JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#276

2014-02-10 20:55

Nu , zelfs als er een referendum komt over dit project is het al lang beslist het komt er nooit niet door tegen eind deze week zitten de nee stemmers over 200.000 handtekenen en terecht
logic

#277 Re:

2014-02-10 21:01

#4: -

hoe egoïstisch kun je zijn als je weet dat veel mensen geen alternatief hebben voor de wagen! De overheid creëert zelf ee probleem en laat de werkende klasse er weer voor opdraaien. Er wordt hier al genoeg belast in België. We hebben ook gezien hoe effect de PET-flessentax werkt :-p


Gast

#278

2014-02-10 21:03

Goed werk!

Gast

#279

2014-02-10 21:08

Zijn jullie nu helemaal gek geworden ? Willen jullie onze economie nu helemaal op de knieen ?

Schaam je dat je zulke petitie ook maar durft beginnen... eigenlijk ben je hierdoor niks meer dan een massa-moordenaar !!! Ze moesten je vierendelen, je schillen en tussen de rosse mieren uitstrooien. Hoop dat je kinderen het schurft aan je krijgen en je zelf lekker tegend traag tik tik tik sterft addergebroed !

Gast

#280

2014-02-10 21:11

Denk nu eens absoluut eens na.
Rijdt u liever zoals u zou willen rijden, voor wat extra euro's, of
zit u zich liever te ergeren achter het stuur, samen met uw auto die hem alweer bezuipt en uw portemonnee eveneens ledigt. En in Frankrijk maar péage betalen, maar hier, oh maar. Dummies


Gast

#281 Onbezonnen werk.

2014-02-10 21:11

De bedoeling van de belasting streeft helemaal zijn doel voorbij. Ok, ik ben akkoord dat mensen belast moeten worden naar gelang het gebruik van de wegen maar deze belasting is te eenduidig.
Vb:
Porsche Cayenne Turbo S - verbruikt gemiddeld 11,5 liter / 100 km - uitstoot: 270g / km
Toyota Prius - verbruikt gemiddeld 3,9 liter / 100 km - uitstoot: 89 g / km
Beiden leggen hetzelfde traject af per dag, beiden betalen evenveel per kilometer.
Waar is de logica? Waar is de aansporing om energiezuinigere en milieuvriendelijkere wagens te kopen? Waar zit het voordeel voor de modaal werkende mens?
Nergens, integendeel de rijkere mensen worden weer rijker en de armere weer armer.
Wie kan tellen is tegen dit rekeningrijden en vraagt een serieuze aanpassing van dit plan!

Gast

#282 Re:

2014-02-10 21:17

#25: -

Vooral van de luie niet werkende profiteurs uit deze gemeenschap. Ik ben dadelijk 1 van jullie, omdat het me te duur zal worden nog langer te werken. Maar voor stemmen zal ik nooit, al stik in de smog, wat me veel verstikkender is, is jullie opdringen van regeltjes voor de rokers, drinkers , autorijdende belgen die tenslotte jullie luxe treintjes rijdende houden.

En wees gerust, ik ben rancuneus, pak mijn vrijheid en ik pak je ! HARD !!!


Gast

#283 Re:

2014-02-10 21:21

#259: -

waar dan wel oetlul ? kijk uit voor ik je kom overrijden !


Gast

#284 Re: Onbezonnen werk.

2014-02-10 21:22

#281: - Onbezonnen werk.

Niet alleen van dit plan maar van vele mobiliteitsplannen. We kunnen het niet jongens, that's the point. Kijk naar al die oranje medailles op al die Spelen. Wat wil je, het ganse politieke bestel zit vol met advokaten. Mobiliteitseconomie, euh, u zegt. En dan maar studies bestellen, en consultants inhuren. Waarvoor, de prullenmand natuurlijk.

In dit absurde land krijg je in geen enkele discipine iets deftigs gedaan. Doe Brussel cadeau aan de Walen, en laat hen de boel runnen onder king di Rupo.

