JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique.
Gast |
#4762014-02-11 16:02'Natuurlijk moet rekening rijden ingevoerd worden.De enorme verkeersproblemen en alle fileleed en alle gevaar en vervuiling worden veroorzaakt door de automobilisten die, vaak alleen in de wagen, te snel, te gemakkelijk en teveel de auto nemen daar waar ze met een beetje verantwoordelijkheidszin en burgerzin, gemakkelijk op een andere manier hun bestemming zouden kunnen bereiken en talrijke nodeloze ritten zouden kunnen vermijden. Laat al deze mensen maar betalen voor hun keuzes, dan zullen ze snel andere keuzes maken. |
Leo Danvers |
#477 Nee tegen Rekeningrijden2014-02-11 16:15Rekening rijden is een uitvinding van de rijke klasse! Deze groep mensen met hun Audi's, BMW's en andere willen gerust betalen om andere, minder begoeden van de baan te halen. Zij zullen de kosten wel op andere verhalen. Wat betreft Groen, deze zouden willen a wij met het openbaar vervoer of de fiets naar het werk gaan, om onze wegen te laten gebruiken door allerlei buitenlands wagens en vrachtwagens |
Str |
#4782014-02-11 16:45Komt er niet en als het er kom mogen ze van mijn part het volgende verwijderen * Werkloos uitkering * Voedselbanken * Pensioenen * Medisch bijstand En heel dat pakje WANT dit is wat jullie willen elk voor zijn eigen rekening ! Dus zullen er wat minder piepen ook diegene die dit soort voorstellen goed vind |
Gast |
#4792014-02-11 16:54natuurlijk rekening betalen als je rijdt en vervuilt ! 1x betalen voor jezelf en nog eens 1x voor je kinderen en je kleinkinderen !! |
Gast |
#480 Re:2014-02-11 16:56Dus al jezelf pijnigt en valt ook je eigen portomonee als je stop met werkt geen pensioen meer. and als je werkloos bent geen geld meer
idioot |
Gast |
#481 Re: Re:2014-02-11 17:05Jammer van het woordje "idioot..." Eerder kortzichtig om mensen als Van Craeynest te geloven waar hij stelt: "Rekeningrijden...iedereen wordt er beter van" Echt niemand die zou durven denken dat transportfirma's dit zullen doorrekenen. Dat de winkelier het zal doorrekenen en dat uiteindelijk zelfs de trotse bezitter van een fiets mee gaat "bloeden..."??? Een chief-economist van een belegingsvenootschap notabene die stelling neemt in rekening rijden... Nog geen belletjes rinkelen...niemand??? Sint-Niklaas komt op zes december... |
tom |
#482 Re: naieveling2014-02-11 17:12ik snap het niet goed : groen zit niet in de regering die het rekeningrijden wil starten, NVA wel (in de Vlaamse, die daar ook mee bezig is) en toch haalt NVA een stem bij???? |
ik-ook |
#483 Re: Re:2014-02-11 17:15Al de "gewone werkmensen" op mijn werk zijn van de streek, al de managers komen met bedrijfswagens van gemiddeld 80 kilometer verder naar hun werk. In mijn vriendenkring zijn het ook niet de mensen met een laag loon die elke dag van de kust naar de hoofdstad rijden om te gaan werken. |
tom |
#484 Re: Ik vind dit prachtig de mensen die er voor zijn kijk wat verder .2014-02-11 17:17#442: Dierk Swinnen - Ik vind dit prachtig de mensen die er voor zijn kijk wat verder . misschien moeten die mensen eens vragenaan de ziekenbond ; verplaatsingen om medische redenen worden mestal terugbetaald... |
Gast |
#4852014-02-11 17:25Ook de zorg van een ander wildvreemde kan mij gestolen worden. En zoals ik eerder al zei ze zouden beter doen zoals de USA elk een eigen spaarpotje aanleggen voor alles. Hier onderhoudt 1 werknemer : 1 gepensioneerde en 1 werkloze sukkelaar verwijder dit en ik zal gerust rekeningrijden zo niet zal ik nog meer km's afleggen en eens ne burnout doen op je oprit |
Gast |
#486 Re:2014-02-11 17:30Quote: "Het rekeningrijden is democratischer en socialer omdat het mensen in verhouding laat betalen die het meest van een "dienst" gebruik maken. Iedereen is vrij om minder te rijden en minder te betalen." Ik heb geen kinderen en maak dus niet gebruik van de 'dienst' kindergeld. Daar wil ik dan niet meer voor betalen. Ik heb nog nooit 1 dag gebruik gemaakt van de 'dienst' uitkeringen (werkloosheid of ziekte). Daar wil ik dan niet meer voor betalen. Ik maak geen gebruik van het openbaar vervoer (want dat is hier niet). Daar wil ik dan niet meer voor betalen. Wat maakt u een kromme redenering. Als ik (veel) loon afdraag voor uw openbaar vervoer of (eventuele) kinderen,... dan draagt u maar loon af voor het wegennet dat ik gebruik. Als iedereen enkel zou moeten betalen voor een dienst waar hij zelf gebruik van maakt dan mag u het VOLLEDIGE solidariteitsprincipe van de kaart vegen. Dan is het ieder voor zich en god voor ons allen!
