meningspeiling Bloemendaal

Gast

/ #75 Re: Re: Re: Re:

2016-01-17 23:25

#74: - Re: Re: Re:  

Haha, geen van de vluchtelingen leeft in de middeleeuwen? Nou, "die landen" daar bedoel ik mee Syrië, Afghanistan, Irak en Eritrea, in volgorde van aantallen vluchtelingen en daarnaast nog een groot aantal "statenloos" voor wat dat waard is (Snap ik al helemaal niet, je komt toch ergens vandaan. Maar die kunnen wél hun gezin laten nareizen, komen die dan van Mars of zo?). Dan hoef je niet gestudeerd te hebben om te weten dat in geen van deze landen een fatsoenlijke democratie bestaat. Trouwens, als het zo is dat iemand asiel aan vraagt vanuit een land waar wél een fatsoenlijke democratie heerst, dan krijg je geen asiel. Zo simpel is dat.

En over de middeleeuwen, je kunt toch niet beweren dat de landen die ik bedoel, fatsoenlijk functioneren. Waar vrouwen geen enkel recht hebben, waar geen rechtssysteem functioneert, waar dictators aan de macht zijn en anarchie heerst, en als er al een "gekozen" regering is (Afghanistan, Irak), dan moet je vaststellen dat grote groepen het niet accepteren, delen van het land bezetten en een eigen vrijstaat beginnen.  Lees eens de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Dat beslaat 30 artikelen, waarvan ik denk dat in alle genoemde landen en niet één van de 30 gerespecteerd wordt. Dat vind ik inderdaad middeleeuws.