Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg.

LIMPY

#376

2014-02-27 22:18

Wordt je eerst min of meer gedwongen zzp'er te worden , wordt daarna het werken je onmogelijk gemaakt door deze zelfde overheid t.w. de belastingsdienst.
WAT LEVEN WE TOCH IN EEN GEWELDIG LAND !!!!!

Gast

#377

2014-02-28 07:40

De zorg is ziek. Geld hoort te worden besteed aan mensen die werkelijk directe zorg verlenen. Niet aan het waterhoofd van controleurs en bankiers.

Gast

#378

2014-02-28 16:36

Geweldige regering hebben we hier.
Eerst wordt je min of meer gedwongen ZZP'er en dan wordt je door de belastingsdienst het werken onmogelijk gemaakt.
Hopelijk gaat hun verstand eindelijk eens werken en zien ze door deze aktie door de waanzin hiervan in.
( Ik ben overgens zelf NIET in de zorg werkzaam )


Gast

#379

2014-03-01 23:17

De belastingdienst vertoont zich hier als een duistere macht......

Gast

#380

2014-03-02 07:16

opzet van de huidige inrichting zorg, juist afhankelijk van goede zzp-er zorg!!kabinet neemt maatregelen die juist alleen door inzet van zzp-ers nog geleverd kan,

Gast

#381

2014-03-05 10:24

Wat wil de regering, werkelozen creëeren nog meer dan we nu al hebben?
Wat een ongelofelijke EGO die belastingdienst. Zijn zij nu in dienst van ons of is het een dienst op zichzelf?
Politiek kom van dat zachte pluche af en sta voor wie wij zijn als verzorgingsstaat.
Dat laatste is Nederland tot ver onder de maat gezonken.
Snap niet goed dat toenmalige Weekers, die eigenlijk niet wist dat hij staatsecretaris was (???) ook al de BTW in de zorg verplicht wilde stellen. Terwijl het Hoge Hof al besloten had dit niet te doen, wilde Weekers voorbij gaan aan het Hof.
Machthebbers is misbruik maken van macht wat niemand uiteindelijk ten goede komt.
Verander de wet en laat ZZP ers hun werk doen waarvoor zij zijn getraind.
Handen af van onze zorg.
Wat ik ook ronduit schreiend vind dat de medewerker van belastingdienst in Radar niet eens wist wat Palliatieve zorg inhield. En dit soort ongeïnformeerden de VAR beoordelen.
Nederland is echt beneden haar waardigheid gegaan. Worstel en ik kom boven toch????

Gast

#382

2014-03-06 10:14

graag wil ik de gezinnen die mij hebben aangevraagd hulp geven als hun kindje is gebooren

Gast

#383

2014-03-07 10:59

Wij als ZZP-ers willen graag goede zorg op maat blijven geven.
Help ons daarbij door ons te steunen met goede arbeidsvoorwaarden en het invullen van ons zelfstandig ondernemen.

Gast

#384

2014-03-07 18:21

Het is schandalig wat de belastingdienst nu weer verzonnen heeft om burgertje te pesten. Eerst word er zo bezuinigd dat je wel als zzp-er moet beginnen omdat er geen instelling is die je nog aanneemt, en vervolgens gaan ze het je onmogelijk maken om verder te werken. Het is zo duidelijk als water dat je zzp-er bent, maar dat belastingtuig oordeelt gewoon keihard dat dat niet zo is, je voldoet aan alle regels die er gesteld worden en toch ben je in loondienst volgens dat schorem. Word het niet hoog tijd dat ze daar eens de bezem doorheen gaat?

Gast

#385

2014-03-11 22:17

Ik mag toch hopen dat deze petitie een positieve reactie krijgt en in Den Haag ogen opent. Veel nieuwe ondernemers in de zorg, die uit noodzaak een eigen bedrijf zijn begonnen, zijn anders al kansloos voor ze iets hebben kunnen opstarten.

Gast

#386

2014-03-16 14:48

Het is een raar iets , vier jaar lang zonder probleem met VarRoW in de zorg en culturele instelling gewerkt, en dat is nu ineens niet meer mogelijk.... een Var Wuo krijg ik sowieso niet...