|
Gast |
#4872014-02-11 17:34Dit land is het eerste in Europa dat ervoor in aanmerking zou moeten komen. Een blik op de kaarten met luchtpollutie zegt genoeg. |
Gast |
#488 Re:2014-02-11 17:37Stop met uidademen en die luchtvervuiling zal verdwijnen beste man |
Gast |
#489 Re:2014-02-11 18:18Kortzichtig/egostisch? excuseer, ik neem dagelijks de fiets, naar men werk & winkelen. Zal ik eerlijk zijn.. Ik heb zelfs geen wagen in bezit aangezien ik er momenteel geen nood aan heb soms leen ik die van men broer. Maar dit "rekening rijden"? Komaan alsof sommige hun droom uit komt zeker? Dit is net weer een manier om aan weermaals meer geld te graken voor zelf de zakjes te vullen aangezien er niet genoeg is.
Het volk zou eens het recht in eigen handen moeten trekken en de overheid is ne loer kunnen draaien. Is zien wie het volk nodig heeft.
|
Gast |
#490 Re: Re:2014-02-11 18:26Blijkbaar hebt u geen boeiende job of carrière want anders zou u weten dat iemand die dat wel heeft met plezier naar zijn werk gaat en niet zomaar van job zal veranderen. Als ik uw visie volg dan moet ik een bloeiende carrière die wat verder van mijn deur ligt opgeven om aan de kassa van mijn locale supermarkt te gaan zitten (waarmee niets mis is maar waarvoorik geen jaren gestudeerd heb)) want iets anders is hier niet,alleen om niet met de auto te moeten rijden? Hoe simplistisch is dat. Kan natuurlijk mijn huis verkopen en zoeken naar iets dat even goed is en mijn zoontje weghalen van zijn vrienden en goede school. Kan eigenlijk beter gaan doppen. Geen Co2 uitstoot en geen files als ik thuis zit op de kap van de regering. Zou eens iets anders zijn na 27 jaar te hebben afgedragen. Ik kwam daarstraks van de kliniek rond 12u 's middags en met heel dit debat heb ik eens goed rondgekeken op "onze" autostrade. Er reden helemaal niet zo heel veel personenwagens maar wel enorm veel vrachtwagens. Gedurende de 40 minuten dat ik op de autostrade reed kwam ik geen enkele, en werkelijk geen enkele vrachtwagen tegen met een belgische nummerplaat. Waarom geen tijdslimiet voor deze buitenlandse vrachtwagens inlassen met een rijverbod tussen 06u30 en 9u ' smorgens en tussen 16u en 18u30 ' s avonds? Zal al heel wat schelen in de files. Verder een wegenvignet voor alle buitenlandse personenwagens zoals wij in het buitenland ook moeten betalen. Heb dit altijd billijk gevonden als ik in Zwitserland of Oostenrijk een vignet moest kopen. Verder energiezuinige wagens meer aanmoedigen en belonen want met dit systeem betalen grote vervuilende wagens evenveel als de kleine en zuinige. Dus de grote wagens van de meer gegoede burgers zullen met dit systeem net meer rijden want ze zullen met plezier meer betalen om niet in de file te moeten staan omdat het voor deze klasse minder impact heeft op hun portemonee. Verder zullen de bedrijven de kosten van het kilometerrijden echt wel doorrekenen aan hun klanten en deze op hun beurt aan de consument. Het feit dat een econoom dit mee uitwerkt zou inderdaad tot nadenken moeten stemmen. Wat met de horeca aan zee, de Ardennen of elders in het land als de middenklasse (de grootste klasse van ons land) eerst 2x nadenkt en moet wikken en wegen voor een uitstap? Er zal al snel beslist worden om er minder te doen. Kom nu weer niet af met "ga met de trein naar de zee" want dan moeten de mensen waar ik woon om 6u30 vertrekken en komen dan om 20u thuis voor amper 2u30 aan zee door de slechte verbindingen. En zo goedkoop is dat dan ook niet.
