Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg.


Gast

#251

2014-02-14 12:14

Het zijn misschien 650 verpleegkundigen in de Polit AWBZ ZIN!!! Hier voor kregen wij een een Var Wuo. 650 van de 80000 Zzpers. Wat zijn dit voor een verhouding tocH!!! Die belastingdienst heeft er gewoon SCHEIT IN WElKE situatie wij door hun belachelijk maatregels en dan weer andere als in 2012 OF 2013??
Je kan ook Pgb klanten zonder bemiddeling.


Als je de toekomst kijkt dan is de voortzetting onzeker van beide geaccepteerde Var Wuo vormen.
MET ANDERE WOORDEN ALS DEZE MAATREGELS van de belastingdienst door gaan is onze bestaans recht ten einde.
Begrijpen jullie ZZPERS IN DE ZORG WAT IK HIERMEE BEDOEL.

EN DAAROM KUNNEN, MOGEN WIJ DEZE MES STEEK NOOIT EN TE NIMMER ACCEPTEREN. NOOIT, WIJ MOETEN VOOR ACTIE ACTIE ACTIE kiezen.

?

Gast

#252

2014-02-14 12:23

Het zijn misschien 650 verpleegkundigen in de Polit AWBZ ZIN!!! Hier voor kregen wij een een Var Wuo. 650 van de 80000 Zzpers. Wat zijn dit voor een verhouding tocH!!! Die belastingdienst heeft er gewoon SCHEIT IN WElKE situatie wij door hun belachelijk maatregels terecht gekomen zijn, met gewoon nw. Spelregels als in 2012 OF 2013?? Zij veranderen aangepast aan nw situaties hun spelregels. gewoon MACHTSVERTOON EN PROCEDUREREN MET ONZE BELASTINGS GELD TEGEN ONZE MAATSCHAPPELIJK BROOD NODige BEROEP

Je kan ook Pgb klanten zonder bemiddeling.


Als je de toekomst kijkt dan is de voortzetting onzeker van beide geaccepteerde Var Wuo vormen.
MET ANDERE WOORDEN ALS DEZE MAATREGELS van de belastingdienst door gaan is onze bestaans recht ten einde.
Begrijpen jullie ZZPERS IN DE ZORG WAT IK HIERMEE BEDOEL.

EN DAAROM KUNNEN, MOGEN WIJ DEZE MES STEEK NOOIT EN TE NIMMER ACCEPTEREN. NOOIT, WIJ MOETEN VOOR ACTIE ACTIE ACTIE kiezen.

?

Gast

#253

2014-02-14 13:53

Hier kennen we de Neerlandse Belastingdienst weer heel goed terug: de killer van de kleine zelfstandige en de loonslaaf en de voorspreker van de grote en postbusondernemers
balkenende

#254

2014-02-14 16:25

zzp uit de zorg

Gast

#255

2014-02-14 16:27

Ik begrijp niet hoe de belastingdienst op deze manier beslissingen kan nemen, is er een nederlandse wetgeving waar zij zich niet aan hoeven te houden of mogen zij hun eigen wetten maken ?........, staan zij boven de wet als er maar geld binnengeharkt kan worden???

Gast

#256

2014-02-14 16:42

Ongehoord, ZZP-rs zijn eigenlijk die er vol voor gaan.
Daar ontbreekt het bij eigen personeel nog wel eens aan.

Gast

#257

2014-02-14 17:01

Sinds 1 januari 2014 kan ik niet werken als ZZP-er in de zorg, omdat de belastingdienst weigert mij een VAR WUO te overhandigen. Dit, omdat zij 'aannemen' (staat letterlijk in de afwijzing na bezwaar) dat ik in loondienst ben bij een bureau waar ik in januari 2013 5 uren voor gewekt heb. Met terugwerkende kracht is mijn VAR ingetrokken. Volgens een medewerker heb ik geen AGB code en kan dus niet als zelfstandige werken. Terwijl ik dat al enige jaren doe. "Ja, u heeft de pech dat u nou juist geselecteerd bent", zegt de medewerker die n.b. Niet begrijpt dat ik op mijn leeftijd geen inkomsten meer kan genereren, maar ook geen uitkering kan aanvragen. Ik ben 57 jaar en als professional buiten gezet, zonder werk. En dat terwijl ik mensen jen die werken als ZZP-er die niet eens een diploma of cursus heeft gevolgd en wel mag werken. Hoe gaat dat uitgelegd worden als ze kwaliteit willen? Ergo: dit is niet uit te leggen. "Mag ik bij u komen eten? Want ik heb geen inkomen meer".

Gast

#258

2014-02-14 17:53

ik vindt het belachelijk waar de belasting mee bezig is. Hebben ze geen hulp behoevende in de familie.

Gast

#259

2014-02-14 18:45

Ik vindt dit belachelijk van de overheid om zzpers die bijna nooit ziek zijn en hard werken om daar ook nog extra geld weg te troffelen, hoe meer zzpers hoe meer de overheid kan bezuinigen doordat er minder mensen in de w.w. komen. Eigenlijk zou de overheid mensen zoals wij zzpers subsidie moeten geven in plaats van ons meer te belasten. Nee het is al goed met jullie daar in Den Haag :we maken de hard werkende zelfstandigen zonder personeel ook maar stuk.

