JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#576

2014-02-12 11:16

Vooruit met de vooruitgang !

Gast

#577 Re:

2014-02-12 11:28

#547: -

Op dit punt kunnen we dan de bal terugkaatsen.  Als uw grootste zorg uw woonst nabij drukke verkeerdaders is mbt uw gezondheid wil ik u voorstellen wat de ja- zeggers voorstellen voor mensen die ver van het werk wonen : verhuis!


Gast

#578 Re: Re: Re:

2014-02-12 11:36

#571: Raf Peeters - Re: Re:

Nogmaals, niet overal liggen de jobs voor het oprapen in de buurt van je woning. Vermits solidatiteit bij u ver te zoeken is stel ik dan in hetzelfde concept van "potje breken, potje betalen" het volgende voor. Hierna uw ideaalbeeld van ieder betaalt voor zich.

 

Mensen die geen kinderen hebben moeten niet mee betalen voor het kindergeld

Mensen die werken moeten niet meebetalen voor de langdurig werklozen.

Gezonde mensen moeten dan ook niet bijdragen voor de zieken.

En zo kunnen we alles doortrekken.  Of voelt u het nu wat warm onder uw voeten worden indien u toch plots ziek zou worden?

Raf Peeters

#579 Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

2014-02-12 11:39

#575: - Re: Re: Re: Re: luiaards

Beste,

u gaat me niet vertellen dat uw kinderen u €1850 per maand kosten.

 


Gast

#580 Re: Re: van gent naar brussel met de auto is trager dan met de trein

2014-02-12 11:40

#551: frank simkens - Re: van gent naar brussel met de auto is trager dan met de trein

Alsof alle mensen in Brussel werken....  Inderdaad naar Brussel is de verbinding nog redelijk maar als je een job hebt in een landelijke gemeente kan je het vergeten en doe je er met de bus 2u40 over en met de auto 35 min.

Dus dwz vertrekken om 6u ipv om 8u.  Komt u dan met uw snelle treinverbinding voor mijn kinderen zorgen waarvoor zo vroeg geen opvang is?


Gast

#581 Re: Re: Re: Re: luiaards

2014-02-12 11:45

#572: Raf Peeters - Re: Re: Re: luiaards

Tja de ene mens heeft nu éénmaal meer ambitie dan de andere he.

Waarom studeert uw vriendin dan nog als alles nu zo perfect is?  Haal haar van school en laat haar huisvrouw worden.  Weeral iemand die later minder CO2 zal uitstoten en geen file zal veroorzaken.

 

Stel het haar eens voor...

 

Jong en naief!


Gast

#582 Re: Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

2014-02-12 11:55

#579: Raf Peeters - Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

Misschien eens de artikelen lezen over "de kosten van kinderen" van de gezinsbond voor ge er aan begint. Die kosten zijn berekend zonder geld voor onderwijs, medische zorg en kinderopvang en zijn de minimum kosten (dus uw kind heeft niets dan dat de basisbehoeften zijn betaald). Misschien geen 1850 euro per maand meteen, maar dat verdien ik ook niet meer dan u. Bijna niemand die in Brussel werkt verdient trouwens 3300 euro netto per maand. Vreemde berekening van u. Maar u zal niet erg gelukkig meer zijn met 1450 euro per maand en een gezin van 3 of 4. Vergeet niet het sparen elke maand omdat er geen pensioengeld meer is, kosten voor studeren van de kinderen. Maar dat hoeft voor u waarschijnlijk ook allemaal niet. Probleem van de maatschappij?? Een doorsnee gezin met kinderen is echt wel niet in staat te overleven van 1450 euro per maand of gaat uw vriendin ook nog gaan werken en wordt u dan toch een van de "anderen"?


Gast

#583

2014-02-12 11:57

Rekeningrijden is een eerlijkere manier van autobelasting dan puur het bezitten van een auto te belasten!!!

Gast

#584

2014-02-12 12:10

Een vervanging van de bestaande verkeersbelastingen door een belasting die puur op gebruik wordt afgerekend, is het model waar we naartoe moeten gaan. Het is een eerlijk en normaal model die bedrijven, werknemers en particulieren zal aanzetten na te denken over de huidige trend qua tewerkstelling in centrumsteden en problematiek rond mobiliteit.

Gast

#585

2014-02-12 13:18

De vervuiler betaalt.

Gast

#586 Re: Re:

2014-02-12 13:19

#2: ik - Re:

Daar heb ik als fietsende werkende mens geen last van, wel last van al die fijnstofwolken en gevaarlijke maneuvers van die stalen kooien.


Gast

#587 Re: Re: Re: luiaards

2014-02-12 13:26

#50: pieter - Re: Re: luiaards

Of zoek werk dichter bij huis. De meesten die verder dan 20 km van huis werken hebben het zichzelf aangedaan. Tenzij je stamt uit de tijd dat er nog geen files waren. En dan nog wachten op het einde van het olietijdperk, er komen nog donkere tijden voor de automobilist.


