Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de heksenjacht op ZZP'er in de zorg.


Gast

#51

2014-02-11 10:54

Dit is te gek voor woorden,Overal in elke sector worden ZZP,ers gebruikt via opdrachtgevers, bv in de bouw,die met onderaannemers werken. Dus dit is echt een heksenjacht tegen de mensen die in de zorg werken. Kan het niet anders zien.

Gast

#52

2014-02-11 11:30

Op deze manier moeten wij gehoord worden dat wij als zorgverlener ook zelfstandig mogen werken
jannes

#53 ZZP-er in de zorg

2014-02-11 11:50

Hier blijkt maar weer eens het totale onvermogen van het huidige kabinet. Enerzijds grote woorden over de broodnodige bezuinigingen en kostenreducties maar anderzijds niet openstaan voor zeer betaalbare alternatieven zoals zorg door ZZP-ers die enorme besparingen opleveren. Met de oekazes die door de Staatssecretaris aan de Belastingdienst zijn uitgevaardigd schiet de Regering is zijn eigen voet! Een heksenjacht op de ZZP-ers, maar ook de bemiddelaars die door medewerkers van de Belastingdienst worden aangeduid als grote graaiers, waarbij de belangen van de zorgvragers volledig uit het oog worden verloren! Uiteindelijk wordt over hun ruggen deze strijd uitgevochten. Straks zijn er geen zorgverleners meer voorhanden dankzij de volslagen dolgedraaide regelgeving.

Gast

#54 Jacy de zzper

2014-02-11 11:58

Realiseren de belastingdienst zich wel dat alle zzpers die geen var krijgen of ingetrokken worden dat ze dat alleen maar meer geld gaat kosten want wij hebben al genoeg werkelozen en nu nog alle zzpers erbij.Nederland is goed bezig nog meer sociale dienst en nog meer toeslagen uitbetalen voor al die mensen die niet meer aan de bak komen!!! Waar zijn ze mee bezig??? het gaat uiteindelijk de staat en regering meer geld kosten en banen die zijn er al niet voor het oprapen.En dan nog te zwijgen over de zorg nog minder mensen aan bed bij de hulpbehoevende.Mijn woorden zijn op en mijn hoofd is vol want ik ben een van die zzpers die moet vechten voor de var.


Gast

#55

2014-02-11 12:12

Werkeloos door dit gedoe

Gast

#56

2014-02-11 12:33

Stop de heksenjacht tegen zzp'ers

Gast

#57

2014-02-11 12:36

absoluut onaanvaardbare manier van bedrijven inkomenspolitiek

Gast

#58

2014-02-11 12:40

Wij als Zzper leveren zijn nodig en doen ons werk met hart
voor hun die het hard nodig hebben.van de 1 op de andere dag krijgen wij geen var van de belasting dienst en worden wij van het kasje naar het muur gestuurd, zonder een duidelijke antwoord . Wij de var nodig om.te kunnen werkenden vragen voor een snelle oplossing en duidelijkheid

Gast

#59

2014-02-11 13:10

Laat uw bezuiniging ons (en gezin)ons niet de dans om doen. Dit komt niet ten goede van de aankomende verkiezingen.

Gast

#60

2014-02-11 13:17

Ik vind het echt belachelijk dat de overheid op allerlei manieren ZZP-ers probeert in te korten. Doen zij niet veel werk waar de overheid zaken laten liggen? Wel de baten en niet de lasten. Iedereen moet voor zijn brood vechten hier in Nederland. Genoeg is genoeg. STOP MET DEZE OVERHEID. LAAT ER EEN NIEUWE REGERING OPSTAAN. NEDERLAND GAAT ZO DE AFGROND IN!!!!!

Gast

#61

2014-02-11 13:23

het laatste jaar, voor de opname van mijn man in een verpleegtehuis, was de hulp, deskundigheid en zorg van de zorgZZPers van levensbelang, ook voor mij als uitgeputte mantelzorger.

