JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#4

2014-02-09 21:51

mensen die tegen het rekeningrijden zijn zijn kortzichtig en egoïstisch. Er zijn veel mensen die voor alles de auto nemen. Bovendien zijn het de armste die op plaatsen wonen waar de lucht het meest vervuild is.

Reacties


Gast

#39 Re:

2014-02-10 10:48:39

#4: -

dus de armste wonen in de grootsteden, antwerpen , brusel , gent, luik enz. want hier is de meeste vervuiling

Peter

#46 Re:

2014-02-10 11:19:03

#4: -

Kortzichtig en egoistisch zijn de mensen die er niet bij stilstaan dat voor hun beroep er honderdduizenden mensen aangewezen zijn op hun auto om nog een leven te hebben naast hun werk of gewoon om op tijd overal naar toe te kunnen gaan. Het openbaar vervoer in België is voor velen een verhaal van "het brengt me van waar ik niet ben naar waar ik niet moet zijn". Maar de kortzichtige mensen waarvoor dit niet geldt denken dan dat al deze mensen voor hun plezier in de auto in de file zitten. Deze mensen zijn al zwaar belast door de accijnzen en verkeersbelasting, die afvloeit naar het openbaar vervoer. Dit is de belangrijkste reden van de files. Wel een TGV, maar ondertussen alles zo organiseren dat iedereen met de auto stilstaat! Daar bovenop nog rekeningrijden toevoegen is net een stap te ver!

 

logic

#277 Re:

2014-02-10 21:01:13

#4: -

hoe egoïstisch kun je zijn als je weet dat veel mensen geen alternatief hebben voor de wagen! De overheid creëert zelf ee probleem en laat de werkende klasse er weer voor opdraaien. Er wordt hier al genoeg belast in België. We hebben ook gezien hoe effect de PET-flessentax werkt :-p


Gast

#489 Re:

2014-02-11 18:18:37

#4: -

Kortzichtig/egostisch? excuseer, ik neem dagelijks de fiets, naar men werk & winkelen. Zal ik eerlijk zijn.. Ik heb zelfs geen wagen in bezit aangezien ik er momenteel geen nood aan heb soms leen ik die van men broer.

Maar dit "rekening rijden"? Komaan alsof sommige hun droom uit komt zeker? Dit is net weer een manier om aan weermaals meer geld te graken voor zelf de zakjes te vullen aangezien er niet genoeg is.

 

Het volk zou eens het recht in eigen handen moeten trekken en de overheid is ne loer kunnen draaien.

Is zien wie het volk nodig heeft.

 


Gast

#495 Re:

2014-02-11 18:50:59

#4: -

Al eens bij stilgestaan dat sommige mensen de auto dagelijks MOETEN nemen?

Voor sommige mensen is trein, bus of fiets geen optie en moeten 50-100 km afleggen per dag.

Denkt u dat wij zelf niet liever met de fiets gaan naar een job net om de hoek?

En wat betreft die vervuiling, de propere minder vervuilende wagens zijn de duurdere wagens en dus ook weer voor de rijkere mensen.

U bent kortzichtig en waarschijnlijk bent u één van de gelukkigen die een job om 't hoekje heeft.

Wie is er dan egoïstisch?

 

 

 


Gast

#541 Re:

2014-02-11 21:23:04

#4: - sommige mensen hebben wel een auto nodig voor het werk. en dat heeft niets te maken met kortzichtig en egoistisch. als jij ong 54km moet rond rijden op een hele dag en onder de middag gemiddeld 10 km op een half uur en dan nog eten wel je mag het van mij eens proberen maar geloof me het lukt niet.