Open brief aan Mevr. Maggie De Block, Minister van volksgezondheid.


Gast

#51

2015-07-18 21:19

Ik heb ondertekend omdat ik niet graag in de plaats zou zijn van ouders met kinderen met eender welke vorm van storing. Deze mensen laat men al jaren in de kou staan.

Gast

#52

2015-07-19 06:45

Omdat mijn dochter op 10 jaar reeds een eetstoornis en spasmen heeft wegens stress

Gast

#53

2015-07-19 11:13

Mijn depressies zijn deels genetisch bepaald (waardoor na een zeer moeilijke jeugd, zelfs nu ik bijna 60 ben de zware stenen in mijn rugzak nog steeds meesleur) . Na 15 jaar geleden een majeure depressie gepaard gaande met burn-out te hebben overleefd en overwonnen, zie ik me vandaag toch weer gedwongen om antidepressiva te nemen. Ik ben ervan overtuigd dat we onszelf kunnen genezen, maar enkel met de juiste hulp niet door de symptomen met medicijnen te onderdrukken. Beste Mevrouw, laat aub voor één keer niet eerst het geld (van de farmaceuticabedrijven) spreken, maar uw empathie voor duizenden zieken. Want depressie is een vreselijke ziekte, die voor velen alleen kan eindigen door er zelf een eind aan te maken.

Gast

#54

2015-07-19 12:36

Beste,

Ik ben evelien. Zelf heb ik ook al drie zelfmoordpogingen achter de rug en ben ik al drie keer opgenomen geweest in de psychiatrie. Zelf ben ik nog depressief, heb ik fibromyalgie en cvs. Ik zou normaal ook naar de psycholoog moeten gaan maar, omdat het niet terugbetaald wordt. Is het helaas niet betaalbaar voor mij. Dus vraag ik vriendelijk laat een consultatie bij de psycholoog terugbetalen?!
Depressie en zelfmoordpogingen

#55

2015-07-19 12:41

Laat aub de consultaties van de psycholoog terugbetalen.

 

Ik kamp zelf met een depressie. Ik ben al drie keer opgenomen geweest in de psychiatrie met zelfmoordpogingen. Ik heb ook cvs en fibromyalgie Door mijn ziektes kan ik maar deeltijds werken. Ook moet ik twee keer per maand naar psychiater en normaal zou ik ook naar de psycholoog moeten gaan maar, omdat dit niet terugbetaald word kan ik dit echter niet betalen.

Dus vraag ik u vriendelijk betaal de consultatie aub terug?!

 

 

 


Gast

#56

2015-07-19 13:43

Omdat ik vind dat we alle doeltreffende behandelingen moeten kunnen aanwenden om mensen daadwerkelijk te helpen bij hun psychische problemen.Het kan niet zijn dat sommige mensen dusdanig lijden dat ze als enige uitweg naar euthanasie grijpen !

Gast

#57

2015-07-19 16:09

Pijn kan soms ondraaglijk zijn

Gast

#58

2015-07-19 17:15

dochter heeft 4 zelfmoordpogingen gedaan ,laatste keer zelfs paar dagen in coma , eerste was op 13jarige leeftijd

Gast

#59

2015-07-20 03:52

Voor de toekomst van onze jeugd moeten we samen ondernemen en nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest ... vond enorm confronterend

Gast

#60

2015-07-20 06:12

Omdat ik denk dat het daadwerkelijk helpt

Gast

#61

2015-07-20 06:19

Zelf een dochter die te kampen heeft met stress en angst. Dit houdt haar in zoveel dingen tegen om zichzelf te ontwikkelen. Met momenten gaat dit ook zo ver dat ze het nut van het leven niet meer ziet. Dan krijg ik ook angsten. ...