Gast

#588 Re: Re: Re: Re: luiaards

2014-02-12 13:35

#587: - Re: Re: Re: luiaards

Ben je echt zo naief??? Misschien kan je "domme ik" helpen en het werk zoeken binnen de 20 km die ik al jaren niet vind. Maar ik zal niet competent genoeg zijn om werk te vinden dicht bij huis. Misschien te dom om het verkeerde diploma te halen, maar iedereen hetzelfde diploma zorgt ook voor problemen, denkt "domme ik" dan. Het  blijft me verbazen hoe naief mensen soms zijn. Morgen alle vrachtwagens weg, die werken niet binnen een straal van 20 km van hun huis. Begin al maar te hamsteren...

Raf Peeters

#589 Re: Re: Re: Re:

2014-02-12 13:36

#578: - Re: Re: Re:

Beste,

 

KIND = AUTO?

sorry, maar dit is echt fout!

bent u serieus dat u kinderen, werkloosheid en ziekte gelijk stelt aan het gebruik van een auto?

Deze discussie gaat volgens mij over taksen en belastingen.

Dit is iets dat men heft op luxeproducten.

De punten die u aanhaald behoren tot de sociale bijdragen.

 

 

 


Gast

#590

2014-02-12 13:36

Koning auto komt in het gedrang, en dat is te merken aan sommige emotionele reacties hier, terwijl we nu juist naar een eerlijker systeem evolueren. De bestaande belastingen en taksen dekken slechts een derde van de totale kosten van het autosysteem. Hoewel de overheid dus bruto verdient aan de auto, lopen de externe kosten veel hoger op: de auto wordt, net zoals het openbaar vervoer, gesubsidieerd. Dat gaat om zo'n 3000 euro per auto per jaar. Meer auto's resulteren in meer kosten voor wegen en parkings, extra kosten voor de gezondheidszorg (obesitas, vervuiling en zware ongevallen), de kost van extra stress (files, verkeersagressie, lawaai), de kost van de klimaatverandering, de kost van de olie-oorlogen, de kost van de grondstoffen en energie die nodig zijn voor de productie van een auto, de kost van files, de kost van de ruimte waar beton ligt, de kost van de afvalverwerking die bij auto's grootschalig en complex is, en vaak niet te recycleren of schadelijk zoals batterijzuur ed. Ook op sociaal vlak is er geen enkele plaats waar een mens zo asociaal, egoïstisch en arrogant wordt dan in de auto.

Gast

#591 Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

2014-02-12 13:46

#588: - Re: Re: Re: Re: luiaards

Niet naïef, gewoon een bewuste mens die bewuste keuzes maakt. Ik neem alleen werk aan dat op fietsafstand ligt, van mij mag dat zelfs 30 km zijn. Dat maakt me nu fitter, sterker, gezonder en rijker dan de doorsnee fossiele mens. En met het einde van het olietijdperk zal autorijden nog duurder worden. Dus hou je maar vast. Of neem ook eens de fiets (maar nu volgen ongetwijfeld alle uitvluchten om niet te fietsen).

Raf Peeters

#592 Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

2014-02-12 13:55

#581: - Re: Re: Re: Re: luiaards

als die ambitie u wat meer van die u zo dierbare centjes kost, dan hebt u dat daar toch voor over?

trouwens, gaat dit nu over rekeningrijden of over het milieu?

Je hoeft trouwens ook niet jong te zijn om te studeren en (nog) geen kinderen te hebben.

Doordachte keuzes en een goede planning kan het leven veel gemakkelijker maken!

 

Ik stel het u maar voor...


Gast

#593

2014-02-12 13:55

Alleen maar het woord 'rekeningrijden' doet vele (bedrijfs-)wagenbestuurders in een kramp slaan. Terwijl ze zelf de oorzaak zijn van de files, en toch blijven stellen : de anderen zullen/moeten het oplossen!
Raf Peeters

#594 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

2014-02-12 14:01

#582: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

Misschien heb ik het verkeerd gelezen,

maar ik dacht dat u schreef dat zowel u als uw vriendin €1650 per maand verdienen (dat is een netto gezinsinkomen van €3300)

Als u samen slechts €1650 verdient dan neem ik mijn woorden terug en excuseer ik mij.

Vanaf dat mijn vriendin ook begint te werken (verpleegkunde, altijd werk en ziekenhuizen overal) moeten wij ons geen zorgen maken over onze toekomst (met kinderen!).