Gast

#387

2014-03-28 08:08

Het is heel simpel.
De Zorg MOET winst maken over de rug van de zieken, dit kan niet met zzp'ers erin want die gaan dan ook winst maken.
VVD en PvdA krijgen alles voor elkaar, blijf er vooral op stemmen en het komt helemaal goed.

Alles gaat momenteel naar de haaien, dus waarom u ook niet?
Groetje van Rutte

Gast

#388

2014-03-29 09:09

Kleinschalig , laagdrempelig zijn kostbare woorden die staan voor directe bereikbaarheid in de 1elijns zorg. Zonder tussenkomst van een enorme administratieve, mank gaande bureaucratie! Laat voor zorgbehoevenden deze prachtige , goedkope manier van zorg aanbod floreren ipv. kapotmaken!
Hoe dom kan beleid zijn!

Gast

#389

2014-03-31 12:42

geen goede en goedkopere zorg zonder ZZP-ers en minder kansen op de arbeidsmarkt voor mensen met een hart voor door deze maatregelen

Gast

#390

2014-04-08 19:09

Schandalig, alles veranderen zonder reële overgangsregeling

Gast

#391

2014-04-08 19:14

schandalig! Wil je werken voor je inkomen wordt het je moeilijk gemaakt. Nederland regeltjesland!!

Gast

#392

2014-04-08 19:19

nederland wordt steeds gekker. zeer motiverend voor alle werkende zzpers.
aly

#393 stop zzp-er in de zorg

2014-04-09 11:44

waar gaat het heen, ik spreek nog niet eens alleen voor mezelf (zzp-er in de zorg al 13 jaar) maar wat gaat er gebeuren met de clienten die bij de reguliere zorginstellingen niet de zorg krijgt die hij/zij nodig heeft, zorginstellingen nemen een terminaal of 24 uurszorg aan en kunnen hier niet de uren aan spenderen en huren daarom ons zzp-ers in, om die zorg te verlenen, tegen lagere tarieven als dat ze zelf krijgen en zij zijn degene die werknemers ontslaan om ze vervolgens als zzper weer aan te nemen tegen lagere uurtarieven. Helaas is de zorgvrager er de dupe van, maar daar staan ze niet bij stil in Den Haag.
Wij werken wisselende uren 2 tot 24, ja het zijn er meestal geen 8 achter elkaar met 10 minuten hier en dan weer 20 minuten daar, maar via een zorginstelling mag je dat niet eens en hoe zouden ze het zelf vinden als er bv 4 x op een dag een andere zorgverlener op je stoep staat, zodat je zelf bijna geen controle meer hebt over hoe je dag er uit ziet en je als ziek iemand ook nog eens rekening moet houden met de huidige regeltjes die het kabinet stelt.
Ik doe mijn werk altijd met heel veel plezier en je hebt het gevoel dat je iets betekend voor je client en daar gaat het toch om, jammer dat het PGB zo zwart gemaakt word, het gaf iemand wel de mogelijkheid om de zorg te plannen zoals ze dat zelf graag willen en ik dacht dat dat ook de opzet was om zoveel mogelijk mensen thuis te verzorgen, met de zorginstellingen gaat ze dat echt niet lukken. arme,arme zorgvragers.

Gast

#394

2014-04-09 12:56

Een maatschappelijk organisatorisch probleem individualiseren met grote gevolgen voor inkomstenderving en werkloosheid enerzijds en kwaliteitsvermindering van oa thuiszorg anderzijds is een asociaal overheidsbeleid

Gast

#395

2014-04-09 17:22

de overheid mag dan boter op hun hoofd hebben,op hun boterham hebben ze het zeker,wat niet iedereen gegund is.het is triest dat we zo kapot gemaakt worden.

Gast

#396

2014-04-09 18:30

Dit treft alle ZZP'ers en ook de belasting zelf.
Nog geen 10.000 Euro verdient in 2013, waarvan er 4.000 naar de belasting gaat ook aan ZVW nog eens meer dan 500. Zat ik gewoon thuis kan de Regering ook hun zakken niet vullen! Was ook liever in vaste dienst maar ben te oud en nu beteken ik nog iets voor de medemens.

