Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post

Huisverkoper

#341

2011-10-11 22:32

Ik ben er niet zo blij mee dat er een moskee komt. Ik heb mijn huis tekoop staan en de waarde zal dan nog verder dalen in deze moeilijke tijd.Een moslim mag hem niet kopen( mogen geen geld lenen van een bank omdat ze geen rente mogen betalen volgens hun hun geloof) en andere mensen zullen niet meer geinteresseerd zijn. Ik hoop dat de gemeente de bewoners financieel bij wil springen. Verder vind ik het ook wel riskant om een moskee en een christelijk gebouw( Jehova is op christelijke grondslag)bijna naast elkaar te plaatsen. In veel landen heb je botsingen en moordpartijen tussen deze geloven. Ik hoop niet dat dit in Zoetermeer ook gaat gebeuren!

Reacties

peace

#395 Re:

2011-10-12 11:12:07

#341: Huisverkoper -  

 KOOPHUISBEZITTERS VERGIS U NIET!

Als u denkt dat een koopwoning niet opgekocht wordt door een moslim vanwege de lening dan heeft u het mis. Moslims houden er een totaal andere levensstijl op na, mogen misschien niet lenen, maar hebben grote families die de koppen bij elkaar steken. Zodra de Moskee er staat daalt de waarde van uw woning. Omdat een autochtoon er niet meer wil wonen zal stukje bij beetje de boel worden opgekocht. Het begint niet bij de sociale huurwoning want die worden (meestal) eerlijk verdeeld. Pas als er een flinke kolonie allochtonen woont, vluchten de autochtonen uit hun sociale huurwoning en blijven er geen andere liefhebbers over dan....

2 voorbeelden van familileden van mij, die in toenmalige nog leuke wijken in Den Haag woonden: Steeds meer huizen om hen heen werden opgekocht door allochtonen. Hoe meer huizen er werden opgekocht (en verpauperde) hoe minder de waarde. In de eerste instantie werden mijn familieleden met GROTE sommen geld (vast ook niet geleend) gepaaid om hun huis te verlaten. Toen zij dat niet wilden werden zij bedreigd en constant lastig gevallen en uiteindelijk onder grote druk vertrokken. En zo zijn hele straten opgekocht, die gevolgd werden door de sociale sector. Enige tijd geleden is er ook ophef geweest van omkoping door allochtonen in de sociale huursector. Er zijn gevallen bekent, waarbij allochtone huisbezitters, die geld verdienen aan de verhuur ervan, het voor elkaar krijgen om zelf in een sociale huurwoning te wonen.

Maakt u een rondje door Den Haag dan zal u verbazen hoeveel woningen in bezit zijn van allochtonen. Immers, veel huisbezit levert ook weer geld op. Hoe worden zonder lening al die bedrijfspandje opgekocht waar de ene na de andere turkse toko inkomt?

In de brief van de gemeente: kom kennismaken met uw nieuwe buren is hier zeer op zijn plaats. Wie wordt uw buurman?