JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#526 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 20:29

#521: - Re: Re: Re: Re: Re:

Heeft u uw kinderen en kleinkinderen ook geleerd om iedereen te beledigen waar men het niet met eens is? Als zeventigjarige zou u beter moeten weten.

Ik heb ook medeleiden met de kinderen, o.a. omdat meer dan de helft problemen heeft met astma, luchtwegen, ... Hoe denkt u dat dat komt?

Ik zeg niet dat het uw schuld is, maar het is wel uw generatie (de generatie die volwassen was in  de jaren 50-90) die er een ontzettende puinhoop van gemaakt heeft, o.a. op milieuvlak. Daarvoor betalen we nu nog steeds de prijs.


Gast

#527 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 20:31

#518: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Tja iemand moet het doen he we kunnen niet allemaal onze kop in't zand steken.

a

#528 Re: Re:

2014-02-11 20:33

#503: Buzzy - Re:

Fijn voor u beste kotstudent dat u vermoedelijk op zondagavond lekker met de trein van Grimbergen naar Leuven kan. Toen ik in Leuven zat ging ik ook met de trein.Nu moet ik dagelijks van Oost-Limburg naar West-Limburg om te gaan werken. Ik moet om 8u00 starten. Als u mij kan vertellen hoe ik met het openbaar vervoer om 8 uur in Tessenderlo kan staan dan verkoop morgen mijn wagen! Als ik mijn gewenst traject intik op de routecalculator van de Lijn dan krijg ik 'Er is geen traject beschikbaar'. Zo lang daar geen aanvaardbare optie verschijnt (en daar moet de overheid voor zorgen) dan betaal ik geen eurocent kilometerheffing. Want mensen zoveel doen betalen die geen enkele alternatieve mogelijkheid hebben is misdadig!!!


Gast

#529 Re: Echte milieumaatregel of gewoon weer een belasting?

2014-02-11 20:34

#525: - Echte milieumaatregel of gewoon weer een belasting?

Voor wegenonderhoud dienen vooral vrachtwagens op te draaien, zij veroorzaken immers de schade. (En dat mag gerust doorgerekend worden aan de consument, dat stimuleert de duurzame, lokale economie.)

Maar de schade veroorzaakt door files dienen in de eerste plaatst gedragen te worden door degene die de file veroorzaken.

Slim rekeningrijden is net een uitstekend middel om te differentiëren. Nu ontbreekt de nuance nog in het proefproject, maar men zou ook perfect kunnen differentiëren volgens vervoersmiddel.


Gast

#530 Re: Re: Re:

2014-02-11 20:35

#528: a - Re: Re:

Er liggen nog geen bedragen vast.  Is dat nu zo onbegrijpelijk?


Gast

#531 Re: Re: Echte milieumaatregel of gewoon weer een belasting?

2014-02-11 20:38

#529: - Re: Echte milieumaatregel of gewoon weer een belasting?

Als de overheid er voor zorgt dat elke automobilist die in de file staat onderweg naar zijn werk een VALABEL en REDELIJK alternatief heeft om de auto op stal te laten ten voordele van openbaar vervoer, dan mogen ze kilometerheffing invoeren. Echter, bestuurders walgelijk veel geld laten betalen die de auto nemen om op hun werk te geraken en geen andere mogelijkheid hebben, is méér dan crimineel!


Gast

#532 Re: Re: Re: Echte milieumaatregel of gewoon weer een belasting?

2014-02-11 20:39

#531: - Re: Re: Echte milieumaatregel of gewoon weer een belasting?

Er is nog niets besloten over de te hanteren bedragen.


Gast

#533

2014-02-11 20:39

Ik ga akkoord met 490 Groot gelijk.

Waarom geen tijdslimiet voor deze buitenlandse vrachtwagens inlassen met een rijverbod tussen 06u30 en 9u ' smorgens en tussen 16u en 18u30 ' s avonds? Zal al heel wat schelen in de files. Verder een wegenvignet voor alle buitenlandse personenwagens.
Deze nieuwe maatregel gaat de mensen niet tegenhouden van met de auto te rijden net zoals de verhoging van accijnzen op de brandstof hier ook niet in slaagde. De armere mensen zullen thuisblijven.
micmoo

#534 Re: Re: Re:

2014-02-11 20:40

#490: - Re: Re:

mooie tekst. zou ik zelfs willen aanbevelen.


