Open brief aan Mevr. Maggie De Block, Minister van volksgezondheid.


Gast

#76

2015-07-20 19:57

Omdat ik een zoon met een handicap heb

Gast

#77

2015-07-20 20:14

Omdat ik weet hoe verwoestend een depressie kan zijn .

Gast

#78

2015-07-20 20:50

Word het niet tijd om zelfdoding te voorkomen ?

Gast

#79

2015-07-20 22:09

Alleen al om dat ze alleen de zwaken buiten spel zetten

Gast

#80

2015-07-20 22:56

Om de methode TM te steunen

Gast

#81

2015-07-21 00:13

Ik zit ook in een depressie.
Omwille van wat mijn vader gedaan heeft..
Ze zegge wel praat erover maar niemand zal ooit begrijpen dat et iets is wat ik nooit verwerkt krijg.
& vele mensen hebben erger mee gemaakt als ik
Als ik al zo depressief ben.
Hoe erg depresief zullen anderen dan zijn.

Gast

#82

2015-07-21 06:14

Omdat ik vind dat België op geestelijke gezondheidszorg nog veel moet bereiken, het laat nog veel te wensen over........
Eigen ervaring.......

Gast

#83

2015-07-21 06:42

Ik kan dit enkel maar hopen dat dit opgenomen zal mogen worden zodat de ellende van veel mensen eindelijk kan ophouden ; Trauma's onderdrukken met medicijnen is enkel het uitstellen van de problemen het camoufleren , ja het werkt wel maar opgelost niet weten we allemaal . Je rugzak leegmaken is verdomd moeilijk een techniek aanleren zou daarom zeer goed kunnen zijn maar daar verdiend de farmaceutische industrie niks aan en de bonussen die dokters kregen zouden hiermee wel eens in het water dreigen te vallen daarom vrees ik dat we ook hier weer bot zullen vangen maar elke handtekening toont aan dat er mensen zijn die ook anders denken en zenden we een signaal uit dat het ook anders kan . Laat me wel duidelijk zijn medicatie is nodig zeer zeker en de dokters verrichten prachtig werk en redden dag dagelijks levens maar in samenwerking met de alternatie geneeskunde en hun krachten te bundelen zouden ze nog meer mirakels kunnen verwezelijken dat is mijn mening .

Gast

#84

2015-07-21 06:46

Er bestaat nog steeds een taboe rond depressie. Veel mensen begrijpen niet wat deze ziekte inhoud en dat moet veranderen

Gast

#85

2015-07-21 07:55

omdat ik erin geloof dat het zeker helpt en positief is!!!

Gast

#86

2015-07-21 08:15

omdat ik zelf mama ben van een bijna 17jarige zoon die al twee jaar kampt met depressie en het woord eutanasie liet vallen bij de kinderpsychiater.

Gast

#87

2015-07-21 09:01

Het wordt hoog tijd dat echte geneeswijzen kunnen\mogen gebruikt worden. Willen de verantwoordelijken aub hun uiterste best doen om de boycotters te stoppen. AUB!!!!!!!!!!!!!!!¡!!!!

Gast

#88

2015-07-21 09:04

Ik heb al 2 jaar een depressie.Vroeger nooit gehad.De pijn is inderdaad soms ondraaglijk.Ik zou ook liever dood zijn maar ben alleenstaande mama met een dochtertje van 11.Voor haar probeer ik te vechten tegen deze afgrijselijke ziekte.

Gast

#89

2015-07-21 09:32

Iedereen verdiend de juiste Hulp en begeleiding.

Gast

#90

2015-07-21 09:42

Omdat mijn dochter en ik de ziekte van Lyme hebben en weten hoe het voelt niet begrepen te worden...

Gast

#91

2015-07-21 13:16

Kinderen met psychiche problemen te helpen!

Gast

#92

2015-07-21 17:16

We moeten alles kunnen proberen, wat voor handen ligt, om de mensen te kunnen helpen!

Gast

#93

2015-07-21 20:08

omdat ik weet uit ondervinding wat een depressie met zich meebrengt sukkel al jaren

Gast

#94

2015-07-21 21:51

omdat ik akkoord ga met alles wa

Gast

#95

2015-07-21 22:00

Omdat ikzelf als 29jarige moeder al jarenlang kamp met een zware angststoornis. Ik heb al veel vormen van therapie geprobeerd. Gesprekstherapie,cognitieve gedragstherapie,meditatie,sport tot uiteindelijk 2soorten antidepressieve die me op lange termijn ziek maakten en waarvan ik niet afraak.ik bouw nu af van die medicatie. Wat nu mevr maggie de block??ik heb alles geprobeerd na op talloze eindeloze wachtlijsten te hebben gestaan. Ik slaap nooit goed door vreselijke nachtmerries,durf bijna niks uit doodsangst enz. En oja ondanks verslagen vinden ze in belgië dat ik gerust fulltime kan werken.ondanks maagzweer,luie darmen,hypertensie,verlammende angst continu,chronische hyperventilatie,migraineaanvallen,spiervetkrampingen van stress en traumas!! En dan zwijg ik nog over mijn hernia! weet u hoe hard ik wil weglopen uit dezr maatschappij??? Voor velen,waaronder ik, is het gevecht uitzichtloos en bikkelhard. Ben ook ak twee vrienden kwijt aan zelfmoord.. U hebt de kans ons te helpen maar doet het niet :-(

Gast

#96

2015-07-21 22:44

Ik heb zelf een dochter verloren na een burn-out, er moet dringend iets aan depressies en dergelijke gedaan worden. Wanneer men om deze reden een dierbare verliest kom je er nooit meer bovenop

Gast

#97

2015-07-22 04:54

Ik heb zelf vroeger een aantal dingen meegemaakt en daardoor zat ik ook in een depressie. Ik heb meerdere malen zelfmoordpogingen gedaan, maar het is me elke keer mislukt. Ik dacht aan de mensen die mij liefhebben en ik kan me echt niet inbeelden hoe pijnlijk het is om die mensen te achterlaten. Ik heb zelf vorig jaar pas de eerste stap genomen om mijn geheim aan iemand te delen. En zo ging mijn verhaal verder door het met de anderen te delen. Dankzij die mensen ben ik de persoon die ik vandaag geworden ben. Op basis van mijn ervaringen heb ik nog een stap verder gezet door mijn verhaal op het internet te zetten.

Ik was heel erg blij toen ik deze pagina op facebook zag.
Het feit dat men om die mensen geeft en probeert te helpen, geeft mij een warm en dankbaar gevoel. Voor mij is dit een groot plezier om deze petitie te tekenen.

Heel erg hartelijk bedankt.



Gast

#98

2015-07-22 06:48

Ik zou tm willen voor mijn zoon en ook voor mezelf, ik ben al jaren niet goed en zoek een oplossing

Gast

#99

2015-07-22 08:00

Wil deze therapie wel ondersteunen met deze petitie alleen al omdat de materie zo complex is en weet uit eigen ondervinding dat er weinig of niks wordt gedaan aan deze problemen. Bijna alle therapieën bestaan uit medicatie en voor mij is medicatie een deksel op een pot dat heel goed wordt onderdrukt en niet genezen . De hersens moeten niet suf gemaakt worden maar verzorgd en terug positief worden opgebouwd in een negatieve visie van de geest .
Dorien

#100

2015-07-22 08:35

Omdat ik zelf heb ondervonden dat zo'n technieken werken. Omdat er nog zoveel onwetenheid en cynisme is bij anderen. Omdat ik er in geloof dat medicatie geen oplossing is!