 

Bewuste keuzes


Gast

#595 Re: Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

2014-02-12 14:04

#591: - Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

Denkt u echt dat ik niet fiets? Dit zegt mij alleen maar dat u een bekrompen mens met vooroordelen bent. Geen mooie karaktertrek. Ik neem de auto voor mijn werk dus ben ik een luie fosiel die de fiets nooit neemt en niet inzit met het milieu. Het gaat over werk vinden op diploma binnen een schappelijke straal rond de woonplaats. Maar gelukkig dat er zo'n perfecte mensen als u bestaan die kunnen neerkijken op luie fosielen en zondige mensen als ik. Ik ben haast volledig zelfvoorzienend op elk vlak en bijna niet vervuilend in mijn levenswijze. Er gaat geen vuil water uit mijn huis/tuin, ik voorzie volledig in mijn eigen energie, ik eet eigen gekweekte groenten en vlees komt van een familielid die hobbyboer is, ik heb nauwelijks afval. Misschien blijk ik groener dan u, misschien ook niet, wie weet. Maar heb de pech wat te ver te moeten werken. En ik werk liever dan leven van de sociale zekerheid en dus van het werk van andere mensen. Een open geest kan verrijken, weet u.


Gast

#596 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-12 14:14

#589: Raf Peeters - Re: Re: Re: Re:

Solidariteit met de werkende mens die niet het geluk heeft met een job om de hoek lijkt u volledig vreemd.

 

Als u 1 solidariteit afschaft en zegt dat ieder zijn eigen "ding" moet bekostigen ok maar dan ook al de rest. Zoals in Amerika dan.

Geef me ook 90% van mijn brutoloon en dan betaal ik met plezier zelf voor mijn kilometers, kinderen, pensioen en ziekteverzekering. Nee het moment dat u het in uw portemonee voelt dan is het plots iets anders.

Natuurlijk is een kind geen auto.  Maar als ieder moet betalen voor wat hij het meeste gebruikt en als men dan zegt dat het je eigen fout is omdat je dan maar om de hoek van je woonplaats een job moet zoeken (alsof jobs overal voor het oprapen liggen) dan wordt het misschien maar eens tijd dat mensen die in deze tijd voor 6 kinderen kiezen per kind maar evenveel krijgen als de mensen met 1 kind. Gaan ze misschien zo nog nadenken over de overpopulatie van deze wereld?!  Want dit is precies de redenering die u volgt met uw kilometerheffing.


Gast

#597

2014-02-12 14:17

De mensen met een goede job die gewaardeerd worden door hun werkgever gaan die kosten gewoon aan hun werkgever vragen. Indien ze gewaardeerd worden zal de baas dat met plezier betalen en blijven de mensen dus evenveel rondrijden. De baas zal dan misschien wel 2x nadenken of er wel plaats is voor die extra werknemer die hij eigenlijk wou aanwerven......

Gast

#598

2014-02-12 14:19

laten we naast het invoeren van het rekeningrijden ook investeren in een snellere opstart van het GEN, zodat er betere alternatieven komen. Tevens moeten we de lease-auto-cultuur doorbreken door hiervoor hogere belastingen te vragen. De inkomsten daaruit moeten dan wel teruggegeven worden aan werknemers en werkgevers in de vorm van lagere loonbelasting.

Gast

#599 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-12 14:26

#589: Raf Peeters - Re: Re: Re: Re:  

Door mijn auto kan ik mijn brood verdienen. En ik ben 100% op de auto aangewezen omdat ik geen ENKEL OV alternatief heb, iets waar mijns inziens de overheid iets aan zou kunnen doen maar het al decennia lang negeert want ik woon toch maar in het oosten van 'De Limburg'. Voor mij is mijn auto dus allesbehalve een luxeproduct als het op mijn werk aankomt.Ggeen auto, geen werk want werk binnen fietsafstand is er gewoon niet.


Gast

#600

2014-02-12 14:36

Sommigen doen hier alsof iemand die met de auto gaat werken, terwijl hij geen enkele andere keuze heeft, de baarlijke duivel is! Net alsof wij autobezitters allemaal naakt en in vervoering rond Afgod Auto dansen en ervan genieten om in de file aan te schuiven, uw bloedjes van kinderen te vergassen of ons blauw te betalen aan taksen en brandstofaccijnzen.
Geloof mij vrij! Als ik de kans had om op een trein te springen met een krantje en meeneemkoffie en zo naar mijn werk kon gaan in plaats van mij in de verkeershel te storten, dan deed ik het zonder verpinken!
Wanneer gaan velen hier zich nu eens realiseren dat erook heel veel mensen zijn die 100% zijn aangewezen op een auto om hun job te kunnen uitoefenen? Wijs liever beschuldigend naar de overheid voor ons volkomen ondermaatse OV netwerk (vooral in de meer rurale gebieden) in plaats van mensen te schofferen die gewoon geen enkel alternatief hebben? Dat wil bij sommigen hier toch niet door hun dikke schedel dringen? Het rekeningrijden beoogt een gedragsverandering. Maar als je je gedrag best zou willen veranderen, maar hiervoor geen alternatieven krijgt aangereikt en ondertussen toch de gepeperde rekening moet betalen, dan begrijpen jullie toch hopelijk wel dat dit een enorm wraakroepende maatregel zou zijn?