Gast

#535 Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 20:41

#530: - Re: Re: Re:

De bedragen die de regeringen in gedachte hebben zullen nochtans niet ZOVEEL verschillen van die in het proefproject hoor! De drie gewesten hebben er over onderhandeld en zijn tot een akkoord gekomen om deze bedragen te hanteren. Ze hebben echt niet lottogewijs daar lukraak wat bedragen op geplakt hoor. Anders is dat proefproject toch volledig onzinnig? Als ze het niet duur genoeg maken brengt het geen beoogde gedragsverandering met zich mee. Is dat nu zo onbegrijpelijk? Laat uw schellen eens van uw ogen vallen. Crimineel is het om mensen te laten betalen die hun gedrag niet KUNNEN veranderen al zouden ze zelf willen!


Gast

#536 Re:

2014-02-11 20:41

#533: -

U spreekt uzelf tegen.

 

En op wat is de uitspraak gebasseerd dat rekeningrijden het gedrag van mensen niet beïnvloedt?


Gast

#537 Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 20:41

#530: - Re: Re: Re:

Dus de bedragen die nu vooropgesteld zijn zijn fabeltjes voor de kindjes?  Wake up and smell the coffee!

Maar je hebt gelijk. De uiteindelijke bedragen zullen waarschijnlijk nog hoger zijn.


Gast

#538 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 20:43

#537: - Re: Re: Re: Re:

Inderdaad er zijn er hier die nog in sprookjes en goede intenties geloven als het over politiekers gaat. Ja tuurlijk mensen dit gaat over het MILIEU en de MOBILITEIT, helemaaaaaal niet omdat we de staatskas dringend moeten spekken! hoe naïef kan je zijn!


Gast

#539 Re: Re:

2014-02-11 20:43

#536: - Re:

Hiervan zijn de péages in Frankrijk een goed voorbeeld maar daar hebben ze nog een vrije keuze voor het al dan niet gebruiken van de autostrade. Trouwens de verhoging van de benzineprijzen heeft ook niemand tegengehouden.

 


Gast

#540 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 20:44

#526: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Groot uilskuiken, ga eens kijken in onze buurlanden, alleen al Nederland, rond alle grootsteden zijn ze al begonnen over 20-30 jaar vakken bij te leggen, hier in brussel en antwerpen zitten we nog op 3 vakjes te spelen, normaal dat alles stilstaat, in het buitenland rijden ze weerszijden over 10 vakken en meer. Er al eens aan gedacht dat al die wagens die in de file stationair staan te draaien, echte roetketels zijn! Hadden onze politiekers (6 regeringen, tientallen ministers met al wat eraan vasthangt) + honderden parlementairs in plaats van het geld in hun zakken te steken, onze wegen rijvaardig gehouden en aangepast, zouden er momenteel geen 160.000 neen stemmers zijn! en zouden we allemaal rijden! als er nu ergens een ongeval gebeurt, staat gans het land stil! Men moet geen universitair zijn om dit in te zien! Maar ja, ministers als "white hemd" gaan het hier eens oplossen?

 Als er iets of wat verstand in zat (bij die pipos in brussel), konden ze beginnen de vrachtwagens bij nacht te laten rijden, en die buitenlanders doen betalen, zoals wij moeten betalen in onze buurlanden als we op hun snelwegen willen rijden! Zouden er direct minder dodelijke HEEL ZWARE ongevallen gebeuren, en het ganse land niet telkens volledig stilstaan.

 


Gast

#541 Re:

2014-02-11 21:23

#4: - sommige mensen hebben wel een auto nodig voor het werk. en dat heeft niets te maken met kortzichtig en egoistisch. als jij ong 54km moet rond rijden op een hele dag en onder de middag gemiddeld 10 km op een half uur en dan nog eten wel je mag het van mij eens proberen maar geloof me het lukt niet.

 


Gast

#542

2014-02-11 21:30

Maakt niks uit , ik gebruik mijn eigendom wanneer ik het wenst te doen.

ze moeten alle voordelen schrappen zoals :

Pensioenen
Ziekenfonds
Kinderbijslag
Werkloos uitkering

Als jullie die zagen over een personen die niks ander hebben dan de optie auto zal laten kelder zou alle voordelen voor alle mensen moeten verdwijnen het gaat hier over "principe" alles word samen betaalt inclusief de verkeer.

En zelfs dit nog te pas ik woon +- 8 kilometer van mijn werk neem ik mijn diesel ja zal rekeningrijden mijn pijn doen NEE hier heb je het.

Enigste mensen die genekt zullen zijn diegene die niks anders kunnen dan lange afstanden te leggen en geen optie hebben.

