Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.

bewoner

#626 Amsterdam - not in my backyard

2014-09-18 08:28

Amsterdam wil minder vluchtelingen huisvesten

AMSTERDAM - 

De stad Amsterdam wil gezien de woningnood vanaf komend jaar minder vluchtelingen met een verblijfsvergunning toegewezen krijgen om te huisvesten. Bij de verdeling van vluchtelingen over gemeenten zou volgens SP-wethouder Laurens Ivens van Wonen ook de beschikbaarheid van woningen moeten meespelen. Nu is alleen het aantal inwoners bepalend.

 


 

Dat schrijft De Volkskrant.

Amsterdam moet dit jaar nog 695 vluchtelingen onderdak bieden, terwijl in 2014 slechts 5.500 sociale huurwoningen vrijkomen. Met onder anderen woningzoekenden die om medische en sociale redenen voorrang krijgen en gedwongen verhuizers vanwege stadsvernieuwing, blijven er volgens Ivens nauwelijks woningen over voor de 'gewone' woningzoekenden die jarenlang op de wachtlijst staan.

Amsterdam gaat hierover in gesprek met de provincie Noord-Holland, het Rijk en de andere gemeenten

 

Allemaal lekker naar Breda komen ! Kom, burgemeester , wethouders, dit is jullie kans. We maken gezellig een grote smeltkroes van de binnenstad en dan zien we over 5 jaar wel of het is mislukt als jullie allemaal van jullie extra lange wachtgeld en hoge genieten

kwade gast

#627

2014-09-18 11:52

In de gaten houden, die klojo's.

EEN verkeerde beweging en aanpakken die handel.

Mettertijd komt hier toch een burgeroorlog van.

Ze hebben o.h. meer rechten als de gewone hollandse burger.

De krankzinnigheid ten top.

 

gast

#628 nog meer verhalen van profiteurs, nu uit eerste hand

2014-09-18 12:36

Volgens VN gegevens staat ons land op de 4e plaats als het gaat om een land waarin asielzoekers hun heil zoeken, na Duitsland ,  Frankrijk en Zweden. In 2013 vroegen 484.000 personen asiel aan in de EU een stijging van 30% t.o.v. 2012.

Maar  waarom willen de gelukszoekers toch per se naar Europa en dan met name naar de 4 bovengenoemde landen ? Wel, dat is simpel. Een Syriër met een klein winkeltje vertelde het, “met hard werken verdiende ik net 800 euro per maand, uiteindelijk ontvang ik in Nederland zonder te werken met de toeslagen ruim het dubbele' .

Een Eritreer gaf in Frankrijk (waar hij slechts op doorreis was) in alle eerlijkheid een zelfde soort verhaal voor de televisie (hij dacht waarschijnlijk dat ze daar in Nederland toch nooit achterkomen): ' Ik ben op weg naar Nederland. Daar krijg je een hoge uitkering en een eigen huis'.... Via mijn landgenoten die er al zijn weet ik waar ik mij moet melden.' 

bewoner binnenstad

#629 Extra middelen toegevoegd aan politie budget

2014-09-18 12:55

Nu snap ik waar al die extra agenten voor nodig zijn. Die zijn er echt niet voor de veiligheid van de buurt:

 

De politie in Groningen heeft gezegd dat asielzoekers vaak valse aangifte doen van mensenhandel om hun legale verblijfstatus te rekken. Jaarlijks doen tientallen asielzoekers van aanmeldcentrum Ter Apel aangifte van mensenhandel en die worden vaak geseponeerd.

Uit onderzoek blijkt dat alle aangiften van mensenhandel van asielzoekers uit Ter Apel sinds 2007 uiteindelijk zijn geseponeerd. Valse aangiften kosten de politie veel mankracht omdat alle meldingen met de grootste zorg worden behandeld. Ondanks dat de meldingen vaak vals zijn, neemt de politie iedere melding serieus. De politie kan er weinig tegen doen.

Asielzoekers die zeggen slachtoffer te zijn van mensenhandel kunnen gebruikmaken van  een bijzondere procedure. Deze regeling garandeertopvang voor asielzoekers die slachtoffer zijn van mensenhandel.

De 'slachtoffers' worden ondergebracht in een opvanghuis en krijgen een tijdelijke legale verblijfstatus. Een geringe aanwijzing voor mensenhandel  is genoeg..........