Naar de Ardennen met de trein is zelfs niet mogelijk want bij een vertrek om 7u kom je om 12u15 aan. Kan je gelijk de trein terugnemen. En ja dat is een mobiliteitsprobleem en het is nu net dat, dat onze regering moet aanpakken. Maar er komen niet meer trein- en busverbindingen, integendeel ze worden steeds minder wegens bezuinigingen.
|
Gast |
#491 Re: Re: Re: Re:2014-02-11 18:40Niet iedereen kan thuiswerken. Heel veel mensen werken in de productie en die kan niet "van thuis" gebeuren. Deze 3 shiften (of soms volcontinue) kunnen niet op andere tijdstippen ingepland worden.En nee als je een gespecialiseerde job hebt kan je die niet altijd vlakbij huis uitvoeren. Het openbaar vervoer is niet ingesteld op mensen die in shiften werken. Dit is voor een" paperpusher" misschien moeilijk te begrijpen. Een arbeider mag blij zijn als hij werk heeft ook al betekent dit dagelijks 45 km heen en 45 km terug. Verhuizen? Waarom zou ik mijn huis en mijn omgeving moeten verlaten waar mijn kinderen opgroeien en naar school gaan en hun basis hebben? Als ik dichter naar mijn werk ga moet mijn vrouw ander werk zoeken. Zij heeft 20 jaar anciënniteit en houdt van haar job. Ook zij kan niet van thuis werken en in de buurt is er niets vergelijkbaars. U doet alsof de jobs voor het oprapen liggen. Wij zijn tegen de 50 jaar en de kansen worden dan echt wel minder hoor!
|
Gast |
#4922014-02-11 18:41absoluut voor rekeningrijden, de vervuiler betaald |
Gast |
#493 Re:2014-02-11 18:48Dus als ik uw redenering volg gooien we de solidariteit helemaal buiten :
Mensen zonder kinderen betalen niet mee voor het kindergeld voor de mensen die er wel hebben? Mensen die werken betalen dan vanaf nu niet meer mee voor de werklozen? Mensen die gezond zijn betalen dan ook niet meer mee voor de ziekenzorg?
Het zijn de buitenlanders (en dan vooral de vrachtwagens) die onze wegen stukrijden en vervuilen die moeten betalen en weer niet de werkende belgen.
|
Gast |
#494 Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-11 18:49Kan het niet méér met u eens zijn. Sommigen doen hier alsof thuiswerk, zonder nadenken verhuizen, toegang tot openbaar vervoer en flexibele werktijden voor de meerderheid van de mensen een evidentie zijn. Wel ik kan u vertellen: dat is het echt wel niet. |
Gast |
#495 Re:2014-02-11 18:50Al eens bij stilgestaan dat sommige mensen de auto dagelijks MOETEN nemen? Voor sommige mensen is trein, bus of fiets geen optie en moeten 50-100 km afleggen per dag. Denkt u dat wij zelf niet liever met de fiets gaan naar een job net om de hoek? En wat betreft die vervuiling, de propere minder vervuilende wagens zijn de duurdere wagens en dus ook weer voor de rijkere mensen. U bent kortzichtig en waarschijnlijk bent u één van de gelukkigen die een job om 't hoekje heeft. Wie is er dan egoïstisch?
