Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.

Hulp i.p.v. straf

#501

2016-05-18 11:50

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen je baby ergens te vondeling leggen, bijvoorbeeld in het bos,  container of onder de brug enz. Of dat je je baby naar een veilige plek brengt en ervoor zorgt dat je kind uiteindelijk goed terecht komt.  Ik vind het als moeder van twee kinderen onvoorstelbaar dat je afstand kunt doen van je baby maar deze moeder heeft denk ik niet voor niets deze keus gemaakt  Ik ben wel van mening dat de moeder HULP nodig heeft bij het verwerken van deze beslissing en misschien bij andere problemen waardoor ze haar kindje te vondeling moest leggen. Maar ik zou het heel erg vinden als deze moeder gestraft wordt omdat ze denkt dat ze een goede keus maakt voor haar  en haar kindje. 


Gast

#502

2016-05-18 11:50

Omdat de moeder in bescherming genomen moet worden

Gast

#503

2016-05-18 11:50

Zodat ouders niet hun baby's stiekem vermoorden als ze geen raad weten.maar goed voor ze te zorgen door ze ergens achter te laten waar ze weten dat t goed komt.i.p.v. dat de ouders uit wanhoop z'n hulpeloos mupke wat aandoen.

Gast

#504

2016-05-18 11:51

Dit is volgens mij de manier om babymoorden te voorkomen.

Gast

#505

2016-05-18 11:52

Deze moeder heeft juist gehandeld. Ook vind ik dat ze niet vervolgd mag worden, omdat ik vind dat mede de regering hier zelf ook verantwoordelijk voor is, omdat ze deze opvangluiken hebben toegelaten in Nederland. Dit vind ik ook super, want zo voorkom je een hoop babylijkjes. Deze jonge dame heeft een ontzettend dappere keuze gemaakt en mag niet gestraft worden. Ze zal het al zwaar genoeg nu hebben. Ook voor toekomstige vondelingen/mama's mag dit hun niet boven het hoofd hangen.

Gast

#506

2016-05-18 11:52

Een moeder legt niet zomaar haar kind te vondeling maar ik begrijp ook dat het kind later graag wil weten wat zijn/haar achtergrond is. Lastige discussie maar hoe dan ook, de moeder mag nooit vervolgd worden om haar wanhopige daad. Dat de regelgeving hierover aangepast dient te worden spreekt voor zich!!!

Gast

#507

2016-05-18 11:53

Gewoon omdat ze een baby redden en een wanhopige moeder

Gast

#508

2016-05-18 11:54

Omdat ik vind dat dit een perfecte oplossing is voor zwangere vrouwen in nood, in welke situatie dan ook !! En zo voorkom je heel veel babymoorden of andere ernstige gevallen !

Gast

#509

2016-05-18 11:55

Dit gebeurde ook al in de middeleeuwen en toen werd er geen straf voor opgelegd maar tegen woordig willen alleen maar geld inkasseren schandalig dat het moedertje in het nauw gedreven word dit mag niet stafbaar zijn ter bescherming van het kindje en moedertje.

Gast

#510

2016-05-18 11:55

In plaats van mishandeling of nog erger moord heeft deze Mama het kindje een toekomst gegeven! Hier is moed voor nodig. Alle respect voor deze mevrouw!

Gast

#511

2016-05-18 11:57

Hoeveel mensen zijn er wel niet die kinderen krijgen en deze verwaarlozen, mishandelen, etc?
Deze moeder heeft afstand gedaan van haar kind waarschijnlijk omdat ze niet voor de kleine kan zorgen. Dit is een oh zo moeilijke beslissing want je doet je kind niet zomaar even weg. Nu zou zij gestraft worden voor eigenlijk een "heldendaad"????
Straf de mensen die hun kind verwaarlozen, mishandelen geestelijk en of lichamelijk. Maar dit is ronduit belachelijk

Gast

#512

2016-05-18 11:58

Zodat meer vrouwen deze stap durven zetten, voor hun kinderen. Nu krijgt het kindje een goede start en wordt warm ontvangen,en de moeder nazorg.

Gast

#513

2016-05-18 11:58

Omdat we niet willen weten welke andere noodsprong de moeder gaat maken

Gast

#514

2016-05-18 11:58

Het kan toch niet zo zijn dat door het leven van een baby te redden je strafrechtelijk vervolgd wordt met alle gevolgen van dien.

Gast

#515

2016-05-18 11:59

Omdat het heel goed is van die moeder wat ze gedaan heeft, anders had het babytje misschien niet meer geleefd

Gast

#516

2016-05-18 12:00

Goed initiatief. Had deze moeder haar kindje dan in een kliko moeten dumpen of zoiets? Het moet al moeilijk genoeg zijn om afstand te doen van je kind. Zij heeft dit zeer zorgvuldig gedaan door professionele hulp in te roepen.

Gast

#517

2016-05-18 12:01

Meisje zal denk ik niet zelf voor de baby kunnen zorgen. Goed dat ze hulp ingeschakeld heeft en de baby niet in wanhoop ergens heeft gedumpt, want reken maar dat ze heel wanhopig was, gezien haar daad. Kindje zal nu in een liefdevol gezin kunnen opgroeien en ik hoop dat de jonge moeder hulp zoekt om dit te verwerken en haar leven weer op de rails krijgt. Ze verdiend zeker geen straf, want ze heeft het kind niets aangedaan.

Gast

#518

2016-05-18 12:04

Ik vind de beschermende wieg een fantastisch initiatief. Als jullie er niet waren geweest, had dit kindje misschien in een container gelegen of was het elders te vondeling gelegd. Nu wordt het kindje gelijk goed opgevangen!!!

Gast

#519

2016-05-18 12:04

Omdat ik het ongelofelijk vind dat dit bestraft wordt. Tijd om de wet te veranderen, meer bescherming voor moeder en kind, maar vooral ook voor de helpenden.
Ga echte criminelen vangen met de middelen die dit vraagt.

Gast

#520

2016-05-18 12:05

goede zaak dat deze wanhopige moeder op deze manier goed voor haar kind kan zorgen. Als ze anders had gekund, had ze dat vast gedaan.

Gast

#521

2016-05-18 12:06

Waarom ik deze petitie teken??? Omdat ik vind dat een kind een tweede kans verdiend net zoals de moeder.

Gast

#522

2016-05-18 12:06

Deze mensen die dit doen HOREN NIET VERVOLGD TE WOORDEN

Gast

#523

2016-05-18 12:09

Het kan niet zo zijn dat een vrouw het beste voor een kind heeft en dan nog gestraft wordt. In een glasbak achter laten is een ander verhaal

Gast

#524

2016-05-18 12:11

Hoe kan het zijn dat, je kind overdragen aan veiligheid, strafbaar is. Had ze het in de prullenbak moeten gooien?
De andere oplossingen die aangedragen worden zijn naar mijn idee niet altijd anoniem genoeg.
Deze moeder heeft in haar paniek het enige juiste gedaan.

Gast

#525

2016-05-18 12:12

Omdat dit op meerdere plekken moet zijn in Nederland. En hoe moeilijk het ook is blij dat de moeder deze keus kan maken.
Het zou schandalig zijn als deze vrouw wordt veroordeeld.