Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.

gast

#601 Re: Stuk in de telegraaf

2014-09-13 11:48

#600: - Stuk in de telegraaf 

 Zijn ze al gearriveerd? Omdat je schrijft dat je lever gezinnen had gezien dan jonge mannen. Ik dacht dat er nog niemand was.

Omwonende

#602 Re: Re: Stuk in de telegraaf

2014-09-13 12:39

#601: gast - Re: Stuk in de telegraaf 

 Ik heb nog niets gezien als omwonende en dat kan ook nog niet want nog steeds staan er werkbusjes e.d.  Zelf denk ik nog 1 tot 2 weken. De omwonenden zouden toch via een flyer door de Gemeente op de hoogte gebracht worden wanneer het 'feest' van start gaat. Of is het ook nu weer beloven en niets doen?

gast

#603 Re: Re: Re: Stuk in de telegraaf

2014-09-13 16:04

#602: Omwonende - Re: Re: Stuk in de telegraaf 

 Bedankt voor je reactie. Maar dan snap ik niet dat iemand hierboven schrijft dat we liever gezinnen hadden gehuisvest ipv alleenstaanden.  Daarmee wil hij toch suggereren dat dit een voldongen feit is. We moeten wel bij de feiten blijven, vind ik. Niemand is gebaat bij stemmingmakerij.


Gast

#604 Re: Re: Re: Re: Stuk in de telegraaf

2014-09-13 16:13

#603: gast - Re: Re: Re: Stuk in de telegraaf 

 Volgens mij is er vanuit het COA gezegd welk percentage alleenstaanden er verwacht kan worden en welk percentage gezinnen. Het bewijs ligt er dat de alleenstaande mannen de grootste problemen veroorzaken. Dan heb je, zeker als omwonenden, liever gezinnen uit Syrie dan alleenstaande mannen uit Somalie en Eritrea. Maar er is regelmatig spraakverwarring zeker bij de journalisten die blijven praten over DE KOEPEL (het ronde gebouw). Hier komen geen asielzoekers is, dat blijft leeg. De bijnaam van de Koepel was altijd DE PARAPLU voor de Bredase bevolking. Op een gegeven moment is er de BOSCHPOORT van gemaakt. Verstandig zou zijn om het woord KOEPEL niet te gebruiken.


Gast

#605 KRITIEK OP VAN LUNTEREN - TELEGRAAF

2014-09-13 16:45

Mijn mening is dat van Lunteren te ver is gegaan met zijn opmerking over vitrage en gordijnen voor de omwonenden vd Boschpoort of beter gezegd het AZC Breda.

zie de link: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/politiek/2014-09-13

 

 


Gast

#606 VAN LUNTEREN EN ZIJN GORDIJNEN

2014-09-13 16:54

www.bredavandaag.nl

HIER ZAK JE BROEK VAN AF.


Gast

#607

2014-09-13 17:03

Te schandalig voor woorden, die opmerking van v Lunteren, maar heel eerlijk; hoe hilarisch zou het zijn als alle omwonenden daadwerkelijk nieuwe gordijnen aanschaffen op kosten van de gemeente Breda?! Het is om te janken, laten we ons niet verlagen tot dit niveau, maar stiekem vraagt ie er natuurlijk om....ontzettend respectloos naar zowel omwonenden als asielzoekers, ga je schamen! 

Van blunderen

#608 VanLunteren weg ermee!

2014-09-14 08:21

Ik zie van Lunteren en z'n arrogante SP kliek nog liever vandaag opzoute dan morgen. Weg met van Lunteren! Tief maar op naar t Ginneke!!!!!!! 


Gast

#609

2014-09-14 19:21

We zijn fucked: http://www.telegraaf.nl/s/23079598

 

fijn, er kunnen er nov 800 bij hoor v lunteren! En de paus waarschuwt voor woIII

 

we gaan helemaal naar de kut. Opstelten, stop dit! 