Gast

#630 Bananenrepubliek

2014-09-19 11:16

Grrr we krijgen gewoon geen antwoord op ons WOB verzoek voor een kopie van het huurcontract COA/ Rijks gebouwendienst! En meerdere verzoeken van meerdere personen (nog) geen antwoord, al over de termijnen heen. en 1 vage afschuiving over de financieel sociale belangen van de Nederlandse staat die hiermee niet zouden worden gediend???? 


Gast

#631 Art 41 brief BOB en antwoord v Lunteren op de website

2014-09-19 11:40

Buren! Check de website geenazcinbinnenstad.weebly.com voor de art 41 vragen van partij BOB. Belangrijke consequenties! En check ook het antwoord van V Lunteren op onze open brief van vorige week. Hebben jullie bericht gehad over de komst van de eerste asielzoekers ma aanstaande? Mail ons op geenazcinbinnenstad apestaartje gmail.com


Gast

#632

2014-09-19 12:20

Als direct omwonende met onze achterdeur tegenover het azc helemaal NIETS vernomen over aanstaande maandag...hoe moeilijk kan het zijn?? Wederom zeer teleurstellend, respectloos, arrogant, dom, asociaal en zeker een gemiste kans...de woede, frustratie en angst voor de komende tijd (deze gang van zaken belooft immers weinig goeds) nemen door deze actie (of juist het gebrek daaraan) alleen maar toe...wat een arrogantie!!!


Gast

#633

2014-09-19 12:34

wat nu dan?

 

www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/2014-09-19/ opening-koepelgevangenis-als-asielzoekerscentrum-uitgesteld


Gast

#634 Brandweer

2014-09-20 06:33

Het schijnt iets met de brandweer te maken te hebben.

omwonende

#635 Antwoord college op open brief buurt

2014-09-21 10:46

Het college / Van Lunteren praat heel veel, maar communiceert niet. Er wordt nergens ingegaan op de gevoelens/zorgen over sociale veiligheid die zo sterk leven in de buurt en er wordt al helemaal niets gezegd over hoe het college denkt een positieve bijdrage / oplossing te kunnen geven. Blijkbaar is het volledige college van mening dat het prima is om kinderen / gezinnen in een gevangenis te stoppen onder het mom van 'beter dan in een gymzaal'. Van Lunteren blijft maar roepen dat 'de gemeente alles op de voet zal volgen' en daar kunnen we het mee doen. 

Dus bewust geen maatschappelijk draagvlak getoetst, geen correcte nulmeting gedaan en bewust een heel vage overeenkomst met COA in elkaar gezet waar de gemeente niet van af kan en de buurt niets mee kan.

Het college had net zo goed een brief met een oneliner kunnen sturen: 'screw you' stadshart ! Dan hadden we tenminste wel precies geweten waar we aan toe zijn en hoe men over de buurt denkt. 

Wederom ronduit teleurstellend ! 

bezorgde winkelier

#636 Boschstraat

2014-09-21 11:50

ik woon en werk al jaren in de Boschstraat. Ik ben niet tegen opvang van vluchtelingen, zelfs niet in de nabije omgeving. Wel moet de veiligheid niet verder achteruit gaan; onze straat is al behoorlijk slechter geworden in dat opzicht. Ik heb iedereen horen verklaren dat met de komst van het azc ook de problemen in de Boschstraat voortvarend zouden worden opgepakt. Ook via de vereniging.

Ik houd het scherp in de gaten. De afgelopen drie weken is er gemiddeld twee keer per uur een politiewagen door mijn geliefde Boschstraat gereden. En dan heb ik het over overdag. En vaak zijn die auto's gewoon op weg naar het bureau en stoppen ze niet. Tegelijk zie ik per uur zeker vijf keer dealers op fietsjes rondrijden en zaken doen. Mensen steken over om daar niet mee te maken te krijgen. Ik heb de afgelopen weken niemand zien aanspreken, laat staan aanhouden. Tegelijk wordt vaak heel hard gereden en is het wachten op ongelukken. Van die beloofde aanpak komt niets terecht. Wat moet ik nu verder verwachten van onze gemeente?


Gast

#637 Ook feest in Eindhoven, wanneer stopt dit, dit werkt ontwrichtend

2014-09-22 05:58

Geachte regering. Als ik in eritrea had willen wonen, dan was ik daar wel naar toe verhuisd. Als je honderden Eritreers tegelijk tegenover mij huisvest, en daarnaast ook  nog zowat ieder vrijkomend huurhuis er mee vult, woon ik gevoelsmatig in Eritrea. Vindt u dat raar? Racistisch? Gek? Ruilen van huis?

