JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#451 Re: Re: woon-werk

2014-02-11 11:22

#373: - Re: woon-werk

... je kan natuurlijk altijd rijden tot waar er wél openbaar vervoer of andere mogelijkheden zijn... Maar owee als we 15 minuten langer onderweg zijn.


Gast

#452 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 11:22

#400: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

Ik vermoed dat de proefpersonen een budget krijgen: alle geld dat over is van dat budget zullen ze mogen houden bovenop de vergoeding om mee te doen met dit onderzoek.


Gast

#453 Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 11:22

#449: - Re: Re: Re:  

 Ja maar wat met de gigantische impact op mijn inkomen? ik die de auto nodig heb om te gaan werken en GEEN alternatieven heb (en dan bedoel ik GEEN! Niet dat het OV te slecht is of zoiets, het is er NIET!)


Gast

#454 Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 11:26

#451: - Re: Re: woon-werk 

 Om om 8 uur op mijn werk te zijn heb ik GEEN alternatieven om er met het openbaar vervoer te geraken. Misschien dat sommigen onder jullie zich de openbaar-vervoers-lacune in Oostelijk Limburg niet kunnen voorstellen, maar zo is het nu eenmaal. Dat betekent in mijn ogen dat ik volledig vrijgesteld moet worden van een kilometerheffing tot de overheid mij een alternatief aanbiedt. Tot dat alternatief er is komt er geen Big Brother-kastje in mijn auto en betaal ik geen rooie eurocent kilometerheffing! En anders komt gij mij maar met de bakfiets opladen en fietst ge mij maar tot aan m'n werk. GRATIS!


Gast

#455 Re: Re: Re:

2014-02-11 11:36

#404: - Re: Re:

Dus jij zou steeds elke dag 100 km rijden tijdens de spitsuren, alleen in je wagen. Je gaat niet overwegen om te carpoolen of aan je baas vragen of je ipv opslag meerdere dagen per week thuis of in een ander kantoor mag werken? Je vraagt je baas ook niet of je op bepaalde dagen op andere momenten mag gaan werken? Als je klanten moet bezoeken ga je blijven werken zoals nu i.p.v verschillende klantenbezoeken in dezelfde regio beter te combineren? Je gaat ook niet zogen dat je vooral tijdens de spitsuren bij een klant of op kantoor zit i.p.v. op de baan? Je zou ook niet ingaan op die headhunter die je een job aanbiedt tegen een iets lager loon, maar vlak bij huis? Je gaat ook geen rekening houden met die afstanden als je toe bent aan een nieuwe woonst? Als je die 2800 EUR in jouw geval wil betalen, kan je blijven werken zoals vroeger. Vind je dat toch iets te veel, dan ga je waarschijnlijk toch kijken of er geen alternatieven zijn?


Gast

#456 Re:

2014-02-11 11:42

#3: -

u hebt het geluk om 'achter de hoek' te kunnen werken zeker? Of beschikt over een bedrijfswagen waar de kosten door de werkgever worden gedragen?


Gast

#457

2014-02-11 11:50

Ik kan me al langer geen wagen meer permitteren, en dat zal voor meer en meer mensen het geval worden.
Investeer NU in degelijk uitgebouwd openbaar vervoer en fietssnelwegen, in slimmere afstemming van wonen /werken/ontspanning...

Gast

#458

2014-02-11 11:51

"-Tram komt achter vuilniswagen terecht...trein gemist...te laat op werk. (Eigen schuld...moest maar tram eerder nemen.)"

De vuilniskar zal door rekeningrijden waarschijnlijk helemaal niet meer uitrukken tijdens de spits...

"-6°C, wissel bevroren. ..."

Dit is overmacht. Het is ook al gebeurd dat velen met de auto veel te laat op hun werk waren bij extreme sneeuwval.

Gast

#459 Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 12:04

#455: - Re: Re: Re:  

- Thuiswerk: heb ik al meerdere malen gevraagd. het antwoord is steeds NJET.

