Petitie tegen zinloos geweld voor Genkenaar Claudio Coppola +
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie tegen zinloos geweld voor Genkenaar Claudio Coppola +.
Gast |
#4012014-01-07 11:53Met oprechte deelneming wens ik je veel kracht toe bij het verwerken van je verlies. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. |
Gast |
#4032014-01-07 15:14Iedereen die aanwezig was in het cafe zouden ze er terug moeten inzetten dicht doen en in brand steken!! |
Gast |
#404 Re:2014-01-07 15:47 |
Gast |
#405 Re:2014-01-07 17:10Ge komt hard terecht op de grond dan hebt ge één barst hoogstens 2 het is zo dat tegenover de plaats van de val ook een barst kan zijn. Volgens u als iemand zat of onder invloed is moogt ge die doodkloppen ge gaat dus akkoord met de flikken die een gast onder invloed doodslagen, ik hoop dat ge die ooit eens tegenkomt als ge zat zijt... |
Gast |
#406 Cafés in het Genkse en criminaliteit2014-01-07 19:00Het is tijd dat het bestuur van Genk een maximum aantal cafés per straat/buurt toelaat want er zijn te veel cafés als deze in Genk. Iedereen weet dat er op zulke plaatsen heel wat criminaliteiten plaatsvinden maar de politiek die nu gevoerd wordt is er één van: "beter daar dan op straat!" maar dat veranderd de zaak niet. Drugs, wapens, (illegaal)gokken, prostitutie, autozwendel,... men is er niet vies van, zolang het maar geld opbrengt. Het kan niet dat dit zonder gevolgen blijft, het sluiten van deze café is volgens mij zelf onvoldoende! |
Objectief |
#407 Whoever controls the media, controls the mind (of idiots)2014-01-07 19:05Feit is dat, op een 20-tal mensen na, er NIEMAND hier aanwezig was in dat café die avond... Denken JULIE ook wel eens na over de gevolgen van jullie daden? Dat Claudio niet had moeten sterven, daar sta ik volledig achter! En hoewel ik beide kanten van het verhaal gehoord heb was ik er zelf ook niet bij en wil ik er daarom verder ook geen uitspraken over doen... In tegenstellig tot jullie. Feit is ook dat de familie van Claudio ook niet aanwezig was en ook zij kunnen jullie de juiste omstandigheden (op enkele onderzochte feiten na) NIET vertellen. Claudio is niet meer wakker geworden, wat wil zeggen dat al jullie beweringen op speculaties gebaseerd zijn. Het is niet omdat jullie, door jullie verdriet en kwaadheid, een schuldige zoeken voor de dood van jullie vriend/zoon/broer, dat jullie nog iemand anders zijn leven moeten proberen te verwoesten. Leest hier iemand de krant? Er is door de absurde kracht van de media een juwelier in Hasselt compleet onterecht beschuldigd van zware verkeersagressie omdat één of ander idioot de verdachte auto voor zijn zaak had zien staan. En iedereen die jammer genoeg beïnvloedbaar is door de media was hier gewoon mee weg. De man werd bedreigd, uitgescholden op straat... Mooi voorbeeld is dit om eens een ander licht te schijnen op deze petitie! Wie weet hier dat die cafébaas niets heeft gedaan om Claudio te helpen? Is hij jullie dat vol trots komen vertellen? Ik dacht het niet! Dus zonder enig bewijs gaan jullie deze man zijn leven verwoesten, zijn inkomen afpakken? Hebben jullie er al eens over nagedacht dat deze man mogelijk kinderen heeft die hij te eten moet geven? Stel je dat eens voor, in plaats van mensen zich te laten voorstellen hoe het zou zijn in Claudio zijn plaats te staan! En al die andere mensen die zogezegd meegevochten hebben, wie heeft jullie dat verteld? Feit is ook dat ambulances niet zomaar ronddwalen in het midden van de nacht, op zoek naar slachtoffers van zinloos geweld! Hieruit zouden jullie toch best kunnen afleiden dat de hulpdiensten verwittigd werden.. Een laatste feit: vechten doe je niet alleen... Think before you act! |
Gast |
#4082014-01-07 19:13Doodzonde en gewoonweg schandalig dat hier zo zwak en laks op wordt opgetreden tegen de uitbater zelf , die hier precies vanuit gaat dat het dat wat en zijn café gewoon nog mag uitbaten . Waar gaat dit naartoe AUB waar is het menswaardigheid over elkaar te helpen in nood..... |
Gast |