En het wordt voor steeds meer mensen in Nederland, van welke achtergrond dan ook, de werkelijkheidwww.omroepbrabant.nl/?news/217147912/Buurt+Orangerie+Eindhoven +zit+niet+te+wachten+op+komst+700+asielzoekers+Hier+is+geen+ruimte+voor!.aspx

zeer boze bewoner Sophiastraat

#638 College van burgemeester en wethouders

2014-09-22 07:05

# 636. Inderdaad. Dit is waar het om gaat. En wat een teleurstellend antwoord op de open brief. Bestaat het stadsbestuur nu echt uit een aantal bij elkaar geraapte onkundigen of is het Van Lunteren die op zijn zachts gezegd onhandig is in zijn communicatie ? Wat mij betreft is er maar 1 conclusie mogelijk. Deze vorm van gedrag wordt gekenmerkt door een obsessie met de eigen persoon, egoisme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen.

Jean-Jacques Rousseau schreef ooit: “De vrijheid van de mens ligt er niet in dat hij kan doen wat hij wil, maar wat hij niet hoeft te doen wat hij niet wil”.

Wij willen niet de gordijnen moeten sluiten, omdat we ons anders niet meer prettig voelen in ons eigen huis

Wij willen niet moeten oversteken voor drugsdealers

Vrouwen / schoolgaande jeugd in de buurt willen niet in hoog gesloten kleding en lange broeken moeten lopen omdat ze dan mogelijk reacties ' uitlokken'  

We willen niet tegen onze ouders of kinderen hoeven uit te leggen dat ze niets te vrezen hebben van grote groepen op straat / in het park rondhangende jonge mannen 

We willen niet 's-nachts met gesloten ramen moeten slapen vanwege geluidsoverlast

We willen niet opzij moeten springen voor quads/auto's / motoren die met meer dan 100 km/u door de straat racen en zelfs gewoon door rood rijden

Van Lunteren klaagt dat zijn opmerking in De Telegraaf over gordijnen uit de context is gerukt. Het gaat wederom niet om de buurt, maar om hemzelf. Met zijn opmerking geeft Van Lunteren haarfijn aan hoe het college met de buurt omgaat. De burgemeester en wethouders willen niet luisteren , willen niets doen en hebben een broertje dood aan gevoelens van sociale onveiligheid. De buurt maakt zich niet voor niets ernstig zorgen. Uit alle reacties blijkt dat de gemeente achterover hangt en niets doet.  We weten helaas allemaal inmiddels uit eigen ervaring dat een politie-auto 2x op en neer laten rijden niet helpt. De agenten komen nooit achter het stuur vandaan en kijken vaak verveeld wat rond of draaien hun hoofd om. Vervolgens beweren de gemeente en de managers van de politie doodleuk dat er veelvuldig extra wordt gepatrouilleerd en dat we als buurt maar boffen met die keiharde aanpak van criminaliteit.  Nonsens !! Die bestuursovereenkomst waarin van alles wordt beloofd is een vod. Van Lunteren zwaait met een stadsmarinier en een beheergroep. Wat heeft de stadsmarinier afgelopen jaren dan concreet voor ons betekend ? 99% Van de buurt wist tot voor kort niet eens dat zoiets bestond, laat staan wie het is of hoe we hem moeten bellen. Wie zit er in de beheergroep? Spreekt die buurtbewoner dan namens ons allemaal ? Wat kan die groep dan wel concreet doen wat de gemeente zelf tot op heden niet is gelukt ? Je moet overlast voorkomen, niet met een telefoonnummer komen om het (achteraf) te kunnen melden. ALLEMAAL BESTUURLIJKE ONZIN !

Natuurlijk wil Van Lunteren ' blijven praten' met de buurt.....Praatjes vullen geen gaatjes meneer Van Lunteren !!  Tot nu toe heeft de gemeente mbt het azc op alle fronten gefaald. Er is absoluut onvoldoende onderzoek geweest naar maatschappelijk draagvlak in de buurt voor een azc, er is geen goede nulmeeting mbt veiligheid gedaan en de zorgen van de buurt worden tot op vandaag niet serieus genomen (overigens wel allemaal beloofd). Daarom is er geen vertrouwen in de buurt ! Daarom blijven er maar kritische geluiden komen ! 