Gast

#62

2015-07-20 08:50

Omdat ik al bijna 15 jaar in een zware depressie heb gezeten en nog zit en ik nog altijd mijn verleden niet kan verwerken en loslaten !!!!
Hierdoor ben ik mijn werk relaties en mijn gezin verloren en mijn dochter zit met zoveel vragen en onverwerkte problemen . Ze durft hier ook met niemand over praten en onze relatie is hierdoor zwaar onder druk komen te staan !!!! En dit leid tot zo zware ruzies tussen ons dat we niet met elkaar kunnen communiceren !!! We zijn beiden ook hoog sensitief en ben zelf al 10 jaar in behandeling bij een psychiater ben zwaar verslaafd geweest aan medicatie en heb met zware zelfmoordneigingen en pogingen gezeten . Ik ben met haar naar het CLB , JAC, CAW, psychologen en zoveel plaatsen geweest maar niets of niemand kan ons helpen ofwel laten ze ons gewoon weg in de kou staan zoals bij zovele mensen met deze problemen !!!! Ik ben zelf vrijwillig opgenomen in een ontwenningskliniek en daar zijn mijn ogen beginnen open gaan Door alle jongeren die er zaten met hun problemen zelfmoordpogingen met de afdruk van de koord in de nek jongeren van 18 jaar die met hun hele inboedel in een kamertje van 4 op 4 zitten niet mogen buiten gaan zonder toestemming jongeren die niet meer terug in de maatschappij of gewoon naar hun eigen familie niet DURVEN terug gaan terwijl ik niet liever wou dan terug naar mijn familie te gaan !!!!! Ik wist dat ik daar niet op mijn plaats zat maar ben ergens wel blij dat ik daar stilaan tot besef gekomen ben dat dit mijn toekomst niet is en was en ik wil hier ALLES AAN DOEN ZODAT MIJN DOCHTER FAMILIE VRIENDEN EN ANDERE MENSEN NIET IN DEZE SITUATIE TERECHT KOMEN !!!!! DIT WENS JE NIEMAND TOE ZELFS JE ERGSTE VIJAND NIET !!!! HET WORDT DRINGEND TIJD DAT DEZE REGERING IN BELGIË HUN OGEN OPEN DOEN EN ZIEN WAT ER IN ONZE MAATSCHAPPIJ AAN HET GEBEUREN IS EN DAT ER DRINGEND IETS MOET VERANDEREN !!!!
IK HAD ZELF NOG NOOIT OVER DEZE METHODE GELEDEN OF GEHOORD !!!!
IN ZOU NIE TWIJFELEN EN HET ONMIDDELLIJK ONDERNEMEN HOE MOEILIJK MISSCHIEN OOK MAAR IK WEET ZEKER DAT DIT MIJ EN MISSCHIEN OOK WEL MIJN DOCHTER GEZIN. FAMILIE EN VRIENDEN EN ZELFS OOK ANDERE MENSEN ZOU KUNNEN HELPEN !!!! HET KAN NIET SLECHTER GAAN DAN HET WAS EN IS !!!!! DUS JA IK BEN ABSOLUUT VOOR DIT INNITIATIEF ALS IK MET IETS KAN HELPEN MET VEEL PLEZIER !!!!! ZELFS AL ZOU IK HIER MOETEN VOOR OP TV KOMEN ZOLANG ER ANDERE MENSEN MEE VOORUIT GEHOLPEN WORDEN EN ZE NIET HETZELFDE MOETEN MEE MAKEN ZOALS ZOVEEL LOTGENOTEN !!!! IK VINDEN DIT EEN SCHITTEREND INNITIATIEF EN MIJN STEUN HEBBEN JULLIE !!!  DUS MEVROUW DE BLOCK ALSTUBLIEFT TREK JE OGEN OPEN EN DOE IETS AAN DIT ZWARE PROBLEEM DAT ZOVEEL MENSEN TREFT !!!!!

KELLY CAMPS


Gast

#63

2015-07-20 09:45

Verhelderend artikel! Ik denk dat het klopt dat de geneeskunde hier weigerachtig staat tegenover nieuwe methodieken. Het gevaarlijkste is je vastklampen aan je 'eigen' waarheid.

Gast

#64

2015-07-20 10:21

Er moet meer gebeuren op psychisch vlak zowel voor jongeren als anderen !
Het is tegenwoordig een taboe en ondertussen voelen velen zich daardoor doorslecht!

Gast

#65

2015-07-20 10:23

Volledig mee eens wat hier wordt aangekaart. Geluk en status moeten uit elkaar worden getrokken, zodat iedereen die wel of geen kansen krijgt, de weg naar het echte geluk weet te vinden in dit leven.

Gast

#66

2015-07-20 11:33

Als mensen op die manier kunnen geholpen worden, waarom niet!!

Gast

#67

2015-07-20 12:41

Aangezien ik zelf een depressie heb, begrijp ik hoe dit iemand kan raken en hun leven op zijn kop kan zetten. Daarom hoop ik ten zeerste dat er betere manieren verschijnen om het te behandelen, iets wat niet mogelijk is als de mensen die het bepalen geen open geest houden.

Gast

#68

2015-07-20 12:54

Ik ben verkeersslachtoffer, weduwe erdoor en zelf zwaar gewond geweest. Kamp nu met verdriet, pijn en eenzaamheid.
kennisgemaakt met justitie : gebrek aan rechtvaardigheid




Gast

#69

2015-07-20 15:01

wanneer gaan ze iets goeds uitvinden van medicatie tegen depressie dat het definitief weg blijft

Gast

#70

2015-07-20 15:17

Ik heb deze petitie getekend, omdat ik zelf met een zware depressie kamp. En omdat ik zelf merk dat er geen of toch heel weinig begrip getoond wordt voor deze ziekte.

Gast

#71

2015-07-20 15:24

Heb een zoon25jaar die ook ermee zit,door wat een derde hem heeft aangedaan en er vele instanties zijn waar ze deze jongeren alleen maar vol met pillen stoppen maar aan het probleem word niet gewerkt

Gast

#72

2015-07-20 15:37

Help aub mensen met post traumatische problemen!!! Ook mijn 2 oudste kinderen zijn slachtoffers.

Gast

#73

2015-07-20 17:03

Omdat ik het geloofd ..
Hb ervaring ermee..
Bn zelfs Reiki master..en heelveel workshop gedaand.
Dank uw

Gast

#74

2015-07-20 18:32

Daar ik de kracht van TM ken ben ikzelf overtuigt van de resultaten die hierdoor geboekt kunnen worden.

Gast

#75

2015-07-20 18:59

de regering zit niks in met de bevolking ziekmakend zijn die egotrippers