#410 Re: Whoever controls the media, controls the mind (of idiots)2014-01-07 20:19#407: Objectief - Whoever controls the media, controls the mind (of idiots) ik begrijp je frustraties op bepaalde reacties en kan je ook niet helemaal ongelijk geven. Ik had je graag mijn mening willen meedelen als ik mag. - Eerst en vooral, deze zaak valt niet meer onder de term "vechten" volgens mezelf. Het feit dat men een voorwerp gebruikt heeft bewijst voor mij dat men verder ging dan aan vechten denken. - Een persoon die een café opent moet volgens mij op voorhand weten dat hij/zij zijn/haar gezin nooit op de eerste plaats kan zetten. De wetgeving voor het openen van een café is volgens mij dan ook veel te lax. Deze mensen hebben nood aan een aangepaste opleiding sociologie. Ik stel me dan ook de vraag of men een café opend om voor zijn/haar gezin te zorgen?!? Er zijn gemakkelijkere manier om je gezin te onderhouden want "brood op tafel zetten" is slecht één aspect van ouderschap. - Ik stel mij ook de vraag waarom je het eene geval vergelijkt met het andere want ze zijn beide erg verschillend en kunnen volgens mezelf nooit met elkaar vergeleken worden. Deze petitie is het gevolg van een misdaad, dat wat jij verteld heeft plaats gevonden doordat men beelden van een misdaad getoond heeft op het net. Het doet me dan ook sterk vermoeden dat U in de politiek zit, want daar maakt men ook dit soort vergelijkenissen. Sociale media is toegangkelijk voor iedereen! We hebben nog een lange weg af te leggen en moeten leren uit onze fouten, maar ik vind het erg mooi dat mensen hier hun hart kunnen luchten en hun mening mogen vertellen, hoe dom het soms ook in onze oren mag klinken. Er is nog teveel verbaal sencuur in de wereld, ook in België. Iedereen heeft recht op een mening, zij, gij en ik ook. Bedankt om je mening te delen. |
I'll remember you cla |
#4122014-01-07 20:29Schandalig...geen woorden voor.ben zeker tegen geweld maar als iedereen die daar aanwezig was blijft doen alsof hun neus bloed...1oplossing... Plaats hen in de schoenen van claudio laat hen maar lijden,tenminste lijden mensen die dat verdienen..monsters moeten worden behandeld als monsters!!.we zullen claudio nooit vergeten en zeker nog veel gaan missen |
Objectief |
#413 Re: Re: Whoever controls the media, controls the mind (of idiots)2014-01-07 23:15#410: - Re: Whoever controls the media, controls the mind (of idiots) Eerst en vooral, bedankt dat je zo volwassen reageert! Een verademing als je de rest van deze commentaar-sectie van de petitie bekijkt. Omdat ik de indruk heb dat je bepaalde delen van mijn reactie niet helemaal hebt begrepen, wil ik een paar dingen rechtzetten: Het is niet omdat er ergens iets geschreven staat of gezegd wordt, dat het dan noodzakelijkerwijze ook zo is (betreffende het zogezegde gebruik van een ijzeren staaf). Bovendien veroordeel ik in mijn reactie ook niet het gebruik, maar het misbruik van de media, waarvan dit een schoolvoorbeeld is. Het enige wat ik eigenlijk wou aantonen is dat het niet aan ons is om te oordelen, omdat het enige wat wij (denken te) weten, gewoon praatjes zijn, op roddels gebaseerd. Ik vind het dan ook compleet immoreel om in dit geval nog meerdere levens te verwoesten, alleen op basis van roddels. En btw, nee, ik zit niet in de politiek, ik ben gewoon geen kuddedier. Ik baseer mijn oordeel dan ook enkel op de tot nu toe gekende feiten. |
Gast |
#415 Re: Re:2014-01-08 08:48 |
Objectief 2 |
#416 Re: Whoever controls the media, controls the mind (of idiots)2014-01-08 09:00#407: Objectief - Whoever controls the media, controls the mind (of idiots) Ik was ook niet aanwezig bij de feiten,en ik zeg ook niet dat ze die mens (cafebaas) zijn inkomsten moeten afnemen en of hij al dan ja dan niet de Ambulance heeft gebeld.Maar deze man de cafebaas was wel aanwezig tijdens de feiten en de enige manier om te helpen,Claudio kan hij niet meer helpen,is dat hij de waarheid gaat vertellen bij de politie van wat hij gezien heeft.Want je moet niet naief zijn "dat weet hij".Dan heeft hij geholpen en kunnen de mensen er mee leven dat zijn cafe niet dicht moet,maar dat durft hij wss niet. |
Gast |
