Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.


Gast

#701

2014-02-10 21:48

NEEN AAN REKENINGRIJDEN!

Gast

#702

2014-02-10 22:08

Stop met het bestelen van de werkende mens ! Niet iedereen heeft de kans naast de deur te werken...

Gast

#703

2014-02-10 22:10

Enkel voor vrachtwagens en firmawagens zou ik rekeningrijden aanvaardbaar vinden. 'Jan met de pet' heeft het al moeilijk genoeg!
Kies een pseudoniem
Gast

#704 Onderwerp

2014-02-10 23:07


Hiermee hebben onze ministers duidelijk getoond dat ze totaal geen respect hebben voor de werkende mens, meer nog, ze houden hen dan ook nog voor een kudde stommelingen waarbij ze er zomaar van uitgingen dat die alles zouden slikken wat hen voorgeschoteld wordt. Alsof ze niet vooraf zouden berekend hebben wat dat aan de modale werkende burger zou kosten. Ze moesten zich schamen, ik zou niet meer durven buitenkomen in hun plaats. Nu ze zich realiseren dat ze net voor de verkiezingen een kapitale fout hebben gemaakt en hun potentiele kiezers toch niet zo dom blijken als ze dachten, trekken ze hun staart in. Zegt veel over het niveau van veel van onze politiekers.
Ik en mijn vriend, twee gewone werkmensen met een eerder klein gemiddeld loon,  zouden binnen het systeem van rekeningrijden zo'n 3500 euro per jaar moeten betalen om te mogen gaan werken, schandelijk gewoon!


Gast

#705

2014-02-10 23:51

Voer een vignet in voor buitenlandse reizigers en firma's

Gast

#706

2014-02-11 04:21

Jammer dat het niet kan; anders zouden we met zen ALLEN onze wagen eens 2maand moeten laten staan . Dan is de schatkist van den eerste keer helemaal leeg (accijnzen,boetes,enz...)
Wedde dat ze gaan komen smeken om in je wagen te kruipen!!

Gast

#707

2014-02-11 05:03

Typisch dat weer de kleine man moet bloeden.
Voordelig als je bijv. met een dikke V8 rijdt maar een financiële ramp (Rond de 900euro/j!!) als je net rond kunt komen met een basisloon en daarvoor jaarlijks met je 1000cc'tje 15.000 WERK KM's moet doen, waarbij het openbaar vervoer of pendelen geen optie is.

En zelfs al zou de normale wegenbelasting wegvallen, dan nog is het een schandalige dure grap voor bovenstaand voorbeeld.

Zoals eerder opgemerkt, in Nederland heeft men dat vele jaren terug al geprobeerd maar is van tafel geveegd omdat het rekeningrijden voor eigen bevolking veel te complex en zeer negatief voor de economie is.

Woorden schieten mij te kort als ik steeds lees en zie hoe Brussel als maar weer het warm water probeert uit te vinden over de rug van de werkende mens...Triestig!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-11 05:28



Gast

#709 Re:

2014-02-11 05:51

#58: -

Inderdaad, de buitenlanders laten betalen en tegelijk de tarieven van onze verkeersbelasting verminderen, dat lijkt mij een stuk eerlijker.

Of dat zoiets ook haalbaar is weet ik niet maar het zou in ieder geval van meer gezond verstand getuigen dan deze komende STRUISVOGEL beslissing.


Gast

#710 Re:

2014-02-11 06:10

#115: -

De "dames" niet vergeten. ;)


Gast

#711

2014-02-11 06:27

Ondoordacht zoals een Belgische regering enkel kan uitvinden.

Gast

#712

2014-02-11 06:31

Daarbij kunnen we eens een voorbeeld nemen aan Islamistische landen die komen tenminste in massa op straat om hun ongenoegen te uiten. Wordt het hier ook eens geen tijd dat de zogezegde democratie gersepecteerd wordt dwz niet voldoen als regering buiten (zonder die hoge ontslagpremies wel te verstaan als een werkende mens niet voldoet krijgt hij ook geen premie)

Gast

#713

2014-02-11 07:20

Mss eerst ook eens serieus investeren in openbaar vervoer zoals in Londen...

Gast

#714 Re: Re: Re: Een andere kijk op mobiliteit

2014-02-11 07:36

#201: GGI - Re: Re: Een andere kijk op mobiliteit

Ik vermoed dat u met u "verzachtende" argumentaties jegens het onderwerp geen sympatie zult oogsten, althans de mijne toch niet.

Dit struisvogel idee van de regering getuigt van platvloerse geldklopperij en kan niet anders dan zwart/wit zijn, genuanceerd of niet, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.

Dus vraag ik mij af wat u hier komt zoeken als u deze ongenuanceerde, te zwart/witte petitie niet wilt tekenen want ik vind u commentaar, hoe goed bedoelt ook, eigenlijk ongepast.

