JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#351

2014-02-11 07:01

Zeer goed initiatief! Sommige mensen zouden met de wagen naar het toilet rijden, men moet meer nadenken en het openbaar vervoer meer uitbouwen en gebruiken!

Gast

#352

2014-02-11 07:03

Het leert ons bewust worden,dat het op deze manier gebeurd danken we aan ons zelf.
Ieder land krijgt de regering die ze verdiend.
Denk dus na in mei,lieve mensen.

Gast

#353

2014-02-11 07:04

De term "rekeningrijden" is eigenlijk op maat gesneden van de tegenstanders. Juister is: "anders betalen". Het huidige filerijden draagt al een zware rekening, van verloren tijd, luchtvervuiling en verspilling van energie. Die rekening wordt echter door een groot deel door anderen betaald.

Gast

#354

2014-02-11 07:22

Natuurlijk moet rekening rijden ingevoerd worden.De enorme verkeersproblemen en alle fileleed en alle gevaar en vervuiling wordt veroorzaakt door de automobilisten die, vaak alleen in de wagen, te snel, te gemakkelijk en teveel de auto nemen daar waar ze met een beetje verantwoordelijkheidszin en burgerzin, gemakkelijk op een andere manier hun bestemming zouden kunnen bereiken en talrijke nodeloze ritten zouden kunnen vermijden. Laat al deze mensen maar betalen voor hun keuzes, dan zullen ze snel andere keuzes maken.

Gast

#355

2014-02-11 07:29

Kiezen tussen snelle mobiliteit of gezondheid/leefbaarheid : is dit niet de gemakkelijkste keuze ? Valt ze zwaar ? Doe het dan voor de volgende generaties!

Gast

#356

2014-02-11 07:34

1800 stemmen voor, 155.300 tegen. Draaien of keren hoe je het wil, de groene fundies bijten in het stof.

Dus moeten jullie groene pezenwevers misschien beseffen dat de mensen niet meer bereid zijn meer te betalen aan de staat. Voor mezelf zou het ruim meer dan een maandloon kosten met het huidige proefsysteem. Je moet niet komen met een systeem wat de mensen geld kost en waar ze geen alternatief voor hebben, maar met een systeem wat de mensen beloont als ze het anders en beter doen.

En neen, ik wil niet verhuizen want ik woon graag waar ik woon. Familie en vrienden zijn ook belangrijk voor mij. En neen, ik wil niet van job veranderen, want ik doe de mijne graag.

Hopelijk verdedigt Groen dit rekeningrijden in de pers nog wat meer, want dan komen ze terecht onder de kiesdrempel. Dat zou ik pas leuk vinden want van die geitewollenidioten heb ik al jaren mijn buik van vol.

Gast

#357 woon-werk

2014-02-11 07:37

Als rekeningrijden er komt zullen er misschien meer mensen het openbaar vervoer nemen en word het rendabel om meer bussen en treinen en trams enz in te zetten.
dus stop aub met het argument dat je niet anders kan dan de auto te nemen om op het werk te geraken. of zoek gewoon werk in eigen streek

Gast

#358

2014-02-11 07:58

Het systeem van mobiliteit moet dan wel grondig geëvalueerd worden en herbekeken. Bijvoorbeeld de consequenties naar openbaar vervoer toe... Het systeem van 'de vervuiler betaalt' is goed. Ook bekijken hoe je grote en vervuilende auto's mee opneemt in het systeem.

Gast

#359

2014-02-11 08:01

Ik vind het idee dat de werkelijke maatschappelijke kost doorgerekend wordt, eigenlijk nog zo slecht niet...

Dus laten we beginnen met de kinderen. Ik heb er zelf geen, moet ik dan opdraaien voor de maatschappelijke kosten van de kinderen in jullie bakfietsen? En dat pakweg 20 jaar lang tot zel zelf economisch rendabel worden? I don't think so. Jullie hebben ze gemaakt, dan moeten jullie er maar voor opdraaien.
Openbaar vervoer...Voor die 2 keer per jaar dat ik de trein of de bus neem, zie ik niet in waarom ik hiervoor zou willen betalen. Subsidies van de staat? Weg ermee.
Tijdskrediet, 4/5 werken, ... Niks mee te maken. Jullie willen minder werken, dan moeten jullie maar voor de kosten opdraaien.
Pensioenen...ik wil later graag terug krijgen wat ik in mijn leven bijgedragen heb. Jullie hebben deeltijds gewerkt, een sabatical gepakt, ... en hebben nu enkel nog recht op een klein pensioentje? Who cares..

Ik begin zelfs nog de charme van dit systeem in te zien. Ik ga er voor stemmen, denk ik.

Gast

#360 Re: Re: Re: Neen aan het kilometerrijden

2014-02-11 08:05

#333: - Re: Re: Neen aan het kilometerrijden

Als je nooit in de file staat zal je in het uiteindelijke systeem heel weinig of zelf niets extra moeten betalen. Het zou zelf best kunnen dat je uiteindelijk goedkoper af bent.

gast

#361 Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

2014-02-11 08:08

#316: Dominique - Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN trein, tram, bus , fiets, de beentjes, proberen waard en combinaties zijn ook mogelijk! Vriendelijke groeten van één van de velen zonder wagen mét een leven, werk én een gezin

En met het geluk dat zijn werk per fiets / openbaar vervoer bereikbaar is, binnen de schooluren? Met kinderen die geen hobby's hebben waarvoor vervoer nodig is? En met voldoende centen om zijn huis te kopen waar het hem bevalt, en om groen te zijn?