We willen nu eindelijk eens een duidelijk plan van aanpak van (mogelijke) overlast, concrete actie en juridisch waterdicht bewijs dat het azc na 1 of maximaal 2 jaar dicht gaat en nooit meer terugkomt op deze zeer ongelukkig gekozen locatie. Van Lunteren en COA hebben vanaf dag 1 zoveel gelogen dat er op dit moment alleen maar wantrouwen is en het draagvlak - voor zover dat er al was- met de week verder afbrokkelt

We willen rust en veiligheid in de wijk en daar hebben we recht op !! 

gast

#639 Eritrea - hoezo een verschrikkelijk land waar je moet vluchten?

2014-09-22 11:00

Hier een verslag van een amerikaanse  journalist die wel zelf in Eritrea is geweest (in tegenstelling tot de dame van de VN die vanachter haar bureau aan het meer van Geneve alleen maar vernietigende rapporten schrijft op basis van online ingevulde enquete-formuliertjes). de journalist beschrift de hoodstad als het Napels van Afrika ipv het Noord-Korea van Afrika.

 

DUS WAKKER WORDEN HR TEEVEN EN HEREN RECHTERS> Het is een maatschappij ontwrichtend fenomeen al die economische vluchtelingen:

 

www.beyondtheheadlines.org/eritrea-north-korea-or-naples/

 


Gast

#640

2014-09-22 14:15

Tegen alle beloftes in, komt er geen extra politie capaciteit: Zie antwoorden van de gemeente op vragen over de slappe bestuursovereenkomst:

 

Graag wijs ik je op het antwoord op vraag 6 over veiligheid, drugscriminaliteit en politie:

 

“De nationale politie houdt zich bezig met de toerdeling van politiecapaciteit. Het aantal inwoners in een gebied is daarvoor een factor die meeweegt.

Er is geen aanleiding extra zorgen te hebben over de veiligheid. De bewoners van het AZC worden als gewone wijkbewoners beschouwd en zullen de omgeving op dezelfde manier ervaren als andere bewoners. De gemeente en de politie houden toezicht waarbij vermeende straatdealers worden aangepakt. Daar gaan we vanzelfsprekend mee door.”

gast

#641 veiligheid

2014-09-22 17:28

#641: We doen het zelf wel. Praten helpt niet !


Gast

#642

2014-09-23 06:20


Gast

#643

2014-09-23 06:59

Sinds april, maar eigenlijk ook daarvoor al: wegvagen van democratische rechten, desinformatie, doorduwen, voorliegen, wegdraaien, belachelijk maken, negeren, weglopen van omwonenden. Ik ben niet bang voor asielzoekers, ik ben bang aan het worden van de werkwijze van de Nederlandse overheid!


Gast

#644 Woensel is ook de sjaak.

2014-09-24 07:16

www.ed.nl/regio/eindhoven /burgercomit% 

C3%A9-in-woensel-noord-tegen

-asielzoekers-orangerie -groeit-snel-1.4544983

 

Hoe kan het toch dat zo'n raad unaniem instemt, en de burgers zo tegen zijn? Zelf nemen ze geen asielzoeker in huis. Kloof burgers poltiek anyone? Links heeft een PVV stemmer van me gemaakt. 

gast

#645 PVV

2014-09-24 11:44

Laten we een brief sturen naar Geert Wilders dat hij volgende keer met een gerust hart mee kan doen aan lokale verkiezingen. PVV zal linkse kerk verpletteren in Breda !


Gast

#646 Wat een klote zooi!

2014-09-25 06:39

Omwonenden in Budel worden ook niet serieus genomen, plop, nog 300 extra erbij, want toch geen klachten'. En COA wijt het aan 'opstartproblemen'ga weg, falende overheid!

www.ed.nl/regio/cranendonck-e-o/cranendonck/ coa-gaat-klachten-over-asielzoekers-budel-bekijken-1.4547404


Gast

#647

2014-09-25 06:44

http://www.telegraaf.nl/binnenland/ 23115576/__Budel_krijgt_meer_asielzoekers__.html

 

Uitbreiding, want geen noemenswaardige klachten, jajaja zie ook bericht van #646

 

We worden belogen en voorgelogen. Opstartproblemen? Bah bah bah!

omwonende

#648 Stroom van klachten in Budel = Opstart-probleem ???

