Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.


Gast

#101

2014-02-09 08:43

Onze economie draait al jaren op puur kopen en verkopen. (de industrie verdwijnt). Het rekeningrijden zou dan ook de definitieve doodsteek zijn voor onze - zoal zeer broze - economie. Of denk je dat de mensen nog gaan shoppen als je, los van het verbruik - parkeergeld ook nog eens gaan moeten betalen voor de verplaatsing?

Gast

#102

2014-02-09 08:47

Binnenkort wordt het een luxe om nog te kunnen gaan werken. Ik woon te ver om met het openbaar vervoer te kunnen gaan. Met rekeningrijden zou het mij een maandloon per jaar kosten. Dit kan ik niet betalen.

Gast

#103

2014-02-09 08:49

Nieuwe vervoermiddel : paard en kar .... terug van weggeweest! !!!

Gast

#104

2014-02-09 08:54

HOE IS DIT MOGELIJK!! Laat a.u.b. eens al die buitenlandse vrachtwagens betalen die er voor zorgen dat al onze autosnelwegen dichtslibben en die onze wegen letterlijk in brokken rijden.
Ik woon 35km van mijn werk en kan er met het openbaar vervoer komen als ik er 1uur 30' voor over heb met overstap, en dan moet ik als ik er bijna ben nog 2 km te voet lopen om net te laat op mijn werk aan te komen,'s avonds nog eens het omgekeerde(fijn hoor in de gietende regen!) Zou een mens dan niet beter leven van een uitkering in plaats van elke dag braafjes te gaan werken???
POLITIEKERS, ik zal eens aan jullie denken hoor op 25 mei!!!!!

Gast

#105

2014-02-09 08:54

Rijtaks en inschrijving valt weg. Dus zij die een dikke wagen kunnen kopen en nu 20000 euro of meer inschrijving betalen doen hun voordeel. Met dit systeem wordt alleen de rijke nog rijker

Gast

#106

2014-02-09 08:55

Volgens mij beseffen diegene die aan de top zitten niet met wat ze bezig zijn.In plaats van dit land vooruit te brengen duwen ze de werkende mens nog meer de dieperik in. Als je hier in dit land iemand bent die alle dagen van 's morgens tot 's avonds hard moet werken om alles te kunnen betalen word je hier in dit klotenland gestraft. Wij betalen alle jaren flink onze wegentaks maar waar gaat dat geld naartoe???? Schandalig hoe onze wegen erbij liggen,20 jaar staan ze hier achter met hun accomodaties.Vooruit kijken zoals in Nederland moeten ze hier doen,daar maken ze 5 rijstroken met indien nodig nog extra rijstroken die later gebruikt kunnen worden. Een bende achterlijke boeren zitten hier aan de top en de mensen veel beloven maar ondertussen in de zakken zitten van de werkende mensen. Stemmen in Mei gaat toch niets uithalen want ze zijn allemaal dezelfde. Het is al vijf Na twaalf !!!!!!!!

Gast

#107

2014-02-09 08:56

Gewoonweg schandalige gedachte. De gewone werknemer die gebonden is aan gewone werkuren en geen mogelijkheid heeft om gebruik te maken van het openbaar vervoer is de dupe. De categorie mensen die een dure wagen kan betalen kan zich meestal regelen om buiten de spits de baan op te gaan. Zij worden beloond want ze kunnen dure auto's kopen waarop zij geen inschrijvingstaks moeten betalen en als ze dan nog buiten de spitsuren kunnen rijden is dit kassa, kassa.


Gast

#108

2014-02-09 08:57

Als ze nu eens de wegen in orde hielden en wat breder maakten, zouden er ook minder files zijn, weer de werkende mens die extra zal moeten betalen!

Gast

#109

2014-02-09 09:00

Dit is gewoon sociaal heel onrechtvaardig. Zij die veel geld hebben en met grote wagens kunnen rijden doen er voordeel mee. Het gaat meestal over bazen en zelfstandigen die zelf hun uren kiezen. Weeral de zoveelste taks in het voordeel van de rijken. Maar een vermogensbelasting kan niet.

Gast

#110

2014-02-09 09:02

Een auto vervuild overal even veel, waarom dan verschillende tarieven in elke stad! Maar het is waarschijnlijk in het leven geroepen om de kleine man te treffen, zodat de rijken en ministers kunnen freewheelen over de snelwegen! Men zou beter al die neven regeringen afschaffen en slechts 1 regering aanstellen we zijn toch 1 land en niet dat er in elk gewest een andere wet geld! Iedereen gelijk voor de wet, ZAKKENVULLERS !!


Gast

#111

2014-02-09 09:05

Waarom zijn er 2 petities over dit onderwerp???, en waarom staat er in de vlaamse kranten een link naar de andere (franstalige) petitie???

