Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#26

2016-05-17 08:50

Wees juist blij dat deze mogelijkheid er is want laten we eerlijk zijn, er zijn onderhand toch wel voorbeelden genoeg helaas waarbij moeders wat anders doen

Gast

#27

2016-05-17 08:51

Ik vindt dst als een moeder het zo doet nog netjes leuk is anders voor het kindt maar nog altijd beter dan ergens neerleggen of doden
En ben blij dat een moeder het zo kan doen
Een moeder diet dit niet voor haar lol maar om best wil voor haar kind

Gast

#28

2016-05-17 08:51

Deze vrouw wil het beste voor haar kindje en heeft op deze manier voor haar kindje gezorgd, en er daardoor ook voor gezorgd dat het geen gebrek heeft aan goede zorg en vooral liefde voor haar kindje.
Moeilijke keuze lijkt mij, maar knap.
Wij weten niet wat m'n haar situatie is, en kunnen haar daar niet op afrekenen, ze heeft gedaan wat zij kon en gezorgd voor een veilige plek voor haar kindje.

Gast

#29

2016-05-17 08:52

Liever een plek om kindjes af te geven in plaats dat er kindjes worden vermoord omdat de ouders er niet voor kunnen/willen zorgen. En adoptie is ook niet zo snel geregeld nog!

Gast

#30

2016-05-17 08:53

dit is beter dan het kindje bij het vuil. dit moet niet strafbaar zijn, er zijn nu eenmaal moeders die jong ongepland zwanger zijn en bang voor de gevolgen, dan is dit de beste oplossing,

Gast

#31

2016-05-17 08:54

Jullie moeten je kapot schamen! Wees blij dat deze moeder haar kindje veilig heeft weg gebracht ipv alle andere nare dingen die ze had kunnen doen!!
Deze moeder wilt duidelijk het beste voor haar kind en ( ik neem dan maar aan) brengt hem/haar weg omdat ze dat misschien zelf niet kan geven.
Dus straffen??! Nee!!

Gast

#32

2016-05-17 08:56

Omdat het de omgekeerde wereld is dat iemand die haar kindje wil beschermen meer bestraft wordt dan iemand die haar kindjes doodt... En om iemand te straffen die een vrouw en kind in nood helpt is natuurlijk helemaal een bizar idee.

Gast

#33

2016-05-17 08:58

help de moeder met haar noodkreet , ze heeft gevoel om niet haar kindje anders te vondeling te leggen , ze mag niet worden gestraft hiervoor

Gast

#34

2016-05-17 08:59

Omdat ik het belachelijk vind dat een vrouw vervolgd kan worden voor het ter vondeling leggen van haar kindje.
Deze oplossing is vele malen beter dan een moeder die haar baby vermoord omdat ze geen uitweg meer ziet.

Gast

#35

2016-05-17 08:59

In zulke situaties is hulp op zijn plaats, en juist geen straf.

Gast

#36

2016-05-17 09:00

Omdat een moeder haar kind niet zomaar wegbrengt. Daar zit een heel heftig, emotioneel verhaal achter bDan is het mooi dat er een plek is waar ze haar kindje veilig achter kan laten. Hoeveel babylijkjes gaat men vinden als dit strafbaar wordt?

Gast

#37

2016-05-17 09:01

Belachelijk dat deze mensen gestraft worden. Wees blij dat de moeder zo verstandig is om de baby veilig te brengen ipv ergens te "dumpen"...
Ze had t mij ook mogen brengen, met liefde zou ik ze opvangen wel volgens de wet want ja...gevangenis lijkt me geen pretje.

Gast

#38

2016-05-17 09:04

Ik vind dit een heel goed iets voor meiden vrouwen en zelfs kinderen die ongewenst zwanger raken. Ik zie liever een krantenkop dat er een baby in zn luik gelegd is dan vermoord en ergens gedumpt. Nu krijgt de baby nog een mooie toekomst!
Ik vind dat er door heel Nederland zulke luiken moeten komen.

Gast

#39

2016-05-17 09:07

Ik bid voor de moeder...

Gast

#40

2016-05-17 09:11

Je kind afstaan gaat zo tegen de moeder natuur in. Dit kan alleen in nood gebeuren. Misschien is de moeder onvoldoende stabiel of haar omgeving om dit kind een veilige goede opvoeding te geven. Dit is een daad van liefde naar het kind, om het een kans te geven op een goed en normaal leven

Gast

#41

2016-05-17 09:11

Hoeveel baby's worden er dood gevonden. Wees blij dat het zo ook kan. Ik snap het niet, maar een zwangere vrouw heeft daar haar eigen verantwoordelijkheid over. Misschien was ze verkracht, een affaire, leeftijd. Maar het is beter dan een dode baby op aarde ter wereld brengen.

Gast

#42

2016-05-17 09:12

Laat het 'te vondeling' leggen op zich niet strafbaar zijn! Als het 'te vondeling' leggen in situaties waarin het denkbaar is dat de baby ziek/onderkoelt raakt en/of zal sterven strafbaar wordt, maar een veilig onderkomen geven niet, zullen meer babietjes die anders in containers een pijnlijke dood vinden eerder een eerlijke kans krijgen.
Dit is een kromme tak van ons rechtssysteem. Laat het a.u.b. niet gebeuren dat deze wanhopige moeder, en geweldige stichting die de baby in veiligheid brengt, de dupe worden van het systeem, enkel omdat ze dit jonge kind een eerlijke toekomst willen bieden.

Gast

#43

2016-05-17 09:12

Het vergt veel moed van de moeder om haar kind af te geven. En het is goed dat er instanties zijn waar deze moeders terecht kunnen met hun baby.

Gast

#44

2016-05-17 09:13

Het feit dat t kind op deze manier toch veilig wordt opgevangen weegt bij mij zwaarder dan t kind achteloos op straat te "dumpen". Schande dat er een straf op staat.

Gast

#45

2016-05-17 09:15

waarom ik deze petitie heb getekend omdat ik vind dat STICHTING BESCHERMDE WIEG legaal moet worden omdat ik van mening ben dat de baby moorden dan ook wel op houd daar wil ik wel voor in leveren en meerdere mensen met mij ik zeg STICHTING BESCHERMDE WIEG heel erg veel succes toi toi toi

Gast

#46

2016-05-17 09:15

Ik vind t een goeie zaak... Deze vrouw heeft juist gehandeld. Beter dan t kind om t leven brengen of ergens dumpen. Bij deze instelling weet je zeker dat er voor t kindje gezorgd wordt en evt geadopteerd kan worden voor gezinnen die heel graag kinderen willen..

Gast

#47

2016-05-17 09:17

Beter een levend kind dan een die vermoord wordt. Heeeel jammer dat zo'n moeder gestraft moet worden, hoe breng je nog meer vrouwen in een beknelde situatie Help ze inplaats van in het hok te stoppen!!!!

Gast

#48

2016-05-17 09:19

Ongelofelijk wat een land! Voor je kinderen vermoorden 3jaar en voor t veilig wegbrengen omdat je t beste voor je kind wil 4,5jaar.

Gast

#49

2016-05-17 09:19

Ik ben allang blij dat dit kindje goed opgevangen wordt en moeder ijzersterk is om de beslissing te maken dat dit kindje goed opgevangen wordt en niet ergens (dood) in een vuilcontainer ligt!

Gast

#50

2016-05-17 09:22

Omdat ik dit beter vind dan dat kinderen vermoord worden of anoniem te vondeling gelegd worden.