Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.


Gast

#26

2014-06-19 13:33

Ik wil graag dat de buurt veilig blijft. Dit soort dingen kun je beter in een buitenwijk van Breda doen!
Lucifer

#27 Re:

2014-06-19 13:42

#23: ink -

Wat een lariekoek, als er in omringende landen grote problemen zijn zetten we onze deuren open en helpen we waar we kunnen. We weten dan ook dat het maar tijdelijk is en men vertrekt op een gegeven moment weer terug naar hun eigen land, bovendien gaat dit bijna geen problemen geven omdat de culturen en daarbij behorende normen en waarden redelijk identiek zijn aan de onze. De mensen die nu hiernatoe komen (somaliërs etc) hebben veel geld betaald om hiernatoe te komen en simpel en alleen om te kunnen profiteren en niks anders, waarom ga je anders de halve wereld over naar een koud land met een cultuur die geheel anders is dan waar je vandaan komt? We hebben al problemen genoeg met al die gelukszoekers die al in NL zitten. Je bent echt naïef als je dat niet ziet.


Gast

#28

2014-06-19 13:42

Het is toch triest dat je als burger niks meer te vertellen hebt het word maar weer gewoon door je strot gedouwd

Gast

#29

2014-06-19 13:50

Op de hoek Nassaustraat/Nassausingel zijn bijna 41 studentenwoningen klaar. De wijkagent is hier niet eens van op de hoogte. Waar is hij wel van op de hoogte?
Ink#23 schrijft 'laat de mensen lekker in de leegstaande gevangenis slapen'. In de krant van gisteren werd er gesproken over DE KOEPEL met een grote foto er bij. Er komt helemaal niemand in DE KOEPEL (gevangenis) het betreft de vele bijgebouwen die nog dichter op de omringende huizen staan. Die mensen kijken dag en nacht tegen prikkeldraad aan terwijl het prikkeldraad aan de binnenkant vd muur weggehaald wordt want daar kan een asielzoeker toch niet tegenaan kijken. Zo zielig. Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen en kunnen we niet alle mensen op een hoop gooien. Maar minimaal 400 asielzoekers in de binnenstad is gekkenwerk.
Bovendien zou het niet enkel om mannen gaan maar ook om volledige gezinnen. Waarom werd de informatieavond dinsdag ineens afgekapt? Volgens de krant 500 aanwezigen. Keek die persoon soms dubbel. Enkel en alleen al 60 mensen van de COA waren er binnen. Hulp prima maar wel op de juiste plaats onder juiste omstandigheden.

Gast

#30

2014-06-19 14:00

Geen geschikte plek voor asiel zoekers

Gast

#31

2014-06-19 14:02

Opvang binnen de stad als Breda is erg slecht

Gast

#32

2014-06-19 14:10

Ik vind dat studenten voorang op woonruimte moeten krijgen

Gast

#33

2014-06-19 14:13

De mensen gaan zwerven en er is al genoeg ellende in Nderland

Gast

#34 Re: Re: Wat een naief, hoe denk je dat ze aan dat geld gekomen zijn? In een land waar afpersing,

2014-06-19 14:20


Gast

#35

2014-06-19 14:23

overlast vanwege het lantefanteren, crimineel en prostitutie-gedrag.Laat ze naar Gilze gaan waar ook betere controle is.
Er zijn er al genoeg: Nederland is vol!
Joke

