JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#738 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-15 20:23

#725: Kies een pseudoniem - Re: Re: Re: Re:

Nee weet ge wat we doen we blijven met zen alle gewoon thuis want ik rijd echt die 100 km per dag voor mijn plezier. Als iedereen hier eens verder kan zien dan zijne neus lang is over dit in onderwerp dan weet je dat de files misschien wat minder zullen zijn maar dat de ganse economie op zijn gat ligt meer dan 50 % van wernemers pendelen meer dan 60 km per dag, dit word onbetaalbaar dus auto's buiten en allen aan den dop.

De garagisten zullen dit graag zien de banden centrales en de pompen ook laat staan de autofabricante dan nog te zwijgen over de werkgevers die dit zullen moeten vergoeden en aanrekenen aan de klant die al minder koopkracht heeft door deze maatregel dus minder zal vragen achter deze diensten en of producten .............. ga zo maar voort en dan zien waar het eindigd. Er is maar één oplossing de infrastructuur verbeteren. Maar mensen hun vrijheid afnemen en hun werkgelegenheid nee niet de weg om in te slaan.

De enigste oplossing de politiekers hebben op het moment is meer en meer en meer betalen lost alle problemen op en zelf hun eigen maar opslag geven omdat het moeilijk word hun eigen levensteil te kunnen behouden door de regeltjes die ze zelf uitvinden.  Een schande is het.

Reacties


Gast

#739 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-16 16:24:45

#738: - Re: Re: Re: Re: Re:

Leuk hé, cijfers uit je duim zuigen ...


Gast

#740 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-16 17:15:43

#738: - Re: Re: Re: Re: Re:

6,3% van de pendelaars moet (of moet ik zeggen 'wil') verder dan 50 km en 57,2% woont op een redelijke fietsafstand van zijn werk. Dus "meer dan 50% moet verder dan 60 km" slaat nergens op.

Bron: http://www4.vlaanderen.be/dar/svr/cijfers/Exceltabellen/mobiliteit/bereikbaarheid/MOBIALGE028.xls

En als je het dan toch over de economie hebt: "Als we volop de groene kaart trekken, kunnen we tot 30.000 banen creëren in de sector van de hernieuwbare energie." Dat stelt Agoria, de sectorfederatie van de technische industrie. "Voor een arbeider uit de auto-industrie vergt dat geen grote omscholing."

Als gezinnen investeren in hun eigen energievoorziening in plaats van in een auto (of twee), dan lijkt me dat een veel betere inverstering waarmee je voorbereid bent op de toekomst, waarin fossiele brandstoffen steeds duurder zullen worden. Of je kan het geld dat je uitgeeft aan auto's (in een leven is dat meer dan de waarde van een huis) uitgeven aan andere zaken. Zonder auto heb je dus méér koopkracht. Die auto dient gewoon om van A naar B te gaan en heeft verder eigenlijk geen toegevoegde waarde (integendeel: co2, fijn stof, stikstofoxiden, files, zware ongevallen, welvaartsziekten,... kosten de maatschappij handenvol geld, dat je via belastingen betaalt).

En investeren in wegen? België heeft na de mini-staatjes Malta en Macao het dichtste wegennet ter wereld. Er wordt al een halve eeuw geprobeerd om fileproblemen op te lossen met extra wegen. Dus laat maar, die extra wegen.

Top 10 dichtste wegennet: http://rankingamerica.files.wordpress.com/2009/08/road-density-xlsx1.jpg