meningspeiling Bloemendaal

Quoted post

Gast

#37 Hoe de gemeente draait....

2016-01-13 12:27

Zo gaat het in Bloemendaal;

Tijdens de informatieavond op 7 oktober jl. in het Trefpunt in Bennebroek verklaart wethouder Kruijswijk; geen zorgen, er komt eerst een meningspeiling, en draagvlak onder de omwonenden is een absolute voorwaarde is voor huisvesting van vluchtelingen of statushouders.

Tijdens de jaarvergadering van de Bennebroekse Dorpsraad op 17 november heeft interim burgermeester Schneiders meegedeeld dat aan de gemeenteraad op 25 november om instemming zou worden gevraagd naar de opvang van vluchtelingen in Bloemendaal en bewoners worden geïnformeerd.

In het Bloemendaals Nieuwsblad van 3 december memoreert burgermeester Schneiders ten aanzien van de opvang van vluchtelingen, "Duidelijk moet zijn dat er geen keuze is".

Haarlem kampt met een probleem ten aanzien van plaatsing van vluchtelingen. Het College van B&W in Haarlem heeft aangegeven (brief aan raadsfractie Trots, 28 november 2015), dat "op zoek wordt gegaan binnen de regio Kennemerland". Dat betekent dat burgermeester Schneiders gaat praten met zijn collega's, waaronder Bloemendaal. En laat hij dat nou toevallig zelf zijn. Da's makkelijk afspraken maken. In verhouding tot het inwonertal neemt Bloemendaal meer dan dubbel zoveel statushouders op. Zo gaat dat.

En kunnen we dan niet rekenen op onze zelf gekozen vertegenwoordigers binnen de gemeente? Nou, ik vrees van niet, zij zijn gehouden aan de landelijke politieke lijn. En uw en mijn belang is daaraan ondergeschikt.

Ik ken hele lieve allochtonen en ben daar goed bevriend mee, daar gaat het niet om. Maar ik houd mijn hart vast als er straks een groep van 50 jonge kerels door onze straat banjert. Kan ik mijn kinderen daarvoor in bescherming nemen? We hebben inmiddels de voorbeelden gezien van de wetteloosheid van grote groepen. Moet ik dan als het mis gaat onze dorpsagent bellen? Of moet ik Eberhart Van der Laan dan maar geloven; "dit gebeurt niet in Nederland, want wij zijn hier veel te lief voor en we stellen grenzen"....

Reacties

Gast

#38 Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-13 15:41:29

#37: Gast - Hoe de gemeente draait.... 

En wat doe je als die groep van 50 jonge kerels niet door jouw straat banjert? Bied je dan je verontschuldigingen aan voor de verdachtmakingen die je bij voorbaat geuit hebt? Zal wel niet, hè?