Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Buurtbewoonster

/ #390 geen moskee in woonwijk

2011-10-12 10:56

Er wordt zoveel geroepen, maar eigenlijk is 't gewoon simpel. Je moet een nieuw te bouwen moskee, kerk of wat voor gebedshuis dan ook niet middenin een woonwijk plaatsen. Vroeger waren de ouderwetse kerken meestal 't middelpunt van een gemeente en daaromheen groeide 'n dorp/stad. Maar als je tegenwoordig zoiets bouwt lijkt 't mij verstandiger dit aan een buitenrand van een gemeente te doen. De suggestie tussen Zoetermeer en Leidschendam in bv. Verder zijn mensen bang dat er met luidsprekers omgeroepen zal gaan worden en er zullen vast ook mensen zijn die bang zijn dat er extremistische moslims op af komen die daar elkaar ontmoeten. Maar waar denk je dat de zgn. oer-hollandse links-,rechts-, of wat voor extremist of andere engnek dan ook zich bevindt dan..?? Ook vaak in je directe omgeving.
Ik zou by the way ook geen christelijke of wat voor andere kerk dan ook met hard en te vroeg luidende klokken en bijbehorend extra autoverkeer voor mijn deur willen.
Gewoon een plek zoeken waar er zo min mogelijk mensen last van hebben vind ik gelden voor alle soorten van gebedshuizen.