Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#451

2016-05-18 11:04

Ik heb deze petitie getekend omdat ik het te belachelijk voor woorden vind, dat als iemand zo in moeilijk heden zit. En toch haar kindje veilig achter laat vervolgd wordt. Een kind achterlaten doe je niet zomaar. En dit is zo'n mooie oplossing.

Gast

#452

2016-05-18 11:04

De moeder moet wel heel erg radeloos zijn geweest en daarvoor hoeft ze niet gestraft te worden! Dit is beter dan het kindje op straat te vondeling te leggen!

Gast

#453

2016-05-18 11:05

Iemand in nood ,moet men helpen,en geen jacht op maken,wees blij dat het kind leeft,het had ook anders kunnen zijn.

Gast

#454

2016-05-18 11:06

Ik vind het een heel mooi initiatief van Barbara en haar vriendinnen (collega's ) om op deze manier aandacht te vragen voor een maatschappelijk probleem, waar juist het leven op de eerste plaats staat men een kans bied een mogelijkheid aandraagt om een mens de helpende hand te bieden en een pas geboren baby een plek plaats geeft in een liefde rijke omgeving op het meest kwetsbare moment , als men alle liefde nodig heeft als baby zijnde is liefde die de mens doet groeien Barbara en haar vriendinnen geven ons een groot voorbeeld van naaste liefde ,voor zowel moeder als kind en voor ons allen om hier te volgen , goed voorbeeld voor ons mensen ,
En allemaal nog van harte gefeliciteerd met ons nieuwe broertje of zusje tenslotte mogen we trots zijn als Groningers vindt u ook niet . En als we nu allemaal gewoon een dagje oppassen op haar zeg ik maar eventjes, dan kunnen wij haar zoveel leren met elkaar dat ze het slimste mensje van ons allemaal word en zij ons misschien wel verbind met elkaar ,een goed begin is het halve werk
Chapeau DAmes een heel mooi begin , ik draag u allen een warm hart toe, en U mag trots zijn op Uzelf,

Vriendelijke groet
Wiebe Bosman

Gast

#455

2016-05-18 11:09

Gelukkig heeft de moeder het kindje op een veilige plek neergelegd. Als dit er niet was geweest wie weet wat voor verschrikkelijks er dan misschien wel gebeurd was.

Gast

#456

2016-05-18 11:09

De Beschermde Wieg vind ik een goed iets ,dan voorkom je dat kindjes zomaar ergens worden neer gelegd. Met alle gevolgen van dien.

 


Gast

#457

2016-05-18 11:09

zou belachelijk zijn om iemand te straffen die op deze wijze haar kind wil redden.

Gast

#458

2016-05-18 11:12

Beter een kind in een pleeggezin bij liefhebbende ouders dan een kind wat in een kast beland.

Gast

#459

2016-05-18 11:13

Beter op deze manier dan wanneer het word vermoord of ergens achter gelaten in de kou.

Gast

#460

2016-05-18 11:13

Omdat ik het belachelijk vind deze vrouw geeft aan er geen raad mee te hebben dus vind het alleen maar goed dat ze het kindje daar heeft gebracht en het kindje niet iets aan gedaan heeft. Ze mogen blij zijn dat er zo iets is voor zulke moeder en vader

Gast

#461

2016-05-18 11:14

Omdat dit de veiligheid van onschuldige baby's bevorderd

Gast

#462

2016-05-18 11:16

Dit is veel beter dat een kindje hierheen wordt gebracht dan dat ze een baby iets aandoen en......tja de rest mag je zelf invullen

Gast

#463

2016-05-18 11:18

Ik ben zelf moeder. De situatie van een moeder die haar kindje ter vondeling legt moet echt hopeloos zijn...
Helaas is een vondelingenluik nodig in deze bizarre wereld maar het is goed dat ze er zijn! Hier ligt een kindje veiliger als tussen de bosjes, in een park of waar dan ook!
En als ze deze moeders er ook nog voor willen straffen? Dan overlijden er onschuldige baby'tjes door de zoveelste domme regel in dit land! Dat wil je toch niet op je geweten hebben! De drempel die deze moeders zijn overgegaan moet ENORM zijn geweest... Respect, moge het de moeders en kindjes goed gaan...

Gast

#464

2016-05-18 11:18

Een vader kan ongestraft er voor weglopen en een moeder word gestraft?? Of ziet ze in Den Haag liever dat een baby in een vuilniscontainer word gedumpt??

Gast

#465

2016-05-18 11:20

Het kindje leeft. En dat is heel belangrijk!

Gast

#466

2016-05-18 11:20

Een vondeling heeft nog een toekomst, een dode baby niet!

Gast

#467

2016-05-18 11:20

Een kindje afstaan moet hartverscheurend zijn geweest. Deze moeder leeft waarschijnlijk in groot verdriet en onzekerheid. Haar moet je helpen en niet vervolgen dat geeft in de toekomst de meeste kansen voor moeder en kind

Gast

#468

2016-05-18 11:20

hoeveel mensen kunnen hun fouten niet erkennen laat staan toegeven? hoeveel mensen durven echte hulp te vragen? hoeveel mensen durven maar te DENKEN aan het opgeven van hun kind?

deze vrouw heeft het moedigste gedaan wat je kunt bedenken! je eigen kind opgeven door hulp te vragen omdat ze zelf niet anders kan!!! dat verdiend geen vervolging...dat verdiend alle ondersteuning die ze krijgen kan!

Gast

#469 Re:

2016-05-18 11:21

#2: -  beidden moeten niet vervolgd worden vind dit een super idee alles beter  dan dat zulke babys vermoord worden ondat de moeder het gewoonweg niet meer weet wat te doen of dat ze in vuilnisbakken gegooid worden 

 


Gast

#470

2016-05-18 11:21

Ik vind het knap van de moeder dat ze zo gehandeld heeft. Er zijn genoeg adoptieouders die dit kindje een mooi leven kunnen geven. En dit is beter dan dat er een kind gedumpt word.

Gast

#471

2016-05-18 11:22

geen straf maar hulp voor de moeder. Ze zal het al moeilijk genoeg hebben gehad. De organisatie heeft het kind veiligheid geboden. Het zal nu de liefde en aandacht kunnen krijgen die het nodig heeft.

Gast

#472

2016-05-18 11:23

Ik vind het knap en sterk dat ze haar kindje heeft gebracht hopelijk volgen er meer zodat baby's overleven als ze ongewenst te wereld komen

Gast

#473

2016-05-18 11:24

uit respect voor de moeder van de baby.
Wat is dan de functie van het kamertje, als ze vervolgd word is er geen moeder in nood die haar kindje daar weer naar toe gaat brengen.
Dat ze in nood was is wel heel duidelijk , ik hoop dat ze goeie hulp krijgt .

Gast

#474

2016-05-18 11:26

Ik vind het goed dat de moeders ergens heen kunnen als ze in moeilijkheden zit dat is beter als het kind ergens dumpen

Gast

#475

2016-05-18 11:26

Moedige vrouwen! En ja, idd een veilig afgegeven baby is geweldig dat dan kan. Voor de baby maar toch zeker ook voor de moeder!
Ik blijf het wel dramatisch vinden.