#4172014-01-08 12:55Idd zoals met die BMW in het media ... U kunt vervolgt worden van wat men onterecht -leugens in de media stuurt... Dus ik steun de familie bij hun verlies van hun zoon-broer-vriend. De mensen proberen een verklaring te zoeken voor deze gebeurtenis...soms is het onverklaarbaar en zijn de daders ziekelijk gestoord! Je hoeft geen strafblad te hebben voor daden dat je pas hebt gepleegd ,daarom moet hij goed levenslang in de cel rotten... Zoals Claudio op de stoep en 2 weken in de coma heeft gestrijdt voor zijn leven.ten 1ste=Bij geweld probeer je vrede te houden en niet 3 tegen 1! Ten 2de=contacteer je eerst de politie,terwijl via hun wordt ambulance ingeschakeld. Ten 3= getuig je eerlijk wat je hebt gezien! Conclusie=Geen van deze 3 werdt toegepast,in tegendeel heeft al deze weken de café opengelaten zelfs op de dag van de avondmis van deze overleden jongeman! iedereen heeft recht op een toekomst en leven ,al heb je kinderen of niet ! En voor al je daden die men doet... Neem je uw verantwoordelijkheid,ookal heb je een gezin.denk na voor je geweld gebruikt. Voor al deze mensen dat hierop schrijven voor een soort vergiffenis.... Geef het op,u zondigt enkel nog meer met de nabestaande te kwetsen en wraakgevoelens op te wekken! Zoek de politie op voor deze onterechte beschuldigingen! |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2014-01-08 14:38- Date of removal: 2014-01-08
- Verwijderingsreden:
? |
#419 Re: Re: Re: Whoever controls the media, controls the mind (of idiots)2014-01-08 22:30 |
Gast |
#4202014-01-08 22:34indien dit roddels zijn en u als een verstandig iemand wilt overkomen en andere met de neus op de feiten wilt duwen blijf dan vooral neutraal in alles!!! het zogezegde gebruik van een ijzere staaf kan dit veranderd worden in ..in al dan niet!!!! of bent u toch een kuddedier!!! |
Gast |
#421 Re:2014-01-08 23:53gezever vind jij,je volste recht... zou je het ook gezever vinden als dit je eigen broer zoon of neef was geweest? eerst nadenken en dan praten okee.. die dader was niet alleen,zijn vader en de neven die erbij waren en zelfs de cafebaas hebben meegedaan,maar houden allemaal hun mond,de cafebaas zegt dat alles buiten gebeurd is omdat hij anders aansprakelijk gesteld wordt,de lafaard .. de getuigen durven niet praten en worden bang gemaakt,iedereen zwijgt waarom? als dit een turkse jongen was geweest die doodgeslagen werd in een italiaans cafe was het nu oorlog in genk,dat weet ik zeker,denk niet dat jij moet praten over dingen waar je niets vanaf weet,claudio was nuchter,had geen drugs gebruikt en had 4 pintjes gedronken volgens de wetsdokter maar blijf vooral je verhaaltjes vertellen,de schuldigen zullen zowiezo gestraft worden,is het hier niet dan wel voor God of Allah later,hoe kan je jezelf aankijken in de spiegel en doen alsof er niets aan de hand is als je getuige was hiervan,nogmaals ,als je gezien hebt wat er gebeurd is die avond ga dan naar de polite,vraag achter meneer Paulissen,zit bij de recherche op het onderzoek en meld je aan als getuige,dat kan ook anoniem,we willen enkel en alleen de waarheid weten en alle daders pakken,we willen ook niet dat die ene jongen de volledige schuld op zich neemt,de waarheid moet en zal uitkomen en die cafebaas heeft zware fouten gemaakt,uit respect zou hij zn zaak moeten sluiten ,na wat daarbinnen gebeurd is.. en wat jij voor vergelijking maakt wat betreft je eigen vrouw slaan,je bent een dikke nul als je zelfs maar die vergelijking maakt,heeft ten eerste niks met claudio te maken,te gek voor woorden en ten tweede,als jij je vrouw zou slaan dan scheelt er toch iets serieus met je vind ik,sorry,blijkbaar is dat allemaal normaal dit geweld,je zit niet in een cowboyfilm he maar zo lijkt t wel,hoe kan je die dingen normaal vinden...niet te begrijpen sommige mensen...stop gewoon met die domme verhaaltjes okee,je wekt er alleen maar meer woede onder de mensen mee op,tenzij dat je bedoeling is natuurlijk,iedereen weet dat cafe star zwaar in de fout is gegaan en dat wilt indekken...dus stop hiermee,niemand gelooft je .. |
Gast |