2014-09-25 07:32

Het COA heeft al meer dan 45 locaties en doet dit al meer dan 20 jaar ! Als je dan nog steeds last hebt van ' opstart-problemen' geeft dat aan dat je helemaal niets hebt geleerd of dat je inderdaad vooraf alle zorgen van omwonenden bewust van tafel veegt en pas iets gaat bekijken (let wel dit is niet hetzelfde als oplossen) als er een stroom van klachten komt. Gelukkig heeft wethouder Van Lunteren er alle vertrouwen in dat het draagvlak sterk zal groeien. We worden keihard genaaid !

Overigens prijkt Breda al als trotse overwinning op de COA.

gast

#649 Het regent klachten bij nieuwe azc's

2014-09-25 07:44

Doetichem / bron omroep Gelderland

Volgens buurtbewoners is er vooral 's avonds en 's nachts veel geluidsoverlast. Daarnaast lopen veel bewoners van De Kruisberg door de wijk op zoek naar toegang tot draadloos internet van omwonenden. Ook maakt de buurt zich zorgen over de veiligheid van de asielzoekers en over de eigen veiligheid. 'Er zijn verschillende toegangspoorten die geopend zijn. Dat is niet volgens afspraak. Wij hebben het idee dat Jan en alleman het terrein op kan', zegt Jacques Engelen, buurtbewoner. Hij kon onlangs zelf ook zo het terrein oplopen.

Een woordvoerder van het COA laat weten dat de locatie geschikt is voor de opvang van asielzoekers maar dat de afgelopen maanden 'enerverend waren vanwege de hoge instroom van asielzoekers'. Het COA zegt bezig te zijn met de aanleg van een eigen WiFi-netwerk en een speeltuin voor kinderen van asielzoekers. Het COA vindt bovendien dat zaken steeds beter gaan lopen. Een keer in de zes weken is er overleg tussen de bewoners, het COA, de gemeente en de politie. 

Burgemeester Joosten van Doetinchem zegt dat er nog stappen gezet moeten worden om het leefbaar te maken voor de buurt. Hij vindt dat het COA dat moet regelen. 'Wij houden meer dan de vinger aan de pols.'

De bekende salami-techniek die Van Lunteren ook wil toepassen. Ogen dicht doen, gewoon doordrammen en dan zegen dat COA het moet oplossen. Terwijl COA standaard briefjes uit de la trekt met opmerkingen als' we gaan het onderzoeken' , ' deze groep staat niet open voor overleg' etc. 

 

 

omwonende

#650 Harde cijfers over criminaliteit asielzoekers

2014-09-25 13:34

Uit een rapport van de Erasmus universiteit uit 2006

Van deze 34.000 asielzoekers ‘in procedure’ worden er in 2004, ruim 1800 (5,4 procent) verdacht van een misdrijf. Asielzoekers in procedure komen daarmee dus relatief (veel) vaker in aanraking met de politie dan asielmigranten die beschikken over een geldige verblijfsvergunning. Er lijkt dus een samenhang te zijn tussen de juridische status en het (criminele) gedrag van asielzoekers. In totaal wordt in 2004 4% van de legaal in Nederland verblijvende asielmigranten verdacht van betrokkenheid bij criminele activiteitenZo zien we dat met name asielmigranten uit (Noord)Afrika en uit landen van het voormalig Oostblok relatief vaak worden verdacht van criminele activiteiten.  Indien we dit cijfer vergelijken met de incidentie van criminaliteit in de Nederlandse bevolking dan blijkt dat asielmigranten aanzienlijk vaker (meer dan 3x zovaak !) worden verdacht van criminele activiteiten dan de gemiddelde Nederlander (1,5%). 

Het gaat dan in 25% van de gevallen om geweld tegen personen = (bedreiging, poging doodslag, doodslag voltooid, mishandeling, ov. misdr. tegen leven) en 52% van de gevallen om vermogensdeliccten zonder geweld = (b.v. eenvoudige diefstal, diefstal met braak, muntmisdr.,ov. valsheidsmisdr.)

DUS weer aantoonbaar gelogen door COA tijdens informatie-avond dat asielzoekers zich tijdens een aanvraag procedure heel rustig houden, omdat ze anders geen verblijfsvergunning zouden krijgen !!

DUS GEMEENTE: WAARBLIJFT ONZE BESCHERMING ? WE HEBBEN DAARRECHT OP !