Gast

#362 Re: Re:

2014-02-11 08:09

#344: - Re:

Blijkbaar vergeet u dat de NVA deel uitmaakt van de Vlaamse Regering (en o.a. Groen! niet). Zelf Touring is voorstander, maar dat zijn natuurlijk autohaters.


Gast

#363 Re: Re: Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

2014-02-11 08:10

#336: - Re: Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN 

 Ik woon in Limburg met zo goed als géén (!) openbaar vervoer maar gelukkig ook zo goed als géén files. ik heb op mijn standaard woon-werk-traject (60 km enkel) ook nooit file. Als het rekeningrijden enkel dient om congestie te verminderen dan moet ik volgens uw redenering dus al geen eurocent kilometerheffing te betalen;


Gast

#364 Re: Re: terug naar begin 20 ste eeuw

2014-02-11 08:10

#349: - Re: terug naar begin 20 ste eeuw

In Stockholm dachten vele mensen voor de invoering van het rekeningrijden ook zo. Zij bleken ongelijk te hebben.


Gast

#365 Re: Re: Re: Re: Neen aan het kilometerrijden

2014-02-11 08:13

#360: - Re: Re: Re: Neen aan het kilometerrijden 

Bullshit want je betaalt, zoals het nu in het proefproject georganiseerd is, per kilometer weg die je gebruikt (zowel autostrades als gewestwegen als...). of er nu file op die weg is of niet maakt geen bal uit. Ik woon en werk in Limburg (één van die zeldzame redelijk filevrije plaatsen in Vlaanderen) en zou 2800 euro per jaar moeten betalen terwijl ik uiterst zelden in Brussel moet zijn en dus helemaal geen schuld heb aan de congestie rond de hoofdstad.


Gast

#366 Re:

2014-02-11 08:14

#356: -

NVA zit in de Vlaamse Regering, Groen niet.  Dus wat zit jij onnozel te doen tegen Groen.


Gast

#367 Re: Re: Re: terug naar begin 20 ste eeuw

2014-02-11 08:14

#364: - Re: Re: terug naar begin 20 ste eeuw 

 In Stockholm is het rekeningrijden ook effectief alleen beperkt tot Stockholm en niet het hele Zweedse wegennet.


Gast

#368

2014-02-11 08:16

Een vorm van heffing tijdens de spits en alleen in Brussel eventueel nog wel. Maar waarom zou je moeten betalen als je om 3u00 's nacht over de ring rijdt en er geen sprake is van file? omdat de politiekers veel centjes nodig hebben. dit heeft geen bal met 'groen zijn' of de mobiliteitsproblematiek te maken. Dit is spekken van de staatskas (alsof we dat nog niet genoeg doen als werkende mensen in belgie)

Gast

#369 Re: Re: Re: Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

2014-02-11 08:17

#363: - Re: Re: Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

Dat klopt. Bij een goed systeem van rekeningrijden zal het te betalen bedrag ook afhankelijk zijn van de plaats en het moment dat men rijdt. Als men dus steeds 'buiten de file' rijdt (zonder misbruik te maken van sluiproutes) zal u misschien zelf goedkoper af zijn dan nu.

Mensen staren zich domweg en ten onrechte blind op de huidige testbedrage zonder iets te snappen van het systeem en zonder de voordelen er van in te willen zien.


Gast

#370 Re:

2014-02-11 08:17

#368: -

En wie zegt dat dat het geval zal zijn?


Gast

#371 Re: Re: Re: Re: Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

2014-02-11 08:20

#369: - Re: Re: Re: Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN 

 Daar haalt u trouwens nog een punt aan: sluiproutes. In plaats van aan te schuiven op een autostrade gaan nu vele chauffeurs mogelijk de autostrades omzeilen waardoor anders rustige dorpskernen overspoeld gaan worden met pendelaars. Gezond en veilig voor de kindjes?


Gast

#372 Re: Re:

2014-02-11 08:26

#338: - Re:

Dan heb je geluk. In de test betaal je tussen 22u en 5u nul euro congestieheffing... Je shift stopt waarschijnlijk na de ochtendspits waardoor je terugvalt op een veel lager tarief.

 


Gast

#373 Re: woon-werk

2014-02-11 08:28

#357: - woon-werk 

 Oogkleppen iemand? Waar ik woon is zo goed als géén openbaar vervoer en waar ik woon is er zo goed als géén werk. En nee vriendeke ik ben absoluut niet van plan te verhuizen want ik woon graag waar ik woon: ben er opgegroeid, heb er mijn huis, dieren, familie en partner en ik dénk er nog niet aan om elders te gaan wonen en 10 keer méér te moeten betalen voor een woonruimte in de stad waar ik absoluut niet wil zijn. 


Gast

#374 Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:33

#373: - Re: woon-werk

Volledig mee eens! Ik denk dat die groene kwieten niet zo'n goede relaties met hun familie hebben en weinig vrienden, want die verhuizen nogal graag voor het milieu precies.


Gast

#375

2014-02-11 08:35

In Nederland zijn ze al aan het palaveren over rekeningrijden sedert 1999 (15 jaar!) en het is er nog niet en zal er ook niet snel komen. Problemen:
- privacyschending tot en mét!
- enorme administratieve kosten
- technisch hoogstandje om alle wagens te voorzien van de technologie en de infrastructuur aan te passen
- Dat GPS ding moet dan ook nog eens ten alle tijde perfect functioneren en dat zal nooit het geval zijn. Als ik zie hoe vaak mijn eigen GPS wel eens hapert of verkeerde locaties aangeeft...
Als onze efficiënte noorderburen dit al neit klaar krijgen wat zouden wij hier in dit apenland zoiets al klaarspelen? Nog in geen duizend jaar! En het maatschappelijk draagvlak hiervoor is in België, buiten een enkele groene jihadist, ongelooflijk klein.