Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg.


Gast

#151

2014-02-13 09:32

ZZP er is de toekomst! De tijd van grote logge werkgever komt niet terug sterker nog zij maken het meeste (mis)gebruik van al die ZZP vakmensen.

Gast

#152

2014-02-13 09:33

Door het beleid van een regering die niet weet wat ondernemen inhoud is dit weer een actie tegen de Nederlandse Economie. Er is een grote behoefte aan een flexibele schil aan werknemers. Achterliggende gedachte is dat de Nederlandse Staat sociale premies misloopt en dat kan niet. Want ons ambtelijk apparaat past zich niet aan!

Gast

#153

2014-02-13 09:36

oprotten met dit grijpgrage kabinet!! denhaag bezetten moeten we, en niet meer weggaan voordat rutte is opgerot! maar nee...nederlanders zijn niet zo,die durven dat niet.

Gast

#154

2014-02-13 09:37

Mensen, teken a.u.b. deze petitie.
Ik zal hem volop promoten, want hij is voor iedereen werkzaam in de zorg als Zzp-er super belangrijk.
Want wat willen ze nou, dat we allemaal thuis komen te zitten!
Gerard

Gast

#155

2014-02-13 09:39

Ik vind het erg storend om geconfronteerd te worden met jullie advertentie-reklame. Dit past niet bij het doel van de petitie. Reklame vor jezelf maken moet maar op een andere manier

Gast

#156

2014-02-13 09:56

wij doen nu al het uiterste om ons hoofd boven water te houden

Gast

#157

2014-02-13 10:00

Geef ZZP'ers in de zorg meer ruimte en kansen. Dat komt de zorg ten goede. Het zijn de puntjes op de i.
stand-up

#158 Re:

2014-02-13 10:03

#26: VARloos -

Helemaal mee eens. Dit leidt alleen maar van Varloos naar werkeloos!

 


Gast

#159

2014-02-13 10:08

Goed initiatief. Het wordt tijd dat ZZP-ers echte ruimte krijgen i.p.v. steeds verder in de pashokjes van de Belastingdienst geplaatst te worden! Goede initiatieven wordt de nek om gedraaid, welwillenden tot stoppen gedwongen.

Gast

#160

2014-02-13 10:08

Cliënten reageren positief op de zorg die door ZZP-ers gegeven wordt. Afspraken worden nagekomen, zorgverleners zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en is de zorgtijd niet meer nodig dan worden deze niet onnodig lang aangehouden.
Dit is mijn persoonlijke ervaring.
Ik heb binnen veel zorginstellingen kunnen kijken en op vele plaatsen wordt er inefficiënt gewerkt omdat de organisaties te groot en daardoor te log zijn. Er worden vele dezelfde wielen opnieuw uitgevonden.
Ook wil ik aangeven dat de zorg duur is door de vele hoge salarissen van artsen, apparatuur die wordt aangeschaft maar niet gebruikt en door rekeningen waarop handelingen staan die niet zijn uitgevoerd.


Gast

#161

2014-02-13 10:09

Ik vind wel dat we moeten bewaken dat zorgverleners niet als goedkope ZZP-ers ingehuurd worden en ook dat er betere voorwaarden komen in pensioenregelingen ed voor deze groep.

Gast

#162

2014-02-13 10:14

Waarom wij.
Ik sta tegen de muur aangedrukt.
Geen werk me handen jeuken en nu ook geen salaris.
waar al ik het geld nu vandaan.
Ze willen me niet aannemen.
Nu word ik zo gestraft en heb niks gedaan.ik ben voor de mensen om ze te helpen.

Gast

#163

2014-02-13 10:14

De belastingdienst kan beter ophouden met het belemmeren van ZZP-ers in de zorg. In alle branches werken tegenwoordig ZZP-ers. Ik vind dat ze iedere branche het zelfde moeten behandelen. Ze mogen blij zijn dat deze mensen willen en kunnen werken, aangezien het hoge werkeloosheid cijfer hier in Nederland. Bovendien heb ik nog geen een zorgvrager verzorgd die moeite had met ZZP-ers. Ze vonden het vaak jammer als ik weg ging, regelmatig werd er gevraagd waneer ik weer terug kwam ?

Volgens mij wil het kabinet dat we met zijn allen thuis gaan zitten en op de kosten van Marc Rutten gaan leven!!!

Wat een oelewappers daar in Den Haag, ZORG VOOR WERKGELEGENHEID !!! WE MOETEN NOG TOT DE 67 JAAR!!!

ACTIE, ACTIE, ACTIE !!!

Ik denk dat het nu tijd word om actie te onderenemen. We moeten met zijn allen naar Den Haag, om Rutten en de rest van het cabinet de waarheid te vertellen!!!

 


Gast

#164

2014-02-13 10:14

Geef ZZP'ers de ruimte om te werken. Het komt de zorg ten goede.

Gast

#165

2014-02-13 10:19

Ben zelf ZZP'er in heel andere sector. Echter, tot december vorig jaar mantelzorger van moeder die heel veel zorg nodig had (in feite zwaar verpleeghuispatiënt). Dankzij PGB heb ik samen met een vast team van zelfstandige zorgverleners mijn moeder tot het einde toe thuis kunnen verzorgen. Met reguliere thuiszorg, met steeds wisselende zorgverleners, zou het voor mij en mijn moeder veel moeilijker zijn geweest. I.s.m. de teamleden en de teamleden onderling, is de zorg prima geregeld. Een aantal jaren geleden wilde de overheid minder regels. Ik heb de indruk dat het tegenovergestelde is gerealiseerd en het wordt steeds erger. Bovendien gaat het hier om zorgverlening aan mensen die niet voor hun situatie hebben gekozen, maar wel compleet afhankelijk van de zorg zijn. Worden politici en ambtenaren zo langzamerhand gek hier in Nederland? Toename van regeldrift, drastische afname van menselijkheid! Het wordt tijd dat politici en ambtenaren zich realiseren dat zij in dienst van de Nederlanders zijn en zich daar naar gaan gedragen!

