11:45

#65: -  

 Klopt. In menig cultuur is het normaler bij elkaar langs de deur tegaan dan in Nederland. Daarin zou Nederland een stukje gastvrijer in kunnen zijn door de deur wat vaker open te doen. Normen en waarden zijn niet universueel. Deze veranderen voortudrend. In de middeleeuwen bonden wij vrouwen vast op een brandstapel of dumpte ze met stenen aan de voet in het water. Dat hebben wij gelukkig achter ons gelaten. Kortom leer van elkaar en spreek elkaar aan. 

Simon

#69 Re:

2016-01-17 11:48

#66: -  

 De schuldenlast per inwoner van Bennebroek is lager dan voor de fusie. Natuurlijk is het goed het evenwicht te bewaren in inkomsten en lasten per dorpskern te bewaren. Gezien de gezamelijke WOZ waarde en de recente inversteringen in het waterhuishouding in Bennebroek valt het evenwicht in voordeel uit voor de Bennebroeker. 


Gast

#70 Re: Re:

2016-01-17 12:26

#68: Pieter. - Re:  

 Daar sla je de spijker op zijn kop. Een belangrijk deel van de vluchtelingen leeft namelijk nog in de middeleeuwen. Komen uit landen waar steniging en lijfstraffen heel gewoon zijn, geen enkele vorm van democratie kent en het recht van de sterkste geldt. Wij hebben er ook honderden jaren over gedaan om onze samenleving te civiliseren en je kunt niet verwachten dat deze nieuwkomers dat binnen één maand begrijpen. Zo lees ik vanmorgen bijvoorbeeld dat een aantal Noord-Afrikaanse jongeren in Duitsland geprobeerd hebben 2 transgenders te stenigen. Het is maar een voorbeeldje uit de lange reeks van dit soort incidenten. Ik kan er een boek mee vol schrijven. En dan denk je dat als we ze er even op aanspreken zij het wel begrijpen en andersoortigen accepteren? Vergeet het.


Gast

#71 Re: Re: Re: Re:

2016-01-17 12:37

#61: - Re: Re: Re:  

 Nou nou, je neemt het wel erg op voor de gemeente, zit je soms op het gemeentehuis? Het is toch helemaal niet raar dat burgers inzicht willen hebben in de financiële consequenties, of wel soms? Als er financiële consequenties zijn moeten we dat toch met zijn allen dragen? Er wordt al maanden gepraat over opvang, maar er is nog nooit een getal genoemd. Hoe kun je nou een besluit over dit soort aantallen mensen nemen zonder maar een idee te hebben over hoeveel geld het gaat. Dat moet je in een bedrijf eens proberen, dan sta je morgen op straat.

Als de gemeente mijn rekensom van geen kant vindt kloppen, prima. Dan daag ik de gemeente uit om met een reële begroting te komen voor de opvang voor de komende jaren. Dan kunnen we er allemaal wat van vinden.

Simon

#72 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-17 12:58

#71: - Re: Re: Re: Re:  

 De Gemeente heeft toch niets met deze petitie te maken? Ik begrijp de opmerking "zit op de Gemeente" dan ook totaal niet. Ik gaf alleen de feiten weer. Gezien deze niet worden weergesproken ga ik vooralsnog vanuit dat de Bennebroeker sinds de fusse er op vooruit is gaan qua financieele lasten - lusten. 

Peter

#73 Re: Re: Re:

2016-01-17 13:00

#70: - Re: Re:  

 Stemrecht van vrouwen in NL is pas van de vorige eeuw.


Gast

#74 Re: Re: Re:

2016-01-17 20:54

#70: - Re: Re:  

 Nee hoor, geen enkele van de vluchtelingen leeft in de Middeleeuwen. Zij leven allen, net als u en ik, op de  dag van vandaag.

Hoe lang schat u dat in Nederland de homo-emancipatie een feit is? Als u daar een getal aan vast durft te plakken, dan kan ik u verklappen dat u al fout zit. De situatie anno nu is beter dan twintig jaren geleden, maar HLBT's zijn nog lang niet algemeen geaccepteerd in ons land. Ook dat kunt u zeer regelmatig in de kranten lezen.

Het is eveneens onjuist dat "in die landen" (welke zijn dat, waarom scheert u voortdurend alles over één kam?) "geen enkele vorm van democratie" bestaat. Daarnaast lees ik regelmatig in de krant dat in ons land de democratische gang op lokaal niveau met geweld en intimidatie tegengehouden wordt door groepen die doorgaans niet eens uit de betrffende gemeente komen. Ik lees over kamerleden die openlijk spreken over een nepparlement en een nepdemocratie. Hoe hoog moeten wij onze eigen democratie dan inschatten?

En waar haalt u het recht vandaan om mensen hier in Nederland rechten te ontzeggen op basis van een krantenbericht (!) over heel andere mensen in een heel ander land, waarvan u feiten, achtergronden noch beweegreden kent?


Gast

#75 Re: Re: Re: Re:

2016-01-17 23:25

#74: - Re: Re: Re:  

 Haha, geen van de vluchtelingen leeft in de middeleeuwen? Nou, "die landen" daar bedoel ik mee Syrië, Afghanistan, Irak en Eritrea, in volgorde van aantallen vluchtelingen en daarnaast nog een groot aantal "statenloos" voor wat dat waard is (Snap ik al helemaal niet, je komt toch ergens vandaan. Maar die kunnen wél hun gezin laten nareizen, komen die dan van Mars of zo?). Dan hoef je niet gestudeerd te hebben om te weten dat in geen van deze landen een fatsoenlijke democratie bestaat. Trouwens, als het zo is dat iemand asiel aan vraagt vanuit een land waar wél een fatsoenlijke democratie heerst, dan krijg je geen asiel. Zo simpel is dat.

En over de middeleeuwen, je kunt toch niet beweren dat de landen die ik bedoel, fatsoenlijk functioneren. Waar vrouwen geen enkel recht hebben, waar geen rechtssysteem functioneert, waar dictators aan de macht zijn en anarchie heerst, en als er al een "gekozen" regering is (Afghanistan, Irak), dan moet je vaststellen dat grote groepen het niet accepteren, delen van het land bezetten en een eigen vrijstaat beginnen.  Lees eens de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Dat beslaat 30 artikelen, waarvan ik denk dat in alle genoemde landen en niet één van de 30 gerespecteerd wordt. Dat vind ik inderdaad middeleeuws.