- Op andere momenten werken? Ja ik zou de vast nachtshift kunnen komen draaien maar dat zie ik echt niet zitten nee.

- Klanten bezoeken: moet ik niet.

- Headhunter voor werk dichter bij huis: laat maar komen! Daar zou ik direct voor tekenen! Ik denk echter niet dat dat snel zal gebeuren. Het werk groeit hier in Limburg momenteel niet bepaald aan de talrijke bomen nee.

- Toe zijn aan een nieuwe woonst: ik wil geen nieuwe woonst! En trouwens mijn vriend werkt vlak bij huis. Verhuizen dichter naar mijn werk betekent dat hij gewoon datzelfde aantal kilometers méér zal moeten werken.

Moet toch fijn zijn om in een sprookjeswereldje te leven zoals sommigen onder jullie...


Gast

#460

2014-02-11 12:14

Een rechtvaardig voorstel.

Gast

#461

2014-02-11 12:20

Het zou m.i. beter zijn als er wat meer uitleg en duiding bij zou staan. De term rekeningrijden op zich kan mensen afschrikken (moet ik voor elke km met de auto nog es extra betalen?)
Een suggestie...
Lut
No-Auto

#462 Re:

2014-02-11 12:39

#6: S -

Voor zover ik weet rijden er tussen Gent en Brussel ook treinen.


Gast

#463

2014-02-11 12:43

Zou het geen idee zijn om iedereen die kan aantonen geen alternatief te hebben een saldo aan kilometers te geven overeenstemmmend met de woon-werkafstand? Een soort van 'tegoed' zoals je ook een beltegoed kan hebben op je GSM. Alles wat dit tegoed overschrijdt dient dan betaald te worden. Dan impacteer je mensen niet op hun woon-werk-verkeer (waar ze niet buiten kunnen) maar moedig je hen wel aan om daarbuiten verstandig en zuinig om te springen met de wagen. Zou dat geen eerlijkere regeling zijn?
gast

#464 Re: Re: Je kan ook in Brussel gaan wonen als je daar moet werken!

2014-02-11 12:50

#35: - Re: Je kan ook in Brussel gaan wonen als je daar moet werken!

Ik kan misschien ook gewoon beginnen doppen en de werkende mens mij laten betalen... Geen verplaatsing meer voor mij... Ik heb toevallig werk gevonden in Brussel en werk liever dan niets doen. Met het openbaar vervoer moet ik meer dan twee uur rijden over 60 km ( trein en bus, fiets geen optie door mijn werkmateriaal) en mijn kinderen wil ik laten opgroeien buiten de stad. Kilometerheffing geen probleem, als er een goed alternatief is... Misschien eens verder kijken dan de eigen leefwereld. Niemand staat in de file voor zijn plezier. En even ter verduidelijking: ik ben voor het milieu, heb een ecologische voetafdruk die maar de helft bedraagt van de gemiddelde Belg(door allerlei aanpassingen thuis zoals eigen waterzuivering, volledig eigen opbrengst energie, ...), heb vijf jaar met de trein gewerkt tot het ineens niet meer kon door maatregelen van de NMBS, heb geen felxibele uren en dat kan ook gewoon niet, heb geen werk dichter bij (al jaren op zoek) en woon liever in de natuur dan in de stad. Maar ach, ik mag best gestraft worden omdat ik zo dom ben te willen werken...


Gast

#465

2014-02-11 12:50

Stop de uitbuiting van de automobilist. Wij betalen al genoeg belastingen. Hier moet een einde aan komen. Laat de politiekers het geld in hun eigen zakken zoeken.

Gast

#466

2014-02-11 13:51

Hoop wel dat het geld dat geïnd wordt door rekeningrijden ook effectief in alternatieven voor de auto zal gestoken worden?