Mvg,


Gast

#715 Re: reorganiseer openbaar vervoer

2014-02-11 07:38

#211: ter overweging - reorganiseer openbaar vervoer

Hebt u ooit gehoord van het woord UTOPIE?


Gast

#716

2014-02-11 07:40

Teken die petitie zou ik zeggen!!!!!! Deel hem met heel Belgïe!!!!! Ze zijn goe bezig!!!! Eerst maken ze de mensen zot om hun tweede wagen te verkopen om met het openbaarvervoer gratis te rijden. Dan schaffen ze "crevits" bussen af zo gezegd wegens de besparingen goed wetende dat het bespaarde geld om de een of andere omroep uit de grond te stampen is"Litten" waar niemand niks aan heeft. Door die bussen af te schaffen zijn de mensen gedwongen weer een wagen te kopen of een tweede zelfs. Waar zijn ze met hun kyoto normen halen! Vallen verbindingen tussen bussen weg of duren overstappen tot soms meer dan een uur. Worden er mensen in de kou gezet die nooit een rijbewijs kunnen halen, zijn er kinderen die niet of heel moeilijk naar hun school kunnen enz. Dus minder bussen, treinen trager doen rijden om op tijd te komen!?!?! Weer iets belgisch!!! Openbaar vervoer opslaan zodat de minder bedeelden zich nog minder kunnen verplaatsen! Trein duurder dan met de wagen reizen door belgïe. Meer wagens op de baan! Door een slechte of geen coördinatie "verbindingen" tussen al het openbaarvervoer. Zij liggen der niet van wakker de dames en heren politiekers met hun dikke auto's met chauffeur!! Door meer gedwongen wagens op de baan, gaan ze nu rekeningrijden uit de grond stampen! Goe bezig he! Reken maar eens uit wat het jullie zal kosten, dan pas zal je schrikken. Reageer zeg neen eer het te laat is.Steek uw kop niet in't zand! Laat de gepensioneerden mee betalen in het openbaarvervoer. Duizende stemmen zeggen hetzelfde wij willen betalen maar wij willen een garantie dat wij onze bus terug hebben zoals vroeger! Volgens onze geleerde pipo's is €50 voldoende. Laat het buitenlands vervoer tol betalen op onze wegen in andere europese landen moet wij dat toch ook? Soit in't kort zoals men in de volksmond zegt "den duivel met strikje of zonder strikje" zijn zak is nooit vol!!

Gast

#717 Re:

2014-02-11 07:40

#213: -

+1

U slaagt de nagel op de kop.


Gast

#718 Re:

2014-02-11 07:47

#243: -

Inderdaad, goeie vraag!

Ze zitten nu al in onze zakken nog voor dit achterlijk idee is uitgewerkt.


Gast

#719

2014-02-11 08:11

Is absurd voorstel. Is enkel zoveelste vorm van extra belasting.

Gast

#720 Re: Re:

2014-02-11 08:14

#267: TP - Re:

U argumentatie is veel te kort door de bocht, zal u een vb. geven met in gedachte dat de jaarlijkse verkeersbelasting wordt vervangen door het rekeningrijden, zoals het nu op tafel ligt:

Opel corsa 13cdti kost ongeveer een 179euro aan wegenbelasting.

BMW M5 zal zo rond de 2150euro zijn.

Stel je rijdt met beide wagens 10.000km per jaar alleen maar voor het werk.

Dan zit je voor beide wagens zo tussen de 600 en de 700euro. De Corsa een kleine 500euro extra, de dikke BMW een 1500euro minder betalen.....Lekker eerlijk, niet?

Dus resumerend: Of je nu weing of veel gebruik maakt van het wegennet, het maakt geen bal uit want het is duidelijk wie de pieneut is.

 


Gast

#721

2014-02-11 08:20

een zoveelste aantasting van vrijheid en een aanval op de portefeille

Gast

#722 Re:

2014-02-11 08:28

#359: -

Brandstof is al duur genoeg!!


Gast

#723

2014-02-11 09:27

Als Gonbegeleidster rij ik erg veel naar leerlingen op allerlei scholen. Moet ik hiervoor gestraft worden met betalingen omdat ik mijn werk doe?
Waarom niet met een vignet werken(Oostenrijk)of péage (Frankrijk) voor de mensen van buiten België die ons land passeren? Waarom moeten de Belgen gestarft worden?

Gast

#724 Re:

2014-02-11 09:28

#643: positief -

Als ik van u was zou ik gaan soliciteren bij de regering, u lijkt mij daarvoor uit het goede hout gesneden te zijn! Wat komt u hier eigenlijk doen!?

Vraag mij af of u ook zo dapper bent om dat tegen een toekomstige gedupeerde recht in het gezicht te zeggen.


Gast

#725

2014-02-11 09:49

Door ploegenwerk kan ik niet altijd openbaar vervoer nemen.