Daarom ben ik ertegen en zoals ik zei ik doe met mijn eigendom wat ik wil


Gast

#543

2014-02-11 21:31

Niet akkoord met deze petitie

Gast

#544 Re: Re: Re:

2014-02-11 21:41

#539: - Re: Re:

Inderdaad betalen ok maar je moet wel een alternatief hebben om niet te moeten betalen als je dat niet wil. En met ons rotslecht openbaar vervoer, zeker in de dunner bevolkte provincies, hebben veel mensen dat alternatief niet. Die mensen doen betalen om naar hun werk te kunnen gaan terwijl ze geen alternatief hebben is diefstal. Puur en simpel.


Gast

#545 Re: Re: Re:

2014-02-11 21:44

#11: Dominique - Re: Re:

Tegenover 1 Dominique die het 'geluk' heeft overal te geraken om te werken zijn er een pak meer die nooit tijdig op hun werk of 's avonds thuis geraken met het openbaar vervoer. Probeer eens Nieuwpoort->Gits en bekijk de tijd.


Gast

#546

2014-02-11 21:57

Ok een praktisch en zeer echt voorbeeld. Ik werk 57 kilometer verderop. Dit zou mijn reistraject zijn met het openbaar vervoer: Vertrek kan ten vroegste (!) om 7u45 --> 11 minuten wandelen tot aan bushalte --> 26 minuten bus 1 --> 46 minuten wachten --> 1u29 minuten bus 2 --> 10 minuten bus 3 --> 17 minuten wandelen. Totale reistijd met het openbaar vervoer voor 57 kilometer is 3 UUR EN 19 MINUTEN. Moet om 8 uur op mijn werk zijn maar kan er met het openbaar vervoer ten vroegste geraken om 11U04!!! Met de auto ben ik er op ongeveer 40 minuten. Als er nog iemand echt vindt dat ik méér dan 2000 euro per jaar zou moeten betalen om met de wagen naar mijn werk te gaan dan is die persoon serieus gestoord of ongemene sadist!

Gast

#547

2014-02-11 22:52

Bij rekeningrijden betaalt de juiste persoon de overlast van het autorijden. Dat zet aan tot zuinig gebruik van de wagen, een verademing voor al wie langs drukke verkeerswegen woont en nu met zijn gezondheid de rekening betaalt...

Gast

#548

2014-02-12 00:12

Zelf sta ik hier tenvolle achter. Ik gebruik de auto sinds ik met pensioen ben zo weinig mogelijk. Ik houd wel mijn hart vast voor 2 van mijn kinderen: zij moeten voor hun werk noodgedwongen de baan op. Zij hebben en/of veel materiaal te vervoeren en moeten op eenzelfde dag op veel plaatsen zijn die ofwel niet bereikbaar zijn met openbaar vervoer of waarvoor de verplaatsingen te veel tijd zouden vragen met openbaar vervoer. Eveneens is het voor onszelf of voor één van ons kinderen die geen auto heeft, onmogelijk om na 23u terug thuis te geraken zonder een auto. De onterechte boetes voor snelheidsovertredingen (plots slechts 50 of 70 km/u waar je het totaal niet verwacht en dan een flitspaal pal achter dat verkeersbord!), mogen volgens mij afgetrokken worden van de kilometers die je rijdt om iemand naar een station te gaan brengen of afhalen.

Gast

#549

2014-02-12 00:27

Rekeningrijden is één van de vele maatregelen die moet gebeuren, naast autovrije plaatsen, meer openbaar vervoer en minder parkings in de stadscentra maar wel p&r parkings aan de ov-stations. Al die laatste maatregelen zullen betaald kunnen worden door de inkomsten van het rekeningrijden.

Gast

#550 Re:

2014-02-12 01:56

#549: -  

 

JA voor Rekeningrijden / Oui pour la tarification kilométrique / #549

2014-02-12 00:27

Rekeningrijden is één van de vele maatregelen die moet gebeuren, naast autovrije plaatsen, meer openbaar vervoer en minder parkings in de stadscentra maar wel p&r parkings aan de ov-stations. Al die laatste maatregelen zullen betaald kunnen worden door de inkomsten van het rekeningrijden.
Wij zijn gelukkig dat er op dit forum hier maar een 250 kiekens zijn zoals jij (de overigen zijn tegen), maar daartegenover op het andere formum al 162.000 NEEN stemmers. Hopelijk belasten die pipos (politiekers zakenvullers) jullie 250 ja stemmers tot dat het sop uit jullie ogen komt. Dan zal u zelfs het geld niet meer hebben zoals al vele sukkelaars hier in dit apenland om het openbaar vervoer te betalen, en u zal dan zeker die parkings aan de o-v stations niet meer nodig hebben met jullie lege portemonnee! Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil`
Gelukkig zien we minder en minder ezels die akkoord gaan met dit maffia-voorstel! 0,015% van de NEEN stemmers. Dit zegt meer of genoeg!