Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#426

2011-10-12 12:52

Nog en keer laats ze maar in de eigen land bouwen!!!
Ik vraag me af of Zoetermeer hier geld voor over heb??

ONS GELD DUS!!!!!

Gast

#427 Re:

2011-10-12 12:57

#420: -

IK IK IK IK !!!!


Gast

#428 Re:

2011-10-12 12:58

#420: -

IK IK IK IK

Lekker egoistisch.


Gast

#429 Re: SIP vragenbundel

2011-10-12 13:03

#400: SIP - SIP vragenbundel 

 Waarom niet het geloof, maar juist het door ons gekozen gemeentebestuur de verantwoording op zich neemt om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Waarom?


Gast

#430 Re: Re:

2011-10-12 13:05

#428: - Re:  

 Nee, ZIJ ZIJ ZIJ.............is beter?

Madelon

#431

2011-10-12 13:08

Jongens kom op! Praten heeft geen enkele zin!
Actie voeren!
Naar het stadhuis komen met spandoeken!
Schreeuwen, schelden.
Ze helemaal gek maken met ons protest!

Gast

#432 STANDPUNT SIP

2011-10-12 13:35

Standpunt SIP

Er is op dit moment te veel onbegrip tussen de Moslimgemeenschap en de andere Nederlandse staatsburgers.
Onze beleidsmakers zouden keuzes moeten maken om dit probleem te verkleinen.
De wijk Seghweart in Zoetermeer is een multiculturele wijk waar alle geloven samenleven met enig begrip voor elkaar. We zijn bijna een schoolvoorbeeld voor andere wijken.

Door de plotselinge confrontatie met de plannen van een Moskee midden in de wijk Seghwaert is er een enorme ophef ontstaan bij het kleine aantal bewoners die de brief van de gemeente hebben ontvangen.
De ophef betreft de negatieve veranderingen die dit met zich meebrengt; bijvoorbeeld:
Het straatbeeld,
Het leefgenot, balans in de wijk
Het imago van de wijk
Parkeerproblemen
Infrastructuur, verkeersdrukte zoals bijvoorbeeld een tweede Bouwhof
Groenbescherming
Criminaliteit
Huizenprijzen
Geluidsoverlast
De nu al oplopende irritaties worden meer en meer gericht op de moslimgemeenschap (zie het blog) maar is hen dit alles te verwijten?

Deze situatie wordt ons ongewild door de politiek opgedrongen hierdoor is de kans groot dat dit (onnodig) zal gaan escaleren. Door deze confrontatie zal er een steeds groter wordende kloof ontstaan i.p.v. meer begrip voor elkaar.
De plaats waar dit project gepland is, midden in een woonwijk, zorgt voor veel te veel spanningen en daardoor zal onbegrip zich in angst en/of zelfs haat kunnen ontwikkelen.
Want deze ontwikkeling vergroot de kans dat extreme tegenstanders en extreme bezoekers hun agressie tegen elkaar gaan uiten (de ervaring van de moskee in de wijk Meerzicht leert ons dit).
De grootste angst bij de bewoners en ik neem aan ook bij de Moslimgemeenschap is dat deze moskee een bron van agressie wordt.
Als dit gebeurt zal de balans in de wijk in 1 klap verdwijnen.
Dat is toch het laatste wat we willen?

We hebben genoeg slechte voorbeelden waar groeperingen gedwongen dicht bij elkaar worden gezet en er daardoor juist meer onbegrip ontstaat (Meerzicht, Utrecht, … enz.).
Daar kunnen we toch iets van leren?

Daarnaast roept de geheimzinnige manier waarop dit gepland is door de politiek ook heel veel vragen op.
Waarom neemt de Zoetermeerse politiek de beslissing om een moskee in een woonwijk te plaatsen?

Als de politiek hierin een goede oplossing aandraagt, met de juiste keuzes voor alle betrokkenen, zal dit de samenleving juist een stap vooruit kunnen helpen.
In plaats van drie achteruit.

Een oplossing zou in onze ogen kunnen zijn: samen met de Moslim gemeenschap een locatie te kiezen buiten een woonwijk, op een meer open locatie.
Zo kunnen we makkelijker tot een samenleving komen waar iedereen mee kan leven.

SIP.

Gast

#433

2011-10-12 13:43

Men kan ook in het voormalig Locomotion gaan zitten hebben ze ook gelijk parkeer ruimt erbij

Gast

#434

2011-10-12 13:44

In beroep gaan bij de raad van staten.
Een wettelijke procedure is dat.
Dat is het enige wat je kan doen

Gast

#435

2011-10-12 13:46

Bij loco?
Lekker als er een begrafenis is!!!!!
Leuk muziekje van de moskee op de achtergrond!
Er moet helemaal geen moskee komen!
Opzouten met die lui

Gast

#436

2011-10-12 13:47

Over 3 jr allemaal op Wilders stemmen!
Weg met die buitenlanders!
Ze horen hier niet!!!!

Gast

#437

2011-10-12 13:53

Laat ze lekker oprotten en moskees bouwen in hun eigen land!
Geen buitenlanders in Nederland!!
Het moet eens een keer ophouden met die criminele luie uitkeringstrekkers

Gast

#438

2011-10-12 14:06

Idd!
Weg met die buitenlanders!
SIP

#439 SIP

2011-10-12 14:07

SIP distantieert zich van alle radicale en racistische reacties.
Spandoeken op donderdagavond 13 okt: Hou het alstublieft fatsoenlijk. Je kunt hierop een mening zetten, maar probeer geen agressie op te wekken.

