Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg.


Gast

#326

2014-02-19 14:52

Goede actie,patiënten missen nu korte snelle hulp, die door de regelgeving soms niet mogelijk is.

Gast

#327

2014-02-19 15:42

Handen af van de ZZP'er in de zorg. Men schijnt bij de belastingdienst te vergeten dat wij weinig overhouden van ons loon daar wij veel belasting betalen. Daar komt nog bij dat wij als ZZP'er zelf de zorg dragen voor ons pensioen, ziektekosten, arbeidsongeschiktheids verzekering enz enz. Geen vakantiegeld of eindejaars uitkering of bonussen ontvangen en ga zo maar door!

Gast

#328

2014-02-19 17:39

Dit is een slechte ontwikkeling. Zzp's zijn effectiever en uiteindelijk goedkoper. Er word alleen afgerekend naar werkelijk gewerkte uren en meer niet. Geen dure gebouwen, geen lease auto's, bonussen of eindejaars uitkeringen.

Gast

#329

2014-02-19 20:54

Wat willen ze bij de belastingdienst??? Dat wij over een tijdje met onze handen openstaan voor een uitkering of hebben ze liever handen aan het bed?

Gast

#330

2014-02-19 22:14

Geweldig deze actie!!! Hoop van harte dat alles goed komt.

Gast

#331

2014-02-20 09:36

ik ben zelfstandige kraamverzorgende en heb veel aanvragen van gezinnen die mijn zorg willen als hun baby wordt geboren . Ik werk zelfstandig.Ik heb mensen die mij vervangen als het nodig mocht zijn die ook zelfstandig zijn . wij willen dol graag blijven werken met vr gr angelique
wil heel heel graag blijven werken op deze manier

Gast

#332

2014-02-20 09:38

Zelfstandigen hebben en zijn de toekomst voor NL!
Niet alleen zorgt het voor arbeidsflexibilisering, maar ook bij maatschappelijke ontwikkelingen. Steeds meer mensen (en in sterk toenemende mate) wensen nl., om uiteenlopende redenen, niet meer in klassieke loondienstverbanden te werken. Overheden moeten onmiddellijk stoppen met het opwerpen van barrières voor en najagen van ZZP'ers en ook stoppen met het blijven hangen in paradigma die niet meer van deze tijd zijn!

Gast

#333

2014-02-20 09:40

wat is het verschil tussen een bouwvakker als zzp een belasting medewerker en een verzorgende die mensen met liefde en genegenheid help en met respect omgaat met mensen. als het zo door gaat wordt de werkenloosheid steeds groter.

Gast

#334

2014-02-20 15:12

Geen woorden voor. Ze zuigen je helemaal leeg. Bah

Gast

#335

2014-02-21 08:53

Ik wil graag voor het eerst als zelfstandig diëtist voor een Health Center gaan werken. Van de belastingdienst tot 3x toe de verkeerde VAR ontvangen. De baan lijkt aan mijn neus voorbij te gaan!

Gast

#336

2014-02-21 12:29

ZZp-ers in de zorg geen VAR-WUO verschaffen? Onacceptabel! Wat is de volgende doelgroep?

Gast

#337

2014-02-21 19:55

Het is toch van de zotte dat de Belasting dienst met onze belastingsgeld TEGEN ons procedureren. Een oneindige pot met onze belasting geld die zij oneindig ongevraagd kunnen gebruiken om ons naar de verdommenis te sturen. Zoals bij de BTW en VAR-WUO situatie.Ik kan niet meer geld verdienen voor het onderhoud van mijn gezin met kleine kinderen. KLOTE TOCH.

Gast

#338

2014-02-22 19:53

Het is niets meer of minder dan een ordinaire bezuinigingsmaatregel. ZZP-ers hebben iets meer belastingaftrek...Wat er verder met de zorgverleners en de zorgontvangers gebeurt zal de belastingdienst een zorg zijn.Het zegt in feite alles over het politieke klimaat wat er op dit moment in Nederland heerst.

Gast

#339

2014-02-22 19:55

Belastingdienst doe gewoon je werk wij willen dit ook !

Gast

#340

2014-02-23 09:02

Deze belachelijke, natuurlijk zoals wij van de belasting dienst gewend zijn ZOMAAR, NW. REGELS om ons de VAR-WUO te ontnemen!!!

Het kan toch niet zo zijn dat zo'n voorbeeld functie instantie in onze maatschappij, het bestrijden van het corrupt handelen, zomaar nw. regels kan stellen om toch maar haar gelijk door te drukken. Hoe CORRUPT handelen is dit toch.

DIT KUNNEN WIJ TOCH NIET ACCEPTEREN IN ONZE EERLIJK OPRECHTE DEMOCRATISCHE NEDERLANDSE SYSTEEM.