Gast

#166

2014-02-13 10:34

Heksenjacht op ZZPers in de zorg en straks ook in andere sectoren zoals bijv. Bouw, G.w.w., transport en ga zo maar door.
Als je het mij vraagt zou men zich bezig moeten houden met de zaken zoals ZZP Nederland dat al aangeeft en in mijn geval is dat de detacheerders.
Sinds 2002 ben ik als ZZPer in de bouw en GWW werkzaam en heb altijd volop werk gehad en een fatsoenlijk tarief waar we ook hard voor hebben moeten knokken, sinds 2008 is de detachering er in geslopen en nu kan ik nergens meer tercht zonder tussenkomst van een duurbetaalde detacheerder, dit kost mij werk en forse daling van het uurtarief te weten €6,50- per uur moest ik sinds 2009 al zakken om maar werk te houden en nu zit ik al sinds begin december thuis omdat het vaste personeel van de detacheerder natuurlijk eerst aan bod komt. laat ze in de regering hier eens wat aan doen. grote bedrijven waarbij ik al jaren werk van heb gehad, huren nu alleen nog in via de detacheerders en ik mag op een houtje bijten en afwachten wanneer ik weer aan de beurt ben. Ik voel me al lang geen ZZPer meer maar een uitzendkracht die maar ja, nee en amen moet zeggen tegen een detacheerder die vaak genoeg via vriendjes politiek of familie binnen een aannemerij de klussen binnensleept. Als de politiek daar nu eens achteraan gaat en deze "koppelbazen" die volgens mij jaren terug al waren geweerd het leven zuur gaat maken kunnen wij ook weer fatsoenlijk werk krijgen met een normaal uurtarief en ja dan kan ik ook de premies weer gewoon afdragen wat me nu ook niet meer lukt aangezien ik onderhand nog minder verdien als iemand in loondienst. Maarja wat kun je ook verwachten van een regering die liegt en bedriegt en elkaar de hand boven het hoofd houd? het word hoog tijd voor nieuwe verkiezingen, dan kan al het kaf van het koren gescheiden worden in de politiek want bij de ZZPers is onderhand het kaf met het koren al de nek om gedraaid.
Grt Dirk Kampert


Gast

#167

2014-02-13 10:37

Het is een heksen jacht op de ZZP in de zorg,maar er word niet naar gekeken hoe al deze zzper hun brood op tafel krijgt als zij hun var verklaring niet ontvangen.
Voor mijn is het dagelijks geld verlies en opdrachten mis lopen.
Ik heb hard voor mijn plek moeten strijden het is toch niet de bedoeling dat de belasting dienst mijn leven van vele van ons op zijn kop gaat gooien.

Gast

#168

2014-02-13 10:39

Als circusdocent moet ik er niet aan denken dat ik problemen krijg als ik werk voor scholen of bso's. Na jaren vruchteloos solliciteren op mijn 50ste voor mezelf begonnen, wat moet je anders. Ook geef ik Alzheimerpatienten bewegingsles. zie www.deleeuwcircusevents.nl
Ik hoop dat ik nog lang op deze voet mag doorgaan.

Gast

#169

2014-02-13 10:43

Ik support graag iedereen hierin, ook als ik zelf momenteel niet werk met een VAR-verklaring. Wel ik de nabije toekomst ben ik als kleine zelfstandige bij grotere opdrachten afhankelijk van een VAR-verklaring van professionals die mij in mijn werk kunnen ondersteunen en zou jammer zijn dat wij ipv VARloos, WERKeloos gaan worden. Ik hoop dat het niet zo ver komt en het vertrouwen te behouden in onze mensen die in de politiek "professionals" zijn. Stel dat zij VAR-verklaringen nodig zouden hebben door samen te kunnen werken.....? Ik blijf geloven in een samenleving die Samen Werkt en niet Tegen Werkt.

Gast

#170

2014-02-13 10:57

Ik als Zzp-er geef uitstekende zorg en houd mmij up to date door reglematig allerlei scholingen te volgen...... Ik werk met zeer veel plezier, ontneem me dat niet!!!!!!
Stop de heksenjacht op zzp-ers!!!

Gast

#171

2014-02-13 11:08

NIET ALLEEN VAR WUO OF VAR LOON IS BEPALEND VOOR DE HEKSENJACHT. DE VISIE VAN DE BELASTINGDIENST DAT GEEN ENKEL NATUURLIJK PERSOON AWBZ ZORG MAG LEVEREN IS BEPALDEN VOOR DEZE STRIJD!

Gast

#172

2014-02-13 11:16

Hier is sprake van ongelijke behandeling.Het beleid van de belastingdienst stimuleert de werkeloosheid.
Ongelooflijk.

Gast

#173

2014-02-13 11:16

Het wordt een mens onmogelijk gemaakt een bestaan te vinden op deze manier...

Gast

#174

2014-02-13 11:16

Nederland is gebaat bij meer ondernemerschap niet bij minder ondernemerschap

Gast

#175

2014-02-13 11:23

Stop met deze heksenjacht!