Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#1

2016-05-17 07:45

Omdat ik de stichting een super initiatief vind, liever dit als een vermoorde baby

Gast

#2

2016-05-17 07:45

Omdat ik niet vind dat die vrouw verhoord moet worden

Gast

#3

2016-05-17 07:47

De stichting is er om de kindjes op te vangen, wat moeder heeft gedaan vind ik heel moedig.
Wat had ze anders moeten doen, het kindje ergens moeten dumpen?

Gast

#4

2016-05-17 07:55

Ik heb deze petitie getekend omdat; een moeder die zich zelf niet geschikt vind om zelf haar kind op te voeden, in ieder geval de mogelijkheid moet hebben om te zorgen dat ze haar kind ergens veilig kan achterlaten, zodat het kind toch een toekomst kan krijgen en niet ergens bij een afval container wordt gevonden.

Gast

#5

2016-05-17 08:03

Super goed dat deze moedige vrouw haar kind veilig ter vondeling gelegd heeft. Ze moet een schouderklopje krijgen ipv een mes in der rug.

Gast

#6

2016-05-17 08:11

Omdat dit een goed initiatief is. En liever re vondeling dan vermoord..

Gast

#7

2016-05-17 08:19

Omdat ik dit een belangrijke oplossing vind en dat de wet maar eens hier voor veranderd moet worden ze hebben liever dat ze in containers of koude bosjes word gelegt of vermoord worden.
Hier mee kun je meerdere kinderen reden....

Gast

#8

2016-05-17 08:23

Te erg voor woorden dit ... Ik vind dit beter dan een kind dood te maken of in de bosjes te legen... Maar ja Nederland denkt er anders over ... Met vriendelijke groet Bea jansen

Gast

#9

2016-05-17 08:23

Ik vind het goed dat deze beschermde wieg bestaat!, dit zoveel malen beter dan weer eens een gevonden baby'tje, dat aan zijn/haar lot is over gelaten!!

Gast

#10

2016-05-17 08:26

Moeder die niet kan zorgen voor zichzelf en geen uitweg weet en kan kiezen voor deze oplossing is moedig, warm en liefdevol ten aanzien van de baby. Dat mag niet gestraft worden, die moeten we beschermen. Op deze manier heeft het kindje de beste kans op een liefdevol gezin die wel in staat is goed voor het kindje te zorgen. Voorstander van deze ruimtes! Waar moet een moeder anders heen? Baby'tje word anders achtegelaten op een plek wat niet goed is.

Gast

#11

2016-05-17 08:27

In 1990 is de wet rondom abortus ook aangepast dus waarom zou nu de wet omtrent het ter vondeling leggen van je kind niet aangepast kunnen worden??

Gast

#12

2016-05-17 08:29

Wat is beter een levend kind of een dood kind? LEVEND KIND TOCH ZEKER!!

Gast

#13

2016-05-17 08:30

Omdat het van de zotte is!!!!

Gast

#14

2016-05-17 08:31

Beter hierheen brengen dan ergens in de kou of nog erger.

Gast

#15

2016-05-17 08:34

Omdat het belachelijk is dat deze moeder en de stichting achtervolgd worden met een celstraf en/of geld boete. Moeders of vaders die hun kind dumpen in een container krijgen een straf van een paar jaar en ouders die nog het beste willen voor hun kind krijgen er nog een flinke straf boven op van meer jaar als het vermoorden van een kind terwijl ze al een lastige dappere keuze hebben gemaakt!

Gast

#16

2016-05-17 08:34

Ik heb liever dit als oplossing dan dat ze het kind dumpen of vermoorden!

Gast

#17

2016-05-17 08:35

Het is van de zotte dat de regering het strafbaar maakt om een kindje ter vondeling te leggen waar ze weten dat er voor de kleintjes gezorgd wordt. Ieder kind heeft recht op een goede toekomst, of dit nou bij de biologische moeder is of bij een ander gezin waar het kind geliefd is. Strafbaar maken zorgt voor verwaarlozing en mishandeling en een hoop ander leed. Door deze luikjes geven de moeders hun kindje een toekomst die zij zelf niet kunnen bieden. Je weet niet wat de reden is en op zo'n moment hoef je die reden ook niet te weten. Het feit dat ze die kindjes ter vondeling leggen zegt al genoeg. We moeten met zijn allen deze kindjes beschermen en dat doen we niet door het strafbaar te maken om ze ter vondeling te leggen, maar om het te legaliseren en taboe weg te nemen en respect te hebben en tonen voor de moeders die deze moeilijke beslissing durven te nemen.

Gast

#18

2016-05-17 08:37

Deze baby is beter af op deze manier dan gedumpt te worden ergens op straat ofzo .of nog erger..dat t ergens dood gevonden wordt.

Gast

#19

2016-05-17 08:37

Omdat ik het niet eens ben dat je strafbaar zou zijn als je een baby te vondeling legt en diegene die de vondeling vind ook strafbaar zou zijn. En dat er een hogere straf voor staat dan dat als je je baby zou dumpen in een vuilnisbak.

Gast

#20

2016-05-17 08:38

Deze mevrouw heeft uit liefde voor haar kind het beste gedaan. Hoe moeilijk is het voor deze moeder om deze keuze te maken. En er staat 4,5 jaar op? Bah bah. Die vrouw die haar 3 baby's gedumpt heeft kreeg maar 3 jaar. Waar gaat het heen in Nederland
Vondeling

#21

2016-05-17 08:39

Moedig van deze moeder, we kennen haar situatie niet,dus oordelen mogen we niet!Misschien had deze moeder voorheen wel een toekomst perspectief,en is daar zomaar verandering in gekomen.Waarschijnlijk had ze anders wel voor een adoptie gekozen....en heeft ze nu geen andere optie dan haar baby hier naar toe te brengen! Ik ben dan ook van mening dat ze een goede en verstandige keuze heeft gemaakt,ze had het kindje ook zomaar ergens anders neer kunnen leggen. Dit moet zo moeilijk voor deze moedige moeder zijn.Als de moeder dr baby nou op een plek had gedumpt was het een andere situatie geweest ze koos voor deze dappere beslissing.Ik vindt dat zowel moeder als stichting niet vervolgd moeten worden! 

Zyra

#22

2016-05-17 08:44

Hoe creëer je angst. Deze moeder heeft een wijze, maar o zo moeilijke keuze gemaakt. Ze maakt gebruik van een mogelijkheid en dan is het meteen vollop in het nieuws, krijg je te horen dat je strafbaar bent enz. Denk je dat er nu nog iemand gebruik durft te maken van zo'n kamer? Belachelijk hoe dat hier kan. Prijs de moeder ipv straffen. Want nu kan je beter je kind vermoorden dan te vondeling leggen...


Gast

#23

2016-05-17 08:44

Ik vind het heel knap van deze moeder...er is kracht en moed voor nodig om dit te doen. Ze wil het beste voor haar kind en daar heb ik respect voor. Deze actie zou niet verboden moeten zijn...het zou een hoop leed schelen als ze dit gewoon toe lieten...een moeder doet dit niet zomaar....en beter via deze veilige weg dan ergens in een donkere steeg je baby achterlaten...dus daarom heb ik getekend!

Gast

#24

2016-05-17 08:49

Omdat het nergens op slaat dat je voor babymoord hooguit 2/3 jaar krijgt. En voor het vrijwillig afstaan van je kind al dan niet semi anoniem 4.5 jaar!!

Gast

#25

2016-05-17 08:50

Omdat het gewoon weg niet klopt