#422 Re:2014-01-09 00:01laat me raden duidelijk geen fan van claudio maar klant bij cafe star,denk niet dat het aan jou is om mij te zeggen wat ik moet doen,als je meer weet,meld je dan aan bij de politie,weet je niks maar wil je hier komen stoken,gelieve dan je mond te houden..de dingen die hier instaan zijn feiten.. |
Gast |
#423 Re: Re: Whoever controls the media, controls the mind (of idiots)2014-01-09 00:15#410: - Re: Whoever controls the media, controls the mind (of idiots) Bedankt voor je verstandige en overdachte antwoord,ik deel volledig je mening ;) |
Gast |
#424 Re: Whoever controls the media, controls the mind (of idiots)2014-01-09 00:25#407: Objectief - Whoever controls the media, controls the mind (of idiots) ik heb geen medelijden met iemand die iemand laat sterven en daar stonden alle bezoekers die avond op te kijken,boeide hen niet,als dit een turkse jongen was geweest in een italiaans cafe in genk dan was het nu oorlog,stel je eens voor dat je je broer of zoon op die manier moet afgeven,zou je dan nog zo praten?en wat tuncay betreft,officieel leeft hij nog van ziekengeld dus zijn inkomen afpakken?als je iemand niet helpt ben je nalatig en aansprakelijk ;zeker als cafebaas..hij moet hiermee leven maar heeft er blijkbaar geen problemen mee,anders had hij uit respect tenminste een tijd zn zaak gesloten,nu hangt hij een bord op uit respect voor onze vriend zijn we gesloten?? een vriend laat je niet stervend op straat achter,die help je meteen,claudio had nog kunnen leven nu als hij meteen de politie gebeld had of de ambulance,nee sorry,ik maak me echt kwaad hierin,moest eens bij iemand van jullie geweest zijn,zou een heel ander verhaal zijn dan....valt gewoon niet goed te praten sorry,hij loopt rond alsof driehoeven van hem is,blijft verhalen vertellen die iet kloppen,de waarheid zal uitkomen en dan zullen alle daders gestraft worden;.daar ga ik van uit.. een goede vriend van de familie |
Gast |
#425 Re:2014-01-09 00:32je bent een dom mens als je zo praat,de dokter heeft inmiddels al bevestigd naar de familie toe dat hij geen drugs in zn bloed had en dat hij 4 pintjes bier gedronken had,als je meer weet ga dan naar dan naar de politie in plaats van je zo aan te stellen aub,je maakt er geen vrienden mee,""anoniempje""...drie keer raden voor wie jij partij trekt,stop met je onzin okee,als je zo denkt hoeven we je stem niet want je gebruikt dit medium enkel om cafe star te verdedigen dus tegen claudio,dus conclusie,bye bye,deze stem wordt verwijderd en zal plaats maken voor mensen die zinloos geweld veroordelen en hun steun aan claudio willen bieden..doe ze de groeten in cafe star sukkel ;)
|
|
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
STOP het hoofddoekenverbod
494 Gemaakt: 2025-05-08
Freerunparkje Meerland
380 Gemaakt: 2025-05-06
❗ Red de Schoolsportdagen in Gent ❗
190 Gemaakt: 2025-05-12
Behoud foodtruck Cakelicious
143 Gemaakt: 2025-05-10
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
2066 Gemaakt: 2024-07-07
Nee tegen azc
106 Gemaakt: 2025-05-13
Laat de Turnsport in Ridderkerk niet in hun hemd staan!
1138 Gemaakt: 2025-05-03
Geen nieuw gemeentehuis voor gemeente Het Hogeland
80 Gemaakt: 2025-05-08
STOP het hoofddoeken verbod
100 Gemaakt: 2025-05-06
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
1931 Gemaakt: 2025-03-19
Laat deel van beschermd stadsgezicht Hulst niet verdwijnen!
189 Gemaakt: 2025-05-02
BBQ'en met de eerste zonnenstralen van de dag!
57 Gemaakt: 2025-05-10
Meer veiligheid in Rotselaar-Heikant
279 Gemaakt: 2025-05-07
Crossbar challange video Lela Lindsey Sandy
52 Gemaakt: 2025-05-08
Neen tegen nieuwe industriezone Lepelboomstraat - Blauwe Zwaanstraat - Vichtseweg (PRUP)
400 Gemaakt: 2025-04-22
Behoud onze ijsjes op de zeedijk! Zeg ja tegen de ijskiosken van Knokke-Heist!
525 Gemaakt: 2025-04-29
Krachten bundelen voor behoud gespreide zorg
245 Gemaakt: 2025-04-16
Steun de Buurderij in Gent (Baarle)!
1074 Gemaakt: 2025-04-08
Huurdersinitiatief voor meer picknicktafels op de Sterre
96 Gemaakt: 2025-05-03
Omheind hondenrenveld Oosterhof
26 Gemaakt: 2025-05-15