Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.


Gast

#626

2014-02-10 12:40

Onaanvaardbaar dat het gebruik van het wegennet (ons België) dient te worden betaald.

Buitenlanders diengebruik maken van onze wegen zijn de eersten die hiervoor in aanmerking moeten komen.
Voor veel mensen dat stukje vrijheid van levensbelang en daarvoor dient niet te worden betaald. We betalen al genoeg.

Gast

#627

2014-02-10 12:44

ONTOELAATBAAR! !!!!

Gast

#628

2014-02-10 12:51

Neen aan nog meer belastingen op de rug van de werkende mens. Laat de buitenlandse vrachtwagens een vignet kopen. Wij moeten in het buitenland ook op de autostrade betalen<;

Gast

#629

2014-02-10 13:29

Rekeningrijden voor buitenlandse truckchauffeurs VOLLEDIG AKKOORD !!

Maar laat de kleine mens met zijn personenwagen/taxiwagen GERUST !


Gast

#630

2014-02-10 13:39

Een beter voorstel zou een wegenvignet zijn. En hierop controles uitvoeren en de boetes zodanig hoog stellen, om "zwart" rijders af te schrikken.

Maar men gaat de werkende Belg toch niet extra geld uit de zakken kloppen om op zijn werk te geraken?

Waar zijn ze toch mee bezig?

Gast

#631

2014-02-10 13:45

dit is nog maar eens een bijkomende belasting

Gast

#632

2014-02-10 14:20

rekening rijden NEEN het gaat ons niet alleen veel meer geld kosten de burger zal nog minder hebben aan zijn loon er zullen banen sneuvelen nog meer in de automobielsector en alles zal nog duurder worden in aankoop dus wie wordt er beter van alleen vadertje staat

Gast

#633

2014-02-10 14:22

voor buitenlands vrachtverkeer voer mout systeem in zoals in duitsland niet betaald dan wordt je van de weg afgeplukt als buitenlands chauffeur daar

Gast

#634

2014-02-10 14:24

Wij betalen als Belg al meer dan belastingen genoeg namelijk;
Op ons loon
Aankoop van een wagen
Verzekeringen
Onderhoud en onderdelen
Als laatste maar zeker niet de mints belangrijke, brandstof. Hoe meer km wij rijden hoe meer belastingen de staat ontvangt van ons!!
Waar gaan wioj het halen denkt elke regereing; wij de gewone werkman. Waarom de groep is het grootste en die hebben toch geen slagkracht..

Best eens vragen aan de heren van de regering om zelf beslatingen te betalen.

mvg

Gast

#635

2014-02-10 14:24

Laat de belgische truckers belgie nog maar eens lam leggen hiervoor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
om dit te voorkomen dat het wordt ingevoerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#636

2014-02-10 14:28

Kilometerheffing enkel en alleen als de accijnzen op diesel en benzine, wegenbelasting, inschrijvingstax en alle andere vormen van belasting op gebruik of bezit van auto vervallen!

Gast

#637

2014-02-10 14:31

Ik betaal me al uit de naad om mijn wagen, meestal buiten de spitsuren, te gebruiken zelfs al heb ik geïnvesteerd in een milieuvriendelijke wagen. Het moet nu stilaan genoeg zijn met die burgerpesterij. Laat de buitenlanders voor onze transitwegen betalen. Ze zullen dan wel omrijden en zo is al een groot deel van ons verkeersinfarct en het fijn stof probleem opgelost. In de Europese deelstaten doet men dat ook, waarom hier dan niet?

Gast

#638

2014-02-10 14:32

Het is al mogelijk genoeg om werk te zoeken en nu zouden ze mij verplichten want doe 100km op een dag kan ik evengoed voor niets gaan werken .

Gast

#639

2014-02-10 14:50

Files tegengaan: akkoord, maar niet op deze manier.

Gast

#640

2014-02-10 14:53

Ik betaal nu reeds een BIV, een jaarlijkse autobelasting en een brandstof waar de helft van terug naar de staat vloeit. Dit opdat ik op mijn werk zou kunnen geraken! Nu nog gaan rekeningrijden ook? Kunnen we misschien allen beter gaan doppen, mijn gedacht. Laat het openbaar vervoer 's nachts rijden, zodoende heb ik een alternatief..

Gast

#641

2014-02-10 14:53

Alsof het leven nog niet duur genoeg is! Dat we nog eens extra geld zouden moeten betalen om te MOGEN gaan werken..

