YES2morrowlandXL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie YES2morrowlandXL.

linneke

#226 Re: Re: Re: Re:

2014-02-03 14:17

#224: - Re: Re: Re:

neen de hondenweide die blijft *kuch* 'toegangkelijk'

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/1014460_357251294402324_9890...

ik moet je teleurstellen want er is verder in de schorre geen plaats om een 100tal bomen te planten.

ja, kampeerders hoeven niet meer de hele Dirkkeputstraat door om naar de camping te gaan maar daar heeft de kerkhofstraat niks aan.


Gast

#227 Re:

2014-02-03 14:29

#225: linneke -

Mondeling is niks wettelijk. Enkel mails en afspraken op papier zijn rechtsgeldig! (Of wettelijk om het in uw woorden te vertalen)

 

Dju toch, ik ging mij niet meer bemoeien...


Gast

#228

2014-02-03 17:31

Ze zijn niet goed. Wij gaan met een groep van 10 en hebben al voor 7000 euro de global journey packages besteld. 2e weekend cancelen? Dacht het niet!

Gast

#229 Re: Re: Honden in schorre

2014-02-03 19:26

#214: linneke - Re: Honden in schorre

 

Nu ben ik  u gezeik en gejammer kots beu! Elke forum  (9LIVES) die ik bezoek komt u naam wel is terug om zo u gal uit spuwen over tomorrowland, en hoe slecht dat het wel niet is.  Ge kunt in die twee week-ends ook u hond ergens anders uitlaten he, je honden gaan daar heus niet van dood hoor.  Is dat wat teveel gevraagd ?

En verder stel ik vast dat je gewoon liegt over de editie van 2012 want de organisatie en de aanloop naar het festival was identiek hetzelfde als vorig jaar. Ik ken mensen in de organisatie van tomorrowland en  in het gemeentebestuur van BOOM en die hebben mij het tegendeel gezegd.

Dus concreet van waar haal je dat vandaan ? Ik stel vast dat je maar blijft verwijzen naar editie 2012 om  editie 2013 te vergelijken, kan je me hier een onderbouwd gedegen vergelijkend analyse geven van je beweringen ?


Gast

#230 Re:

2014-02-03 19:26

#228: -

Maak u geen zorgen! Gaat gewoon door!


Gast

#231 Re: Re: Re: Honden in schorre

2014-02-03 19:29

#229: - Re: Re: Honden in schorre

Laat het mens toch in haar illusie, die heeft toch de gansen dag niks anders voor honden, euh voor handen, dan op fora rond te hangen!

linneke

#232 Re: Re: Re: Honden in schorre

2014-02-04 08:47

#229: - Re: Re: Honden in schorre

nog altijd ni leren lezen??? het gaat ni over 2 weekends maar over weken... dit jaar waarschijnlijk 10! dat het domein wordt afgesloten. ieder heeft zijn eigen reden waarom hij ergens gaat wonen en dat ligt voor iedereen anders... wij zijn hier komen wonen voor de schorre.

ja heb me vergist moest 2011 zijn what ever het is nog ni zo heel lang dat ze het zo lang mogen afsluiten en geen enkel ander recreatiedomein zou dit toestaan.

wel een feit dat sinds vorig jaar vanaf de lente continu gewerkt voor TML en ge continu uit moet wijken voor vrachtverkeer wat zowiezo al ni op de smalle paden van de schorre hoort da is levensgevaarlijk.

elk forum??? dan komt gij maar op 1 forum want er is maar 1 forum waar ik in discussie ben gegaan omdat ik er toevallig op kwam en iets las da helemaal ni klopte en thats all.

 

nu ben ik klaar met het gezeik van iemand die ni lezen wil of kan.


Gast

#233

2014-02-04 11:56

Voor die ene keer dat Tomorrowland 2 weekends door zou gaan, waar zagen die paar bewoners toch over. Iemand heeft me nog niet lang geleden een wijze zin gedeeld die hier erg toepasselijk is:
"Iemand die een ander geen plezier gunt, is het niet waard om zelf plezier te hebben in het leven"

Gast

#234 Re:

2014-02-04 12:13

#233: -

Het wordt een 5 jaarlijkse gewoonte, 2 weekends in 2014, 2019 en 2024 is niet 1 keertje maar. Dit kan je terugvinden in de overeenkomst van de provincieraad van december 2013. Je moet daarbij in het achterhoofd houden dat er al vele malen belooft is dat TL niet meer zou uitbreiden. Toen TL de overstap maakte naar 3 dagen + party op donderdag hebben ze een akkoord gesloten met de buurt. Dit akkoord wordt nu verbroken en deze groep buren wil nog verdere uitbreiding voorkomen daarom gaan ze er nu tegen in voor het te laat is.

Tomorrowland of een heel jaar industrie?

