Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg.

VARloos

#26

2014-02-10 20:10

Twee jaar op een rij werd mijn VAR goedgekeurd. Met precies dezelfde bewoordingen als de goedgekeurde VAR's werd nu mijn derde aanvraag afgekeurd. Ik ben nu 10 weken verder en heb nog steeds geen VAR voor 2014.
Volgens een medewerker van de belastingdienst wil men malafide bureaus op het spoor komen dor extra controle te doen.
Wanneer de belasting probeert malafide bureaus op het spoor te komen moeten ze bij de bureaus zijn en niet bij de ZZP'er.

Gast

#27

2014-02-10 20:11

Iedereen moet gelijken kansen

Gast

#28

2014-02-10 20:43

De ZZP'er in de zorg is onmisbaar. Is iemand die met heel zijn/haar hart ernstig zieke cliënten verzorgt.
Zij zijn zelfstandige ondernemers en kunnen zodoende persoonlijke zorg bieden aan wie zij willen. Zij zijn indien nodig 24 uur per dag aanwezig bij een en dezelfde cliënt. Deze zorg, wordt, mede door de steeds toenemende bezuinigingen, niet door de reguliere thuiszorg verleend. Iemand verplegen en begeleiden, zodat die in zijn/haar eigen vertrouwde omgeving kan verblijven en daar ook kan sterven.
Linda Hagenaars

#29 heksenjacht en zorg

2014-02-10 21:06

Zelf heb ik niet met deze regeling te maken maar toch mijn steun. De fiscus maakt regeltjes naar eigen portemonee. Ze maken er een zooitje van en elke branche lijdt hieronder. Artsen betalen geen BTW, natuur artsen en therapeuten wel. Er wordt met meerd dan 2 maten gemeten en dat moet nu maar eens stoppen. Mw. Schippers faalt en daar is ook een petitie voor. We zijn overgereguleerd en fout stapelt op fout. Alles wordt voor je bepaald, of je nou zorgverlener bent of patient. Vrijheid van mening ho maar.

Gast

#30

2014-02-10 21:17

de thuiszorg, met name de 24 uurszorg voor terminale patienten is bij uitstek een vorm van zorg die door zelfstandigen kan worden verleend. het is daarom compleet onlogisch dat de belastingdienst het deze mensen onmogelijk maakt om hun diensten te verlenen door een VAR wuo te weigeren als zij deze diensten via een bemiddelingsbureau kunnen regelen.

Gast

#31 heksenjacht op ZZP'er in de zorg

2014-02-10 21:21

Een zzPer bouwvakker mag wel werk van een aannemersbedrijf aannemen, maar een zzPer in de zorg mag niet met een bemiddelingsbureau bemiddelen.
Hoe krom kan je zijn?

Gast

#32

2014-02-10 21:53

Ben sinds febr. 2013 werkzaam als ZOZ-er,Verpleegkundige in de terminale thuiszorg.had toen de VAR-WUO binnen. kreeg miv jan 2014 geen VAR-WUO meer. Terwijl ik volgens mij aan de voorwaarden voldoe. Sta nu opeens zonder werk, dus zonder inkomen. Dank jullie wel voor jullie petitie.
Hartegroet Elizabeth

Gast

#33

2014-02-10 21:55

Nou, ben het helemaal mee eens. Ik ben benieuwd wie de opdracht heeft gegeven tot dit waanzin!Vast eentje die 5 nullen achter de 5 verdient.

Ik heb ooit een advocate horen zeggen dat de VAR geen juridisch document is. Dat deze alleen een HULPMIDDEL is voor de belastingdienst om bij te houden hoeveel zelfstandig ondernemers er zijn en in welke mate dat je dat dan bent.

Kan ZZP NL en FNV Zelfstandigen dit misschien uitpluizen. Want moge het zijn dat de VAR juridisch geen draagvlak heeft (dus geen wettelijk erkend document is en dus ook niet verplicht) dan heeft de belastingdienst toch niets te vertellen???

Ga terug naar de roots. Waarom is de VAR nou daadwerkelijk in het leven geroepen tig jaren geleden. En hoe hebben ze dit juridisch vastgelegd???