Gast

#642

2014-02-10 14:54

Ik vind dat het allemaal al genoeg kost ze komen al de helft van mijn pree halen en dan dit nog ,misschien binnekort mijn loon maar helemaal doorstorten naar Brussel hahahahahaha..........
positief

#643

2014-02-10 14:55

Wij wonen in één van de meest welvarende streken van de wereld , het gros van de bevolking heeft elke dag meer als één maaltijd per dag , een dak boven zijn hoofd en toch is het een hobby van velen om maar te klagen en te zagen . Over alles en nog wat , nu is onze heilige koe aan de beurt en weer springen velen op de kar om hun ongenoegen te uiten . Van waaruit is men zo ontevreden ? Eerst eens kijken naar ons eigen gedrag en dan pas naar dat van anderen zou al veel verbeteren in onze maatschappij en dus zeg ik VOLMONDIG JA OP REKENINGRIJDEN .Het gaat om een proefproject en dan zullen we wel zien wat eruit komt , onze mobiliteit herbekijken is toch niet bij voorbaat negatief .
Ik ben niet zot

#644 Re:

2014-02-10 15:01

#80: -

Het wegvallen van zelfs de hoogste wegenbelasting en DIV dekt de kilometerheffing niet, daar zorgen de politici wel voor want het is toch immers een oefening in geldklopperij?  De persoon met zijn grote auto zal waarschijnlijk meer km afleggen in de spits en naar vakantiebestemmingen.  De enige die misschien (en zelfs dat zou je moeten berekenen) beter af is, is de bomma of bompa die nu iedere 3 à 5 jaar een nieuwe auto koopt en 7000km per jaar buiten de spits doet.  Reken maar dat ze dat goed berekend hebben in Brussel en dat er een pr team achter zit om te zorgen dat het zo mooi mogelijk verpakt wordt, ze denken toch nog altijd dat ze ons een rad voor de ogen kunnen draaien.  Zie hoe ze allemaal roepen hoe ze er tgen zijn zijn voor personenwagens nu de verkiezingen voor de deur staan.  Mijn voeten, dat proefproject kwam er omdat ze er allemaal tegen waren???


Gast

#645

2014-02-10 15:04

Waarom betaal je niet meer de fietsers per km.
is voor mij een aantasting voor onze vrijheid, en zeker voor de mensen die doelbewust de auto gebruiken om henzelf te helpen en niet om gemakzucht.

Gast

#646 Re:

2014-02-10 15:10

#643: positief -

Beste positief,

Het is dat wel als het betekent dat je NOG meer moet geen betalen voor een auto die je verplicht moet nemen om op je werk te geraken. Ik werk in de Antwerpse haven in shiften en er is gewoon géén alternatief. Geloof me vrij, ik zou met plezier het openbaar vervoer tot aan mijn werk nemen want heb tot deze job NOOIT een wagen gehad. Ik heb er me -helaas want ik vind het een waanzinnig dure affaire- dus verplicht één moeten aanschaffen. dat ware dus niet nodig geweest als er een bus van De Lijn in de buurt zou stoppen (op alle begin- en einduren van shiftwerkers en idem voor dagwerkers). Nu vraag ik u: ik betaal 370 euro per jaar wegentaks voor deze auto..Als ze aan kilomterheffing beginnen doen zou dit MINSTENS 500 euro per jaar worden. Sorry: jij vindt dat we als Belg klagen, ik vind dat de gewone werkmensen als genoeg moeten betalen. Dat de regering eens tol begint te vragen aan buitenlandse voertuigen die ons land een goedkoop transitland vinden ipv onmiddellijk weer aan de gewone burger zijn zuurverdiende centen te zitten.

 

 


Gast

#647

2014-02-10 15:24

Stop met mensen uit te zuigen. Vraagje? Politici hoeven zeker weer niet te betalen?

Gast

#648

2014-02-10 15:32

Hoe lang moet dit spelletje nog duren? Steken al die politiekers nog niet genoeg in hun zakken? Ze zouden beter eens beginnen met hun gelederen wat uit te dunnen en dan efficiënter te gaan werken; waarom moeten wij dat blijven ondergaan? De dag dat we niet meer moeten gaan stemmen, daar kijk ik naar uit. Ik heb er meer dan genoeg van, de laatste cent halen ze uit onze zakken. Straks leven we allemaal op de straatstenen.

Gast

#649

2014-02-10 15:38

Brengen de accynzen op brandstof niet genoeg op om ons een goede en veilige infrastructuur aan te bieden.Laat de buitenlandse bestuurders meebetalen door hen een vignet te laten betalen,wij doen dat ook in het buitenland

Gast

#650

2014-02-10 15:38

HET VANGNET ROND DE PERSOONLIJKE VRIJHEID SLUIT ZICH MEER EN MEER...