meningspeiling Bloemendaal
Quoted post
Gast |
#43 Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....2016-01-13 23:27#42: - Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... En dus wil jij IEDEREEN weren omdat er wel eens een paar tussen zouden kunnen zitten die niet deugen. Mij ontgaat de logica volkomen, maar jij vindt dat logisch? Nogmaals: jij laat mensen boeten voor daden die zij niet begaan hebben. En dat vind jij alleszins logisch? Houd mensen aansprakelijk voor de daden die zij hebben begaan, maar niet voor wat iemand met een gemeeschappelijk noemer (die jij dan ook nog voor het gemak maar bepaalt) heeft begaan. In het laatste geval zou ik immers jou ook rekenschap moeten laten afleggen voor de daden van een Willem Holleeder, Tristan van der Vlis, Robert M. of Anders Breivik, om er maar een paar te noemen van wie ik wel iets gemeenschappelijks met jou kan verzinnen. Vind je het nog steeds logisch? Volgens mij moet je dan dus ook in het vervolg elke buur die in jouw straat komt wonen gaan weigeren, omdat er onder de gemiddelde buur ook tussen zitten die niet deugen. Tienduizend jaren geschiedenis van de mensheid bewijzen dat. Nou, alvast veel geluk; binnen de kortste tijd zul jij geheel alleen in Bennebroek wonen, want in de gehele mensheid zitten er zatop die niet deugen. Overigens: in jouw familie ook. Ik zou maar vast maatregelen nemen, als ik jou was. Over 'normen en waarden' kunnen we heel kort zijn: waar heb je het over? Het is volstrekt duidelijk, van deze korte discussie alleen al, dat jouw normen en waarden absoluut niet de mijne zijn. Aan wiens normen en waarden moet Nederland zich dan spiegelen? Ik lees bijna dagelijks in de krant over de normen en waarden van mede-landgenoten, die het gerechtvaardigd vinden om hun wil op zeer ondemocratische wijze aan de gemeenschap op te dringen door informatieavonden te verstoren, vuurwerkbommen naar asielzoekers te gooien, auto's in brand te steken, doodsbedreigingen te sturen naar politici, varkesnkoppen op hekken van azc's en moskeeën te spietsen, hakenkruizen op muren van diezelfde gebouwen te schilderen, stenen door ruiten van gemeentehuizen, azc's en woonhuizen te gooien. Bedoelde je die 'normen en waarden' misschien? ipje van de sluier: daar heb ik niet eens voor hoeven googelen. |
Reacties
Gast |
#47 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....2016-01-14 19:27:15#43: - Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... Het benoemen van een rits criminelen slaat natuurlijk nergens op. Die heb je in iedere samenleving. En als je de gebeurtenissen in bijvoorbeeld Keulen ontkent is dat een klap in het gezicht van de honderden vrouwen die aangifte hebben gedaan, schandelijk. De politie en politiek spreekt van een totaal nieuwe dimensie van geweld en criminaliteit. En dan vindt jij dat er "een paar tussenzitten die niet deugen". Je leeft in een sprookje. Jij vindt het dus ook heel raar dat miljoenen mensen hun handbagage moeten scannen op Schiphol en mij dat erg op houdt terwijl er maar een enkeling een bom wil meenemen. Ik dus niet. En ik begrijp heel goed dat vluchtelingen veiligheid zoeken. Als er zo her en der een gezin wordt geplaatst in de samenleving past dat prima en mag dat wat mij betreft, maar geen massale opvang. Verreweg de grootste groep bestaat uit alleenstaande mannen en veel vluchtelingen komen helemaal niet uit oorlogsgebied maar uit opvangkampen elders. We spreken van compleet verschillende culturen en de kans op problemen is daardoor heel groot. En grote groepen vind ik niet in een samenleving passen omdat dat de samenleving ernstig kan verstoren en veiligheid in gevaar kan brengen. Net zoals ik het ook niet fijn zou vinden als er 50 Hollansdse jongelui door mijn straat zouden banjeren. De massa komt uit gebieden waar vrouwen gesluierd rondlopen en mannen geen enkel respect voor vrouwen hebben. Dan kun je niet even vertellen dat het hier heel anders gaat, dat is een cultuuromslag. En dat kun je ze niet eens kwalijk nemen, zo is men opgevoed. Of moeten we dan het advies van een Duits schoolhoofd volgen, dat meisjes de komende zomer niet al te bloot gekleed moeten gaan, want "dat is men in het land van herkomst niet gewend" en dat kan escaleren. Doodsbedreigingen en varkenskoppen zijn niet goed te praten. Maar ik kan ergens wel begrijpen dat mensen desperaat zijn omdat de politiek een lijn kiest die veel nederlanders kennelijk absoluut niet willen. Kijk alleen al naar de PVV in de peilingen (nee, ik ben geen PVV-er!) met 41 viruele zetels, dat geeft aan dat zeer veel mensen zich niet meer kunnen verenigen met hun gekozen vertegenwoordigers. De politiek moet na de verkiezingen nog gewoon vier jaar lang naar hun kiezers blijven luisteren. En laten we deze zinloze discussie nu maar gewoon stoppen. |
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gort over de grens moet blijven.
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
5223 Gemaakt: 2024-07-07
Chauffeurs restaurant Kanters moet blijven!
392 Gemaakt: 2025-09-11
Gouda Waterstad? Red katten van de verdrinkingsdood – plaats kattentrappetjes
718 Gemaakt: 2025-09-08
WAP-PETITIE WOLF - VOOR VEILIGHEID VAN MENS & DIER
8552 Gemaakt: 2025-08-25
Geen uitbreiding fietszone Brugge
780 Gemaakt: 2025-08-23
Jens Broes in Junior Eurosong The Party!
118 Gemaakt: 2025-09-16
NEE tegen een AZC Hoorn
3661 Gemaakt: 2024-09-21
STOP de waanzin voor een TIJDELIJKE snelweg ivm werken aan de A8 te Halle!!
1257 Gemaakt: 2025-08-03
Red Onze Motocross Oefenterreinen in België
3263 Gemaakt: 2025-07-23
Middelbare School in Zwijndrecht toont totaal GEEN empathie!!
100 Gemaakt: 2025-09-12
Tijd voor een migratiestop
322 Gemaakt: 2025-08-25
Nieuwerkerk zeg Nee tegen een GROOT AZC!
1698 Gemaakt: 2024-01-16
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6285 Gemaakt: 2025-06-15
Voor de definitieve afsluiting van de Sint-Veroonsstraat voor het transitverkeer
275 Gemaakt: 2025-09-06
Ik steun de werkgroep Compagniesterpark
61 Gemaakt: 2025-09-12
Stop het zonneveld in Heelsum — Red natuur, vogels én vruchtbare grond
1240 Gemaakt: 2025-05-19
Pak ons buitenzwembad niet af!
2241 Gemaakt: 2025-06-02
Geef onze jongeren een tweede thuis!
37 Gemaakt: 2025-09-16
NEE TEGEN AZC VLAARDINGEN
1560 Gemaakt: 2025-06-04
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen