Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg.


Gast

#226

2014-02-13 19:40

Als zelfs de mensen die niet hun hand willen ophouden ook thuis laten zitten dan komt de economie nooit meer op gang.
De regering heeft geen ballen. Er moet geinvesteerd worden, van bezuinigingen is nog nooit een bedrijf groot geworden.

Wanneer gaan de heren dat eens inzien.

Er moet weer gebouwd worden , de economie hangt voor 80% aan de bouw.

Gast

#227

2014-02-13 19:53

Ongelooflijk! Moet ik ineens 21% van mijn netto inkomen van afgelopen jaar gaan afdragen aan de belastingdienst! Heb ik niet eens, drie kinderen thuiswonend. De bedrijven waar ik voor werk weigeren mij btw te betalen, wordt de nekslag voor hun! Waarom de zorg zo onnodig duur maken? Uiteindelijk bijt de kat in zijn eigen staart!

Gast

#228

2014-02-13 19:58

nog meer bezuinigen komt niet goed voor de ouderen
dit kan zo niet doorgaan!
wees blij met onze zzp'ers in de zorg

Gast

#229

2014-02-13 20:10

ze kunnen beter intern gaan zoeken naar geld, bijvoorbeeld het wachtgeld afschaffen

Gast

#230

2014-02-13 20:22

ik zit in het schuitje van afwijzing op afwijzing.
wie raad me wat aan?
werk al jaren met een VAR WUO en nu plotseling is deze pilot gestart. of zoiets, ik begrijp deze willekeur niet. doe mijn werk, mijn aangifte en draag bij aan een menswaardig leven voor mijn clienten, mijn kinderen en natuurlijk geef ik mijn leven bodem en inhoud

Gast

#231

2014-02-13 20:37

ZZPers in de zorg geven klantgerichte, professionele, kleinschalige en waardevolle zorg. De klant kiest en heeft de regie over de zorg en het eigen leven. Zorgvragers en zorgverleners zijn heel tevreden. Mooier, eenvoudiger en goedkoper kan het niet!

Gast

#232

2014-02-13 20:57

De regering mag blij zijn met de zzp-ers. Ik ben bijna 60 jaar en nu 10 jaar zzp. Toentertijd lukte het me niet een baan te vinden, vooral vanwege mijn leeftijd. Dus wat willen ze nu bereiken want er is geen werkgever die mij nog wil hebben en als zzp-er heb ik volop werk!

Gast

#233

2014-02-13 21:24

het zzper zijn werd door de overheid gestimuleerd zodat zij vonden dat het in loondienst werken niet meer van deze tijd was. FLEXIBEL dat is het toverwoord maar omdat bedrijven graag gebruik maken van zzpers omdat ze kennis hebben op hun vakgebied anders dan een uitzendbureau hebben bedrijven minder vast personeel en dus minder premieafdracht eigen schuld regering.
groet Jos Eestermans

Gast

#234

2014-02-13 23:16

Nederland wordt langzaam aan naar de knoppen geholpen door de huidige beleidsmakers. Bedankt ouders voor het opgebouwde sociale stelsel waar nu niets meer van overblijft!

Gast

#235

2014-02-14 05:56

En de nieuwe euroburgers gaan deze gaten opvullen let maar op. Er moet iets gebeuren de overheid moet regeren voor de lange termijn en niet burgers het werken en leven onmogelijk maken! Dat er meer ZZP-ers zijn is een direct gevolg van overheidsbeleid. Keer op keer zien wij als burger dat onze overheid bezuinigingen toepast die op de lange termijn onvoorziene gevolgen heeft. Dat is niet onze schuld maar een falen van diezelfde overheid. Als diezelfde overheid nou eens iets deed om misbruik van bepaalde ZZP-ers te voorkomen dan hadden we een regering die er voor ons is. Helaas zie ik telkens weer het tegendeel bewezen. Om moedeloos van te worden! De meeste Nederlanders en met name ZZP-ers zijn keiharde werkers. DAT ZOU BELOOND MOETEN WORDEN REGERING!!!


Gast

#236

2014-02-14 06:43

Ik wil graag blijven werken als zzp er . Maar hoop echt dat het probleem van de var bewijs snel is opgelost.

Gast

#237

2014-02-14 07:44

Mensen die zap 'er zijn moet je zien als ondernemers waar de overheid vanaf moet blijven!

Gast

#238

2014-02-14 08:59

Zzp's moeten blijven juist in de zorg. Want zij staan voor betere zorg en passen ze zich beter aan, dus meer kwaliteit voor de client. En dat willen we juist. Dus Stop de hekserij op de zzp'r!!!

Gast

#239

2014-02-14 09:28

In 2012 heb ik mijn activiteiten als ZZP-er in de intensieve thuiszorg moeten stoppen omdat ik van de belastingdienst niet de benodigde VAR kreeg; ook niet na eindeloos soebatten en een duidelijk gefundeerd bezwaarschrift. Mijn eigen bedrijfje is na anderhalf zeer succesvol jaar abrupt tot stilstand gekomen. Ik ben duizenden euro's inkomsten misgelopen, het bureau waar ik mee werkte durfde mij niet meer in te zetten omdat men bang was voor de belastingtechnische consequenties. Een aantal klanten is hier ook de dupe van geworden. De belastingdienst heeft daarnaast ook in de eigen voet geschoten, door mijn inkomstenverlies hebben ze uiteindelijk ook gewoon belastinggeld misgelopen. Onbegrijpelijk!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-14 09:38


gast

#241

2014-02-14 09:43

Het wordt hoog tijd dat alle politici en de daaronder werkende ambtenaren eens een keer heeeeeel goed in de spiegel gaan kijken.......................
Veel van deze mensen leven buiten de werkelijkheid van wat er daadwerkelijk leeft in onze maatschappij..............en wat er WEL toe doet.

