Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg.


Gast

#126

2014-02-13 08:28

De problemen bij de belastingdienst moeten niet afgewenteld worden op de zzp -ers.

Gast

#127

2014-02-13 08:29

Ik acht mij als zelfstandige ernstig in mijn rechten en verdiencapaciteit aangetast door onrechtmatige regelgeving.

Gast

#128

2014-02-13 08:29

Het is een schandalig toestand wat de belasting dienst doet, hardwerkende zzp_er s hun inkomen afpakken.
Hoeveel werkeloosheid wil je hebben in Nederland?
Ik doe gewoon mijn werk met heel veel liefde en wat gebeurt er met de cliënten? , die is straks helemaal verstoken van zorg, wat een kabinet is dit.

Gast

#129

2014-02-13 08:30

de zorg heeft het al zwaar genoeg en met zorg bedoel ik patienten, maar zeker ook de zorgverleners.


Gast

#130 Aan de makers van de site: misschien handig om de site ook aan te kunnen bevelen via LinkedIn.

2014-02-13 08:31


Gast

#131

2014-02-13 08:31

De huidige regering (en ook de vorige) wil alsmaar bezuinigen. Dus op uitkeringen wordt gekort, de premies gaan omhoog. Dan zouden ze juiste ZZP-ers moeten toejuichen. Die houden nl. hun eigen broek omhoog. Ze begrijpen niet dat we in een andere tijd leven dan voor 2000. De wereld is nu van de ondernemers, vooral kleine ondernemers. De ZZP-ers zijn straks in Nederland nog de enige mensen die echt willen werken voor hun geld. Maar de spagaat van de regering is dat een ZZP-er niet genoeg opbrengt qua premies. Het gaat dus zoals altijd weer om geld. Niet om mensen en niet om een economie. Ik stel voor dat de overheid eens goed en kritisch kijkt naar de eigen gelederen. De hand in eigen boezem steekt asl het ware. Ik heb zelf een aantal jaren (als ZZP-er) gewerkt bij een hele grote overheids instantie. En ik ben er van overtuigd als men 90% van alle vaste medewerkers ontslaat in heel Nederland (dus ook van de ministeries), dat de overheid beter kan besturen, efficiënter werkt, en dan is de besparing ook behaald. En hebben ze zo nu en dan toch nog hulp nodig, huur dan een ZZP-er in. Die werken keihard voor hun geld.

Gast

#132

2014-02-13 08:33

Vakmensen moeten de ruimte hebben om zorg te kunnen leveren. Of dat nu als werknemer gebeurd of als ZZP'er, maakt niet uit. Persoonlijk denk ik dat je als klant/patient in zijn algemeenheid beter af bent met een ZZP'er. Ziekenhuizen en zorginstellingen zijn tegenwoordig meer bedrijven met een winst oogmerk dan een instelling met zorg voor de mensen. Met een ZZP'er krijg je de persooon die het beste bij jou past als het gaat om verzorging. En als het klikt komt er ook een leuk menselijk sociaal aspect om de hoek kijken. Een boodschapje doen voor de klant? Of helpen met het vastnaaien van een knoop aan een vest? Als ZZP'er heb je de mogelijkheid om ja te zeggen. Ben je van een zorginstelling dan is het verboden om dit te doen.

Gast

#133

2014-02-13 08:34

Er moet meer steun, begrip en begeleiding komen voor startende ZZPers

Gast

#134

2014-02-13 08:37

De kleine man is weer de pineut.

Gast

#135

2014-02-13 08:37

schandalig om te zien dat beleidsmakers niks over de praktijk weten. En de vreselijkste besluiten nemen waarbij je van de ene of nadere dag geen werk meer heb als ZZPER in de zorg.

Gino

Gast

#136

2014-02-13 08:42

Katrijn en Jan Klaassen woonden op het Binnenhof.
Katrijn vroeg aan Jan Klaassen: "Waarom zijn ze hier allemaal zo droevig ?"
"Dat komt omdat ze allemaal in de spiegel kijken". "Ja, maar dat doen we toch allemaal?" "Ja, maar hier hebben ze de Haagse Spiegel en die laat de waarheid zien". "Huh?" "Ja, die laat zien hoe dom ze er uit zien dat ze denken dat het stemvee ze nog serieus neemt".

Gast

#137

2014-02-13 08:42

Het is toch van de zotte dat wij als zzp ers ons werk niet meer kunnen doen
Wij als zzp,ers worden toch al vaak als tweederangs ondernemers beschouwd, terwijl wij het als zzp'ers niet eens zo slecht doen.
Men vergeet dat er heel veel kennis zit bij ons Het wordt tijd dat de overheid dat eens gaat inzien.
MVG L.S. de V

Gast

#138

2014-02-13 08:54

Ondernemerschap helpt Nederland verder. Niet het frustreren daarvan.

