JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#376 Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:36

#373: - Re: woon-werk

Prima, maar verwacht dan niet dat anderen betalen voor de kosten die jij veroorzaakt. Je mag al blij zijn dat je niet veel meer moet betalen voor riolering, nutsdiensten, post, ...


Gast

#377

2014-02-11 08:37

Stop het egoïsme, meer baan voor de mens, minder voor de auto

Gast

#378 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

2014-02-11 08:37

#371: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

Dat gebeurt bij een systeem van péage, dat kan voorkomen worden met een intelligent systeem van rekeningrijden.


Gast

#379 Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:37

#374: - Re: Re: woon-werk 

 Waarom wonen de meeste 'groene jihadisten' trouwens altijd in de stad? Ik beschouw mijzelf als een behoorlijk ecologisch, milieu- en dierenminnend iemand maar ik zou echt wel niet in een grootstad willen wonen. Dat is daar toch een ecologische woestijn?


Gast

#380 Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:40

#376: - Re: Re: woon-werk 

 O ja want met z'n allen in een gigantische en vervuilende metropool gaan samenhokken omgeven door criminaliteit, depressies, zelfmoorden, asocialen, ... is toch zo gezond nietwaar?


Gast

#381 Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:41

#379: - Re: Re: Re: woon-werk

Beste persoon die graag mensen beledigd,

misschien zijn die stadsbewoners zich er bewust van dat het belangrijk is die laatste stukjes groen te beschermen en niet op te offeren voor nog meer asfalt. Je mag trouwens heel erg blij zijn dat er zoveel mensen in de stad wonen, als die mensen dat niet zouden doen zou er niets meer overschieten van het plattenland (dat is nu al een stuk het geval met al die lindbebouwing). Je mag teven heel gelukkig zijn met al die mensen die de fiets (of het OV) gebruiken. Als al die mensen opeens de auto zouden gaan gebruiken, dan zouden alle filerecords gebroken worden.


Gast

#382 Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:41

#380: - Re: Re: Re: woon-werk

Je bent een kei in het overdrijven. Maar die vervuiling is net veroorzaakt door mensen die wel op den boerenbuiten willen wonen maar dan de stad komen vervuilen met hun wagen.


Gast

#383 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

2014-02-11 08:42

#378: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NEE TEGEN REKENINGRIJDEN 

 Arme ziel, u gaat er van uit dat onze politiekers in staat zijn om een 'intelligent' systeem in elkaar te steken? Laat me niet lachen. Sedert de nieuwe bijdrageberekening op bedrijfswagens is ons bedrijfswagenpark nog nooit meer 'verdieseld'. Intelligent toch hè van onze beleidsmensen.


Gast

#384 Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:44

#381: - Re: Re: Re: Re: woon-werk 

 Ik zou ook het openbaar vervoer gebruiken... als het er was!


Gast

#385 Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:50

#384: - Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

Je mag trouwens heel erg blij zijn dat er zoveel mensen in de stad wonen, als die mensen dat niet zouden doen zou er niets meer overschieten van het plattenland (dat is nu al een stuk het geval met al die lindbebouwing). Je mag teven heel gelukkig zijn met al die mensen die de fiets (of het OV) gebruiken. Als al die mensen opeens de auto zouden gaan gebruiken, dan zouden alle filerecords gebroken worden.


Gast

#386 Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:51

#382: - Re: Re: Re: Re: woon-werk 

 Ik woon op de boerenbuiten en ik werk niet in de stad. ik heb niks met de congesties rond Brussel te maken en wil daar dan ook geen duizenden euro's voor moeten betalen om van boerendorp A naar boerendorp B te rijden. Laat de stadslui dan maar zelf hunne plan trekken.

En ik overdrijf helemaal niet. Vrienden van mij wonen in Brussel en als ik bij hen op bezoek ben geweest ben ik zo blij als een klein kind dat ik daar niet moet wonen. Ieder zijn meug zeker? Ik woon op de boerenbuiten, grote wilde tuin vol fluitende vogeltjes, uitzicht op bossen en velden, fietsroutes langs alle kanten, gezonde lucht, nooit files,... Als gij graag in de betonnen woestijn woont met alle stank, lawaai, drukte,... mij niet gelaten. Ik woon niet in de stad en ik kom zelden tot nooit in de stad. uw congestie- en luchtproblemen zijn absoluut niet de mijne en ik weiger om mijn privacy en portemonnee op te offeren voor die nest daar in en rond Brussel.


Gast

#387 Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:52

#386: - Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

Je zal dan ook helemaal geen duizenden euro's moeten betalen. Je zal uiteindelijk misschien zelf goedkoper af zijn dan nu.


Gast

#388 Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:54

#386: - Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

Prima, maar als je daar zo graag woont (en dat begrijp ik best), wat is dan het probleem dat er van je verwacht wordt dat de extra kosten die je keuze veroorzaakt (denk ook aan riolering, waterleiding, post, ...) door anderen worden gedragen?


Gast

#389 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:55

#387: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk 

Nee want ik rij van boerendorp A over gewestwegen naar boerendorp B (60 kilometer!) om te gaan werken. Geen files, maar zou dan wel minstens 2500 euro per jaar moeten gaan ophoesten! Probleem in Brussel, laat de mensen dan ook alleen maar betalen in Brussel! Ik ben al blij als ik in die rattekesnest daar zo weinig mogelijk moet komen.


Gast

#390

2014-02-11 08:55

Blijkbaar heeft de gemiddelde anti onvoldoende hersencellen om te begrijpen wat een intelligent systeem van rekeningrijden betekent. Dat men zich blind staart op de bedragen (en het gebrek aan nuance) van het proefsysteem zegt veel over die mensen.

