meningspeiling Bloemendaal

Quoted post


Gast

#42 Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-13 23:01

#40: - Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

Nee, dat kan ik in het geheel niet begrijpen. Natuurlijk wil ik niet beweren dat alle statushouders crimineel zouden zijn, en natuurlijk zijn er heel veel, heel dankbaar dat wij ze helpen. Maar er zijn er ook té veel die geen enkel respect hebben voor onze samenleving, normen en waarden. Die niet willen begrijpen dat zij hier te gast zijn en zich met een wetteloosheid gedragen die ik vreselijk vind.

En zijn de mensen die in Bloemendaal gehuisvest worden daar schuldig aan? Ik weet dat niet en jij weet dat ook niet. En als men kennelijk niet eens in staat is om de vluchtingen bij binnenkomst goed te screenen, weet dus niemand het.

Na de aanslagen in Parijs heeft Rutte gezegd dat we de vluchtelingen beter gaan controleren. Daarmee geeft hij impliciet aan dat het tot dan niet goed gebeurde. Dus wie halen wij hier binnen??

En of ik het heb over Keulen, Stuttgard, Hamburg of over Zweden, Engeland en zo verder, het maakt niet uit. Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat er allemaal niets van de verhalen waar is. Zoek gewoon eens op Google en je kunt honderden verhalen lezen uit binnen- en buitenland over misdragingen, vechtpartijen en verkrachtingen. 

Daar kan ik de ogen niet voor sluiten en dat soort problemen wil ik niet naast de deur in Bennebroek.

Reacties


Gast

#43 Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-13 23:27:13

#42: - Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

En dus wil jij IEDEREEN weren omdat er wel eens een paar tussen zouden kunnen zitten die niet deugen. Mij ontgaat de logica volkomen, maar jij vindt dat logisch? Nogmaals: jij laat mensen boeten voor daden die zij niet begaan hebben. En dat vind jij alleszins logisch?

Houd mensen aansprakelijk voor de daden die zij hebben begaan, maar niet voor wat iemand met een gemeeschappelijk noemer (die jij dan ook nog voor het gemak maar bepaalt) heeft begaan. In het laatste geval zou ik immers jou ook rekenschap moeten laten afleggen voor de daden van een Willem Holleeder, Tristan van der Vlis, Robert M. of Anders Breivik, om er maar een paar te noemen van wie ik wel iets gemeenschappelijks met jou kan verzinnen. Vind je het nog steeds logisch?

Volgens mij moet je dan dus ook in het vervolg elke buur die in jouw straat komt wonen gaan weigeren, omdat er onder de gemiddelde buur ook tussen zitten die niet deugen. Tienduizend jaren geschiedenis van de mensheid bewijzen dat. Nou, alvast veel geluk; binnen de kortste tijd zul jij geheel alleen in Bennebroek wonen, want in de gehele mensheid zitten er zatop die niet deugen. Overigens: in jouw familie ook. Ik zou maar vast maatregelen nemen, als ik jou was. 

Over 'normen en waarden' kunnen we heel kort zijn: waar heb je het over? Het is volstrekt duidelijk, van deze korte discussie alleen al, dat jouw normen en waarden absoluut niet de mijne zijn. Aan wiens normen en waarden moet Nederland zich dan spiegelen? Ik lees bijna dagelijks in de krant over de normen en waarden van mede-landgenoten, die het gerechtvaardigd vinden om hun wil op zeer ondemocratische wijze aan de gemeenschap op te dringen door informatieavonden te verstoren, vuurwerkbommen naar asielzoekers te gooien, auto's in brand te steken, doodsbedreigingen te sturen naar politici, varkesnkoppen op hekken van azc's en moskeeën te spietsen, hakenkruizen op muren van diezelfde gebouwen te schilderen, stenen door ruiten van gemeentehuizen, azc's en woonhuizen te gooien. Bedoelde je die 'normen en waarden' misschien? ipje van de sluier: daar heb ik niet eens voor hoeven googelen.