Gast

#139

2014-02-13 09:00

De overheid dwingt de bevolking te bezuinigen. Diezelfde overheid blijft zelf echter grote bedragen weggooien aan zinloze miljardenverslindende projekten. De belangrijkste oorzaak van een matig tot slecht draaiende economie is de overheid zelf met volslagen ondeskundige bestuurders die na fouten al dan niet moeten verdwijnen en vervolgens van die overheid weer topbanen krijgen aangeboden.

Gast

#140

2014-02-13 09:04

Het is schandalig, dat er eerst geprivatiseerd wordt in de zorgsector, de dienstverlening en de ziektekosten-verzekeringen. Nu staan er vele mensen op straat om commerciële redenen. Zij zijn voor zichzelf begonnen met alle risico"s van dien. Nu wordt het ook voor hen haast onmogelijk gemaakt te functioneren. Is dat nou een welvaart staat. Mensen willen met hun hart werken en niet met hun portemonnee! De zorgsector is van ons allen, en de privatisering dient te worden teruggedraaid. Als je zorg behoeft is dat geen keus maar een noodzaak!

Gast

#141 Ziektekostenverzekeringen

2014-02-13 09:08

Doordat de ziektekostenverzekeringen zelf contracten moeten afsluiten met zorgverleners, komen er veel mensen op straat te staan, kijk eens naar de verslavingszorg, die dankzij o.a. Achmea veel gekwalificeerde werknemers moet ontslaan, maar dat zij de mogelijkheid hebben om de lat hoger te leggen, terwijl er niet eens zoveel doctoren voor handen zijn. En de apothekers die door verzekeraars worden uitgesloten, waardoor mensen verder weg moeten. Het slaat nergens meer op, steeds meer mensen komen thuis te zitten. En wie moeten we gaan kiezen bij de volgende verkiezing, zeg het maar.............

Gast

#142

2014-02-13 09:09

Argumenten van de belastingdienst zijn ongefundeerd,basisbeginselen van de zelfstandige wordt niet eens naar gekeken. Zodra er met een bemiddelingsburo gewerkt wordt wijzen zij de VAR WUO standaard af.

Gast

#143

2014-02-13 09:11

Het blind volgen van regels belemmerd het zicht op maatwerk. Het kunnen bieden van maatwerk is economisch gezien duurzamer. Dat is wat ZZP-ers goed kunnen bieden.

Gast

#144

2014-02-13 09:12

goede actie

Gast

#145

2014-02-13 09:12

Na 4 jaar als zzp-er in de zorg nu ineens een var-loon gekregen. Wat een ramp!! Niet alleen voor mij maar zeker voor de oude mensen waar ik huishoudelijke hulp verricht, hoe moeten we nu verder? Wat wil de regering hiermee bereiken?
Ongelooflijk dat dit gaande is!!

Karin


Gast

#146

2014-02-13 09:15

Schrijf een reactie...t slaat nergens op t is gewoon brood afpakken van de mond van zzp'ers

Gast

#147

2014-02-13 09:26

Nachten wakker gelegen wegens ontbreken VAR WUO, uitbreiding van activiteiten stopgezet, dit is zo zwaar demotiverend. Eind januari eindelijk een VAR WUO (met toevoeging niet via bemiddeling), maar wat heb ik veel collega's huilend aan de telefoon!
Ik ben er zelf ook totaal niet gerust op. Na jaren als verpleegkundige voor een groot ziekenhuis te hebben gewerkt, waarin je alleen tijd hebt om met infuuszakken langs te bedden te rennen, ben ik eindelijk 'thuis' in de palliatieve thuiszorg, met hart en ziel. En wat doet de politiek? Dwarsliggen, het onmogelijk maken! Duizenden mensen zijn afhankelijk van de zpp-er voor palliatieve thuiszorg. Als dit doorgaat zal zeker driekwart naar een verpleeghuis of hospice moeten, als er geen mantelzorg is. Het is echt ongelofelijk, ze weten niet waar ze over praten. Ik hoop dat dit breed in de media komt.

Gast

#148

2014-02-13 09:31

Laat de politiek ook gaan werken aan de slechte betalingsmoraal in de bouwsector, Vele zzp'ers worden vaak na gedane werkzaamheden veel te laat en vaak helemaal niet uitbetaald.

Gast

#149

2014-02-13 09:32

Wanneer besluit de overheid eindelijk eens om anno 2014 te gaan denken? Bijna niemand krijgt meer de zekerheid van een langdurig contract, maar begin je voor jezelf dan wordt je meer tegengewerkt dan ondersteund. Liever langdurige en kostbare WW UWV trajecten?

Gast

#150 droogbrood

2014-02-13 09:32

hierdoor krijg ik nog minder kans om te werken in zorg en welzijn. eerst met alle acquisities waarbij de kleine zelfstandige geen kans maakt en nu dit erbij. bedankt