Gast

#610

2014-09-14 19:29

Wij gaan weg. Ergens een caravan in het bos huren, mijn zuurverdiende koophuis als postadres gebruiken, ben die tyfus stad met die klere ambtenaren spuug en spuug zat! Laat de Russen maar komen. Doek Europa maar op, ben er klaar mee


Gast

#611 Weg

2014-09-14 20:10

Ja, wij gaan ook.... Succes buren!

bewoner Kloosterlaan

#612 Van Lunteren

2014-09-15 06:18

Wat een niveau zeg. En dat is het beste wat de SP naar voren kan schuiven als loco-burgemeester ? Totaal incompetent. En heel die SP, 1 grote decadente tomatensoep. Het lijkt onderhand de Chinese communistische partij wel. De asielzoekers een oor aannaaien door ze in de bak te stoppen en de bewoners een oor aannaaien door een kruitvat van de buurt te maken. Wie schiet daar nu iets mee op ? Alleen maar verliezers.

Wel heel vreemd dat onze burgemeester (en heel de PVDA) zwijgt in alle talen. Maar ja, die is traks toch weg voor een goedbetaalde baan in het bedrijfsleven !

gast

#613 Gordijnen claimen ?

2014-09-15 06:26

De zoveelste stomme opmerking van die Van Lunteren. Zak tabak. en die clownsneus van de SP noemde de bezwaren van omwonenden al 'geblaat '. Praten helpt dus niet. De burgemeester en zijn vriendjes van de SP hebben dit erdoor gedrukt en lachen zich rot.

Prima, dan zijn we toch uitgepraat. We regelen het straks zelf wel. ............Gaat helemaal goedkomen.


Gast

#614 D66 en VVD Breda

2014-09-15 11:26

Hehe er worden een paar wakker; D66 noemt van Lunteren op twitter nav zijn gefaal een nar en de VVD waarschuwt voor een rode kaart. Eindelijk beginnen omwonenden gehoord te worden!

 

REACTIE BOAZ ADANK AAN WETHOUDER VAN LUNTEREN INZ. ASIELZOEKERS

Voorzitter,

Toch kort een statement over het hele gebeuren. Er wordt continu geschoven en verplaatst wie weet vervalt de bespreking volgende week ook weer. Wie kan het nog zeggen…

Meneer van Lunteren een gele kaart voor het proces en een gele kaart voor de kwaliteit van de informatie. Dit is het enige wat ik op dit moment kwijt kan over hoe u omgaat met de stad naar aanleiding van het verzoek van het COA. Ik had van u meer gevoel verwacht voor de stad. Uw humanitaire hart zit wel goed, nu nog het hart voor Breda. Volgende week spreken we eindelijk met elkaar over het al dan niet plaatsten van 400 asielzoekers in de koepel.

Met het voetballen leidt twee keer geel tot een rode kaart. Meneer van Lunteren neem dit mee en hou niet halsstarrig vast aan uw mening dat het goed gaat want dat gaat het niet! Geef de bewoners de positie die zij verdienen alleen dan bouwt u aan draagvlak. Neem de petitie dus serieus en verwijs de burgers niet stoïcijns door naar een telefoonnummer of e-mail adres.  

 

 


Gast

#615

2014-09-17 05:49

www.bredavandaag.nl/nieuws/politiek /2014-09-15/wethouder-van-lunteren-telegraaf-verdraaide-mijn-woorden-over

 Tja, tot recent (lees, de Telegraaf) werd er helemaal niet met burgers gecommuniceerd, alleen met meneer pastoor! De rest werd aangehoord en doodgezwegen. Gemeente Breda, is daar nu echt een stuk in de telegraaf voor nodig om je burgers serieus te nemen? En v Lunteren: in 1 klap je droom van oneindig draagvlak in puin. Handel dan ook navenant. En als je te onervaren bent om tegen het COA op te staan, ga dan weg!