Gast

#397

2014-04-10 15:10

denk dat ze in den Haag niet weten waar ze mee bezig zijn!
En wat ze ernstig zieken , stervende mensen en hun familie aan doen .


Gast

#398

2014-04-10 20:36

in de bouw hoor je veel over ontslag en vervolgens weer werk geven op faktuur basis. Veel bouwers hebben geen kaas gegeten van het zzp-er schap en willen liever in loondienst blijven. Dit euvel moet aangepakt worden bij de bouwbedrijven die mensen het zzp-er zijn op deze manier opdringen, niet door de bouw-zzp-ers-tegen-wil-en-dank ook nog even af te straffen. Ik neem aan dat vergelijkbare argumenten voor de zorg-zzp-ers opgaan. Daarbij: zorg via pgb maakt de zorgvragende eenling tot opdrachtgever, waarbij de zzp-er gewoon levert en zelf verantwoordelijk is voor zijn positieve imago naar potentiele nieuwe klanten, oftewel voor kwalitatieve zorg. Ik zie geen machtsverhouding of loondienstverband als je werkt voor iemand op PGB basis. Een mogelijkheid die terecht door de overheid opgezet is, die je niet daarna moet torpederen. Afgelopen jaren heeft de overheid van alle denkbare partijen zich het meest onbetrouwbaar gemaakt voor ondernemers. Kies een lijn en volg deze, zou ik zeggen. Elke zwalkende wending die de overheid maakt, zorgt voor een afzwakkende werking of noodzaak tot aanpassen voor ondernemers. Daar gaat veel creativiteit en energie in verloren, die beter in omzet maken en dus ook belasting betalen kan gaan zitten.

Gast

#399

2014-05-06 11:16

Het is verschrikkelijk als je probeert te werken zonder gebruik te maken van sociale voorzieningen. Ik moest wel als ZZP-er in de zorg gaan werken, omdat zorgorganisaties geen 38 of 40 uur werkweek meer aanbieden en uitsluitend werken met kleine contracten. Aangezien ik kostwinner ben, heb ik de centjes hard nodig om mijn gezin draaiende te houden. In 2013 heb ik normaal een VAR WUO ontvangen maar eind 2013 toen ik een nieuwe VAR ging aanvragen voor 2014 begon het gedoe met de Belastingdienst. Na verschillende aanvragen en verweer bij de Belastingdienst heb ik nu anno 6 mei 2014 nog altijd géén VAR. Ik ben gedwongen om Bijstand aan te vragen bij de plaatselijke UWV. Is dit nu allemaal de bedoeling?????? Ik begrijp er niets meer van. Wil je werken en je hand niet ophouden dan wordt je dat onmogelijk gemaakt door de Nederlandse Belastingdienst. met vr gr Rob Gregoire
Hans

#400 Wie gaat de bips van Rutte wassen als hij straks hulpbehoevend is?

2014-07-04 12:37

Wat een trieste ontwikkeling is deze heksenjacht op de ZZP-er.

De overheid zou dolblij moeten zijn met al deze hardwerkende mensen. Waarom?
* veruit de meeste ZZP-ers leveren goede kwaliteit (doe je dat niet, dan ben je je klanten kwijt)
* de meeste klanten zijn zeer tevreden over de geleverde diensten.
* de ZZP-er moet zelf zijn pensioen regelen. Dat kost de overheid niks.
* de ZZP-er draagt zelf het risico als hij ziek is. Dat kost de overheid niks.
* de ZZP-er heeft geen geldverslindende kantoren/organisaties/etc. nodig om te kunnen werken.
* enzovoort enzovoort

De overheid/belastingdienst heeft een "slimme" manier gevonden om snel wat miljoenen over te houden, onder het mom van: de ZZP-er werkt in verkapte loondienst.
Gevolg is dat steeds meer professionals in de zorg geen VAR-wuo krijgen en iets anders gaan doen of in de bijstand komen (alsof dat de overheid niks kost). Zoals bekend neemt de vergrijzing alleen maar toe de komende decennia en is er wellicht over dertig jaar niemand meer die de billen van dhr. Rutte kan/wil wassen. Maar daar zal hij vast wel om kunnen lachen, zoals hij alle ideeën die hem niet bevallen weg lacht.