Gast

#467 Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 13:53

#449: - Re: Re: Re:

Zonder nou echt de pseudo-anonimiteit prijs te willen geven (m’n IP-adres maakt dat wel goed…) zou ik durven stellen dat de gedrevenheid waarmee hier geargumenteerd wordt (en dat is om het zacht uit te drukken) bijna even erg is als sommige mensen die vinden dat de “buitenlanders” maar voor de kosten moet opdraaien.  Dus tamelijk kort door de bocht.

Is niet iedere (gezins-) situatie anders?

Bij het zwart-wit denken waarop u alludeert is u waarschijnlijk enige sarcastische ondertoon ontgaan.  Is ook niet verwonderlijk met een klaviertje alleen…Ik vind het alvast razend knap van uwentwege dat u aan de hand van een kort schrijfsel van mijnentwege kunt besluiten wat ik wel of niet van files (monsterfiles noemt u ze) zou kunnen afweten.  Van 2002 tot 2011 kon ik de densiteit op een snelweg (neen ik ga niet detail treden) aflezen aan de hand van lussen in het wegdek, had ik het beheer over ongeveer een 500-tal camera’s op ons wegennet.  Oh, ja, zou u gerust een paar opgenomen fragmenten en de aan de basis liggende dommigheid of noem het overmacht als je dat liever hoort kunnen tonen hoe files ontstaan.  Maar dat is niet belangrijk en hier nog minder toepasselijk.

Als u zo goed weet waar die mensen zitten die iets over filevorming afweten…vraag hen misschien eens procentsgewijs hoeveel files er ontstaan door verkeersdensiteit en hoeveel files er ontstaan door…euh…juist “overmacht (lees dommigheid)…” En ja hoor beide soorten files zijn perfect mogelijk en doen zich inderdaad voor.  Maar hoe dan ook ik ben er van overtuigd mits beter beheer/beleid (en ook hier ga ik noch namen, noch diensten, noch minister(ie)(s) op plakken) een andere oplossing mogelijk is.  Dus ondanks de verbetenheid in beide kampen blijf ik categoriek tegen.  I rest my case.


Gast

#468 Re:

2014-02-11 13:57

#458: -

Of de vuilniskar niet meer zal uitrukken op spitsuren valt nog af te wachten.  Kan me moeilijk voorstellen dat men hulpdiensten aan een kilometerheffing zou onderwerpen net zoals stads-of gemeentediensten.

Vergeten we natuurlijk de dienstwagens van de excellentie’s niet.  Sommigen hebben nu al een blauw zwaailicht om van vergadering naar vergadering te rijden en daardoor de opportuniteit de pechstrook te gebruiken.  Daar waar ze geen zwaailicht hebben worden gewoon politiemensen ingezet om hen te begeleiden...Kijk maar naar het kabaal en de show tijdens Europese toppen....

Een vrachtwagen in schaar, die drie rijstroken inneemt is ook overmacht.  En denkt u dat dit niet meer zal gebeuren met kilometerheffing ?

Maar goed laat het ons daarbij houden.  De rekening zal hoe dan ook gepressenteerd worden.


Gast

#469 geld teveel?

2014-02-11 14:20

deze petitie is zeker opgezet door ne miljardair die graag de arme mens de grond in boort de eigenaar van deze petitie moest zich schamen !!! personen die rekeningrijden goedkeuren denken alleen aan hun zelf
en wat de gezondheid betreft is het een lachertje de auto bestaat al meer dan 100 jaar en nu ineens moeten ze eens moeilijk doen
tis eraan te zien dat ze de arme burgers willen pesten tot zelfmoord

Gast

#470 Re: Re:

2014-02-11 14:28

#468: - Re:

De rekening wordt nu ook al gepresenteerd.

Er zijn verschillende grote steden waar op drukke plaatsen de vuilniskar 's nachts het vuil komt ophalen. Dus dat is al een feit (waar u blijkbaar niet van op de hoogte bent).

