Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#401

2011-10-12 11:26

Ww kunnen vanavond spandoeken op het stadhuis gaan ophangen!!
Wie doet ermee?!
flabbbergasted

#402

2011-10-12 11:30

Ik neem aan dat degene die deze petitie heeft opgestart, zorgt voor de uitdraaien op deze avond?
Ik neem ook aan dat de gemeente deze discussie volgt, want zij willen natuurlijk heel graag weten wat er speelt in de wijk!!! Dat hebben zij beweerd op de avond van het Wijkontwikkelingsplan. Dus zij beseffen nu ook heel goed dat het toestaan van de bouw van deze moskee teveel risico's met zich meebrengt. Protesten, die dan waarschijnlijk escaleren in gevechten... Beter nog laat de gemeente vanavond of morgen een brief bezorgen waarin staat dat zij afzien van de plannen om de bouw toe te staan. Beter beseffen zij dat er zoveel tijd en geld gaat zitten in de hele administratieve rompslomp van de afwikkeling en annulering van deze plannen. En tijd is ook geld. En dat heeft Zoetermeer niet. Dus GEMEENTE ZOETERMEER WAKE UP!!!! En cancel dit alles!!!!!!


Gast

#403

2011-10-12 11:30

Als er meerdere mensen mee doen ben ik van de partij!
Opgetyft met die moslims

Gast

#404

2011-10-12 11:32

Ik wil ook wel mee vanavond.
Spandoeken ophangen en graffiti?
Goed plan!
Wie doet er mee?
Diane

#405

2011-10-12 11:33

Ik ook!
Optyften met die buitenlanders en moskee
peace

#406 Re:

2011-10-12 11:35

#352: Klote moskee! -  

 Helemaal mee eens. Het kloterige is wel dat de brandstichter de lul is, terwijl de gemeente deze situatie zelf gecreeerd heeft, en de moslim weer arm en zielig. Voorkomen is beter dan genezen, vanaf dag 1 van de bouw, de bouw stagneren. Hebben we hier niet een zeldzaam diertje dat beschermd moet worden tegen de bouw? Vervuilde grond? Het stukje grond bezetten?  Als de gemeente doordrukt met de bouw is het al te laat en zullen we met zijn allen met nieuwe acties moeten komen.


Gast

#407

2011-10-12 11:38

We doen het met een hele grote groep!
Wie het gedaan heeft blijft in t midden!
Wie komt er naar het stadhuis?
We zullen ze eens laten zien wat wij vinden

Gast

#408 Re:

2011-10-12 11:42

#407: -  

 

Wie komt er vanavond allemaal naar het stadhuis?
peace

#409 Re: SIP vragenbundel

2011-10-12 11:45

#400: SIP - SIP vragenbundel 

 vraag:

Indien de gemeente voornemens is de bouwplannen van de Moskee door te zetten, zijn zij dan ook van plan om er een politiebureau naast te zetten, de AIVD er constant bovenop te laten zitten, de koophuisbezitters te compenseren, de huurhuisbewoners een verhuiscompensatie te geven, de andere initiatieven die er geweest zijn om parkeerplekken te creeeren dan OOK te uit te voeren?


Gast

#410

2011-10-12 11:49

Laats ze maar in de eigen land maar bouwen.

Gast

#411

2011-10-12 11:55

Laats ze maar in de eigen land bouwen

Gast

#412

2011-10-12 11:58

De hens erin!
Kom naar t stadhuis

Gast

#413 Re: SIP vragenbundel

2011-10-12 12:02

#400: SIP - SIP vragenbundel 

 vraag:

Waar ligt aantoonbaar de behoefte om (vooral) in deze woonwijk of überhaupt in Zoetermeer een Moskee te bouwen in verhouding tot het aantal moslim inwoners?

Hoe denkt de gemeente ons het recht op woongenot te kunnen garanderen?

Hoe denkt de gemeente de omwoners veiligheid te kunnen garanderen, overlast weg te nemen, de door hen onstane onrust weg te nemen en het  toenemende vandalisme en ruzies zowel tegen als vanuit de moskee tegen te gaan? 

Hoe denkt de gemeente detoch al mislukte integratie op deze agressieve manier te bevorderen?


Gast

#414 Re: SIP vragenbundel

2011-10-12 12:03

#400: SIP - SIP vragenbundel 

 Hallo SIP

Zijn jullie een officieel aktiecomité? Ik had ergens gelezen dat die er nog niet was. Maar als ik jullie meldingen lees lijkt het er wel op.  


Gast

#415 Re: SIP vragenbundel

2011-10-12 12:08

#400: SIP - SIP vragenbundel 

 Als gemeente bovenstaande garantie DURFT af te geven, waar halen zij dan het geld vandaan? ONS geld.


