Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#526

2016-05-18 12:13

Dit is ultieme liefde. Je kind opgeven voor een beter leven.
Hier helpt geen vervolging, wel hulp en ondersteuning.
Ik hoop dat ze mama vinden en alle hulp die nodig is aan haar kunnen en willen geven.
Ik hoop dat mama alle hulp kan en wil accepteren.

Gast

#527

2016-05-18 12:16

Omdat elk kind recht heeft op een toekomst!

Gast

#528

2016-05-18 12:17

Omdat het van de zotte is dat een vrouw die haar kind via een vondelingenkamer te vondeling legt strafbaar is, laat staan dat de mensen die betrokken zijn bij de vondelingenkamer strafbaar zouden zijn.

Gast

#529

2016-05-18 12:20

Erg goede stichting van Barbara Muller met het hart op de goede plaats!

Gast

#530

2016-05-18 12:20

Beter zo dan de baby achter laten op straat. Dit is toch een goede oplossing.

Gast

#531

2016-05-18 12:20

Ik heb deze petitie ondertekend, omdat ik het belangrijk vind, dat er hulp is in zo'n moeilijke situatie/beslissing. Het is al moeilijk genoeg, een kind baren en blijkbaar geen mogelijkheid zien om het zelf op te voeden. Je geeft niet zomaar je kind weg. Ik vind het wel jammer, dat zo'n moeder verder niet begeleid wordt, maar dat is haar eigen keuze. Ik hoop, dat zulke moeders ook voor zichzelf hulp zullen gaan zoeken.

Gast

#532

2016-05-18 12:20

Omdat moeders een mogelijkheid moeten hebben hun kindje in goede zorgen achter te kunnen laten zonder dat er met een belerend vingertje gewezen word!

Gast

#533

2016-05-18 12:21

wees blij dat deze moeder haar kindje veilig af kan leveren, er zijn al genoeg baby,s waar het verkeerd mee afgelopen is.
het is moeilijk oordelen over het waarom, maar de kleine is nu wel veilig
DUS NIET VERVOLGEN!!!!!!!

Gast

#534

2016-05-18 12:23

Omdat abortus mag, terwijl dit een moord is, en een moeder die de zwangerschap volledig uitdraagt, en het kindje voor adoptie weggeeft, dat zo'n moeder vervolgt wordt. Omgekeerde wereld. Vreselijk. Heb groot respect voor deze moeder.

Gast

#535

2016-05-18 12:24

Dit is toch een een goede oplossing voor een wanhopige moeder. Je wilt toch niet dat een moeder in haar wanhoop een kind in een container stopt of in een tas in de kou achterlaat?

Gast

#536

2016-05-18 12:26

Omdat ik juist trots ben op deze vrouw, we weten dat er ook ander dingen hadden kunnen gebeuren! Zij heeft wel besloten om het kindje veilig onder te brengen!! Mensen wordt wakker

Gast

#537

2016-05-18 12:26

Het is een wanhoopsdaad,deze moeder heeft het beste voor haar kindje ,op dat moment,gedaan.als zulke adressen bestaan ,,waar je een baby kan brengen,mag dat niet bestraft worden als daadwerkelijk een wanhopige moeder er gebruik van maakt! Vind ik

Gast

#538

2016-05-18 12:26

Liever een kindje die op de juiste manier wordt afgestaan. Als op een manier die om te huilen is wat in t verleden (en nu nog) te vaak is gebeurt.

Gast

#539

2016-05-18 12:27

Ik heb getekend omdat ik dit initiatief van harte ondersteun. Hoe radeloos moet je je voelen als je ervoor kiest je pasgeboren kindje op straat achter te laten.... gelukkig is er nu een goed en veilig alternatief!!

Gast

#540

2016-05-18 12:27

Ik teken omdat ik niet tegen kinderleed kan. Dit is een mooi instatief om baby's te redden voor dat het verkeed gaat.

Gast

#541

2016-05-18 12:29

Omdat ik voor de volle 100 % achter de doelstelling sta dat moeder en kind goed worden opgevangen, waardoor het kind niet in paniek van de moeder wordt omgebracht en de kans krijgt een liefdevol tehuis te krijgen

Gast

#542

2016-05-18 12:29

De moeder is in nood,legt haar kind op een plek zodat ze weet dat het kindje gevonden wordt.Ze hebben hulp nodig geen straf.

Gast

#543

2016-05-18 12:29

Het is triest te moeten constateren dat de prioriteiten totaal verkeerd liggen. Voor Jeugdzorg, de Raad en de overheid is dit strafvervolging en wel zo snel mogelijk terwijl het in essentie om een kind gaat welke veel zorg en ondersteuning nodig heeft. En spontaan borstvoeding aangeboden heeft gekregen door een onbekende mama. Dat is pas prioriteit en de belangen en welzijn van een kind erkennen. Ben benieuwd hoe ze hier in Brussel over denken... Dit moet op de politieke agenda ! Punt ;)

Gast

#544

2016-05-18 12:32

Omdat deze mevrouw er voor heeft gekozen om haar baby een veilig onderkomen te geven. Ze heeft het niet mishandeld, achtergelaten op een onveilige plek, ze heeft een veilige oplossingen gezocht. Het is sowieso een trieste situatie en ik denk dat vervolging het allemaal erger maakt.

Gast

#545

2016-05-18 12:32

Deze oplossing is beter dan je kindje van het leven beroven .

Gast

#546

2016-05-18 12:35

Omdat ik vind dat deze moeder geholpen moet worden en niet vervolgd. Juist goed dat de moeder zo gehandeld heeft. Moet er niet aan denken wat er met het baby'tje had kunnen gebeuren. Als je geen andere uitweg ziet is dit alleen maar goed dat er nog meer van deze stichtingen komen.

Gast

#547

2016-05-18 12:36

Heel vreemd, dat er een verbod op zit. Alsof je zo maar je kindje te vondeling legt. Dan moet er toch wel wat aan de hand zin, lijkt mij zo. Niemand wil toch nog langer horen, dat er in een park een babij is achter gelaten... of in stukjes in een zak ergens neegelegd is.
Dit is een super initiatief, zo goed voor mama's in hoge nood,
wat alleen maar geprezen kan worden!

Gast

#548

2016-05-18 12:37

Waarom een net bevallen vrouw op de hielen zitten, terwijl ze van zichzelf dondersgoed weet dat ze zelf niet goed voor haar kindje kan zorgen. Dat getuigd van lef en het is beter om je pasgeborene in een wiegje ergens onder dak achter te laten als buiten op straat in weer en wind!

Gast

#549

2016-05-18 12:37

het meest hartverscheurend wat een moeder kan doen is haar kindje afstaan omdat zij niet in staat is er voor te zorgen om wat voor reden dan ook. Dat is geen daad uit egoïsme maar een uit liefde, en dat mag nooit bestraft worden.

Gast

#550

2016-05-18 12:39

Omdat deze moeder niet ondoordacht haar kind te vondeling heeft gelegd, maar bewust gekozen heeft voor een beschermd wiegje. Ze wist dus dat haar kindje goed terecht kwam en goed verzorgd zou gaan worden. Wel vind ik dat haar gegevens bekend zouden moeten worden bij de desbetreffende instantie. Mocht haar kindje laten vragen hebben of contact willen opnemen met haar....dat dat mogelijk is en blijft.