Met vriendelijke groeten,
SIP
JordyS

#440 Moskee Seghwaert

2011-10-12 14:16

4 weken geleden heb ik een e-mail naar de gemeente gestuurd met een aantal vragen omtrend de WOP Seghwaert. Een onderdeel hiervan was de voorgenomen bouw van de moskee. De gemeente heeft mij sindsdien van het kastje naar de muur gestuurd en structureel genegeerd. Mijn punten over de moskee hieronder op een rijtje.

Vragen:
- Hoe groot wordt het?
- Voor hoeveel mensen wordt het?
- Komen er minaretten?
- Hoe wordt het parkeerbeleid geregeld (extra plekken of parkeren in de wijk)?
- Hoe vertaalt de bouw van een moskee zich tot het instroombeleid.
- Wat wordt er verstaan onder een multifunctionele ruimte?
- Kunnen wij het bestemmingsplan inzien? (de gewijzigde versie als die er is, want in de huidige is geen plaats voor alle plannen)
- Tot wat voor bestemming wordt een moskee gerekend? (in het bestemmingsplan is de
locatie voor zover mij bekend “Gemengd” en twee religieuze gebouwen naast elkaar is niet gemengd).

Bezwaren:
- Geluidsoverlast. Ik meen dat de geldende geluidsnormen niet geschikt zijn voor het plan.
- Afname groen.
- Horizonvervuiling (aangezicht vanuit tuin radijs- en wortelakker, voorkant voor bewoners
akkerdreef en roggeakker)
- Parkeergelegenheid.
- Afname rust in de wijk door grotere toestroom mensen (met name in de weekeinden).
- Bouw waar overschot aan panden is in Zoetermeer.
- Overlast in algemene zin (zie voorbeeld Moskee Leiden en einde Rammadan).

Tegenargumenten:
- Er wordt bij 4.5 gesproken over: behoefte aan accomodaties (zoals BSO). Is in dit opzicht de
ruimte niet beter aan andere accomodaties te besteden die een breder sociaal doel dienen.
- Dreigende leegstand door afname in gebruik faciliteiten in de wijk. Herinrichten bestaande
locaties beter alternatief. (WMO-Beleidskader controleren, staat iets in over meervoudig
gebruik van accommodaties)

Inmiddels is daar wat mij betreft angst voor agressie en geweld in de wijk bijgekomen. Willen wij dat onze kinderen hierin opgroeien? De vraag mag niet over religie gaan want dan kiezen we volgens mij een verkeerde richting, een kerk of een evenementenhal voor een grote groep mensen is voor mij om de zelfde argumenten even ongewenst als een moskee.

De gemeente heeft hier getuigd van weinig respect voor zijn bewoners en gezien de aanpak van het paviljoen aan het noord AA mogen er wat mij betreft vraagtekens geplaatst worden bij de positie van de lokale politiek (toevallig dat Waaijer net vorige week zijn vertrek heeft aangekondigd).

Ook wil ik de bewoners van Seghwaert wijzen op het kappen van de bomen en een geplande tramhalte op 75 tot 100 meter afstand van de geplande moskee. Verhoogt dit ons woongenot?

Gast

#441

2011-10-12 14:16

we moeten het niet accepteren dat er groen verdwijnt voor een moskee die mensen hebben al genoeg.
JordyS

#442 SIP

2011-10-12 14:18

Hoe kunnen we in direct contact met het SIP komen? Jongens willen jullie een topic gmail acount of facebook page aanmaken? Ik zou jullie graag te spreken krijgen.

Gast

#443

2011-10-12 14:19

past niet in het straatbeeld van nederland en met name zoetermeer
Seghwaert

#444

2011-10-12 14:29

Ben eigenlijk erg benieuwd naar wat de Jehovagetuigen (moskee komt naast hun kerkgebouw) van dit (bizarre) plan vinden.
Seghwaert

#445 Re: SIP

2011-10-12 14:36

#439: SIP - SIP

Helemaal mee eens. De radicale/racistische reacties zijn nergens voor nodig. Je mag best tegen de bouw van een moskee in je buurt zijn (heb ook tegen gestemd)  maar sommige reacties gaan tegen de fatsoensnormen in.


Gast

#446

2011-10-12 14:48

Met netjes doen ga je dit niet redden!
Ze trekken toch hun eigen plan.
Die moskee komt er vast gewoon

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-12 14:48



Gast

#448

2011-10-12 14:50

De raad van staten inlichten.
Flink protesteren.
De gemeente luistert niet.
Heb via via al gehoord dat het doorgaat wie of wat er nou tegen is.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-12 14:52



Gast

#450 Re: Re: SIP

2011-10-12 14:59

#445: Seghwaert - Re: SIP 

 

Laten we nou niet over fatsoen praten zeg! Dat is een woord dat niet in hun woordenboek voorkomt! Het gaat mensen niet om de moskee. Het gaat erom dat we deze buitenlandse medemens niet willen! Het wordt een crimineel zooitje als die moskee er komt. Zou jij je kinderen hier in de buurt willen laten spelen?