wij gaan vóór windmolens in Mol!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie wij gaan vóór windmolens in Mol!.


Gast

#101 Nog eens goed nieuws !

2014-07-10 12:02

De vergunningen (milieu en stedebouwkundig) zijn nu toch afgeleverd door de provincie. Hopelijk primeert het algemeen belang nu boven het ego-vastgoed belang, en gaat men justitie daar niet voor misbruiken. Mogelijk lukt het gemeente Mol nu om haar burgemeesterconvenant (20% CO2 reductie tegen 2020) waar te maken.
De toekomstige generaties zullen deze beslissing dankbaar zijn!
DonQuichotBegot

#102 Sfeermakerij, kortzichtigheid en zolang het maar niet voor mijn deur is

2014-08-05 13:47

Wat me vooral opvalt aan deze petitie en aan alle commentaren hier is dat iedereen voor is zolang de molens maar niet in hun buurt gebouwt worden. Hoe hypocriet ben je dan...

Ja, het gaat om nucleair gebied. Dit houdt echter niet in dat men op een wip en een flik een reactorke of 2 kan bijzetten. Als ik sommige commentaren lees, lijkt het alsof men reactors sneller kan optrekken dan tuinhuisjes ... Kom nou zeg ...

Windmolens zijn geen groen alternatief voor een klein en zo dichtbebouwd landje als België. Er zijn tal van studies die dat al hebben aangetoond. Je kan België volzetten met molens en dan nog zal je stroom tekort komen. Nog geen 10% halen we met België vol te planten met molentjes. DIT zijn feiten waar we mee kunnen schermen. Al de rest lijkt me pure speculatie aangezien dit soort type molen nog NOOIT in België werd opgetrokken.

Ipv van ons te focussen op de verdere ontwikkeling van hoogtechnologische stroomontwikkeling gaan we natuurlijk liever wat grote dynamo's plaatsen her en der.

En voor alle duidelijkheid: ik woon wel degelijk op +/- 500 meter van waar zulk een beest geplaatst wordt en ik ben geen bezitter van een villa. Dat GROEN nogmaals de bal compleet misslaat, staat als een paal boven water, wat jullie PRO-volk hier ook mogen poneren.

We zouden beter ook leren om het met minder te doen, zoals ik hier ook al las. Maar nee, elk jaar wordt er meer en meer stroom verbruikt per persoon. Maar ja, laten we nog wat meer molentjes neerplanten, dan is ons geweten gesust en dan kunnen we lekker blijven smossen en liefst zonder windmolen in onze eigen buurt, plant die maar bij de buurgemeenten neer.


Gast

#103 Re: Re:

2014-08-05 16:51

#58: - Re:  

 U vergeet blijkbaar dat een tegen-petitie MEER dan 1000 handtekeningen opleverden van de LOKALE bevolking. Ik snap niet dat hier zelfs mensen uit Oost-Vlaanderen durven komen voor stemmen. 


Gast

#104 Re: Re: en wat met de dieren in het bos?

2014-08-05 17:03

#57: - Re: en wat met de dieren in het bos? 

 Industiele normen voor molens in bosrijkgebied... Wie heeft het durven bedenken?

Het is ronduit schandalig hoe sommige de visie van Ecopower hier liggen te verdedigen.

 

Schaam u Mr Zimmerman! Als GROEN nu de kar gaat spannen voor het SCK dan zijn we heel ver gekomen. 

 

Aan alle pro-stemmers, zoek maar eerst eens op wat het SCK CEN is. Vraag dan aan Mr Zimmerman hoeveel gratis stroom er van de molentjes naar het SCK stroomt. GROEN die de nucleaire sector steunt...

 

Jaja, nimby's, waarschijnlijk ... Wie zijn hier eigenlijk de good guys? GROEN alvast niet.

 

plutoniumboys in een groene vacht

 

: )


Gast

#105

2014-08-05 17:06

Ik ben zelf lid van GROEN en keur de populistische houding van Mr Zimmerman compleet af.

Die molens horen daar helemaal niet thuis, iedereen die deze mooie en natuurvolle omgeving kent, zal het daar mee eens zijn.

Het is onvoorstelbaar dat GROEN dit project steunt!


Gast

#106 boscompensatie

2014-10-04 17:50

dhr zimmerman schrijft hier dat ecopower de bos gaat compenseren met een streekeigen bos, dus meer bos in de omgeving.

nu heb ik me laten vertellen dat ecopower helemaal geen nieuwe bomen zal aanplanten, maar een afkoopbedrag zal gaan betalen aan natuur en bos van meer dan 40 000 euro !

geen wonder dat natuur en bos een positief advies geeft. puur omkoperij !!!! en zand strooien in de ogen van de gewone man!


Gast

#107

2016-07-14 12:38

hoogste tijd om de daad bij het woord te voegen.
Als voorzitter van de Molse gemeenteraad blijf ik ijveren voor een klimaat neutrale gemeente, waarrond ik al in 2006 voorstellen deed, met tot op heden te gering reseltaat...