#36 Asielzoekers

2014-06-19 14:38

Wat ik zo triest vind in heel dit verhaal,wij moeten weer 400 asielzoekers opvangen,en wij moeten weer voor de kosten opdraaien,terwijl overal verpleeghuizen en bejaardenhuizen gesloten worden en die mensen als vee bij elkaar gestapeld word in o.a.slaapzalen,want er is zogenaamd geen geld om die mensen die wel de 0pbouwers van ons land zijn een fatsoenlijke oude dag te laten genieten.Maar voor die asielzoekers worden luxe verblijven verbouwd met mooie eigen kamers en alles erop en eraan,en nog geld toe want ze moeten toch ook zakgeld hebben,terwijl ze niets maar dan ook niets voor onze maatschappij doen,alleen maar geld kosten en overlast bezorgen.Schandalig gewoon voor ons zieken en bejaarden geen geld en geen geld voor gezondheidszorg maar wel voor asielzoekers.Het eerste wat ze leren als ze nog in de wieg liggen zijn de woorden NEDERLAND EN LUILEKKERLAND.laat die ministers en het koningshuis hun tuinen maar beschikbaar stellen voor de asielzoekers,want die blijven met alles buiten schot die graaiers en zakkenvullers,die worden niet opgezadeld met die overlast,nee dat is hier in Nederland weer weggelegd voor jan met de pet,kom op mensen genoeg is genoeg,weg ermee en Den Haag erbij.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-19 14:39



Gast

#39

2014-06-19 14:42

Volks"vertegenwoordiging" luister naar je kiezers. Ik denk dat nog geen 20% van de inwoners van Breda dit willen.

Gast

#40

2014-06-19 14:45

Niet zo handig om een groep mensen voor het merendeel bestaande uit jonge mannen in het centrum te plaatsen. Er is daar in de buurt al heel veel overlast door drugs enz.
edh

#41

2014-06-19 14:45

Jammer dat ze hier niet goed over nadenken 400 is wel erg veel. Dit soort plannen zouden nooit op de binnenstad gericht moeten zijn. Ik zit er niet op te wachten als ik naar school loop om langs zo'n centrum te lopen. Ook is Breda een stad met vele activiteiten.

Plaats een centrum niet in de binnenstad, niet in een woonwijk. En je kan je afvragen waarom dit überhaupt in een stad moet. Een stad is altijd al te druk.
Gast

#42 Re:

2014-06-19 14:51

#39: -

20%? dat is veel!


Gast

#43

2014-06-19 14:52

De Koepel is een monument en de kosten voor verbouwing e.d. komen dus allemaal voor rekening van de burgers.

Gast

#44

2014-06-19 15:02

De asielzoekers zullen de hele dag door in het centrum van de stad rond hangen. Dat is mijns inziens ongewenst voor bezoekers, bewoners en middenstand.

Gast

#45

2014-06-19 15:07

word een grote rotzooi gaan hele dagen door de stad zwerven

Gast

#46 Re:

2014-06-19 15:14

#4: -

ik ben het met deze persoon helemaal eens  laat ze naar de galderseweg gaan  dan heeft de binnenbstad misschien minder last


Gast

#47

2014-06-19 15:22

Zolang er geen genoeg controle gehouden kan worden op asielzoekers, is het zeker niet verantwoord om ze midden in een stad te zetten.
buurtbewoner

#48 blij met de reacties

2014-06-19 15:26

Dag buurtbewoners. Ik wilde even zeggen dat het me echt goed doet dat jullie er ook zo over denken. Ik ben zo boos over de gang van zaken! Ik hoop maar dat men wil luisteren, hoewel in hun optiek door 'toe te geven'het hek van de dam zal zijn. Maar laat dat ons niet weerhouden om onze argumenten te ventileren hier! Kregen we dinsdag nou niet bepaald de kans voor!

Gast

#49

2014-06-19 15:28

belachelijk voorstel in al overbelaste buurt. nergens anders in Nederland worden AZC midden in de stad geplaatst, ook niet in Nijmegen, zoals het COA op de informatieavond beweerde; op hun site vestiging Nijmegen:vanuit het AZC is het centrum per openbaar vervoer goed bereikbaar. Als je een goed verhaal hebt hoef je niet te liegen, zou ik zeggen.
L L

#50

2014-06-19 15:47

Het is toch wel duidelijk dat 400 mensen niet midden in het centrum kan worden geplaats!
Of zijn wij BREDANAARS nou gek!
Die mensen willen ook naar buiten met de kinderen enz.
Maar dit is geen plek om te gaan slenteren zonder doel.
Hoop dat gemeente dit ook gaat inzien!!!