Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#426

2016-05-18 10:36

hier worden 2 mensen gered.

Gast

#427

2016-05-18 10:36

Ik vind dat vrouwen op de manier zoals deze moeder haar kind heeft afgestaan, incl gecontroleerde en verzegelde persoonsgegevens niet strafbaar moeten zijn.

Gast

#428

2016-05-18 10:36

Omdat ik het ronduit achterlijk vind dat een moeder die het blijkbaar niet ziet zitten om haar kindje nu op te voeden, vervolgd zou moeten worden. Ze had haar kindje ook bij het grof vuil kunnen 'gooien'. Maar omdat ze veel van haar kind zal houden, heeft ze besloten om het een goede en eerlijke toekomst te geven op de manier van de vondelingenkamer. Dat de politie achter zo'n vrouw aan wil; onbegrijpelijk!!!

Gast

#429

2016-05-18 10:37

Deze mogelijkheid móet er zijn!

Gast

#430

2016-05-18 10:38

#GELUKKIG is er 1 #BABY #GERED!!!
Handtekening gezet voor een wetswijziging voor deze #daadkracht
#DIEPEBUIGING voor alle #Vrijwilligers!!! Maar ook voor deze #LiefdevolleMoeder!!! Want zij gunt haar kind het beste!!!

Gast

#431

2016-05-18 10:38

Omdat elk kind recht heeft op leven. En de vondelingenkamer de oplossing is voor moeders die wellicht anders hun kind hadden laten aborteren. Te belachelijk dat dat wel gelegaliseerd is en een vondelingenkamer niet

Gast

#432

2016-05-18 10:39

Ik kijk elke week naar spoorloos en zie vaak hoe keer na keer de afgestane kinderen er beter van af komen dan als ze bij de moeder waren gebleven die niet of niet goed voor het kind zou kunnen zorgen en ik ben voor het leven.

Gast

#433

2016-05-18 10:40

Omdat er al te veel kinderen in een container zijn gevonden..

Gast

#434

2016-05-18 10:43

Bescherrmde wieg. De naam zegt genoeg. Beter dan in een container achterlaten. Of dood op zolder. Wat zo gergeld in het nieuws is. Te gek voor woorden. Deze moeder heeft na gedacht!!

Gast

#435

2016-05-18 10:43

Laten we ons gezond verstand gebruiken en de regeltjes waar we zo goed in zijn opzij zetten , denk aan moeder en kind

Gast

#436

2016-05-18 10:44

De moeder kan zelf een dochter zijn van zwaar gelovige mensen voor wie deze zwangerschap en dit kind een schande zouden zijn.
Of de moeder leeft aan de onderkant van de samenleving en is niet in staat om goed voor zichzelf te zorgen en daardoor ook psychisch beschadigd.
Of, bedenk het maar. Wees blij dat je zelf niet in die situatie zit.

Gast

#437

2016-05-18 10:44

Ook deze mogelijkheid is nodig!

Gast

#438

2016-05-18 10:47

Stichting De beschermde wieg is een mooi initiatief. Het is helaas de realiteit dat dit nodig is.

Gast

#439

2016-05-18 10:49

De moeder heeft de juiste keuze gemaakt.
Zo geeft ze het kindje een leven die zij het misschien zelf wel niet kan bieden.
Andere moeders die hun kindje 'gewoon dumpen' moeten een voorbeeld aan deze vrouw nemen!

Gast

#440

2016-05-18 10:49

Een humane oplossing voor de kindjes van moeders die met hun (om welke reden dan ook) rug tegen de muur staan, en geen uitweg hebben.
Betere oplossing dan vermoord worden of onder toezicht van jeugdzorg komen, van die organisatie hebben we in het verleden te veel nalatigheid gezien.

Gast

#441

2016-05-18 10:50

Heb erg met de moeder te doen,je kindje sta je niet zo maar af,en ze heeft het in zeer goede handen achtergelaten,en niet te vondeling gelegd.

Gast

#442

2016-05-18 10:50

Omdat ik het belachelijk vind dat deze mama evt. vervolgd gaat worden, de keuze om haar baby te vondeling te leggen was al zwaar genoeg.

Gast

#443

2016-05-18 10:50

Omdat een moeder in nood beter haar kind bij een vondelingkamer kan brengen dan het kind wat aan doen of dumpen in vuilniszak.

Gast

#444

2016-05-18 10:53

Omdat het te belachelijk is, dat wanner iemand een baby niet kan opvoeden, word gestraft omdat ze het ergens heen brengt, waardoor ze zeker weet dat het kindje een toekomst heeft!! Laat men maar wat doen aan mensen die abortus laten plegen omdat het even niet uit komt en dus gewoon een kind vermoorden, of omdat met heen kind met down e.d willen omdat het een zorgen kindje is, het heeft een hart en leeft, dus heeft het recht op een leven.

Gast

#445

2016-05-18 10:54

Bij het tv programma "late night"werd verteld door een van de vrijwillegers, dat in sommige gevallen de moeder het met haar leven moet bekopen als haar familie of vrienden erachter komen dat er een kindje is geboren....lijkt me duidelijk dat ze voor precies de goede oplossing heeft gekozen! Misschien ook niet toevallig dat de week ervoor er een open dag was over dit thema, dus lijkt het me een goede zaak meer van dit soort instellingen te openen, en er over te gaan vertellen! Het speelt in de samenleving, zal ook nog heel lang duren, alles in het werk sellen om het leven van moeder en kind te beschermen!


Gast

#446

2016-05-18 10:54

Omdat ik het ongehoord vind dat radeloze moeders gestraft worden voor het enige dat ze nog kunnen doen in een uitzichtloze situatie, nl. hun kindje op een zo veilig mogelijke manier achterlaten.

Gast

#447

2016-05-18 10:55

denken ze nou echt dat een vrouw dit "zo maar" doet!?! nee dus he; zij zijn dan dus echt letterlijk"hoope-loos"!! hulp hebben ze nodig geen achtervolging!!

Gast

#448

2016-05-18 10:55

Deze moeder heeft het best denkbare onder de omstandigheden gedaan. Als zij hiervoor gestraft wordt zullen zwangere vrouwen in het vervolg naar andere nog wanhopiger middelen hun toevlucht nemen. Als vervolging hier naar de letter van de wet is dan is het hoog tijd dat die wet herzien wordt in een meer genuanceerder vorm. Hannyi

Gast

#449

2016-05-18 10:58

Veel betere optie dan je kind maar op straat moeten achterlaten!
Je weet niet wat de moeder meegemaakt heeft, en waarom ze tot deze daad komt!
En dan nog gestraft??
Op deze manier komen ze hun kindjes ook niet meer naar het baby-luik brengen en komen ze weer op straat terecht!
Dat mag niet gebeuren!!
Succes!

Gast

#450

2016-05-18 11:03

Ik vind het goede zaak dat deze stichting en de kamertjes bestaan. Als er voor iemand in een dergelijke situatie geen andere oplossing is, dan is het fijn dat dit bestaat. In paniek kan iemand tot andere oplossingen komen, die minder goed kunnen aflopen voor het kindje.