YES2morrowlandXL

Quoted post

linneke

#44

2014-01-31 12:12

en wie van jullie woont er in de nabije buurt van de schorre en maakt vaak gebruik van de schorre? wie van jullie ziet hoe de schorre zijn recreanten meer en meer opzij schuift voor 1 festival?
iedereen spreekt hier over maar 1 weekend en geluidsoverlast die maar tot 1u duurt terwijl de werkelijkheid heel anders is! de hele lente wordt er dusdanig veel gewerkt dat met kinderen daar wandelen niet meer veilig is en recreanten die voor een bepaalde sport komen hun sport hier amper nog veilig kunnen uitvoeren... vissen in de visvijver zit er dit jaar niet in en vorigjaar konden de deltavliegers van april tot midden augustus niet op de delta weide en dit jaar wordt hun delta helling minder stijl gemaakt.
het domein wordt voor 1.5 maand tijdens de zomervakantie helemaal afgesloten waardoor spelende kinderen daar ookal niet meer welkom zijn.

de overlast van de weekends zelf duurt ongeveer tot 3.30u... zolang blijven festivalgangers met groot lawaai door de straten dwalen en dan heb je van die grapjassen die op je ramen kloppen in het midden van de nacht.

bek dicht dus als je niet weet waar je over praat!
en nee... ik ben geen azijnpisser... met Music For Life ben ik meermaals gaan kijken, vond ik top.

Reacties

Boomenaar

#47 Re:

2014-01-31 12:23:51

#44: linneke -

Ik woon in de nabije buurt van de Schorre en ga er wandelen met de honden en/of de kinderen.
Er is in de omgeving ook nog het park of de putten waar je rustig in de natuur kan wandelen wanneer dit in de Schorre even niet gaat. Onze paarden staan met de Dreamville camping op hun wei, die kijken er nog niet naar om.
Tomorrowland zal altijd iets van hinder met zich meebrengen, maar evengoed veel voordelen voor onze gemeenten, wat vele lijken te vergeten.

Gast!

#48 Re:

2014-01-31 12:26:10

#44: linneke -

In de tegenpetitie gaat het om de AFSCHAFFING of het voorkomen van het tweede weekend TML (volgens HLN.BE). Ik heb ook kleine kinderen die heel graag in de Schorre spelen en het klopt dat het niet enkel om dat ene weekend of in dit geval de 2 weekends gaat. En dat er enkele nozems het nodig vinden om buurtbewoners echt te gaan *pesten*, dat is er over en daar zou door de politie of stewards beter op moeten gecontroleerd worden

Maar denk je dan niet dat er beter met de organisatie moet overlegd worden ipv een petitie op te starten om zomaar af te schaffen? Als je alle berichtgeving over TML volgt kan je zien dat de organisatie al heel wat gedaan heeft om overlast te voorkomen en nergens beweert dat ze geen extra inspanningen wil doen!!

 


Gast

#119 helemaal mee eens....Re:

2014-01-31 18:44:50


Gast

#122 Re:

2014-01-31 18:53:26

#44: linneke -

helemaal mee eens... Tomorrowland is veel te groot geworden voor het kleine Boom en ook omstreken. Daarom dat er tegenwoordig ook zoveel mensen last van hebben.... In de beginjaren was het te doen, maar het is buiten zijn proporties gegaan en dit alles voor het grote geld dan nog.... Heel jammer vind ik het.

Er zijn trouwens genoeg andere plaatsen om dit te organiseren waar er veel minder mensen last van hebben. Ook dat is VERDRAAGZAAMHEID!


Gast

#223 Re:

2014-02-03 12:22:21

#44: linneke -

Aan linneke,

Alvoor je commentaar op het internet zet met je controleren of die juist is of volledig.

De Shorre is niet volledig toe gedurend een maand en een half.

vb Kindertuin blijft lang toegankelijk.

Dat vorig jaar de delta vliegers in het voorjaar er niet op konden, had te maken met de heraanleg van de Delta

en een gigantisch bouwput. dan lijkt het mij logisch uit veileigheidsoverweging dit tijdelijk af te sluiten.

Conclusie jij bent een van die geiten die begint te zeiken om te zeiken.

Voor Tomorrowland neerstreek in boom, wist niemand waar Boom lag. Nu vraag je dat aan iedere buitenlander

en ze kennen Boom.

Economisch gezien is dit ook geen slechte zaak voor de daarrond liggend gemeenten en zijn bewoners?

En vergeet vooral niet dat er maar 26 personen zijn die de petitie tegen de tweede weekend hebben ondertekend vorige

week en dat er al stukken meer zijn voor( waarvan zelf mensen die in Boom wonen bij zijn).

Laten we de democratie dan spelen en aanvaard gewoon het feit dateenmalig Tommorland zal doorgaan gedurende

twee weekends.

Tomorrowland of een heel jaar industrie?

#235 Re: dimitrie

2014-02-04 14:02:56

#44: linneke -

u reactie  => Bek dicht dus als je niet weet waar je over praat ! is alles behalve professioneel ! , ben jij vroeger niet jong geweest? jullie de "oudere generatie " heeft al veeeel van de verboden vruchten mogen proeven vroeger , laat de jongeren de dag van vandaag genieten ! alle respect met de  "de overlast" die jullie aanhalen maar plan dan een weekje zee of beter nog ga eens op tomorrowland zelf wie weet heropen je u ogen en je mening ;-)

en ooww ja jij kunt waarschijnlijk wel voor een financieel inkomst zorgen é als tomorrowland weg is ? misschien moet boom wel wat industrie gaan bouwen , Dan hebben jullie er heel het jaar inkomsten van en heel het jaar door last van die smerige uitlaat gassen en dergelijke ;-)

van een vriendelijke feestvierder x


Gast

#264 Re:

2014-02-05 15:45:47

#44: linneke -

Ik woon in de buurt, ik ga met de honden naar de schorre wandelen, ik ga sporten in de schorre...

 

IK GA NAAR TOMORROWLAND!!!

 

Je kan niet voor iedereen goed doen...en zoals al vele zeggen...

WEES FIER DAT BELGIE (IN DIT GEVAL BOOM) EEN TOP-EVENEMENT ORGANISEERD WAARDOOR DE HELE WERELD NAAR HIER AFREIST!

 

Alle cafés rondom de schorre verdienen 100x zo veel dat weekend...zelfs economisch gezien is tomorrowland een plusplunt!!!


Gast

#287 Re:

2014-02-06 19:17:34

Ik

#346 Re:

2014-02-19 15:09:36

#44: linneke -

haha Music for life vergelijken met TML! grapjas.. in Hasselt staat ge ook vast as het Pukkelpop is.. en as gij niet met uwe hond kunt wandelen moet 380000 man wijken.. nergens anders ene bos in de buurt.

schutter

#433 Re:

2014-02-21 18:49:34

#44: linneke -

Ik ben vorig jaar 2 dagen na tomorrowland toch kunnen gaan mountainbiken in de schorre, geen last gehad.

De week ervoor ben ik er ook geweest, ook geen probleem.