Gast

#391 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:56

#389: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

Het gaat hier om bedragen in en proefsysteem dat onmogelijk al al de nuances kan bieden dat een uiteindelijk systeem moet bieden. Waarom staar je je daar blind op? Onwil of onkunde?


Gast

#392 Re: Re:

2014-02-11 08:57

#344: - Re:

Laat het even duidelijk zijn: ik ben zo liberaal als je je maar kan voorstellen (waarschijnlijk ben ik niet alleen hier) en ik ben absoluut vóór rekeningrijden. Het moet maar eens gedaan zijn met dat rode gratisbeleid. Niets is gratis! Ook niet de tijd van de mensen achter je in de file. Dat zul je zelf wel heel goed begrijpen als je vaak een van die mensen bent.

Rekeningrijden dient in hoofdzaak om het gebruik van de weginfrastructuur goedkoper te maken op die niet-drukke momenten en om het duurder te maken op de drukke momenten. Het is een maatregel om *congestie* aan te pakken. Enkel onrechtstreeks is dit een groene maatregel in die zin dat onredelijke korte verplaatsingen met de auto *terecht* financiëel afgeraden worden. De Belg neemt bv erg vaak de auto om 1-2 km verder naar de bakker/het frituur te gaan. Die verplaatsingen zijn perfect haalbaar te voet, met de fiets of met zo'n elektrisch karretje voor mensen die slechter te been zijn.

Laat iedereen die gebruikt maakt van de weg betalen voor de congestie die hij op dat moment veroorzaakt bij de weggebruikers achter hem, dan ben je er tenminste zeker van dat er geen asociale bestuurders met veel tijd voor je rijden. Als mensen moeten betalen voor de congestie die zij veroorzaken, en die kost is groter dan wat hun verplaatsing hen waard is, dan zullen zij op een ander ogenblik of op een andere manier manier hun verplaatsing doen.

Met 60 uur gemiddeld verspilde tijd in de file is België eens een keer koploper in een internationaal lijstje. Gratis leidt tot overconsumptie. Niets doen is geen optie!


Gast

#393 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:58

#388: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk 

 Sinds wanneer heeft de kilometerheffing een bal te maken met de waterleiding, de riolering en de post? Willen de groene eikels nu ook al een extra waterleiding- en rioleringheffing gaan laten betalen door mensen die ervoor kiezen om niet in de stad te wonen? Bij ons ligt zelfs al volledig gescheiden riolering (regenwater volledig gescheiden) ik denk dat uw stadsriool heel wat meer milieu-overlast veroorzaakt.


Gast

#394 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 08:59

#391: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk 

 Realiteitszin want de geschiedenis leert dat onze beleidsmakers hier in België maar wat graag geld uit ieders zakken kloppen behalve die van hun eigen.


Gast

#395 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 09:01

#393: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

Het heeft alles te maken met het gegeven dat u keuzes bepaalde (extra) kosten veroorzaken en dat u blijkbaar vindt dat anderen daar verplicht voor moeten meebetalen. U riolering kost waarschijnlijk een factor 5-10 keer zoveel als de riolering van een stadsbewoner en toch betaal je er evenveel voor. Bizar, vind je niet.

Het komt er op neer dat voor heel veel zaken de plattenlandbewoner op dit ogenblik de lusten en niet de lasten krijgt van zijn/haar keuzes en de stadsbewoner opgescheept wordt met de lasten. En dat terwijl het dankzij die stadsbewoner is dat er nog en platteland bestaat.


Gast

#396 Re: Re: Re:

2014-02-11 09:01

#392: - Re: Re:  

 Het moet wel mogelijk zijn om je verplaatsingen te doen op momenten dat het goedkoper is hè! of het moet mogelijk zijn om een alternatief ter beschikking te hebben. Mensen anderhalf netto maandloon laten betalen die echt geen alternatief hebben is schandalig!


Gast

#397 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 09:02

#395: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk 

 Misschien is dat in uw groene natte dromen wel het geval, maar ik denk toch niet dat we met z'n 11 miljoen allemaal in brussel kunnen komen wonen.


Gast

#398 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 09:05

#397: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

Dat hoeft ook niet. Ook ik wil en zal helemaal niet in Brussel gaan wonen (lijkt me niet leuk), maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat het toch niet meer dan normaal is dat mensen betalen voor de kosten die ze veroorzaken (als het niet gaat om b.v. medische kosten waar wel een vorm van solidariteit mag verwacht worden).  Dat lijkt u maar niet te willen begrijpen.

FF

#399

2014-02-11 09:07

Misschien kan eerder eens de vraag gesteld worden, waarom iedereen uren in de file wil staan?
Voor naar de bakker te gaan,...? toevallig tussen 7u-9u 's morgens en 17u-19u 's avonds...
Wie zal het rekening rijden uiteindelijk betalen?
De vakman, de dokter, de werkman en dienstverlening komt gratis tot bij je thuis?
of ook met de fiets? Je zal daar geen indexatie op krijgen...

Het zou een nuttigere discussie zijn om de vraag te stellen, hoe kunnen we elke weggebruiker laten meebetalen in het systeem dat hij gebruikt... en niet de openbare weggebruiker (lees werkende mens) nog maar eens te straffen...

Gast

#400 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk

2014-02-11 09:07

#391: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: woon-werk 

Het gaat hier om een proefsysteem om te kijken of de mensen in geval van rekeningrijden hun gedrag zouden veranderen. De proefpersonen weten anderzijds wel dat zij helemaal niks zullen moeten betalen, dus hoe in godsnaam kunnen de resultaten in dit proefsysteem ook maar iets met de realiteit te maken hebben?