Gast

#242

2014-02-14 09:52

Het is duidelijk de bedoeling om deze zorg de nek om te draaien. Het past in het duivelse plan van de EU in Brussel die ook alle natuurgeneeskunde weg wil hebben zodat zij (de farmacie) alle macht krijgen.

teken ook de petitie die je kunt vinden op de site van dr.Rath voor een grondwet die in 2020 in moet gaan en die ons beschermd.

wil je meer weten ga dan even naar onderstaande link en je zult je rot schrikken.
http://www.relay-of-life.org/nl/chapter.html

Gast

#243

2014-02-14 09:55

De Belastingdienst hanteert het standpunt dat zorg niet kan worden verleend door zelfstandigen via bemiddeling of tussenkomst zorginstelling. Onduidelijk is op welke gewogen argumenten dit standpunt ingenomen wordt. Zeer duidelijk is nu wel dat de als zeer knellend ervaren regelcultuur van de overheid verworden is tot een verstikkende regelcultuur voor ondernemend Nederland. Met onaanvaardbaar grote maatschappelijke en financieel-economische gevolgen voor individu én samenleving. Dat kan en moet anders!

Gast

#244

2014-02-14 09:59

Helaas kan ik nu mijn werkzaam heden niet meer verrichten, en niet meer in mijn aangemelde gezinnen zorg verlenen. Ik ben nu genoodzaakt een uitkering aan te vragen. Dit kan toch de bedoeling niet zijn.

Gast

#245 VAR

2014-02-14 09:59

Ook al heb je wel een VAR. Dan nog gaan ze dat checken bij een controle. Ik heb te weinig geinvesteerd. Dat was op zich niet een doorslaggevend probleem. Maar mijn contract (kopie) is wel meegenomen ter beoordeling. Ook al heb je een VAR, dat zegt helemaal niks. De belastingdienst is inderdaad bezig met een heksenjacht. Het is geen beoordeling meer of je een ondernemer bent. Maar of ze je kunnen naaien door regeltjes.

Gast

#246

2014-02-14 10:13

Wanneer gaat 'Den Haag' weer eens achter zijn EIGEN mensen / inwoners staan ipv iedereen NOG verder uit te knijpen?
:-(

Gast

#247

2014-02-14 10:26

Zelf ben ik al 3 jaar met de belastingdienst aan het onderhandelen om een WUO te krijgen, maar helaas het lukt niet meer.
De belastingdienst vind dat alle bureau's de zaak beduvelen.Dus wie zegt dat jij toevallig bij wel een deugdelijk bureau werkt? Het wordt goed willende hard werkende zorgverleners onmogelijk gemaakt nog normaal de kost te verdienen.Want al deze zelfstandigen in loon dienst gaat het niet worden, er is geen werk bij instellingen, omdat iedereen bezuinigd en alleen jongeren in dienst wil hebben,die bereid zijn in super gebroken diensten te werken. Waar moet het in zorgland naar toe. De zorgkosten lopen zo hoog op door alle onnodige onderzoek en administratieve rompslomp.Het kost uren om de administratie en onnodige formulieren te moeten invullen, die vervolgens weer gecontroleerd moeten worden. Waarschijnlijk door mensen die hier een betere boterham aan verdienen dan de zorgverlener op de werkvloer. De zorg wordt steeds verder uitgekleed en toch gaan de kosten omhoog ra ra hoe kan dat. Dat het door de vergrijzing komt geloof ik niet, omdat de huidige en toekomstige ouderen steeds fitter de 80+ haalt. Het geld gaat naar fraudeurs en topmensen,die alle mazen van de wet weten te vinden. Hierdoor gaat de Nederlandse zorg naar de knoppen. Als dit zo door gaat kunnen ze beter ierdereen die met pensioen gaat een zakje pillen geven. Wanneer het dan niet meer gaat zoals je wilt of je hebt "ZORG" nodig, dat je die dan kunt innemen.STOP GRAAIERS IN DE ZORG!!!!!!
Clasien Klein Brinke

Gast

#248

2014-02-14 10:46

ik ben blij dat er een saamhorigheid op deze manier afgegeven word naar de regering.

Gast

#249

2014-02-14 10:49

Zzp'ers zijn nodig om de marktwerking in de zorg mede vorm te geven. Zij hebben vaak bewust gekozen om als zelfstandige zorg/begeleiding te verlenen, omdat zij kwaliteit willen bieden. Als (toekomstig?)cliënt wil ik keuze kunnen hebben en niet afhankelijk hoeven zijn van één organisatie.

Gast

#250

2014-02-14 11:57

Het is belachelijk dat in tijden waar werk al schaars is op deze manier het de nek wordt omgedraaid en dan ook nog eens in de zorg waar al tegen minimum lonen hard wordt gewerkt!!!!