|
Gast |
#4962014-02-11 18:532256 voor, 160671 tegen, oftewel 1,38% van de mensen die gekozen hebben, hebben voor gestemd. Of anders, 98,62% van de kiezers hebben tegen gestemd. Het minste wat je kan zeggen is dat er niet echt een draagvlak is. Is het trouwens nog niet opgevallen hoe stil het plots is rond dit project? Iedereen wil er precies zijn handen van af trekken. Zelfs de Franstalige groene idioten van Ecolo krabbelen terug. |
Gast |
#497 Re:2014-02-11 18:54Ik vervuil om te kunnen gaan werken en veel af te dragen aan de maatschappij. Ik zal wel rekeningrijden als alle vormen van georganiseerde solidariteit dan volledig afgeschaft worden. Ik zal wel zelf betalen voor mijn eigen pensioen, ziekteverzekering en mobiliteit als dat betekent dat ik 90% van mijn brutoloon netto op mijn rekening gestort krijg iedere maand. U egoïstisch? ik ook egoïstisch. Niet bepaald de maatschappijvisie die ik aanhang, maar als hardwerkende mensen die in dit land al zo hard uitgeperst worden nu ook nog duizenden euro's zouden moeten gaan betalen om te KUNNEN gaan werken, dan houdt het op! Ik denk trouwens dat uw opleiding best ook wat beter gesubsidieerd was, dan had u geweten dat 'de vervuiler betaalT' met een 't' geschreven werd. |
Gast |
#4982014-02-11 18:59De overheid wil mensen uit Wallonië stimuleren om in Vlaanderen te komen werken Er zijn nog niet zo lang geleden hier veel initiatieven voor genomen. Dit betekent per definitie een grotere arbeidsmobiliteit. En aangezien mensen die in een Ardens dorp wonen niet bepaald indrukwekkende openbare vervoersmogelijkheden hebben betekent dit een verplaatsing met de wagen. Dus de overheid stimuleert je om verder weg te gaan werken en vervolgens zou je ook hallucinant veel moeten gaan betalen om te KUNNEN gaan werken. Begrijpe wie wil... |
Gast |
#499 Re:2014-02-11 19:02Weet je wat ik verontrustend vind? Groen!, NVA, CD&V en Open VLD hebben zich allemaal uitgesproken voor rekeningrijden. Enkel SPA heeft de kar gekeerd om de meubelen te redden eens ze zagen dat er zeer heftig werd gereageerd. En VB is tegen. Ecolo heeft ook de kar gekeerd. De voorwaarden rond privacy en praktische haalbaarheid zijn niet vervuld en het systeem houdt een serieuze discriminatie in van mensen die niet in het centrum van eht land wonen en grotere afstanden meoten afleggen. Dit systeem heeft haken en ogen langs alle kanten, is volgens mij niet op grote schaal realiseerbaar en is echt wel flagrante inbreuk van overheidswege op de privacy van haar burgers. Ontoelaatbaar! |
Gast |
#500 Re: Ik vind dit prachtig de mensen die er voor zijn kijk wat verder .2014-02-11 19:11
#442: Dierk Swinnen - Ik vind dit prachtig de mensen die er voor zijn kijk wat verder . Beste, ik moet zelf ook regelmatig naar het ziekenhuis:
1) Je kan voor je behandeling je ziekenhuis kiezen. Als je per se helemaal naar leuven wil voor een baxter die ze in elk ziekenhuis kunnen geven, dan is het niet meer dan normaal dat je veel moet betalen voor die onnodig verre verplaatsing.
2) Je kan het tijdstip vaak zelf kiezen. Ga iets later en dan betaal je het daltarief.
|
|
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
2203 Gemaakt: 2024-04-23
Petitie bestemmingsplan Vijfde Dorp
702 Gemaakt: 2024-04-25
Blaas de plannen voor Windpark Vletgaarsmaten af
622 Gemaakt: 2024-04-28
Oneens met de geëiste straf voor HPCOMEBACK
9816 Gemaakt: 2024-04-05
Petitie Groen blauwe zone tussen Moordrecht en Westergouwe
262 Gemaakt: 2024-04-28
Openbare basisschool Baanbreker blijft
242 Gemaakt: 2024-04-26
De inwoners van Losser willen de gekleurde koeien behouden in en om Losser
235 Gemaakt: 2024-04-27
AZC DOKKUM NEE
127 Gemaakt: 2024-04-28
Veilig oversteken Leenderbos
209 Gemaakt: 2024-03-14
Permanent hondenpark Winterswijk
105 Gemaakt: 2024-04-30
Boscafé het Maasdal moet blijven!
2605 Gemaakt: 2024-02-26
Wimar is onze burgemeester!
372 Gemaakt: 2024-04-21
Tegen het besluit om ligfietsen en tandems in de trein te verbieden.
58 Gemaakt: 2024-04-28
GESTOLEN INHEEMSE BABY OP STERK WATER MOET TERUG WORDEN GEGEVEN NAAR KALINYA TEREWUYU GEMEENSCHAP SURINAME!
186 Gemaakt: 2024-04-15
Vrijwaar de Oostendse Gaanderijen en het Thermae Palace van hoogbouw!
2503 Gemaakt: 2024-03-19
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
21126 Gemaakt: 2023-01-17
Houd spoedpoli 24/7 open in hoofdstad Lelystad
107 Gemaakt: 2024-04-23
Stop de Bellinga’s en gun de kinderen rust!
685 Gemaakt: 2024-03-06
Help mee om kringloop/pakket-afhaalpunt/ontmoetingsplek 't Bruishuis in de binnenstad van Harderwijk te creëren
42 Gemaakt: 2024-04-30
Hoofddoekverbod op school
381 Gemaakt: 2024-03-09