meningspeiling Bloemendaal

Quoted post

bewoner Bdaal

#35 Re:

2016-01-11 12:18

#28: Peter -  

 Waarom zou dat niet een onderwerp van een peiling mogen zijn? U ziet neem ik aan heel goed het verschil tussen het bewonen van een pand door een individuele burger of het plaatsen van grote groepen mensen op een locatie bij elkaar. Als het plaatsen van zo'n grote groep mensen gevaar kan opleveren voor de directe omgeving is het niet meer dan logisch dat er een peiling kan plaatvinden. In ieder geval zou er actief met de bewoners over gepraat moeten worden. Het kan niet zo zijn dat een COA bepaalt of ik 150 mensen in mijn achtertuin krijg of niet. En verder: het moet u toch duidelijk zijn dat in een democratie er open gecommuniceerd dient te worden over locaties. De overheid dient bovendien zijn burgers actief te beschermen en ervoor te zorgen dat haar burgers vrij kunnen opgroeien. Dit soort zaken speelt in deze discussie

Reacties

Peter

#36 Re: Re:

2016-01-11 16:57:07

#35: bewoner Bdaal - Re:  

De statushouders zijn indivudeele burgers.

Een groep mensen kan een groot gevaar veroorzaken. Het alternatief zou dan zijn dat we leegstaande gebouwen niet meer laten bewonen door mensen wegens het gevaar wat zij kunnen verooorzaken.

Op de locaties Denneheuvel en Geestgronden komen trouwens in de toekomst nieuwe gebouwen welke ook zullen worden bewoont.