Gast

#112

2014-02-09 09:07

Bij deze stop ik met werken en doe ik men wagen weg

Gast

#113

2014-02-09 09:08

CD&V pluimt verder de mensen ; na de verhoging met 66% van de roerende voorheffing voor de brave spaarder, de beroving van "brave huisvaderaandeelhouders" Dexia en Fortis dankzij een bepaalde ACWer die nu een vet betaald jobke in Parijs heeft om om 8u30 tweetend op te staan met "Boe ik ben wakker", een andere ACW'er die dik gegraaid heeft als Dexia bestuurder (waar we nu generaties zullen moeten voor boeten door torenhoge belastingen), Geens een andere ACW'er die huiseigenaars/verhuurders die het als een appeltje voor de dorst /pensioen zagen laf extra te belasten ( 't is natuurlijk beter ACW huisvestigingmaatschappijen op te richten die kunnen foefelen met gemeenschapsgeld en waar gebuisde ACWers of hun zoontjes of dochters dan een riant loon kunnen opstrijken), als kers op de taart nu nog dankzij ACWer Crevits extra belasting door rekeningrijden voor de werkende mens die geen dienstwagen heeft met chauffeur of onkostenvergoeding . We weten zeker voor wie we op 25 mei NIET moeten stemmen.

Gast

#114

2014-02-09 09:09

Elke 100 km woon- werkverkeer waarvan 9 km langs gewestwegen en 10 km in een stadszone, betekent 6.75 euro per dag. Op jaarbasis is dit meer dan 1450 Euro ? Er zijn geen jobs in landelijke gebieden. Moeten deze mensen dan extra gestraft worden ? Willen we de tewerkstelling volledig kapot ? Openbaar vervoer in landelijk gebied is eveneens geen optie voor mensen die geen 9 to 5 job hebben.

Gast

#115

2014-02-09 09:09

wij Belgen worden behandeld als appelsienen die worden uitgeperst . wat gaan ze nog allemaal uitvinden om geld uit onze zakken te halen . schandalig van de heren in Brussel . Veel mensen moeten de eindjes aan elkaar knopen om er te komen . Als je zie hoe ze met geld smijten in Brussel en steeds meer en meer geld te kort komen zouden beter daar is goed besparen in het vekwistings systeem .

Gast

#116

2014-02-09 09:14

De geldwolven zijn weer in actie wat gaan ze nog uitvinden om de mensen te doen betalen.

Gast

#117

2014-02-09 09:14

Wij betalen nu belasting op de in verkeersstelling van een auto. We betalen een jaarlijkse autotaks. We betalen ons blauw aan benzine waarvan het grootste gedeelte taksen zijn.
Ik denk dat dat GENOEG is. Waarom laat men de buitenlanders (vrachtvervoer en toerisme) geen vignte betalen om over de Belgische wegen te rijden ?
misnoegd

#118

2014-02-09 09:14

Ik kan het alleen maar eens zijn met alle reacties die ik hier lees.
Waar men vroeger nog enigszins "fier" kon zijn op wat België was en waar het voor stond, ben ik tegenwoordig beschaamd om te zeggen dat ik een Belg ben.
De hoge heren in Brussel die met ridicule, korte-termijn oplossingen de schatkist proberen te spekken, en hierdoor de brave belastingsbetaler het leven nog wat ondraaglijker maakt, blijven met gesloten ogen en een kraag vol arrogantie dit kleine landje de dieperik in duwen.
Vermindering van privacy (als we enigszins nog privacy hebben), verhoogde gemeentebelastingen (want de gemeenten lossen hun miserie zelf maar op), steeds maar sleutelen aan de woonbonus, de idiote en ronduit schandalige uitvoering (en verhoging) van het GASwetsysteem, verhoging verkeersboetes (ik ben het eens met de verkeerswetten, maar denk dat er efficiëntere manier zijn dan steeds de boetes omhoog te trekken), alsmaar duurdere taksen op benzine/diesel, ... -->vul het rijtje zelf maar aan.
Hier komt met het rekeningrijden dan nog maar eens een manier bij om het geld van de mensen te onttrekken. Geld van mensen die zich dagelijks inzetten in de economie. Mensen die doen wat goede burgers moeten doen zijn de dupe van de onkunde van onze hoge heren die zich "leiders" van dit land durven noemen.

Van mij mag het volk duidelijk laten merken dat wij het beu zijn.

Gast

#119

2014-02-09 09:14

ik werk op de baan en betaal me al blauw aan brandstof !!!
Zo kan ik beter werkloos worden en gaan stempelen, dan verdien ik meer !!!!

Gast

#120

2014-02-09 09:16

Het zijn weer eens de mensen die gaan werken die het meest moeten betalen!

Gast

#121

2014-02-09 09:18

het wordt tijd dat al die zakkenvullers in brussel eens op hunne smoel krijgen

Gast

#122

2014-02-09 09:19

Dat kan niet auto taks en kilometer taks!!!!!
Stel eens voor 400 euro rijtaks en iemand die 30000 km doet per jaar 30000 x 0.09= 2700 euro!!! Wie kan dat nog betalen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#123

2014-02-09 09:20

Een schande. Ik heb geen alternatief dan de wagen en kan niet anders dan rijden tijdens de spits. Ze moeten het geld wederom halen bij de werkende mensen die vooruit willen...

Gast

#124 Re: Re:

2014-02-09 09:20

#47: mike de werker. - Re:

hij/zij vind deze petitie goed ;-)


Gast

#125

2014-02-09 09:26

België wordt zo stillekes aan een concentratiekamp met die GASboetes en nu dit!
Straks moet ge betalen voor elke ademhaling da je neemt. Wtf?!
Overal maar geld zoeken.