Rekeningrijden, BAM, Ijzeren Rijn...  Alles samen met Nederland want met Reynders en compagnie kom je er niet.

En bevolk die kabinetjes met kenners van zaken, zoals met de banken, gezien, nog zo'n ramp. Financiële economie, euh, u zegt.

 

 

 

Denk toch eens na goede mensen

#285

2014-02-10 21:22

Ik stem niet op deze petitie omdat ik denk dat het rekeningrijdenvoorstel zoals het nu op tafel ligt pure geldklopperij is. De politici zijn bang dat als we allemaal electrische rijden en zonnepanelen hebben of gratis oplaadpunten (zoals vb Tesla van plan is) het gedaan is met het uitmelken van de automobilist terwijl er niets aan de mobiliteit gedaan wordt met dat geld. Ik ben voor rekeningrijden als onderdeel van een uitgewerkt mobiliteitsplan met o.a. vignettes voor buitenlanders, afschaffing van de accijnzen op op diesel en benzine, baantax en DIV. Wees dan ook zo eerlijk om werkelijk het gebruik te belasten en niet het bezitten of in gebruik nemen en allerlei andere trucjes die ze in Brussel uitvinden. Aan een vorige schrijver, ik ben blij dat u altijd op uw werk bent kunnen komen zonder auto, ik kan dat niet tenzij ik 4 uur reistijd iedere dag aan mijn werkdag plak, twee fietsen heb (één aan iedere kant of 4km loop) zo slecht is het openbaar vervoer. Mijn werkgever voorziet geen bus van een centraal punt want daar zijn we te klein voor en ik werk toch maar 55km van mijn huis (op het platteland want de stad kon ik niet betalen) dus niet overdreven ver ( 40 min met de auto in volle spits die ik meestal vermijd door glijuren en één dag thuiswerk). Rekeningrijden zoals het nu op tafel ligt zou mij dwingen me te laten ontslaan en gezien mijn leeftijd zou ik waarschijnlijk geen nieuwe gelijkwaardige baan vinden zonder dezelfde problemen.

Gast

#286 Re:

2014-02-10 21:22

#279: -

Gelukkig dat u zo'n prachtig mens bent.


Gast

#287

2014-02-10 21:23

Raken waar het zeer doet zal hopelijk wel helpen om af te stappen van deze egoîstische cocone! BiciPower!

Gast

#288 Re: Re: Re:

2014-02-10 21:24

#233: Steve - Re: Re:

Dus jij zal ff hop hop al die mensen wegrukken uit hun familiale kring en nog betaalbare plaats vinden in Brussel ? denk toch na kip voor je iets post !

En mogen deze mensen hun familie dan nog bezoeken en tegen welke prijs ?? zal ik jou dan maar ff van deze wereld helpen ? lijkt me een mooie oplossing ... tijd voor een petitie tegen jou bestaan, kakker !!!


Gast

#289 Re: Re:

2014-02-10 21:27

#283: - Re:

Bedreigt u altijd mensen die een andere mening hebben?


Gast

#290 Re: Re:

2014-02-10 21:28

#282: - Re:

U bedreigt blijkbaar graag mensen. Ach, het is een hobby als een ander ...


Gast

#291 TEGEN!

2014-02-10 21:28

Gaan degenen die kinderen op de wereld zetten ook zorgen voor het betalen van hun eigen kinderbijslag?
Openbaar vervoer is echt niet zomaar een alternatief. Waar mogelijk gebruik ik het, maar naar mijn werk ... dat gaat gewoon niet. Ik geraak er niet op tijd en 's avonds geraak ik niet meer terug.
Ook wanneer naar het werk gaan met het openbaar vervoer een factor maal 3 enkele rit betekent, vind ik niet dat je de burger kan verplichten om het OV te gebruiken.

Mijn grootmoeder met een flinke oogaandoening de bus laten nemen ... gaat niet, daarvoor dient de mobiele taxi. Moet ook zoiets dan extra belast worden?

En ik krijg geen kmvergoeding! Dat ze de bedrijfswagens maar eens aanpakken!