Gast

#260

2014-02-14 18:56

Alhoewel ik niet in de zorg werkzaam ben, ben ik als ZZP-er wel solidair. Wanneer stopt dit soort praktijken. Eerst wordt je wegbezuinigd en dan huren ze je weer terug als ZZP-er waarbij je dan weer als het ware gestraft wordt. Dit terwijl de ZZP-ers een grote bijdrage leveren om de huidige economie draaiende te houden.


Gast

#261

2014-02-14 19:32

ik begrijp niet dat de belastingdienst zich denkt te kunnen bemoeien met de meest gedreven hulpverleners!!! en onze VAR zomaar zonder enige aankondiging denkt te kunnen veranderen, tot mijn stomme verbazing lees ik afgelopen week dat de toevoeging wuo zomaar is veranderd in loon uit werk????? waar komt dit zo ineens vandaan??

Gast

#262

2014-02-14 20:35

In het meest van de gevallen ,is een (Zelfstandig)ZZP er een persoon dat keihard moet werken voor zijn centen
Een gedurfd onderneming in deze Harde tijd.je moet vind rijk genoeg zijn om kop boven water te houden .we leven in een van de meest vrije landen ter wereld. qua economie en person rechten , tot heden is nog mogelijk om via (legale) wegen iets van je leven te maken desondanks alle tegenvallers. laten we niet afnemen wat met zweet en tranen gewonnen hebben !!!Ons vrijheid om te Ondernemen!. en met rust gelaten te worden als we aan alle regeltjes
ons hebben gehouden. Niet zo maar GENERALICEREN en per geval optreden als deze niet worden na geleverd.

Gast

#263

2014-02-14 20:53

Ik ben Zzp in de kraamzorg. Bewust voor gekozen omdat ik loondienst werken onverteerbaar is. Uitsluitend zorg voor moeder en kind. Tuurlijk prioriteit nummer 1!! Maar de was niet mogen doen van de partner en andere kinderen?? Geen kinderen naar school brengen? Geen hondje uitlaten?? Drie kraamverzorgenden in één zorg zijn geen uitzondering! Ik geef " ouderwetse" kraamzorg in deze hectische tijden! Één kraamverzorgende per zorg en dat wordt ontzettend gewaardeerd, óók door de verloskundigen!! Blijf.van ons.Zzp-ers af!!!!

Gast

#264

2014-02-14 21:02

Noet normaal!!!

Gast

#265

2014-02-15 00:50

Iedereen die kwalificeert als ondernemer conform de wet moet als zodanig geaccepteerd worden. De wet is duidelijke en sluit schijnondernemerschap reeds uit. bovendien maken ondernemers geen aanspraak op al die uitgebreidde sociale verzekeringen, Prachtig toch.

Gast

#266

2014-02-15 05:51

Miljoenen worden over de balk gegooid in Nederland, banken krijgen kwijtschelding.
Dus probeerd den haag op deze slinkse manier geld te innen, wederom over de ruggen van hardwerkende ondernemers dit maal in de zorg.
Wanneer wordt Nederland wakker. Wanneer zegt Nederland eindelijk Halt.

Gast

#267 Re: Dat klopt , de belastingdienst denkt boven de wet te staan. Let wel Denkt

2014-02-15 05:55


Gast

#268

2014-02-15 08:52

Goede actie tegen het medogenloze beleid van dit kabinet!

Gast

#269

2014-02-15 09:07

Te erg voor woorden dat het überhaupt nodig is. De overheid wil controleren en bepalen.....dat willen steeds minder mensen en dus krijg je meer ondernemers.

Gast

#270

2014-02-15 09:15

Laat onze ZZP'ers gewoon hun werk doen!

Gast

#271

2014-02-15 09:33

Helemaal mee eens! Harde werkers, kunnen zich ziek zijn niet permitteren, geen 13e maand, geen pensioen als je er zelf niet voor zorgt. Nu weer een nieuwe vorm van uitmelken gevonden? Stop met zzp er het werk onmogelijk maken.

Gast

#272

2014-02-15 11:22

Vreselijk dat deze petitie nodig is! We zijn super hardwerkende mensen

Gast

#273

2014-02-15 12:57

De zorg wordt steeds duurder en d.m.v. de ZZP ers niet btw plichtig te laten zal er een betere concurrentie gevoerd kunnen worden en voorkomen worden dat er nog meer bemiddeling bureaus komen.

Gast

#274

2014-02-15 15:22

Ik ben als ZZPer ook door de belastingdienst een VAR WUO geweigerd, derhalve zijn mijn werkzaamheden als VIG Zorgverlener in de Thuiszorg per 1 januari niet meer mogelijk. Is de bedoeling van dit kabinet dat ik de Bijstand inga en vervolgens een aanslag doe op de schatkist en de sociale premies die anderen inbrengen. Ik draag graag mijn steentje bij aan de gemeenschap en had als ZZPer in de zorg een uitstekende mogekijkheid hierin. Ik weet niet hoe ik nu verder moet...!!! Lieuwe van der Ploeg - Gedupeerd ZZPer

Gast

#275

2014-02-15 19:07

de overheid moet stoppen met de zzp-er lastig te vallen met onzinregels