#235 Re: dimitrie

2014-02-04 14:02

#44: linneke -

u reactie  => Bek dicht dus als je niet weet waar je over praat ! is alles behalve professioneel ! , ben jij vroeger niet jong geweest? jullie de "oudere generatie " heeft al veeeel van de verboden vruchten mogen proeven vroeger , laat de jongeren de dag van vandaag genieten ! alle respect met de  "de overlast" die jullie aanhalen maar plan dan een weekje zee of beter nog ga eens op tomorrowland zelf wie weet heropen je u ogen en je mening ;-)

en ooww ja jij kunt waarschijnlijk wel voor een financieel inkomst zorgen é als tomorrowland weg is ? misschien moet boom wel wat industrie gaan bouwen , Dan hebben jullie er heel het jaar inkomsten van en heel het jaar door last van die smerige uitlaat gassen en dergelijke ;-)

van een vriendelijke feestvierder x

klagen , zagen

#236 dimitrie

2014-02-04 14:07

#226: linneke - Re: Re: Re: Re:

dit word terug opgeruimd  :-) , stel anders voor dat boom indistrie gaat bouwen (inkomsten) dan zullen jullie vast en zeker tevreden zijn :-) ahja al die welriekende uitlaatgassen , om het lawaai niet te vergeten enz... gezond voor uwen woef woef ze

 

vriendelijke groeten van een feestvierder

linneke

#237 Re: Re: dimitrie

2014-02-04 14:19

#235: Tomorrowland of een heel jaar industrie? - Re: dimitrie

dus omdat ik niet volledig voor TML ben ben ik oud? ik ben 27! ik ga ook naar concerten en heb geen problemen met de muziek van TML. wij gaan wel een weekje weg maar dat is vooral voor onze kinderen.

waar ik problemen mee heb is het langdurig inpalmen van de schorre en alle onnodige werken om de infrastructuur naar de zin van TML te maken.

TML werkt vooral samen met buitenlandse bedrijven en betaalde de gemeente tot voorkort amper iets en daarvan hielden ze na de kosten van de extra veiligheids maatregelen voor TML amper wat van over. dus kwa inkomsten voor de gemeente zit het pas snor vanaf dit jaar daarvoor maakte TML echt het verschil niet en hadden enkel de horeca in de buurt en de supermarkten er baad bij.

MB

#238 Re:

2014-02-04 18:16

#10: musiclover -

Mensen worden al langer hoe onverdraagzamer! Ik ben zelf 60+ en vind al die onverdraagzame mensen echte azijnpissers. Het gaat hier ocharme over 2 weekends. Gun andere mensen toch hun plezier.  Wij horen de muziek ook tot bij ons maar is dat nu echt zo erg? Er vliegen hier geregeld F16 vliegtuigen over en dat gaat het hele jaar door! Daar moeten wij ook mee leven.


Gast

#239 Re: Re: Re: Re: Honden in schorre

2014-02-04 21:51

#232: linneke - Re: Re: Re: Honden in schorre

 

Ja logisch he, die podia's worden niet van de hemel neergezonden, dus daar is inderdaad mankracht en manuur voor nodig.  En waarrom mogen (publieke) recreatie domeinen niet gebruikt worden, zij het door private personen, zij het door private bedrijven of publieke intiatieven ? Als daar een overeenkomst is tussen de uitbater (overheid) en private bedrijf dan hebt gij u der toch niet mee te moeien zeker ?

ML

#241 Re: Re: Re: dimitrie

2014-02-04 23:30

#237: linneke - Re: Re: dimitrie

Beste Linneke

Een aantal dagen terug heb ik onderstaande gepost in de Opmerkingen sectie van deze petitie:

Beste buurtbewoners van het Tomorrowland festival. 

Toen ik 14 was zat ik bijna dagelijks in de schorre, te spelen, te fietsen enz. Als vrienden fantaseerden we op regelmatige basis over een grote fuif in de Schorre, dat zou toch fantastisch zijn. 2 jaar later was het zover. 

Vandaag, 10 jaar later, hebben we het genoegen om het beste en meest originele Dance festival van de wereld te mogen beleven. En dat allemaal in onze achtertuin. Wauw. Aandacht van over de hele wereld. Een enorme boost voor de locale economie, en een unieke sfeer die op weinig andere plaatsen terug te vinden is.

Als buurtbewoner schrik ik van het 'overlastverhaal'. Zeker gezien de zichtbare inspanningen van de organisatie naar de buurtbewoners toe. Perfecte communicatie die meer dan een half jaar op voorhand van start gaat. Dames en heren, wat kan hier nu in hemelsnaam zo vreselijk zijn. Is het zo erg dat jullie de dromen van tienduizenden jongeren van over de hele wereld zouden afnemen. Is dat de problematiek waar me in Boom mee te kampen hebben? Is het niet interessanter om de hoofden bij elkaar te steken en na te denken op welke manier we het leegstandprobleem zouden aanpakken. Of het centrum van Boom terug die schwung geven die het ooit had in plaats van plannen te smeden om één van de meest vredige plekken op aarde te boycotten.