Gast

#292 Re:

2014-02-10 21:31

#285: Denk toch eens na goede mensen -

Als u de spits vermijdt (wat u nu blijkbaar doet) zou het rekeningrijden u in de praktijk helemaal niet zoveel kosten. In een goed uitgewerkt systeem van rekeningrijden is wat iemand moet betalen immers ook afhankelijk van het moment van rijden.


Gast

#293 Re:

2014-02-10 21:32

#276: -

Inderdaad zinnige mensen zouden hier nooit ja op stemmen. Behalve als je natuurlijk volledig in je eigen ivoren ecotoren leeft. En als de partijen zien hoe massaal de nee reactie is zullen ze hun k**t*l wel intrekken.


Gast

#294 Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 21:32

#288: - Re: Re: Re:

U bent ook een prachtig mens. Zo prachtig dat u het nodig acht mensen te bedreigen die een andere mening hebben. Is dat ook de manier waarop u uw kinderen opvoedt of is dat normaal in uw familie?


Gast

#295 Re:

2014-02-10 21:34

#280: -

Péage is niet rekeningrijden hè dummy!


Gast

#296 Re: TEGEN!

2014-02-10 21:35

#291: - TEGEN!

Niemand verplicht je het OV te gebruiken, wel dat je betaald naargelang je gebruik van de wegen.  En je grootmoeder, voor ziekenwagens, minder mobielen taxis, .... dienen er natuurlijk niet dezelfde tarieven gehanteerd te worden.

zappa

#297 Stop jullie gelul...

2014-02-10 21:35

Als je al deze zever wil oplossen begin je bij jezelf, je stemt nooit meer want onze regering is net als alle andere regeringen op deze aardkluit te belachelijk voor woorden en te kortzichtig om zichzelf te herkennen in de spiegel.
Dit kan je enkel globaal aanpakken en dan wel zo dat persoonlijk bezit eigenlijk onbestaande is. Bouw nieuwe steden die zelfvoorzienend zijn, verbind zo elke nieuwe stad met elkaar door zelfvoorzienend transport enz ...
Weet dus dat je eerst elke regering in deze wereld zal moeten doen inzien dat ze moeten stoppen met hun eigen kleine stukje land te mis-regeren, en alles moeten overdragen aan 1 wereldregering die voor 1 keertje niet het eigenbelang dient , maar het globaal belang.

succes daarmee en zolang je dat niet lukt kan je de pot op met je regeltjes... ik rook en zal die rook in je droge groen gekleurde luchtpijp blazen, ik drink en zal men alcohol dampen over je kinderen verspreiden, en zal dus met men auto gaan werken zolang dat betaalbaar blijft.

ge kunt dus met zen allen de pot op !

Gast

#298 Re: Re:

2014-02-10 21:36

#295: - Re:

Dus u bent wel voor péage?  En wat is het fundamentele verschil, buiten het gegeven dat rekeningrijden veel meer nuances toelaat.


Gast

#299 Re: Ecologisch rekeningrijden

2014-02-10 21:36

#9: Pat Menneke - Ecologisch rekeningrijden

Rekeningrijden dient om de grootste momenteel onbetaalde externe kost van autorijden in rekening te brengen: congestie. Om de luchtvervuiling tegen te gaan is er al een beter instrument dat al in gebruik is: accijnzen op brandstof. Bij een zuinigere wagen of zuinigere rijstijl, heb je minder brandstof nodig en betaal je dus minder accijnzen. Bij een 100% elektrische wagen betaal je zelfs niets.

 

Als men rekeningrijden invoert, zou men niet enkel de jaarlijkse autobelasting 100% moeten afschaffen, maar men zou deze gelegenheid ineens moeten aangrijpen om de accijnzen van benzine ingrijpender te verlagen dan diesel.


Gast

#300 Re: Stop jullie gelul...

2014-02-10 21:37

#297: zappa - Stop jullie gelul...

Prima, maar je vindt het vast niet erg dat ik in je brievenbus pis?