Balen

#616 BLUNDER - DE ZOVEELTSTE

2014-09-17 09:27

In BNdeSTEM van 17 september 2014 - stad en streek - staat het artikel APPEL AAN DE BISSCHOP VAN BREDA. Jan Hopman heeft weer spatjes en bovendien staat in dit artikel te lezen dat de asielzoekers maandag 22 september verwacht worden. Opnieuw weten de omwonenden van niets. Opnieuw komt de Gemeente haar afspraken niet na. Ik leeer van gemaakte fouten maar bij de Gemeente blijven ze blunderen zo ook het COA.


Gast

#617 UIT DE KRANT VERNEMEN

2014-09-17 09:32

Hoe is het mogelijk dat opnieuw uit de krant vernomen moet worden dat de asielzoekers maandag komen. Er zou toch een rondschrijven komen voor de omwonenden? Zeker gepland voor zaterdag of zondag om dan het rondschrijven in de bussen te stoppen. Dit kan je absoluut niet maken om wel Jan Hopman met zijn gevolg op de hoogte te brengen en de omwonenden weten nog van niets. Dit is de zoveelste fout, nee blunder. Respectloos.

gast

#618 Pastoor en Van Lunteren

2014-09-17 17:40

Tuuurlijk weer wel Malle Jan berichten. Ik durf te wedden dat BN DEstem al is geinformeerd, zodat er veel foto's gemaakt kunnen worden van het warme welkom. Dat is dan het bewijs van Van Lunteren dat er breed draagvlak is. Wat een gelieg en bedrieg en de hele coalitie steunt dit idiote gedrag. Bestuurlijk incompetent of ontzettend arrogant.... ik ben er nog niet achter, maar beide een verdomd goede rede om op te stappen lijkt me (en dan zonder wachtgeld !!!)

gast

#619 Van Lunteren in raadsbrief

2014-09-18 05:44

Bewoners met vragen, klachten of opmerkingen mogen Van Lunteren rechtstreeks benaderen. “Ik wil graag met hun in gesprek zijn en blijven.” 

We raken zo'n beetje zonder gespreksstof. Het is praten tegen een muur. Van Lunteren wil niet horen ! En wie niet horen wil....

 

gast

#620 3 hoeraatjes voor onze regering

2014-09-18 05:58

OISTERWIJK - Zo'n extreme aanwas aan nieuwe leerlingen heeft de vluchtelingenschool in het asielzoekerscentrum (azc) in Oisterwijk nog niet eerder gehad.

Door een onverwachte toestroom aan jongens uit Eritrea groeide het aantal leerlingen in enkele weken tijd van 35 naar 150. De vluchtelingenschool - een dependance van 2CollegeDurendael en basisschool Darwin in Oisterwijk - moet nu alles uit de kast halen om alle alleenstaande minderjarige vreemdelingen tussen de 12 en de 18 jaar (amv'ers) les te kunnen geven, aldus locatiemanager voortgezet onderwijs HansDusée, ook al verblijven ze slechts enkele maanden in Oisterwijk. Dat moet gebeuren, want de Nederlandse leerplicht geldt ook voor asielzoekers.

gast

#621 SP en GroenLinks rekenen nog steeds op uw geld voor illegale asielzoekers

2014-09-18 06:08

Parool 17-9

SP-fractievoorzitter Daniël Peters van Amsterdam gaat er nog altijd vanuit dat er op tijd geld wordt gereserveerd voor een structurele voorziening (bed, bad, brood) voor uitgeprocedeerde asielzoekers.


Dat zei hij nadat vanochtend bekend werd dat er in de begroting geen extra geld is vrijgemaakt voor de opvang van vluchtelingen. 


Buitengewoon teleurgesteld
GroenLinks-leider Rutger Groot Wassink is buitengewoon teleurgesteld dat er geen extra bedrag voor vluchtelingen in de begroting staat. 'Dat is ontluisterend. 

In de begroting staat wel 1,7 miljoen euro gereserveerd voor noodopvang van vluchtelingen, maar dit is niet genoeg voor een structurele voorziening voor de uitgeprocedeerde asielzoekers.

