Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.


Gast

#51

2014-02-08 22:43

Ik vind het rekeningrijden niet kunnen op deze manier wordt weer de werkende man gestroopt

Gast

#52

2014-02-08 23:00

Wat is het alternatief? alle openbaar vervoer zit nu al overvol s' morgens.En het openbaar vervoer is duur en men moet rekening houden met lange reistijden, 2-3 maal overstappen en wachten enz...
Eerst een goed en bruikbaar alternatief en dan zullen we eens spreken. Of zorg ervoor dat we ons niet zo ver moeten verplaatsen voor naar ons werk te gaan.

Gast

#53

2014-02-08 23:03

Rekeningrijden is geen optie.Dat is gewoon niet betaalbaar .We worden al genoeg belast. Als de staaat niet rond komt dat ze van de ministers en al die dikke nekken hun eigen loon inleveren dat is hoog genoeg.Geef zo veel geld niet aan het Koningshuis dat is voor niets nodig.

Gast

#54 Re:

2014-02-08 23:09

#51: -  

 Het is altijd de kleine man die het moet oplossen en betalen en dat kan niet meer.

Vraag het geld aan de regering die hum lonen zijn meer dan overdreven hoog.

Verminder de dotaties van het koningshuis dat is een schande wat die krijgen.

Pat


Gast

#55

2014-02-08 23:24

Taksen belastingen .... Niet iedereen verdient 5000eur of meer per maand. De kleine man mag thuisblijven. Waar zijn die politici eigenlijk mee bezig, vanuit hun ivoren toren en wij maar slikken HET mag eens gedaan zijn.

Gast

#56

2014-02-08 23:28

Zuur achter de stuur

Gast

#57

2014-02-08 23:51

we zullen altijd het nadeel binnen de korstte keren daarvan voelen, het zal ons uiteindelijk meer gaan kosten dan we nu al moeten betalen aan criminele wegentaks.
neen dus aan het crimineel gepeupel van de Wetsstraat.

Gast

#58

2014-02-09 00:45

Wij betalen al genoeg belasting om met de auto te rijden.Laat buitenlanders betalen om onze wegen kapot te rijden. Als wij naar Frankrijk, Spanje Italie en sommige steden in Duitsland gaan met de wagen moeten wij ook betalen!!

Gast

#59

2014-02-09 00:46

Volgens mij bestaat dit systeem reeds in België. Aangezien de overheid al zo veel taxen heft op benzine, betalen degenen die meer rijden zowiezo al meer aan de overheid.

Gast

#60

2014-02-09 00:46

Dank voor de petitie.
CD&V moet stoppen met hun tsjeverij waarbij de mensen hun privacy steeds geschonden wordt, en waarbij de burger alles maar moet slikken ! Hopelijk zijn sommige burgers nu eindelijk eens slim genoeg om hun "neutrale christelijke keuze" voor CD&V (meelopersmentaliteit...) eens serieus in vraag te stellen. (Voor de gelovigen : Jezus was ook geen meeloper van "het systeem"...)

Gast

#61 De mier en de krekel

2014-02-09 00:56

De hardwerkende mier moet steeds harder werken en steeds meer betalen om de luie krekel te onderhouden. De mier krijgt teveel stress, en wordt ziek.
Uiteindelijk besluit de mier uit eigenbehoud, om zelf ook maar als "krekel" door het leven te gaan, wat hem meer opbrengt dan als "respectvolle mier" zichzelf ten gronde te richten.
Politici ; de werkende burger is nu al uitgeperst als een citroen. Verder uitpersen zal enkel meer ziekten, agresssie en kosten voor krekels veroorzaken !! Als het meer kost om te gaan werken, blijven we dus beter gewoon thuis...

Gast

#62

2014-02-09 01:07

Jarenlang alle infrastructuur hopeloos laten verkommeren, openbaar vervoer alsook de wegeninfrastructuur is in Limburg afschuwelijk slecht. De files vanuit Limburg naar Brussel en Antwerpen worden iedere week langer. Wat is de reactie van de regeringen ? Automobilist pesten door hem extra te doen betalen om in de file te staan. Neem eens een voorbeeld aan Nederland waar ze de A2 uitstekend hebben aangepakt. Het enige dat jullie kunnen is voor miljarden studies (Oosterweel) laten uitvoeren en vooral NIETS ermee doen. Helaas zal er weer een parlementaire commissie worden opgericht om deze petitie te bespreken en een dure studie te bestellen...