Gast

#34

2014-02-10 22:06

Overheid duwt mensen in lastig pakket en daar bovenop maakt men zelf dat pakket nog onmogelijk om in eigen levensonderhoud te voorzien. politiek moet alle belangen in het oog houden en niet korte termijn denken ? foutje! visie? foutje! kortom ze doen maar wat en dure rapporten vliegen je om de oren met elke dag een andere uitslag

Gast

#35

2014-02-10 22:35

Prima zaak in andere sectoren worden in vergelijkbare situatie's gewoon
een VARWUO verklaring afgegeven
Argumenten waarop in de zorg een Var verklaring word geweigerd gelden waarschijnlijk lijk voor de belastingdienst niet in andere sectoren .
Het is triest dat een sector die vele miljoenen moet bezuinigen ,die vele mensen
hun baan gaat kosten op deze wijze aangepakt wordt



robour

#36

2014-02-10 22:51

Als fysiotherapeut/praktijkeigenaar word ik op deze manier gedwongen collega's in loondienst te nemen en dat is niet de opzet, die ik al vanaf 1988 hanteer.
Ik heb nl. helemaal geen zin om een loonadministratie te gaan voeren, om met arbo-diensten te maken te hebben, declaraties te doen etc. Ik wil kunnen werken in overleg, maar zonder gezagsverhouding!

Gast

#37

2014-02-10 23:03

Deze petitie kan ook worden ondertekend door mensen die niet in de zorg werken, toch? Dan moet dat even anders geformuleerd worden, bij de uitleg. Nu lijkt het of slechts zzp'ers kunnen tekenen.

Gast

#38

2014-02-11 01:04

De overheid en belastingdienst draaien eigenhandig Nederland de nek om. Ondernemertje pesten waar maar mogelijk, denk hierbij ook aan de BTW in de zorg... Juist in deze economische tijden zou je wat meer coulance verwachten.

Gast

#39 Re:

2014-02-11 06:08

#37: -

Beste 37

Wij roepen iedereen op die vindt dat de ZZP-ers in de zorg moeten blijven om deze petitie te ondertekenen

bijvoorbeeld ;

- stuur collega ZZpers deze petitie (link) door

- laat je clienten die jou graag willen behouden tekenen ( graag dan vermelding , ik ben client erbij )

dank

Leo Vollebregt

bestuurder zorg

St ZZP Nederland

ron

#40 ron

2014-02-11 07:47

like ook de facebook pagina, https://www.facebook.com/zzpersindezorg

Gast

#41

2014-02-11 08:10

Een goede aktie. Ikzelf heb nog niet veel hinder ondervonden en word nog steeds ingehuurd, al worden de opdrachten minder, Maar vrees wel of ik voor volgend jaar nog een VAR verklaring ga krijgen. Eerst gerommel met de BTW, niet ieder bedrijf doet daar aan mee, nu dit weer.

Gast

#42

2014-02-11 08:25

ze hebben weer een nieuwe bron gevonden om hun zakken te vullen in plaats is aan de bovenkant te beginnen. Bv uit de EEG paar ministers eruit te gooien met hun personeel, zet meer zoden aan de dijk

Gast

#43

2014-02-11 08:37

Hoe is het toch mogelijk hoe de overheid in dit land de eigen hardwerkende ZZP'rs dwarszit. In andere landen worden de ondernemers op alle mogelijke manieren gesteund, niet in Nederland, daar draaien we de ZZP'rs in de zorg gewoon de nek om; eerst met de Btw-heffing en dan met de Var's. Bedankt overheid!!

Gast

#44

2014-02-11 08:41

Laat de Belastingdienst zich richten op de vele malafide bemiddelingsbureaus!!

Gast

#45

2014-02-11 09:00

Een goede actie. De zorg kan naar mijn idee niet meer zonder zzp'ers. Ondernemende mensen die maar één belang: goede zorg voor hun cliënt. Geen geldverslindende managers, maar zorgen voor de medemens met beperkingen op een professionele manier.

Gast

#46

2014-02-11 09:00

De inmiddels zeer gewaardeerde 24 uurs terminale thuiszorg is naar mijn oordeel niet meer weg te denken in onze tijd. Steeds vaker wordt gekozen voor het sterven thuis mits veilig ondersteund, zonder verscheidenheid aan diverse hulpverleners per etmaal. Dat belastinginspecteur de stervende mens dit recht ontneemt is pas echt ten hemel schreiend.....

Gast

#47

2014-02-11 09:23

zzp hebben een grote verantwoordelijkheid voor hun werk en of mensen.

Gast

#48

2014-02-11 09:28

Ben ook genoodzaakt om te stoppen als ZZP-er. Voel me beetgenomen en slachtoffer. Ben ook geneigd om in Zwitserland te gaan werken. Maar ja, laat je je gezin achter??
Ben boos en teleurgesteld.

Gast

#49

2014-02-11 09:41

Goed om als ZZP-er georganiseerd te zijn. Dit legt naar alle waarschijnlijkheid meer gewicht in de schaal!

Gast

#50

2014-02-11 10:24

Zzper moeten ook hun werk kunnen verrichten in de zorg.