Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post


Gast

#350

2011-10-11 23:57

11 okt 2011, 21.24 uur
Door: ed (83.84.241.xxx)
De beoogde bouw zal plaatsvinden in de woonwijk Seghwaert.De bouw van de moskee is voor de omwonenden een verrassing (de meesten van ons lezen niet wekelijks de gemeentelijke statuten). De omwonenden hebben vorige week een schrijven van de gemeente ontvangen. Dit terwijl de gemeente er veel effort in steekt om de wijkbelangen van de verscheidene wijken te accentueren en bespreken. Hebben ze deze beoogde grote verandering in de wijk vergeten? Ik was ook verrast, ten eerste omdat in de omgeving van beoogde bouwplaats bijna geen moslims wonen (hoeveel moslims wonen er eigenlijk in Zoetermeer?). Mijn mening is dat als je een kerk of moskee bouwt, doe het dan in de nabijheid van de vraag en niet op een plaats bij een woonwijk waar bijna geen moslims wonen. Het schijnt ook nogal een grote moskee te worden, met risico op aanloop van mensen die door de wijk komen, parkeeroverlast etc. (er is niet zoveel plek meer over aan deze kant van Seghwaert). Dat levert naar mijn bescheiden mening overlast op waar de mensen die er last van hebben weinig baat bij hebben. Oplossing; Wil je een moskee in Zoetermeer bouwen (even aangenomen dat er voldoende vraag naar is, waar ik vragen bij heb), zoek dan een plek bij de vraag zelf, of zoek een plek waar minder overlast plaats zou kunnen vinden. Er is bijvoorbeeld laatst een grote discotheek in Zoetermeer failliet gegaan, met afdoende parkeergelegenheid en de kans op overlast daar is naar mijn idee veel kleiner. Resultaat; mijn medeburgers in Seghwaert en ik hoeven zich geen zorgen te maken over de overlast in onze wijk in de breedste zin van het woord en een leegstaand pand kan hergebruikt worden voor een mooie toekomst (dat scheelt ook weer een hoop kosten kan ik met mijn boerenverstand berekenen). Gr Ed

Reacties

Bob de Moskeebouwer

#372 Re:

2011-10-12 01:53:29

#350: -

wat dacht je van de oude lokatie van Safe motors mooi rond gebouw lijkt al op een Moskee,alleen nog een minaret erop en klaar zijn Henk em Ingrid.Er staat trouwens 300.000 m2 kantoorruimte leeg.Weet je hoeveel Moslims daar in kunnen?

Zullen we Geert vragen om die Moskee in Seghwaert te openen? Waarschijnlijk voelt ie daar wel wat voor met al die tegenstand. Trouwens een behoorlijke giftige dicussie hier. Echt iets voor de draaideurwethouder Speel uit het gifcollege

ben trouwens benieuwd of de gemeente beveiliging inzet of de ME om de bewoners in het gareel te houden.

Waarschijnlijk zetten ze net als in Rusland op de infoavond de wethouder Speel in een kooi

Dat beloofd wat die avond,vlam in de pan, we zullen alvast de brandweer waarschuwen om de bewoners af te koelen