Schaam jullie, dames en heren politici !!
Denk er aan ; 25 mei wordt de rekening gepresenteerd.

Gast

#63

2014-02-09 01:18

Ik ben recent verhuisd naar Frankrijk, waar je per kilometer betaalt... MAAR...je betaalt geen jaarlijkse taks!!! Het principe van ' de vervuiler betaalt' wil ik ondersteunen maar laat AUB de werkende mens niet dubbel betalen!!!!

Gast

#64

2014-02-09 01:22

Wij wonen 150 km van de schoonfamilie, een bezoekje wordt zo een dure zaak.Ook werk is aan de haven, iedere dag 2keer 45 km telt door. Dan kan je beter stoppen met werken!

Gast

#65

2014-02-09 01:39

Betalen we al nog niet genoeg!!het heeft altijd gekunnen zonder rekening rijden!waarom nu plots wel?klootzakken daar in brussel!!

Gast

#66

2014-02-09 01:47

Als zelfstandig fotograaf betaal ik zoals al veel anderen zoveel taksen en belastingen. Deze zou er over zijn. Met mijn 30 tot 60 000 km in het jaar kan ik er beter mee stoppen of alles doorrekenen.

Zoals iedere ander waarschijnlijk doorrekenen. Waardoor alles duurder zal worden...

EN wie komt het tengoede? De pipo's in Brussel die hun luxe niet willen inbinden!!!

Gast

#67

2014-02-09 05:37

waar gaat al het geld van de belgische automobilist naartoe? en de centen die de flitspalen opbrengen, alles samen zou dat toch genoeg mogen zijn om betere wegen te mogen berijden dan diegene die we nu hebben? wie met een motor in belgië op het eerst vak durft rijden pleegt zelfmoord, zo fantastisch zijn de wegen waar we met z'n allen zoveel voor betalen. het alternatief: het openbaar vervoer, een klucht op zich...

Gast

#68

2014-02-09 05:39

geld nodig in de wetstraat?: keer brussel binnenstebuiten: grondige controle van de boorddocumenten in gans de hoofdstad! dat moet een fortuin opbrengen!

Gast

#69

2014-02-09 06:33

We kopen geen auto om hem daarna in de garage te laten staan, mits betaling van autotaks en -verzekering. En we willen ons op een betaalbare manier blijven verplaatsen !

Gast

#70

2014-02-09 06:46

Weer eens nadeel voor de "gewone" belg en voordeel voor de iets beter bedeelden met grotere,duurdere,meer vervuilende wagens.

Gast

#71

2014-02-09 07:00

Het zal weer de kleine man zijn die er voor moet opdraaien, zij die er over beslissen rijden met dikke wagens op onze kosten.
Een gewone werkman kan dan beter zijn auto verkopen en op de dop gaan staan,dan hou je op het einde van de maand mss nog wat centjes over.
crushed lemon
Gast

#72

2014-02-09 07:05

We betalen al genoeg. We doen trouwens al aan rekeningrijden, wie meer km doet moet ook meer benzine betalen en dus meer taksen (zware wagens betalen meer benzine). Meer betalen tijdens spits?? Omgekeerde wereld, dat moet zeker gratis want dan is de staat niet in staat comfort te bieden op haar wegennet. Mijn auto, mijn vrijheid.Openbaar vervoer is onveilig en blijft tweederangs vervoer.... Trouwens, voor welke groep mensen staat die vab en touring, die zijn altijd tegen de automobilisten... En wie zijn die mensen die nog meer controles willen???? Doe toch normaal... Je kan nog zoveel strenger worden op alle vlakken... In zo een land wil je niet meer leven... Pffffffff

 

 


Gast

#73

2014-02-09 07:24

Deze belasting is totaal niet sociaal en haalt het geld weer bij de gewone werkmens. Iemand die wil werken (en daarvoor wat afstand wil afleggen) wordt opnieuw gestraft.
Opnieuw: De fiscale aftrek van €0.15/km is al jaren niet geïndexeerd!

Gast

#74

2014-02-09 07:25

We betalen al per kilometer via de brandstof. En de kostprijs van de infrastructuur lijkt me onverantwoord hoog te worden. Big brother kunnen we eveneens missen.

Gast

#75

2014-02-09 07:35

Milieuvriendelijk rijden op slecht gebouwde en slecht onderhouden wegen en er dan nog voor moeten betalen?? Neen dank u.