Met hoeveel maten meet de belastingdienst??
Zij verbieden ons via bemiddeling, onderaannemers rol, te werken maar een timmerman als ZZPER handelt niet anders.De ene na het andere CONTRACT wordt via deze constructie, de bemiddeling contract binnen halen.

DIT IS TOCH EEN ONGELOVIG ONEERLIJK BEHANDELING
DIT KUNNEN EN ZULLEN WIJ NOOIT ACCEPTEREN.

Gast

#341

2014-02-23 15:11

De heksenjacht op ZZP'er in de zorg moet stoppen per direct,het is te gek voor woorden dat deze hardwerkende mensen het onmogelijk wordt gemaakt hun super belangrijke werk uit te voeren.
Mogen wij alstublieft zelfstandig blijven en plezier in ons werk houden?Waarom is ons dat niet gegund?Moeten wij onze centen delen met de overheid dieer geen recht op hebben,ja te lang en te veel wil de belsting dienst onze centen op eisen.Ik pik het niet langer,en dat over de ruggen van onze clienten!
Getekend Rosalie Nijensteen

Gast

#342

2014-02-23 20:34

Ik vraag me af waar de zorg heen gaat is d a t wat onze oudere hebben verdient. .

Gast

#343

2014-02-24 08:10

Samen zijn we sterk!!!!

Gast

#344

2014-02-24 12:30

ZZP"er in de zorg is onmisbaar.

Gast

#345

2014-02-24 13:29

Vanavond (24-02-2014) allemaal naar TROS RADAR (20.30 ned. 1) kijken. Daar wordt dit onderwerp behandeld! Zo komt er eindelijk veel aandacht voor dir probleem.

Gast

#346

2014-02-24 17:15

Eerder hoorde ik Mei li Vos spreken over ZZp-ers. Mei Li Vos is wat mij betreft een gevaar voor alle ZZp-ers door haar standpunt dat ze het oneerlijk vindt dat ZZP-ers een zelfstandigenaftrek hebben, immers zij werkt toch ook hard? Waarom krijgen ZZP-ers dan een belastingkorting? wel nu beste mevrouw Vos, ik leg het nog een keer uit. Wij zijn vaak niet verzekerd tegen ziekte, arbeidsongeschiktheid, voor pensioen en moeten alles zelf betalen. Huizen kopen is er meestal niet bij en alle leningen zijn een probleem. U wilde als overheid meer ZZP-ers en juist nu alles onder druk staat wilt u deze groepen mensen keihard aanpakken. Hoe sociaal bent u eigenlijk?

Gast

#347

2014-02-24 17:22

Ik werk niet in de zorg, maar ben wel ZZP'er en vind het heel goed dat de FNV dit oppakt want als ZZP'er sta je vaak alleen.

Gast

#348

2014-02-24 17:28

Laten wij de zorg voor elkaar delen

Gast

#349

2014-02-24 18:48

ZZP'ers hebben al moeilijk genoeg, in deze crisistijd! Uurlonen staan sterk onder druk, mede door goedkope arbeidskrachten uit Oost-Europa. Weinig, tot geen sociaal vangnet bij gebrek aan opdrachten / werk. Verzekeringen hiertegen zijn gewoonweg onbetaalbaar of uitgesloten door "kleine lettertjes in verzekeringscontracten!" Kortom.... Werk je voor een 'Baas' dan ben je prima verzekerd en is je financiele toekomst redelijk tot goed afgedekt! Maar werk je als ZZp'er, in welke sector dan ook, dan moet je het ZELF maar uitzoeken en zien het te REDDEN! De overheid noemt dit (bij woorde van de Belastingdienst).... HET ONDERNEMERS-RISICO!
Dus geen goed, sociaal en rechtvaardig vangnet voor ZZP'rs als zij zonder werk komen te zitten of arbeidsongeschikt worden. Waarom?
Geen politicus of vakorganisatie heeft me daar, tot op heden, een echt concrete oplossing voor geboden!
Dus ZZP'ers in Nederland...... we MOETEN het gewoon zelf zien op te lossen! En dat doen we ook! Want ECHTE, CONSTRUCTIEVE steun van de centrale of lokale overheid, hoeven wij niet te verwachten!
Gelukkig probeert FNV Zelfstandigen voor ons hierin het e.e.a. te veranderen! Maar zal waarschijnlijk een lange weg zijn!
Wens hen heel veel sterkte en doorzettings-vermogen! Zullen ze nodig hebben met deze regering!
Voordat ik ZZP'er werd, heb ik 23 jaar bij een FNV Vakorganisatie gewerkt. Met veel plezier en toewijding! Mijn oproep aan de FNV is dan ook..... LAAT DE ZZP'ER NIET IN DE STEEK!

Gerard

Gast

#350

2014-02-24 18:50

Ik ben net als ZZPer begonnen en ik wil daarom mijn steunt uitspreken voor andere ZZPers.