 

Zo gaat dat straks in Breda ook. Alle WOZ, waterschapslasten en parkeertarieven nog verder omhoog, nog links en rechts wat buurthuizen sluiten en nog wat extra parkeerboetes uitdelen en hop, het budget is rond voor een prachtige township aan de rand van de stad. Heel Nederland wordt in een record tempo kapot gemaakt. We zijn goed op weg om het eerste derdewereldland in de EU te worden. Goed gedaan politiek !!


Gast

#622

2014-09-18 06:08

Nee, inderdaad niks gehoord van de gemeente en maandag staan de eersten op de stoep. 

Van Lunteren is naief, wereldvreemd, onervaren. Maar hij wordt ook niet teruggefloten (Hallóóó CDA!!) We zijn aan het COA overgeleverd!

 

gast

#623 Nederland zeer gul met asiel’

2014-09-18 06:17

April: De IND – Immigratie en Naturalisatiedienst – kwam in april al met de presentatie van het jaarverslag met cijfers over 2013. Nederland geeft een veel hoger percentage asielzoekers een verblijfsvergunning dan de rest van de EU

Nederland geeft opnieuw veel meer asielzoekers een verblijfsvergunning dan de rest van Europa doet. Dat aantal is bovendien, vanwege allerlei regels van datzelfde Europa, niet omlaag te brengen, bezweren de verantwoordelijken.

Nederland liep in 2012 al uit de pas. Toen kreeg 40 procent van de asielzoekers hier een verblijfsvergunning, terwijl dat in de rest van de EU maar 27 procent was. In 2013 heeft Nederland maar liefst 58 procent van de asielaanvragen ingewilligd. Volgens IND-directeur Van Lint zijn de Europese cijfers over 2013 nog niet precies bekend, maar volgens hem is daar slechts een lichte stijging te zien. Nederland loopt kortom nog meer uit de pas.

De sluizen staan open. COA duwt straks de hele Koepel vol en Van Lunteren lacht ons allemaal uit vanuit het Ginneken. Alle fracties slpan rustig door, want Van Lunteren heeft immer sgezegd dat er een ' waterdichte'  overeenkomst is met het COA. Inderdaad, waterdicht voor het COA en een zinkend schip voor de buurt.

bewoner

#624 En Van Lunteren liegt maar door en de oppositie slaapt maar verder

2014-09-18 06:41

Breda vandaag 27 augustus:  De rechter bekijkt samen met de aanklagers en verdediging de verbouwing iets verderop het terrein. Aan de andere kant van het rode lint wordt de media erop gewezen dat er niet gefotografeerd mag worden, of in ieder geval niet teveel. “Wellicht wordt het over twee jaar weer een gevangenis, dus vandaar”, verklaart Robert Ploeg van het COA. 

Van Lunteren tegen de bewoners: De 2 jaarstermijn in de bestuursovereenkomst is keihard. COA mocht alle hekwerken afbreken en hoeft dat niet te binnen 2 jaar te herstellen, want er komt toch geen gevangenis meer...... 

Heeft hij dan toch een glazen bol ?

gast

#625 Eritrea - puur economische motieven

2014-09-18 07:48

Zie: www.aljazeera.com/news/africa/2012/07/2012716164543714168.html

Eritrea heef tal 10 jaar geen oorlog meer. Het regime steunt echter Al Qaida / AL Shabaab in Somalie. US en Eu leggen economsiche sancties op. Dit in combinatie met dienstplicht zorgt voor massale uittocht van allenstaande mannen. (= economische motieven). Het regime legt vervolgens 2% belasting op aan iedereen die naar buitenland is gevlucht (diaspora tax) en wakkert dus criminaliteit aan om aan belasting te kunnen voldoen. En onze ' humane'  linkse kerk werkt daar vrolijk aan mee en kijkt de andere kant op. 

Nog maar even los van het feit wat we binnenhalen aan mogelijke jihadisten. Slaap lekker meneer Opstelten , meneer Teeven en de linkse kerk