Dames en heren alstublieft, gebruik uw verstand. Denk aan de mensen in de Filipijnen, de mensen in Soedan, de mensen in Syrië enz... Die mensen hebben het recht om zich druk te maken.

Een weekend vol vrede en liefde voor muziek hoort echt niet in thuis in bovenstaand rijtje.

Denk daar alstublieft nog eens over na...

____________________________________

Ik constateer zopas dat u nogal 'actief' bent 'hier' dus wil ik het niet nalaten u op een respectvolle manier aan te spreken. Ik ben 26, we zijn dus van dezelfde generatie.

Eerst en vooral wil ik u feliciteren met uw voorliefde voor onze Schorre. Het is inderdaad een prachtig stuk natuur dat we in onze buurt mogen hebben. Daarnaast ben ik het met u eens dat het spijtig is dat men reeds zoveel structurele aanpassingen heeft gedaan aan de deltahelling, aanleggen van asfaltwegen etc.

Alleen wijst u met de vinger naar iets dat u niet kan accepteren en niet begrijpt. U bent daar niet de enige, er zijn er nog een 20-tal.

U dient een duidelijk onderscheid te maken tussen de provincie & gemeenten en de organisatie achter het Tomorrowland festival. Wanneer je een organisatie leidt dewelke miljoenen fans over heel de wereld heeft, met een bezoekersaantal in de honderdduizenden, en gelauwerd wordt door de hele wereld, is het logisch dat men bepaalde zaken dient aan te passen en te verbeteren in functie daarvan.

Het feit dat de Schorre een aantal weken (van de 52 in één jaar) "gesloten" is, is lastig maar niet onoverkomelijk.

Wat mij mateloos stoort is hoe u (en die anderen) zich gedraagt alsof u een onrecht van jewelste wordt aangedaan. U bent het slachtoffer, u kunt niet slapen, vandalisme etc.

Indien de problemen van dergelijke omvang zijn is het toch vreemd dat die andere inwoners hier geen probleem mee hebben. Op de as Kerkhofstraat - Dirkputstraat - Nachtegaalstraat - Bosstraat - Kapelstraat wonen nochtans heel wat mensen.

Het Tomorrowland festival is een plek van vrede, liefde en muziek. En laat dat nu net datgene zijn waar de rest van deze wereld iets van kan leren. Het ongemak dat u ondervindt, vergeeft u mijn woordkeuze, is daaraan ondergeschikt. Het geheel is veel groter dan u (en die anderen).

Hoog tijd om te stoppen met de pret te bederven voor al de rest, en de energie die u hier verloren laat gaan in zaken stopt die écht iets bijdragen aan onze samenleving.

 

m

#242 Re: Alternatief?

2014-02-05 07:49

#15: - Alternatief?

hahah hell yeah


Gast

#243

2014-02-05 10:05

Ik vind het belachelijk dat de buurtbewoners klagen terwijl ze zelf winst kunnen halen uit dit festival, door ontbijt of hamburgers of dergelijle te verkopen.

Gast

#244 Re:

2014-02-05 10:57

#243: -

illegaal en wordt amper gedaan.


Gast

#245

2014-02-05 11:03

Voor 1 maal in het jaar doen ze nu moeilijk voor een festival wat instaat voor liefde,verdraagzaamheid,vrede... Snap het toch allemaal niet meer hoor wat ze aan het doen zijn tegenwoordig... Tomorrowland rules!!!
Thie

#246 Ieder weekend Tomorrowland

2014-02-05 11:50

Ik vind dat volgend jaar ieder weekend van de zomer Tomorrowland moet zijn, of toch zeker beginnen met heel de maand juli. grtz

Gast

#247 Re:

2014-02-05 13:06

#10: musiclover -

Hippie, gaat is ergens lullen waar de mensen een boodschap hebben aan uw gezever


Gast

#248 Re: Re: Re: Re: Honden in schorre

2014-02-05 13:09

#232: linneke - Re: Re: Re: Honden in schorre

Euthanasie... Het enige middel dat u nog kan helpen!!! DOEN!!!


Gast

#249

2014-02-05 13:32

seg dat da ook al ni meer mag flauwe mensen
yes op de twee weekends

Gast

#250 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-05 13:35

#226: linneke - Re: Re: Re: Re:

linneke is echt alomt tegenwoordig... misschien beter is een wandeling gaan maken en relaxen.

Werkende mensen gaan nu eenmaal graag is feesten voor ons is het niet elke dag feest, misschien moet linneke ook is een bezigheid zoeken overdag want dit is niet gezond.