Gast

#416 Vragen voor SIP vragenbundel:

2011-10-12 12:15

Vragen:

1) Ziet het nieuwe bestemmingsplan waar men de nieuwe moskee wil hebben in Zoetermeer/Segwaert ook in een behoefte voor meerdere geloofsinrichtingen? Mogen die ook veel geluid maken zoals een moskee doet?

2) Hoe zit het met de infrastructuur?

Gast

#417 Vraag voor Sip vragenbundel

2011-10-12 12:17

Hoe kan het dat in 2008 plots het bestemmingsplan gewijzigd is. De Koninkrijkzaal van de Jehova's Getuigen is immers al in 1992 in gebruik genomen.

Gast

#418 Re: SIP vragenbundel

2011-10-12 12:20

#400: SIP - SIP vragenbundel 

 Wat is de voorbeeldfunctie voor de jeugd in deze wijk? Moet onze jeugd opgevoed worden met een zooitje verklede moskeebezoekers met boerka's en baarden? Jeugd die met grote achterstanden wordt opgevoed, of eigenlijk niet wordt opgevoed. Dat onze jeugd mag genieten van de onrust,  onveiligheid? Dat ze opgroeien met het idee dat het heel normaal wordt om veelvuldig de politie voor de deur te hebben. Dat ze straks achter hun slaapkamerraam met hun Barbie zitten te spelen omdat ze vanwege de drukte en onrust niet meer naar buiten kunnen. Dat dit het "normale Nedelandse leven" is???


Gast

#419

2011-10-12 12:22

Volledig eens met de punten in de brief aan de bewoners van Seghwaert vermeld. Wij wonen aan de rand van Seghwaert in de wijk Oosterheem.
Tegen toenemende drukte.
Tegen geluidsoverlast.
Bouw ten nadele van het leefgenot.

Gast

#420

2011-10-12 12:33

Er moet geen moskee komen zolang ik hier woon , en er is niks van tevoren overlegd of een enquete gehouden.

Gast

#421

2011-10-12 12:38

Geen gejengel naast mijn huis
een bewoner van een straat verder

#422

2011-10-12 12:39

"HET GEVEN VAN LESSEN AAN KINDEREN VAN 5 TOT 14 JAAR..." IN DEZE CATEGORIE VALLEN DE LEEFTIJDEN DIE IN DE MEESTE KRANTEKOPPEN VAN BIJNA ELKE DAG TERUGKOMEN WAARIN GESPROKEN WORDT OVER GEWELD,INBRAAK, ENZENZ EN UITEINDELIJK TERREUR!! iK WIL ZE HEUS NIET ALLEMAAL OVER EEN KAM SCHEREN, MAAR ALS IK NAMEN OF FOTO'S BIJ HET TEGENWOORDIGE GEWELD IN DE KRANT ZIE (NEEM NU ALLEEN ROTTERDAM MAAR WEER)DENK IK DAT 90% VAN ALLE ELLENDE AAN ONZE MEDELANDERS TE DANKEN IS.
zE HOUDEN ER EEN NAAR MIJN IDEE IETS ANDERE MENTALITEIT OP NA EN DAT IS NU NIET IETS WAT IK MIJN KINDEREN WIL MEE GEVEN. MAAR ALS IK ALLE REACTIES EN ARGUMENTEN VAN IEDEREEEN ZO EENS LEES DENK IK DAT EEN IEDER ZO ZN EIGEN MOTIVATIE HEEFT OM WEERSTAND TE BIEDEN TEGEN DE PLAATSING VAN EEN "GEBEDSRUIMTE"! JE ZOU DENKEN DAT EEN BIJEENKOMST, GEVOED DOOR AL DEZE ZAKEN, HET BESTUUR TOT EEN WIJS BESLUIT ZOU DOEN KOMEN MAAR HET VERLEDEN WIJST UIT DAT ZE JUIST DAT DOEN WAT HET MINST LOGISCH IS...lATEN WE HOPEN OP EEN HOOP WIJSHEID MORGENAVOND!!

Gast

#423

2011-10-12 12:40

onze eigen cultuur wordt al zo weg gedrukt en we gaan ons steeds meer buitenlander in ons eigen land voelen er worden steeds meer kerken in nederland afgebroken en moskees gebouwd wat blijft er dan nog over van het echte nederland. ze worden al gast vrij ontvangen in ons land maar willen steeds meer aanwezig zijn.

Gast

#424

2011-10-12 12:48

Democratie is een dode letter. Geheimzinnigheid regeert in dit land en in deze gemeente. Mocht het plan (want dat is het!) doorgaan dan adviseer ik om te vragen naar de subsidies die verstrekt worden (in een tijd dat de gemeente zegt geen geld te hebben) en anders adviseer ik de omwonenden massaal honden aan te schaffen. Zoals bekend zijn deze dieren ook onrein voor onze cultuurverrijkers....

Gast

#425 Re:

2011-10-12 12:48

#420: -

Lekker egoistisch.