Gast

#62

2014-02-11 13:37

Ik zou graan mn autonomie willen behouden t.a.v mijn werktijden en dagen.

Gast

#63

2014-02-11 14:13

Bizar deze regeldrift bij een overheid die de ondernemingszin juist wil bevorderen. Ons koningsechtpaar doet dit voor de grote ondernemingen en laten wij dan opkomen voor het werkterrein van de kleine ondernemer!
jannes

#64 doodsteek zorg door politiek

2014-02-11 14:21

Ik vrees dat nieuwe verkiezingen ook niet helpen. De oppositie bestaat uit net zoveel onbenul als de coalitie. Allemaal mooie woorden als: wij zullen de zorg verbeteren, meer handen aan het bed etc. etc. maar er volgen geen daden! Allemaal electoraal gewauwel! Als ze eenmaal gekozen zijn belijden ze weer heel iets anders! De fraaie beloften veranderen in de doodsteek voor de zorg!

Gast

#65

2014-02-11 14:27

De belasting maakt wij als zzpers broodlois

Gast

#66

2014-02-11 14:35

Deze petitie geeft blijk van het onrechtvaardig handelen en omgang met zzpérs in de zorg t.o.v. de overige zzpers in andere branches die op dezelfde wijze hun opdrachten verkrijgen. Aterker nog in de zorg is de afspraak duidelijker qua opdrachten. in andere sectoren zijn er zzpers die via een uitzendbur hun opdrachten krijgen er wordt dan niet eens gefactureerd.

Gast

#67

2014-02-11 14:38

Als het zo moeilijk moet bij de overheid, dan heft in eigen hand gaan nemen: geen VAR meer opvragen en eigen contract opstellen met zorgafnemer waarin duidelijk staat wie belasting/premies afdraagt. Daarna gewoon jaarlijks je bruto inkomsten aangeven. Dan maar zonder VAR!!

Gast

#68

2014-02-11 14:41

Wat als maar toenemende en abstractere schaalgrootte met zich meebrengen begint zich kil af te tekenen. Juist daarom is de individuele aandacht en het vakmanschap van ZZP-ers zo belangrijk. Gooi het management uit de zorg, want dat is het wat deze sector ziek maakt.

Gast

#69

2014-02-11 14:42

Geen ziektegeld..geen pensioen..geen ww...geen vakantie geld....en dan niet zelfstandig????

Gast

#70

2014-02-11 14:46

Stop de heksenjacht op zzp'rs !!!!! De belasting dienst wilt mij mijn VAR WUO niet geven en daarom loop ik sinds 1 januari inkomsten mis! !!!!

Gast

#71

2014-02-11 15:08

Wij worden door de belasting gedwongen als zelfstandige zepers te werken ze maken ons broodsloos

Gast

#72

2014-02-11 15:12

Dames/heren ZZPers, zie commentaar nr. 67! Regel zelf een goed contract met zorgafnemer en door beiden ondertekenen. Dat is ook rechtsgeldig! Je hoeft toch niet afhankelijk te zijn van zo 'n var verklaring!

Gast

#73

2014-02-11 15:46

Stoppen nou. De zzp ers zijn zo hard nodig. Anders gaan er nog meer bureau's faiiliet. Vorkom dit steun de zzp er.

Gast

#74

2014-02-11 15:53

Heeft de belasting niet iets anders te doen. ze moeten juist blij zijn. ik vind dat iedereen zelf moet weten welke vorm hij wilt aannemen. wil je in loondienst prima, zelfstandig prima. dit is volgens mij een verantwoordelijkheid van de persoon zelf. Ze moeten gewoon blij zijn dat de mensen willen werken, hoe je het went of keert het genereert belasting.
Henkie

#75

2014-02-11 16:17

Wanneer je je diploma hebt dan moet je toch gewoon kunnen werken!!!