meningspeiling Bloemendaal

Quoted post


Gast

#47 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-14 19:27

#43: - Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

Het benoemen van een rits criminelen slaat natuurlijk nergens op. Die heb je in iedere samenleving. En als je de gebeurtenissen in bijvoorbeeld Keulen ontkent is dat een klap in het gezicht van de honderden vrouwen die aangifte hebben gedaan, schandelijk. De politie en politiek spreekt van een totaal nieuwe dimensie van geweld en criminaliteit. En dan vindt jij dat er "een paar tussenzitten die niet deugen". Je leeft in een sprookje.

Jij vindt het dus ook heel raar dat miljoenen mensen hun handbagage moeten scannen op Schiphol en mij dat erg op houdt terwijl er maar een enkeling een bom wil meenemen. Ik dus niet.

En ik begrijp heel goed dat vluchtelingen veiligheid zoeken. Als er zo her en der een gezin wordt geplaatst in de samenleving past dat prima en mag dat wat mij betreft, maar geen massale opvang. Verreweg de grootste groep bestaat uit alleenstaande mannen en veel vluchtelingen komen helemaal niet uit oorlogsgebied maar uit opvangkampen elders. We spreken van compleet verschillende culturen en de kans op problemen is daardoor heel groot. En grote groepen vind ik niet in een samenleving passen omdat dat de samenleving ernstig kan verstoren en veiligheid in gevaar kan brengen. Net zoals ik het ook niet fijn zou vinden als er 50 Hollansdse jongelui door mijn straat zouden banjeren. De massa komt uit gebieden waar vrouwen gesluierd rondlopen en mannen geen enkel respect voor vrouwen hebben. Dan kun je niet even vertellen dat het hier heel anders gaat, dat is een cultuuromslag. En dat kun je ze niet eens kwalijk nemen, zo is men opgevoed. Of moeten we dan het advies van een Duits schoolhoofd volgen, dat meisjes de komende zomer niet al te bloot gekleed moeten gaan, want "dat is men in het land van herkomst niet gewend" en dat kan escaleren.

Doodsbedreigingen en varkenskoppen zijn niet goed te praten. Maar ik kan ergens wel begrijpen dat mensen desperaat zijn omdat de politiek een lijn kiest die veel nederlanders kennelijk absoluut niet willen. Kijk alleen al naar de PVV in de peilingen (nee, ik ben geen PVV-er!) met 41 viruele zetels, dat geeft aan dat zeer veel mensen zich niet meer kunnen verenigen met hun gekozen vertegenwoordigers. De politiek moet na de verkiezingen nog gewoon vier jaar lang naar hun kiezers blijven luisteren.

En laten we deze zinloze discussie nu maar gewoon stoppen. 

Reacties


Gast

#50 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait....

2016-01-14 20:53:55

#47: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoe de gemeente draait.... 

 Niemand ontkent wat er in Keulen is gebeurd. Het gaat erom dat jij de discussie een kant wilt optrekken die er NIETS mee te maken heeft. Het gaat hier om de huisvesting van statushouders en dat heeft hoegenaamd niets met Keulen te maken.