Natuurlijk zullen er altijd files door ongevallen blijven bestaan, maar een ongeval leidt tot veel meer problemen als de congestie de maximale capaciteit bereikt. Dus eenzelfde ongeval zal minder ernstige file's veroorzaken als het verkeer niet zo druk is. (Ongevallen welke de volledige weg langdurig blokeren zijn zeldzaam.)

 


Gast

#471 Re: geld teveel?

2014-02-11 14:30

#469: - geld teveel?

Dat de auto bestaat is geen probleem, maar het gebruik is wel extreem gesteden de laatste honderd jaar. Zoveel dat de gigantische hoeveelheid infrastructuur het ontstaan van files niet heeft kunnen vermijden.


Gast

#472

2014-02-11 14:34

juiste berichtgeving is zo belangrijk.
'wie heeft er belang bij' is goede vraag.
Hier Ja voor Rekeningrijden is belangrijk voor
mens en milieu, voor moeder aarde en alle levende wezens.

Belanrijke tip, verbeter het openbaar vervoer.

Stéphane Filleul
Gast

#473

2014-02-11 14:49

Deze petitie moet dringend in het Frans worden vertaald als dit nog niet gebeurd is. Ik wil het graag doen.


Gast

#474 Re: Re: Re:

2014-02-11 15:00

#470: - Re: Re:

Doet ook niets terzake of ze nu overdag of 's nachts rijden en of ik daarvan op de hoogte ben.  Tot nader order rijden ze in een stad zoals Gent en omliggende gemeentes nog steeds overdag (van voor spitsuur 's morgens)...Dus hier blijft het koffiedik kijken.  Zowel voor u als voor mij...

Misshien een feit waar u het noemt maar nog geen zekerheid in alle grootsteden.  Wat zou er duurder uitkomen deze mensen een nachtvergoeding geven of beslissen om stads-hulpdiensten geen kilometerheffing op te leggen ?

Nu kunnen we uiteraard overloos verder gaan over zaken of feiten waar nog totaal niets in beslist is, maar dat is scenario's bedenken en liefst nog zonder vel over onze buik.

Dat ongevallen welke een weg langdurig blokeren zeldzaam zijn ben ik niet met u eens.

Hoelang is het geleden dat er op de E34 een vrachtwagen met containers met gevaarlijke producten eerst moest uitbranden alvorens het wegdek moest gerepareerd worden wat nog ééns zoveel tijd in beslag nam?  Waren het twee of drie dagen?

Hoe lang denkt u dat een equipe van de brandweer er over doet om 6000 of meer tamme konijntjes van een gekantelde vrachtwagen over te laden?  Hoe lang is het geleden?

Is het verkeer op de E34 ook niet heel lang verhinderd geweest door een ontspoorde trein onlangs?

Het volstaat dat een takelwagen zich door een file moet banen om bij het ongeval te komen, het volstaat dat er één dodelijk slachtoffer te betreuren valt om lang genoeg achter deskundige en of parket te moeten wachten tot deze mensen ter plaatse zijn (lees er door geraken.)

Zou zo nog heel lang kunnen doorgaan maar we kunnen nog lang en veel discussiëren over zaken waar nog niets in beslist is.  Wie heeft uiteindelijk het meeste last van die "monsterfiles"?  Juist de werkgever die zijn werkvolk niet ziet opdagen op tijd, juist de grote bedrijven met hun just in time delivery.  En u...bent u bereid hen daarvoor geld toe te stoppen?

Misschien eens bepaalde zaken gaan decentraliseren, thuiswerk bevorderen en zoals reeds eerder gesteld hier tal van andere mogelijkheden die de armen en de middenklasse geen centen kosten.

 


Gast

#475

2014-02-11 15:53

"Het mag cynisch klinken, maar mensen zullen hun gedrag enkel aanpassen als ze met de echte kosten van hun rijpatroon geconfronteerd worden. Niets doen en de files laten voor wat ze zijn, zou geen optie mogen zijn" dixit Bart Van Craeynest